Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Skrzywienia zawodowe u lotnikĂłw

Skrzywienia zawodowe u lotnikĂłw

Data: 2013-04-09 11:41:26
Autor: Smok Eustachy
Skrzywienia zawodowe u lotnikĂłw
Witam!
Mam takie pytanko: Czy zdarza się pilotom, którzy przesiedli się chwilowo do samochodu wciskać sprzęgło przy skręcie w lewo, gaz przy skręcie w prawo, szukać włącznik klap przy hamowaniu itp?

Data: 2013-04-09 04:20:13
Autor: TJ_Blues
Skrzywienia zawodowe u lotników
On Tuesday, April 9, 2013 5:41:26 AM UTC-4, Smok Eustachy wrote:
Witam!

Mam takie pytanko: Czy zdarza się pilotom, którzy przesiedli się chwilowo do samochodu wciskać sprzęgło przy skręcie w lewo, gaz przy skręcie w prawo, szukać wł±cznik klap przy hamowaniu itp?


A czy motocyklista jadac samochodem wystawia lewa noge przed swiatlami
na skrzyzowaniu?

cheers

Data: 2013-04-09 14:57:32
Autor: kakmar
Skrzywienia zawodowe u lotnikĂłw
Dnia 09.04.2013 TJ_Blues <tomekania.tj@gmail.com> napisał/a:
A czy motocyklista jadac samochodem wystawia lewa noge przed swiatlami
na skrzyzowaniu?

Oczywiście: http://www.youtube.com/watch?v=4Qoe3D_e83A

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2013-04-09 12:25:15
Autor: TJ_Blues
Skrzywienia zawodowe u lotników
On Tuesday, April 9, 2013 10:57:32 AM UTC-4, kakmar wrote:
Dnia 09.04.2013 TJ_Blues <tomekania.tj@gmail.com> napisał/a:

> A czy motocyklista jadac samochodem wystawia lewa noge przed swiatlami

> na skrzyzowaniu?



Oczywi¶cie: http://www.youtube.com/watch?v=4Qoe3D_e83A



-- kakmaratgmaildotcom

Hue, hue, hue :-)

Na Sniadrwym utopil sie policjant... wyrzucil peta za burte motorowki i chcial
przydepnac:-)

cheers

Data: 2013-04-09 21:51:51
Autor: grzech
Skrzywienia zawodowe u lotników
W

Na Sniadrwym utopil sie policjant... wyrzucil peta za burte motorowki i chcial
przydepnac:-)

cheers


A w Warszawie swego czasu utopili się w Wi¶le dwaj policjanci, którzy chcieli motorówkę na pych odpalić.

Data: 2013-04-09 15:51:03
Autor: Tomasz Wójtowicz
Skrzywienia zawodowe u lotników
W dniu 2013-04-09 13:20, TJ_Blues pisze:
On Tuesday, April 9, 2013 5:41:26 AM UTC-4, Smok Eustachy wrote:
Witam!

Mam takie pytanko: Czy zdarza się pilotom, którzy przesiedli się

chwilowo do samochodu wciskać sprzęgło przy skręcie w lewo, gaz przy

skręcie w prawo, szukać wł±cznik klap przy hamowaniu itp?


A czy motocyklista jadac samochodem wystawia lewa noge przed swiatlami
na skrzyzowaniu?

Ale kierowców, którzy siedz±c na miejscu pasażera "hamuj±", zapieraj±c się praw± nog± o podłogę, jest wielu.

Data: 2013-04-09 12:29:15
Autor: TJ_Blues
Skrzywienia zawodowe u lotników
On Tuesday, April 9, 2013 9:51:03 AM UTC-4, Tomasz Wójtowicz wrote:

> A czy motocyklista jadac samochodem wystawia lewa noge przed swiatlami

> na skrzyzowaniu?



Ale kierowców, którzy siedz±c na miejscu pasażera "hamuj±", zapieraj±c się praw± nog± o podłogę, jest wielu.

To nie ten sam "gatunek" odruchow. Niekierowcy tez tak robia. Na widok cytryny
wiekszosc ludzi sie slini... To raczej odruch bezwrunkowy niz warunkowy.

