Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Skrzynia dwusprzÄ™gĹ‚owa i postĂłj na Ĺ›wiatĹ‚ac h

Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłac h

Data: 2020-02-18 06:44:15
Autor: sczygiel
Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłac h
W dniu niedziela, 16 lutego 2020 02:35:35 UTC-6 użytkownik Cavallino napisał:
Wiadomo, że klasycznych asb, nie przeł±cza się na ¶wiatł±ch w tryb Parking, bo się w ten sposób szybciej zużywaj±.

Czy to samo dotyczy skrzyń dwusprzęgłowych?

Bo na logikę, to taki postój na trybie Drive, jest równoznaczny z postojem na wrzuconym biegu i wci¶niętym sprzęgle w skrzyni manualnej - a nikt tak nie robi przecież.
Bo ani to zdrowe dla sprzęgła, ani wygodne (konieczno¶ć trzymania wci¶niętego pedału).

Co bardziej zaszkodzi trwało¶ci skrzyni/sprzęgła - postój na ¶wiatłach w trybie Drive, czy przeł±czanie na Parking/Neutral w każdej sytuacji?

Mysle ze to pytanie jest bez sensu.

Jak masz jednosprzeglowa to ona ma luzny bieg. Czy sie wlacza nie wiem ale mozna sprawdzic.

Jak masz dsg to powinienes sie martwic tym ze to jedno sprzeglo caly czas jest rozsprzeglone wiec sie zuzywa. No nie?

Nie. Bo to inne konstrukcje sa i jak sa rozsprzeglone to sie nie zuzywaja.

A jak jest w konkretnym przypadku to trza sprawdzic.

Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłac h

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona