Skrzynia biegów - zgrzyt przy wrzucaniu wstecznego

Data: 2010-06-10 13:57:53
Autor: jarek
Skrzynia biegów - zgrzyt przy wrzucaniu wstecznego

Użytkownik "Stefan" <stefan@costam.wp.pl> napisał w wiadomości news:huq7c5$66t$1inews.gazeta.pl...
Pacjent: Fiat Grande Punto, benzyna 1.4, przebieg 13000.

Wrzucaj wsteczny z podwojnym wysprzegleniem i powinno byc ok. I jest to normalny objaw.

Jarek

Data: 2010-06-10 14:44:18
Autor: Marcin Kiciński
W dniu 2010-06-10 13:57, jarek pisze:

Wrzucaj wsteczny z podwojnym wysprzegleniem i powinno byc ok. I jest to
normalny objaw.

W zasadzie powinno wystarczyć przytrzymanie sprzęgła przez jakieś 2 sek. przed wrzuceniem wstecznego (chyba nawet w instrukcji o tym piszą).

U mnie zgrzyta, gdy wrzucam wsteczny bardzo szybko, bez odczekania.

Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2010-06-10 17:42:57
Autor: Stefan
Marcin Kiciński pisze:
[...]

Glupio sie przyznac, ale to prawda - po odczekaniu 2 sekund wszystko wchodzi idealnie.

Dzieki!

--
http://www.artveo.pl/

Data: 2010-06-10 18:42:11
Autor: Icek
> [...]
>
> U mnie zgrzyta, gdy wrzucam wsteczny bardzo szybko, bez odczekania.

Glupio sie przyznac, ale to prawda - po odczekaniu 2 sekund wszystko

bo taki krecacy walek napedzany przez silnik sie juz zatrzyma

Icek

Data: 2010-06-10 19:30:45
Autor: kogutek
Marcin Kiciński pisze:
> [...]

Glupio sie przyznac, ale to prawda - po odczekaniu 2 sekund wszystko wchodzi idealnie.

To jeszcze sprawdź czy nie da się trochę sprzęgło podciągnąć. Może zejdziesz z
czasem czekania do sekundy albo i mniej. Przyczyna zgrzytania jest prosta jak
budowa cepa. I w większości wypadków pochodzi od sprzęgła. Zerknij na pedały czy
czasami ten od sprzęgła nie jest wyżej, niżej niż od hamulca. --

Data: 2010-06-10 21:53:38
Autor: Marcin Kiciński
W dniu 2010-06-10 17:42, Stefan pisze:

Glupio sie przyznac, ale to prawda - po odczekaniu 2 sekund wszystko
wchodzi idealnie.

I jeszcze cytat z instrukcji obsługi (str. 132):
"OSTRZEŻENIE Bieg wsteczny można wałączyć tylko przy całkowicie zatrzymanym samochodzie. Przy pracującym silniku, przed włączeniem wstecznego biegu zaczekać co najmniej 2 sekundy z wciśniętym do oporu pedałem sprzęgła, aby uniknąć uszkodzenia kół zębatych i zgrzytu."

Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Skrzynia biegów - zgrzyt przy wrzucaniu wstecznego