Juz predzej mozna porownac to do przesiadki z samochodu z reczna skrzynia
do automatu, gdy kierowca depcze na maxa po hamulcach tak jakby to bylo
sprzeglo...

cheers

Data: 2013-04-10 19:15:47
Autor: Mariusz Dębski
Skrzywienia zawodowe u lotników
W dniu 09.04.2013 21:29, TJ_Blues pisze:
On Tuesday, April 9, 2013 9:51:03 AM UTC-4, Tomasz Wójtowicz wrote:


Juz predzej mozna porownac to do przesiadki z samochodu z reczna skrzynia
do automatu, gdy kierowca depcze na maxa po hamulcach tak jakby to bylo
sprzeglo...


To jest nawet gorszy odruch. Na co dzień jeżdżę manualem ale od czasu do
czasu korzystam z automatu. Jak robię to "po bożemu" -> zapominam o
lewej nodze jest ok. Kiedy¶ dla ciekawo¶ci spróbowałem hamować lew±
nog±, z pełn± ¶wiadomo¶ci±, na pustym dużym placu ... i co? i wielka
D.... jak samochód już prawie stał to noga odruchowo chciała wcisn±ć
sprzęgło. Może jak bym z pół godziny pojeĽdził to przezwyciężyłbym ten
odruch ale dałem sobie spokój - szkoda czasu i hamulców


--
PZDR
Mariusz

Data: 2013-04-10 11:44:33
Autor: TJ_Blues
Skrzywienia zawodowe u lotników
On Wednesday, April 10, 2013 1:15:47 PM UTC-4, Mariusz Dębski wrote:
W dniu 09.04.2013 21:29, TJ_Blues pisze:

> Juz predzej mozna porownac to do przesiadki z samochodu z reczna skrzynia
> do automatu, gdy kierowca depcze na maxa po hamulcach tak jakby to bylo
> sprzeglo...
 
nog±, z pełn± ¶wiadomo¶ci±, na pustym dużym placu ... i co? i wielka
D.... jak samochód już prawie stał to noga odruchowo chciała wcisn±ć
sprzęgło. Może jak bym z pół godziny pojeĽdził to przezwyciężyłbym ten
odruch ale dałem sobie spokój - szkoda czasu i hamulców



Hehehe ;-) Ja od kilkunastu lat jezdze tylko automatami i sie "naumialem".
Jednak poczatki byly... interesujace; czyli wielkie czolobitnosci i uklony pasazerow i moje przed swiatlami :-) Kilka lat po "przesiadce" odwiedzilem
ojca i uzywalem jego leciwego Hultaja z manualem. Efekty byly rowniez
zaskakujace; pilowanie silnika na pierwszym biegu i zdziwko, ze silnik glosny.
No i przygaszanie silnika przed zatrzymaniem.

W automacie wytrenowalem sie by uzywac obu nog, ale i tak wygodniej mi deptac
po pedalach tylko prawa noga. W zasadzie nie chodzi o jakis brak wyczucia ale o brak scianki po lewej stronie gdzie mozna by zrelaksowac stope. Trzeba niestety caly czas podtrzymywac ja miesniami, a to jest przy dluzszej jezdzie w
miescie dosc meczace.

cheers

Data: 2013-04-10 23:58:24
Autor: Marek
Skrzywienia zawodowe u lotnikĂłw
On Wed, 10 Apr 2013 11:44:33 -0700 (PDT), TJ_Blues <tomekania.tj@gmail.com> wrote:
W automacie wytrenowalem sie by uzywac obu nog, ale i tak wygodniej
mi dept=
ac
po pedalach tylko prawa noga. W zasadzie nie chodzi o jakis brak
wyczucia a=

Matko jedyna, uzywac dwie nogi w automacie?? toż to żenada na maxa, po co używać dwie jak jedna jest wygodnie i bezpiecznie ?

--
Marek

Data: 2013-04-10 16:01:40
Autor: TJ_Blues
Skrzywienia zawodowe u lotników
On Wednesday, April 10, 2013 5:58:24 PM UTC-4, Marek wrote:


Matko jedyna, uzywac dwie nogi w automacie?? toż to żenada na maxa, po co używać dwie jak jedna jest wygodnie i bezpiecznie ?


