Skrzypienie gdzieś z tyłu VW

Data: 2019-02-03 16:39:02
Autor: Peter
Skrzypienie gdzieś z tyłu VW
O skrzypieniu już było nie raz, wydaje mi się że dzwięk dochodzi z tyłu, VW POLO, niewielki przebieg, im cieplej tym bardziej skrzypi, wiele możliwości niema.

Co zrobiłem: zdjąłem tylne amortyzatory, zero różnicy nadal poskrzypuje

Pozostają tylko tuleje tylnej belki, no ale nie są wybite, samochód ma mały przebieg i 8 lat

Nie mam pomysłu jak to zdiagnozować, jak bujam samochodem to nic nie skrzypi, jak siadam z tyłu też nic nie skrzypi ale jak ruszam mocno i hamuje mocno to taki 'skrzyp' się pojawia, no i na nierównościach szczególnie na progach.

Jak mnie to wqurwia ...

Data: 2019-02-03 18:57:23
Autor: Budzik
Skrzypienie gdzieś z tyłu VW
Użytkownik Peter peter@onet.pl ...

[...]

Miałem ostatnio ciekawe skrzypienie w masterze.
Otoz jakis rok temu zrobiłem zawieszenie.
A potem tym autem jezdził debil.
:)))
No i kiedys wsiadam a tam coś skrzypi po prawej stronie.
Pojechałem do mechaniora, sprawdził zawieszenie, wszystko ok.
Po jakims czasie pojechałem do drugiego - rowniez nie widzi nic do naprawy.

Kiedy do skrzypeinia sie przyzwyczaiłem, nagle przestało :)

--
Pozdrawia... Budzik
A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

Data: 2019-02-03 19:24:40
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Peter pisze tak:

Pozostają tylko tuleje tylnej belki, no ale nie są wybite,
samochód ma mały przebieg i 8 lat

Najbardziej wk. skrzypią niedokręcone. Złap kluczem spróbuj pokręcić.

ale jak ruszam mocno i hamuje mocno to taki 'skrzyp' się pojawia,
no i na nierównościach szczególnie na progach.

Moze gumy pod sprezynami, może regulator siły hamowania?

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-02-04 17:40:00
Autor: Peter
Skrzypienie gdzieś z tyłu VW

Moze gumy pod sprezynami, może regulator siły hamowania?

gumy sprawdziłem, zalałem zapobiegawczo olejem, na podlewarkowanym bezamortyzatorów samochodzie da się nimi lekko płynnie przekręcić w prawo lewo

dźwięk skrzypienia jest "gumowaty" tz tak jak sucha czysta guma trze o...

regulator siły hamowania? co gdzie dlaczego?

Data: 2019-02-04 20:30:20
Autor: adam
W dniu 03.02.2019 o 16:39, Peter pisze:
[...]

U mnie lata temu skrzypiały tuleje wahaczy w Corolli E11. Im bardziej ciepło i sucho tym większe skrzypienie. Wystarczył deszcz i cisza:)

pzdr
Adam

Data: 2019-02-04 20:44:26
Autor: tmk__
[...]

dawno temu miałem punto,
linki od ręcznego na takich wieszakach z tyłu potrafiły skrzypieć.

Data: 2019-02-05 16:31:02
Autor: Peter
Skrzypienie gdzieś z tyłu VW

Jak mnie to wqurwia ...

ROZWIĄZANE:
skrzypią całe drzwi a dokładniej na uszczelkach - nad górną uszczelką drzwi są takie dodatkowe rynienki z gumy, jak nadwozie pracuje to się to rusza , zalałem wszystkie uszczelki drzwi preparatem do uszczelek ale tak dogłębnie nie tylko po wierzchu i CISZA! :)

jezu jak to wqurwiało :D

Data: 2019-02-12 14:45:21
Autor: Poldek
W dniu 2019-02-05 o 16:31, Peter pisze:

[...]

A widzisz!
To już chyba wiem, co tak skrzypi u mnie...

Skrzypienie gdzieś z tyłu VW