Skrzynia uzywana czy po regeneracji?

Data: 2012-06-10 20:22:17
Autor: atm
Skrzynia uzywana czy po regeneracji?
Witam,
Niebawem bede musial zmienic skrzynie - oplowska M32.
Ceny na Allegro wahaja sie w granicach 1800-2000zl.
Zastanawiam sie czy lepiej kupic nierozbierana uzywana
z jakastam gwarancja, choc oczywiscie robocizna tak czy siak
bedzie kosztowala. Czy tezlepiej kupic taka skrzynie po
regeneracji z miesieczna gwarancja?
Tutaj mam jedna: http://allegro.pl/opel-astra-zafira-m32-1-9-skrzynia-6-biegow-poznan-i2380414993.html
Tutaj przykladowa nieregenerowana: http://allegro.pl/opel-m32-zafira-b-astra-iii-h-1-9-1-7-cdti-i2362175462.html
Macie jakies doswiadczenia w tej kwestii?
Pozdrawiam

Data: 2012-06-10 20:36:21
Autor: nazgul
W dniu 2012-06-10 20:22, atm pisze:
[...]

nie mam doświadczeń ze skrzyniami.
ale jak cena taka sama to bym brał regenerowaną
z drugiej strony po regeneracji gwarancja "rozruchowa" 30 dni????
małe ma facet zaufanie do swojej roboty.

Data: 2012-06-10 20:39:55
Autor: atm
On 2012-06-10 20:36, nazgul wrote:
[...]

To wlasnie budzi moje watpliwosci. Pol roku-rok brzmi rozsadniej, ale miesiac... Jutro zadzwonie w dwa miejsca i dowiem sie skad bierze sie taki krotki okres gwarancji.

Data: 2012-06-10 20:42:21
Autor: atm
Skrzynia uzywana czy po regeneracji?
Data: 2012-06-10 23:34:14
Autor: Krzysiek Kielczewski
Skrzynia uzywana czy po regeneracji?
Dnia 10.06.2012 atm <_@vp.pl> napisał/a:

nie mam do¶wiadczeń ze skrzyniami.
[...]

Zawsze możesz zadzwonić i powiedzieć, że weĽmiesz ale po przedłużeniu
gwarancji do pół roku.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-06-10 20:36:40
Autor: Mikolaj Jopczynski
[...]

Ja mam jakies..... padla mi w cliowce - po wypadku skrzynka - doslownie zmielila sie, bo bylo pekniecie w lozysku osi, ktore z czasem robilo sie coraz wieksze.

"Problem" w tym, ze bylo to 1,9D - ciezko bylo dorwac skrzynie, ale na ktoryms tam zlomie w kurnikach sie udalo - kosztowala jakies 200-300 zl drozej niz do benzyniakow. Zalozenie bylo takie, ze po wlozeniu mozna oddac.

Udalo sie skrzynie wyjac i zalozyc bez rozbierania calego auta - zrobilismy to we 2 opuszczajac sanki.

I po zalozeniu jezdzilem ze 2 lata i zadnych problemow nie bylo.

Jednak po prawdzie, to troche loteria - nigdy nie wiesz na co trafisz.

--
Pozdrawiam,
Mikolaj Jopczynski

tel. 32 7 400 000, faks 32 7 400 004, gg: 311167, www.tychy-online.pl
Znajdz nas na portalu Facebook: www.facebook.com/TychyOnline, Hotspot Tychy: www.hotspot.tychy.pl

Data: 2012-06-10 20:49:37
Autor: nazgul
Skrzynia uzywana czy po regeneracji?

Jednak po prawdzie, to troche loteria - nigdy nie wiesz na co trafisz.

tak ale skrzynie raczej siÄ™ nie psujÄ… (no chyba ĹĽe ta z zafiry jakoĹ› fabrycznie zepsuta jest)

ale oczekiwałbym raczej ceny max 1000 ze wskazaniem na 500, a nie 2000
i wtedy brałbym używkę.

Data: 2012-06-10 20:54:56
Autor: atm
On 2012-06-10 20:49, nazgul wrote:

[...]

Tez chetnie zobaczylbym taka cene, ale jak pokazuje Allegro moge tylko o tym pomarzyc. Podzwonie jeszcze jutro po lokalnych szrotach, nie robie sobie jednak zbyt duzych nadziei.

Data: 2012-06-10 21:01:47
Autor: nazgul
W dniu 2012-06-10 20:54, atm pisze:
On 2012-06-10 20:49, nazgul wrote:

[...]

szukaj całej zepsutej zafiry (może anglik) i pytaj o skrzynię
powinieneś trafić taniej niż szukając oferty już wyjętej skrzyni.

