Data: 2020-02-23 15:02:55 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach | |
On Sun, 16 Feb 2020 09:35:32 +0100, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote: Co bardziej zaszkodzi trwałości skrzyni/sprzęgła - postój na światłach w trybie Drive, czy przełączanie na Parking/Neutral w każdej sytuacji? Znalezione w necie: "Zatrzymując samochód pod światłami czy zjeżdżając z długich wzniesień nie należy próbować wysprzęglać, włączając tryb N. Dwusprzęgłówki, podobnie jak automatyczne skrzynie, powinny pozostawać w trakcie jazdy w trybie D (lub S) - niepotrzebne mieszanie selektorem powoduje tylko powstawanie niepotrzebnych sił w układzie napędowym." -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 |
|
Data: 2020-02-23 09:12:24 | |
Autor: Przemek Jedrzejczak | |
Skrzynia dwusprzÄgĹowa i postĂłj na ĹwiatĹac h | |
To dwie różne sytuacje. Na światłach używamy hamulca (nie ręcznego czy innych kombinacji)
Do zjazdów jeśli ktoś często jeździ w takim terenie możemy w kompie włączyć *bieg jałowy wtedy DSG wysprzegli minus że auto będzie się szybciej rozpędzać i trzeba będzie hamować ;-) * w VW dostępne tylko w wersji blue motion |
|
Data: 2020-02-23 21:28:35 | |
Autor: Cavallino | |
Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na ĹwiatĹach | |
W dniu 23-02-2020 o 15:02, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Sun, 16 Feb 2020 09:35:32 +0100, Cavallino Trudno, wygoda mojej nogi jest ważniejsza. |