Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Skrzypienie hamulców Canti

Skrzypienie hamulców Canti

Data: 2013-08-07 13:34:30
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Skrzypienie hamulców Canti
W dniu 2013-08-07 13:17, Ghost pisze:
Witam!

Cześć.


Przedmiot: typowe, tradycyjne plastikowo-stalowe hamulce Canti z byle jakimi klockami. Obręcze stalowe, chromowane, z jakimiś takimi chorymi wypustkami, mającymi niby chyba wzmacniać hamowanie.

Problem jest następujący: skrzypi jak cholera. można to jakoś wyciszyć? Co jest przyczyną? Problem po stronie "obręcz vs hamulec" (natury quality + te cholerne wypustki), czy raczej mogłoby coś zmienić np. ustawienie klocka. A może czymś to posmarować/odtłuścić lub spiłować trochę klocek. HELP!!!


Kombinuj aby klocek dotykał do obręczy najpierw tylną częścią, minimalnie wcześniej, czasem pomaga.

Druga sprawa, zwyczajnie spiłuj troszkę klocek pilnikiem, dotrzyj do nowszej gumy.

No i trzecia sprawa, gumą mavica przetrzyj obręcze, być może tez są zasyfione.

http://www.mavic.com/en/product/wheels/accessories/wheels/Abrasive-Rubber

Powyższe w różnej konfiguracji zazwyczaj są skuteczne

raz tylko trafiłem na chromowaną obręcz z wypustkami - faktycznie poroniony pomył.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2013-08-07 04:39:36
Autor: rmikke
Skrzypienie hamulców Canti
W dniu środa, 7 sierpnia 2013 13:34:30 UTC+2 użytkownik Bartosz 'Seco' Suchecki napisał:
W dniu 2013-08-07 13:17, Ghost pisze:

> Przedmiot: typowe, tradycyjne plastikowo-stalowe hamulce Canti z byle jakimi klockami. Obręcze stalowe, chromowane, z jakimiś takimi chorymi wypustkami, mającymi niby chyba wzmacniać hamowanie.
>
> Problem jest następujący: skrzypi jak cholera. można to jakoś wyciszyć? Co jest przyczyną? Problem po stronie "obręcz vs hamulec" (natury quality + te cholerne wypustki), czy raczej mogłoby coś zmienić np. ustawienie klocka. A może czymś to posmarować/odtłuścić lub spiłować trochę klocek. HELP!!!

Kombinuj aby klocek dotykał do obręczy najpierw tylną częścią, minimalnie wcześniej, czasem pomaga.

Najpierw tylną w sensie, że bliższą tyłowi roweru?
Bo mnie zawsze uczyli odwrotnie, własnie po tej stronie
wsadzam dwugroszówkę przy ustawianiu...

Data: 2013-08-07 15:28:53
Autor: bans
Skrzypienie hamulców Canti
W dniu 2013-08-07 13:39, rmikke pisze:

Najpierw tylną w sensie, że bliższą tyłowi roweru?
Bo mnie zawsze uczyli odwrotnie, własnie po tej stronie
wsadzam dwugroszówkę przy ustawianiu...

Też się zdziwiłem tym pomysłem, że najpierw dotykać ma tylna.

Zdecydowanie przednia najpierw.


--
bans

Data: 2013-08-07 21:40:34
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Skrzypienie hamulców Canti
W dniu 2013-08-07 15:28, bans pisze:
W dniu 2013-08-07 13:39, rmikke pisze:

Najpierw tylną w sensie, że bliższą tyłowi roweru?
Bo mnie zawsze uczyli odwrotnie, własnie po tej stronie
wsadzam dwugroszówkę przy ustawianiu...

Też się zdziwiłem tym pomysłem, że najpierw dotykać ma tylna.

Zdecydowanie przednia najpierw.

Macie panowie rację oczywiście, źle napisałem.

Seco

Data: 2013-08-08 13:11:04
Autor: coaster
Skrzypienie hamulców Canti
W dniu 07-08-2013 21:40, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
W dniu 2013-08-07 15:28, bans pisze:
W dniu 2013-08-07 13:39, rmikke pisze:

Najpierw tylną w sensie, że bliższą tyłowi roweru?
Bo mnie zawsze uczyli odwrotnie, własnie po tej stronie
wsadzam dwugroszówkę przy ustawianiu...

