Skrzynia biegów, oleje i -20*C

Data: 2010-01-26 09:54:53
Autor: paranoix
Skrzynia biegów, oleje i -20*C
W dniu 2010-01-25 18:48, Karol Y pisze:

Pytanie - zima, zima i -20*C to może i sporo, ale się zastanowiłem i
warto wymienić olej w skrzyni, zmieni to coś? A może jeżeli taka
sytuacja ma się zdarzać kilka razy w roku, to uznać to w gruncie za
"kosmetyke" i nie warto się tym zajmować?

Auto, to lanos 1.5 r. 2000. W skrzyni olej pewnie nigdy nie wymieniany,
w silniku był miesiąc temu - Mobil 10w40.

Mam ten sam problem w Lanosie 1.5 '99. Po kupnie myślałem, że jakiś stary olej w skrzyni jest i wymieniłem, ale mechanik powiedział mi, że ten typ tak ma. Po wymianie oleju nie odczułem żadnej różnicy - biegi po mroźnej nocy chodzą bardzo ciężko, ale po kilku km sytuacja się normuje. Przy mrozach takich jak dzisiaj po uruchomieniu muszę trzymać sprzęgło przez kilka sekund, bo po gwałtownym puszczeniu samochód gaśnie i wyrywa się do przodu, nawet na luzie :)

Mój kolega ma takiego samego Lanosa i te same objawy. Zatem nie przejmowałbym się zbytnio - ten typ tak po prostu ma.

Data: 2010-01-27 01:07:35
Autor: Karol Y
Skrzynia biegów, oleje i -20*C
Przy mrozach takich jak dzisiaj po uruchomieniu muszę trzymać sprzęgło
przez kilka sekund, bo po gwałtownym puszczeniu samochód gaśnie i wyrywa
się do przodu, nawet na luzie :)

No właśnie, nawet pod lekka górkę potrafi ruszyć na luzie wtedy lekko do przodu. Ciekawe dlaczego? ;-)

--
Mateusz Bogusz

Skrzynia biegów, oleje i -20*C