Czemu zenada? Samochodziki Indi tez tak maja i do tego nie da sie uzywac jednej
nogi po miedzy nogami masz kolumne kierownicy. Przelozenie nogi z gazu na hamulec
zabiera wiecej czasu niz depniecie lewa noga. Do tego przydatna technika
przy ostrym ruszaniu lub ruszaniu pod gorke; troche gazu a hamulec wdepniety :-)
Patent tylko na tym polega by podczaz normalnej jazdy NIE opierac lewej
nogi na hamulcu bo miganie stopami wkurza tych co jada za toba :-)

Wygoda == przyzwyczanjenie ;-)

cheers

Data: 2013-04-09 16:10:08
Autor: Bogdan Idzikowski
Skrzywienia zawodowe u lotników

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <spammers@go.away.com> napisał w wiadomo¶ci news:kk16c3$lbv$1srv13.cyf-kr.edu.pl...
W dniu 2013-04-09 13:20, TJ_Blues pisze:
On Tuesday, April 9, 2013 5:41:26 AM UTC-4, Smok Eustachy wrote:
Witam!

Mam takie pytanko: Czy zdarza się pilotom, którzy przesiedli się

chwilowo do samochodu wciskać sprzęgło przy skręcie w lewo, gaz przy

skręcie w prawo, szukać wł±cznik klap przy hamowaniu itp?


A czy motocyklista jadac samochodem wystawia lewa noge przed swiatlami
na skrzyzowaniu?

Ale kierowców, którzy siedz±c na miejscu pasażera "hamuj±", zapieraj±c się praw± nog± o podłogę, jest wielu.

Nie jestem kierowc±, ale "hamuję" tak, że mnie, po dłuższej jeĽdzie, bogi bol±. To jest nie do opanowana. Szczególnie, gdy prowadz±cy samochód szybko jeĽdzi.

Data: 2013-04-10 16:08:05
Autor: Marcin N
Skrzywienia zawodowe u lotników
W dniu 2013-04-09 15:51, Tomasz Wójtowicz pisze:

Ale kierowców, którzy siedz±c na miejscu pasażera "hamuj±", zapieraj±c
się praw± nog± o podłogę, jest wielu.

Ale to jest dowód tylko na to, że kierowca, z którym jeżdż± jeĽdzi nieodpowiednio do sytuacji.

Gdy wieziesz pasażerów - jedĽ tak, żeby żaden z nich nie "hamował". Będ± uwielbiać z Tob± jeĽdzić i chwalić Cię, jako dobrego kierowcę.

--
MN

Data: 2013-04-09 13:36:19
Autor: /dev/SU45
Skrzywienia zawodowe u lotnikĂłw

Mam takie pytanko: Czy zdarza siÄ™ pilotom, ktĂłrzy przesiedli siÄ™
chwilowo do samochodu wciskać sprzęgło przy skręcie w lewo, gaz przy
skręcie w prawo, szukać włącznik klap przy hamowaniu itp?

"Zawodowe" to sugeruje pytanie do profesjonalistów a nie PPL-kowców, PL(G)-owców i innych takich, ale mi w samochodzie zdarza się zatęsknić za orczykiem nie tyle przy zwykłych skrętach co przy próbach ześlizgów, wyślizgów i takich mocniejszych kombinacjach na lodzie i śniegu i piasku :)

Niekiedy używam hamulca ręcznego tak jak hamulca aerodynamicznego w szybowcu, czyli aby mieć stałe opóźnienie.

Data: 2013-04-09 20:04:35
Autor: __Maciek
Skrzywienia zawodowe u lotników
Tue, 09 Apr 2013 11:41:26 +0200 Smok Eustachy <smok@wurg.pl> napisał:

Mam takie pytanko: Czy zdarza się pilotom, którzy przesiedli się chwilowo do samochodu wciskać sprzęgło przy skręcie w lewo, gaz przy skręcie w prawo, szukać wł±cznik klap przy hamowaniu itp?