Też się zdziwiłem tym pomysłem, że najpierw dotykać ma tylna.

Zdecydowanie przednia najpierw.

Macie panowie rację oczywiście, źle napisałem.

A kolega juz ustawil i teraz jest u laryngologa... ;-)

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2013-08-08 12:55:07
Autor: coaster
Skrzypienie hamulców Canti
W dniu 07-08-2013 15:28, bans pisze:
W dniu 2013-08-07 13:39, rmikke pisze:

Najpierw tylną w sensie, że bliższą tyłowi roweru?
Bo mnie zawsze uczyli odwrotnie, własnie po tej stronie
wsadzam dwugroszówkę przy ustawianiu...

Też się zdziwiłem tym pomysłem, że najpierw dotykać ma tylna.

Zdecydowanie przednia najpierw.


3 X YES

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2013-08-08 12:53:19
Autor: coaster
Skrzypienie hamulców Canti
W dniu 07-08-2013 13:39, rmikke pisze:
W dniu środa, 7 sierpnia 2013 13:34:30 UTC+2 użytkownik Bartosz 'Seco' Suchecki napisał:
W dniu 2013-08-07 13:17, Ghost pisze:

Przedmiot: typowe, tradycyjne plastikowo-stalowe hamulce Canti z byle jakimi klockami. Obręcze stalowe, chromowane, z jakimiś takimi chorymi wypustkami, mającymi niby chyba wzmacniać hamowanie.

Problem jest następujący: skrzypi jak cholera. można to jakoś wyciszyć? Co jest przyczyną? Problem po stronie "obręcz vs hamulec" (natury quality + te cholerne wypustki), czy raczej mogłoby coś zmienić np. ustawienie klocka. A może czymś to posmarować/odtłuścić lub spiłować trochę klocek. HELP!!!

Kombinuj aby klocek dotykał do obręczy najpierw tylną częścią,
minimalnie wcześniej, czasem pomaga.

Najpierw tylną w sensie, że bliższą tyłowi roweru?
Bo mnie zawsze uczyli odwrotnie, własnie po tej stronie
wsadzam dwugroszówkę przy ustawianiu...


Racje masz. Always front first:
"[...] "Toe in" the brake shoes, so that _the_front_edge_of_the_shoe_ hits_the_rim_slightly_before_the_rear_ edge_. Not all brakes permit this type of adjustment, but most do. Don't bend aluminum brake arms: this can initiate cracking and lead to failure. Instead, replace the brake if necessary. [...]"
http://sheldonbrown.com/rim-brakes.html#noises

"[...] Yaw angle ("toe-in")
The shoe should be set so that the front edge of the shoe contacts the rim slightly before the rear edge. This is commonly called "toe-in." If this is not set perfectly, normal pad wear will eventually even it out, but braking will be less effective, and the brakes may squeal until the shoe has worn in. [...]"
http://sheldonbrown.com/rim-brakes.html#shoeadj

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2013-08-08 03:15:47
Autor: Ghost
Skrzypienie hamulców Canti
> Problem jest następujący: skrzypi jak cholera. można to jakoś wyciszyć? Co jest przyczyną? Problem po stronie "obręcz vs hamulec" (natury quality + te cholerne wypustki), czy raczej mogłoby coś zmienić np. ustawienie klocka. A może czymś to posmarować/odtłuścić lub spiłować trochę klocek. HELP!!!
 Druga sprawa, zwyczajnie spiłuj troszkę klocek pilnikiem, dotrzyj do nowszej gumy.

Pomogło :)

No i trzecia sprawa, gumą mavica przetrzyj obręcze, być może tez są zasyfione.

Zbyt gardłowa sprawa, żeby to zamówić na czas, ale najważniejsze, ze wariant nr 1 i 2 pomogły na czas. niemniej jednak dzięki za info i zorientuje się w kwestii w.w. gumy. Dzięki za szybką odpowiedź, bo sprawa była na prawdę gardłowa :)

pozdrawiam, M.

Skrzypienie hamulców Canti

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona