Skrzypienie hamulców Canti

Data: 2013-08-07 04:17:18
Autor: Ghost
Skrzypienie hamulców Canti
Witam!

Przedmiot: typowe, tradycyjne plastikowo-stalowe hamulce Canti z byle jakimi klockami. Obręcze stalowe, chromowane, z jakimiś takimi chorymi wypustkami, mającymi niby chyba wzmacniać hamowanie. Problem jest następujący: skrzypi jak cholera. można to jakoś wyciszyć? Co jest przyczyną? Problem po stronie "obręcz vs hamulec" (natury quality + te cholerne wypustki), czy raczej mogłoby coś zmienić np. ustawienie klocka. A może czymś to posmarować/odtłuścić lub spiłować trochę klocek. HELP!!!

Pozdrawiam, M.

Data: 2013-08-07 04:35:49
Autor: rmikke
W dniu środa, 7 sierpnia 2013 13:17:18 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
[...]

1. Spróbuj dobrze ustawić, z użyciem narzędzia za dwa grosze.
2. Jak nie pomoże, zmień klocki.
3. Jak nie pomoże, polub.

Czerwonych Koolstopów w moim rowerze nikomu się nie udało ustawić
tak, żeby nie piszczały (a piszczały potwornie, ale hamowały świetnie,
więc nie chciałem wywalać). No to zacząłem czerpać satysfakcję z reakcji pieszych na DDR :D

Data: 2013-08-07 14:24:30
Autor: johnkelly
W dniu 2013-08-07 13:35, rmikke pisze:
[...]

4. Sugerowałbym jeszcze użycie towotu bezpośrednio na obręcz. Kolega tak zrobił i przestało mu skrzypieć.

;)

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2013-08-07 13:34:30
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Skrzypienie hamulców Canti
W dniu 2013-08-07 13:17, Ghost pisze:
Witam!

Cześć.

[...]

Kombinuj aby klocek dotykał do obręczy najpierw tylną częścią, minimalnie wcześniej, czasem pomaga.

Druga sprawa, zwyczajnie spiłuj troszkę klocek pilnikiem, dotrzyj do nowszej gumy.

No i trzecia sprawa, gumą mavica przetrzyj obręcze, być może tez są zasyfione.

http://www.mavic.com/en/product/wheels/accessories/wheels/Abrasive-Rubber

Powyższe w różnej konfiguracji zazwyczaj są skuteczne

raz tylko trafiłem na chromowaną obręcz z wypustkami - faktycznie poroniony pomył.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2013-08-07 04:39:36
Autor: rmikke
W dniu środa, 7 sierpnia 2013 13:34:30 UTC+2 użytkownik Bartosz 'Seco' Suchecki napisał:
> [...]

Kombinuj aby klocek dotykał do obręczy najpierw tylną częścią, minimalnie wcześniej, czasem pomaga.

Najpierw tylną w sensie, że bliższą tyłowi roweru?
Bo mnie zawsze uczyli odwrotnie, własnie po tej stronie
wsadzam dwugroszówkę przy ustawianiu...

Data: 2013-08-07 15:28:53
Autor: bans
W dniu 2013-08-07 13:39, rmikke pisze:

Najpierw tylną w sensie, że bliższą tyłowi roweru?
Bo mnie zawsze uczyli odwrotnie, własnie po tej stronie
wsadzam dwugroszówkę przy ustawianiu...

Też się zdziwiłem tym pomysłem, że najpierw dotykać ma tylna.

Zdecydowanie przednia najpierw.

--
bans

Data: 2013-08-07 21:40:34
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2013-08-07 15:28, bans pisze:
[...]

Macie panowie rację oczywiście, źle napisałem.

Seco

Data: 2013-08-08 13:11:04
Autor: coaster
W dniu 07-08-2013 21:40, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
[...]

A kolega juz ustawil i teraz jest u laryngologa... ;-)

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2013-08-08 12:53:19
Autor: coaster
W dniu 07-08-2013 13:39, rmikke pisze:
[...]

Racje masz. Always front first:
"[...] "Toe in" the brake shoes, so that _the_front_edge_of_the_shoe_ hits_the_rim_slightly_before_the_rear_ edge_. Not all brakes permit this type of adjustment, but most do. Don't bend aluminum brake arms: this can initiate cracking and lead to failure. Instead, replace the brake if necessary. [...]"
http://sheldonbrown.com/rim-brakes.html#noises

"[...] Yaw angle ("toe-in")
The shoe should be set so that the front edge of the shoe contacts the rim slightly before the rear edge. This is commonly called "toe-in." If this is not set perfectly, normal pad wear will eventually even it out, but braking will be less effective, and the brakes may squeal until the shoe has worn in. [...]"
http://sheldonbrown.com/rim-brakes.html#shoeadj

Data: 2013-08-08 03:15:47
Autor: Ghost
> [...]
 Druga sprawa, zwyczajnie spiłuj troszkę klocek pilnikiem, dotrzyj do nowszej gumy.

Pomogło :)

No i trzecia sprawa, gumą mavica przetrzyj obręcze, być może tez są zasyfione.

Zbyt gardłowa sprawa, żeby to zamówić na czas, ale najważniejsze, ze wariant nr 1 i 2 pomogły na czas. niemniej jednak dzięki za info i zorientuje się w kwestii w.w. gumy. Dzięki za szybką odpowiedź, bo sprawa była na prawdę gardłowa :)

pozdrawiam, M.

Data: 2013-08-07 14:08:19
Autor: Maciek
Skrzypienie hamulców Canti
A może czymś to posmarować/odtłuścić lub spiłować trochę klocek. HELP!!!

Smarowałem całą obręcz na styku z klockiem woskiem np. zwykłą świeczką , w większości przypadków uzyskiwałem dobre rezultaty.

Data: 2013-08-07 15:00:06
Autor: mbut
W dniu 13-08-07 14:08, Maciek pisze:
A może czymś to posmarować/odtłuścić lub spiłować trochę klocek. HELP!!!

Smarowałem całą obręcz na styku z klockiem woskiem np. zwykłą świeczką ,
w większości przypadków uzyskiwałem dobre rezultaty.
Tylko hamowanie było a raczej go nie było, bo klocki się ślizgały po obręczy.

Data: 2013-08-07 15:58:36
Autor: Maciek
Skrzypienie hamulców Canti
Tylko hamowanie było a raczej go nie było, bo klocki się ślizgały po obręczy.

Piszesz z teorii czy praktyki? U mnie nigdy taki efekt nie występował, wosk to nie smar czy olej.
Piszczenie bierze się zapewne z wibracji, wosk wypełnia bruzdy niwelując efekt, nie jest na tyle śliski, że przeszkadza w hamowaniu.