Data: 2012-06-10 21:22:33
Autor: bratPit
Skrzynia uzywana czy po regeneracji?
Jednak po prawdzie, to troche loteria - nigdy nie wiesz na co trafisz.

tak ale skrzynie raczej siÄ™ nie psujÄ… (no chyba ĹĽe ta z zafiry jakoĹ› fabrycznie zepsuta jest)

raczej siÄ™ nie psujÄ…*

*nie dotyczy to właśnie skrzyni M32, które dzielą się na te, które już się zepsuły i na te które się zepsują...
Oczywiście piszę z przymróżeniem oka, zależy z jakim silnikiem ta skrzynia jest sprzężona. Jak z silnikiem o dużym momencie (np 1.9 -150KM) - to nie ma bata, rozsypie się, kwestia czasu - a ludzie te auta jeszcze chipują heh.

brat

Data: 2012-06-10 21:28:52
Autor: atm
On 2012-06-10 21:22, bratPit wrote:
[...]

-150KM) - to nie ma bata, rozsypie siÄ™, kwestia czasu - a ludzie te auta
jeszcze chipujÄ… heh.

brat

Mam niestety 150KM, w tym wypadku niestety. Nie wiesz moze czy M32 niezaleznie od, ktorego modelu Opla jest wciaz ta sama skrzynia biegow z tymi samymi parametrami, wlasciwosciami itd? Wiem, ze rozni sie przelozeniem, ale czy np skrzynia z Astry 120KM ma ta sama wytrzymalosc co z 150KM?

Data: 2012-06-10 22:39:51
Autor: Jacek
Skrzynia uzywana czy po regeneracji?
Użytkownik "atm" <_@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jr2shn$40o$1node1.news.atman.pl...
*nie dotyczy to wła¶nie skrzyni M32, które dziel± się na te, które już
się zepsuły i na te które się zepsuj±...
Oczywi¶cie piszę z przymróżeniem oka, zależy z jakim silnikiem ta
skrzynia jest sprzężona. Jak z silnikiem o dużym momencie (np 1.9
-150KM) - to nie ma bata, rozsypie się, kwestia czasu - a ludzie te auta
jeszcze chipuj± heh.

[...]

widze, że opel jednak nie spisuje sie z skrzyniami.
podobnie jak feralna F18 w vectrach i omegach
tu jest ten plus, że koreańskie s± trwalsze a montaż plug&play

Jacek

Data: 2012-06-11 23:39:04
Autor: bratPit
[...]

no niestety nie pomogę w tym względzie bo wypadłem z obiegu i już nie wiem "co w oplu piszczy" - teraz tak ogólnie ograniam temat,

brat

Data: 2012-06-11 23:57:56
Autor: bratPit
Skrzynia uzywana czy po regeneracji?
Mam niestety 150KM, w tym wypadku niestety.

jeszcze jedna rzecz... a propos tych niby regeneracji,
otóż do tych skrzyń nie występują w ASO _żadne_ części zamienne, wcześniej w Oplu mogłeś kupić każdą pierdółkę do skrzyni, do M32 częścią wymienną jest ....nowa skrzynia. Chyba, że coś się zmieniło w tym względzie o czym nie wiem.
Nie wiem jak we Fiacie, być  moĹĽe w ASO Fiata da siÄ™ dostać jakieĹ› części do tych skrzyĹ„?
Bo jezeli siÄ™ nie da ani w Oplu ani we Fiacie to podejrzewam, ĹĽe owa regenracja na allegro polega na jej umyciu karcherem...
i to by była odpowiedź dlaczego nie ma gwarancji na te niby regenracje,

brat

Data: 2012-06-10 21:41:56
Autor: Tomasz Pyra
On Sun, 10 Jun 2012 20:22:17 +0200, atm wrote:

[...]

Zawsze jest pytanie co to za regeneracja.
Bo po rzetelnej regeneracji praktycznie dostajesz produkt o jako¶ci nowej
skrzyni - na nowych łożyskach i synchronizatorach, z usuniętymi jakimi¶ tam
luzami i innymi elementami które się zużywaj±.
Natomiast jeżeli regeneracja to ¶ciema, no to w praktyce i tak dostajesz
skrzynię używan±, może po wymianie oleju.

Używana to zawsze zagadka - ewetnualnie można ryzykować w sytuacji jeżeli
skrzynia ogólnie uchodzi za bezawaryjn± (no ale jak się domy¶lam Twoja
jednak się popsuła).

Data: 2012-06-10 22:49:53
Autor: J.F.
Dnia Sun, 10 Jun 2012 21:41:56 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
[...]

Kolami zebatymi ?
Natomiast jeżeli regeneracja to ¶ciema, no to w praktyce i tak dostajesz
skrzynię używan±, może po wymianie oleju.

Używana to zawsze zagadka

Ale jak widac "regenerowana" tez :-)

J.

Data: 2012-06-11 18:57:12
Autor: Tomasz Pyra
On Sun, 10 Jun 2012 22:49:53 +0200, J.F. wrote:

[...]

To raczej się nie zużywa - jak już to te wewnętrzne wieńce i wewnętrzne
wpusty przesuwki.

Jak zużyte to też się to wymienia.

Natomiast jeżeli regeneracja to ¶ciema, no to w praktyce i tak dostajesz
skrzynię używan±, może po wymianie oleju.

Używana to zawsze zagadka

Ale jak widac "regenerowana" tez :-)

Jeżeli regenerowana była rzetelnie, to już nie jest - bo kto¶ to rozebrał i
złożył. A ocena stanu zużycia elementów skrzyni jest stosunkowo prosta.

Data: 2012-06-12 00:32:59
Autor: J.F.
Dnia Mon, 11 Jun 2012 18:57:12 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
[...]

Daje sie w ogole w skrzyniach cos jeszcze wymienic ?
Używana to zawsze zagadka
Ale jak widac "regenerowana" tez :-)
Jeżeli regenerowana była rzetelnie,

Jezeli ... a skad wiesz ?
A ocena stanu zużycia elementów skrzyni jest stosunkowo prosta.

I tak wracamy do pierwszej watpliwosci ... czy wymiana zuzytych czesci jest
mozliwa ?  J.

Data: 2012-06-12 19:07:42
Autor: Tomasz Pyra
On Tue, 12 Jun 2012 00:32:59 +0200, J.F. wrote:

[...]

Jeszcze mechanizm wybierania biegów i dyferencjał.

Używana to zawsze zagadka
Ale jak widac "regenerowana" tez :-)
Jeżeli regenerowana była rzetelnie,

Jezeli ... a skad wiesz ?

Ja tam wiem, ale ja sam sobie naprawiam :-)

A ocena stanu zużycia elementów skrzyni jest stosunkowo prosta.

I tak wracamy do pierwszej watpliwosci ... czy wymiana zuzytych czesci jest
mozliwa ?

My¶lę że jak najbardziej.
Różne s± skrzynie i różne rzeczy się w nich wymienia.
Np. w mojej obecnej Hondzie w skrzyniach biegów seryjnie padaj±
synchronizatory i przesuwka po stronie II biegu. Praktycznie inne awarie
się nie zdarzaj±.
Wymiana synchronizatorów, przesuwki i koła II biegu i skrzynia praktycznie
jak nowa.

Z kolei jak jeĽdziłem Fiatem to tam za to mechanizm synchronizacji był
pancerny, ale padaly łożyska.

My¶lę że to wła¶nie kwestia takiej wiedzy i do¶wiadczenia.

Jak skrzynia w danym modelu uchodzi za bezawaryjn±, to my¶lę że bezpiecznie
kupić używan±.
Jak s± jakie¶ typowe przypadło¶ci, to z kolei lepiej swoj± skrzynię
remontować, albo kupić już wyremontowan±.

Data: 2012-06-10 21:52:03
Autor: BQB
[...]

Nie lepiej i taniej oddać swoją do regeneracji oczekując dłuższej gwarancji na nią?

Data: 2012-06-10 22:10:53
Autor: atm
Skrzynia uzywana czy po regeneracji?

Nie lepiej i taniej oddać swoją do regeneracji oczekując dłuższej
gwarancji na niÄ…?

Moze i lepiej, pytanie komu? Moze ktos z Was zna zaklad godny polecenia, ktory nie zedrze skory jak te firmy na Allegro a jednoczesnie bedzie mozna zaufac, ze regeneracja zostala przeprowadzona
w nalezyty sposob?

Data: 2012-06-10 23:42:50
Autor: Przemysław Gubernat
[...]

Kupiłem "regenerowaną" z 30 dniową gwarancją - okazała się fuszerką po wymianie
- pojeździłem rok i dałem do naprawy (gwarancja roczna).
Zakład naprawiający mam na miejscu (Wrocław) i chłopacy znają się na swojej
robocie, a nie "zalej pan gęstszy olej".

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

Data: 2012-06-12 16:21:51
Autor: Marek
[...]

Tak przy okazji zapytam o wymiane oleju w skrzyni. Skoro producent nie przewiduje wymiany oleju to czy mimo to warto go zmienic np. po 150k?

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2012-06-12 19:12:13
Autor: Przemysław Gubernat
W dniu 2012-06-12 16:21, Marek pisze:
[...]

Producent przewiduje wymianÄ™ oleju w skrzyni ;) tylko nie zawsze o tym pisze w
instrukcji.

Data: 2012-06-13 08:01:43
Autor: Marek
Skrzynia uzywana czy po regeneracji?
Producent przewiduje wymianÄ™ oleju w skrzyni ;) tylko nie zawsze o tym pisze w
instrukcji.

Hmm to nie wiedzialem. A moze orientujesz sie konkretnie jak jest w Oplu? Konkretnie Meriva 2006.

Data: 2012-06-13 12:15:59
Autor: Agent
Skrzynia uzywana czy po regeneracji?

Uzytkownik "atm" <_@vp.pl> napisal w wiadomosci news:jr2okr$kq7$1node2.news.atman.pl...
[...]

Patrzac na ceny to lepiej brac regenerowana. Bo jesli jest ona porzadnie naprawiona to bedzie lepsza niz uzywana a jesli tylko umyta to masz uzywana. Podsumowujac: uzywana to 100 % ze jest uzywana a regenerowana w mniejszym procencie :) no ale jak cena ta sama...

Skrzynia uzywana czy po regeneracji?