Zastanawiałem się nad czym¶ podobnym, ale w odniesieniu do maszynistów
- czy nie zdarza im się czasem przez pomyłkę pokręcić kierownic± w
lewo kiedy chc± zwolnić, tudzież szukać zaworu hamulca pod praw± ręk±?

Data: 2013-04-13 12:02:49
Autor: bartekltg
Skrzywienia zawodowe u lotnikĂłw
W dniu 2013-04-09 20:04, __Maciek pisze:

Zastanawiałem się nad czymś podobnym, ale w odniesieniu do maszynistów
- czy nie zdarza im się czasem przez pomyłkę pokręcić kierownicą w
lewo kiedy chcą zwolnić,

Zdarza siÄ™. O jednym takim przypadku wiem.

pzdr
bartekltg

Data: 2013-04-09 22:45:19
Autor: Robert Tomasik
Skrzywienia zawodowe u lotnikĂłw
Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> napisał w wiadomości news:5163e248$0$1222$65785112news.neostrada.pl...
Witam!
Mam takie pytanko: Czy zdarza się pilotom, którzy przesiedli się chwilowo do samochodu wciskać sprzęgło przy skręcie w lewo, gaz przy skręcie w prawo, szukać włącznik klap przy hamowaniu itp?


Pod koniec lat 80-tych w Krakowie miała miejsce kolizja, gdzie pilot jadący Trabantem chcąc uniknąć kolizji z samochodem, który wjechał mu na czerwonym wyrwał kierownicę chcąc poderwać pojazd do góry. Było to pod ówczesnym PEWEX-em na Królewskiej.

Data: 2013-04-10 23:02:50
Autor: Smok Eustachy
Skrzywienia zawodowe u lotnikĂłw
W dniu 09.04.2013 22:45, Robert Tomasik pisze:
/.../
Pod koniec lat 80-tych w Krakowie miała miejsce kolizja, gdzie pilot
jadący Trabantem chcąc uniknąć kolizji z samochodem, który wjechał mu na
czerwonym wyrwał kierownicę chcąc poderwać pojazd do góry. Było to pod
Ăłwczesnym PEWEX-em na KrĂłlewskiej.

10/10

Data: 2013-04-10 09:44:57
Autor: Grzegorz Kurczyk
Skrzywienia zawodowe u lotnikĂłw
W dniu 09.04.2013 11:41, Smok Eustachy pisze:
Witam!
Mam takie pytanko: Czy zdarza siÄ™ pilotom, ktĂłrzy przesiedli siÄ™
chwilowo do samochodu wciskać sprzęgło przy skręcie w lewo, gaz przy
skręcie w prawo, szukać włącznik klap przy hamowaniu itp?

Może nie zawodowe, ale po długim zimowym lataniu na Condorze próbowałem ukręcić drążek w Piracie ;-) Szybownicy realno/wirtualni wiedzą o co chodzi :-)

Pozdrawiam
Grzegorz

Data: 2013-04-10 16:16:57
Autor: Piotr \"Charvel\" Majka
Skrzywienia zawodowe u lotnikĂłw
W dniu 2013-04-09 11:41, Smok Eustachy pisze:
Witam!
Mam takie pytanko: Czy zdarza siÄ™ pilotom, ktĂłrzy przesiedli siÄ™
chwilowo do samochodu wciskać sprzęgło przy skręcie w lewo, gaz przy
skręcie w prawo, szukać włącznik klap przy hamowaniu itp?

To co w Twoim pytaniu brzmi na pierwszy rzut oka nieco śmiesznie trafiło do medycyny lotniczej, a dokładniej do psychologii w kontekście zachowania pilotów, jako regresja umiejętności - kiedy to przyzwyczajenia i zachowania z poprzedniej oblatanej maszyny próbują zastosować na nowym typie samolotu - mechaniczne podświadome zachowania. Było (i prawdopodobnie nadal jest) to przyczyną wielu katastrof lotniczych.

Data: 2013-04-10 18:39:37
Autor: /dev/SU45
Skrzywienia zawodowe u lotnikĂłw

zastosować na nowym typie samolotu - mechaniczne podświadome zachowania.
Było (i prawdopodobnie nadal jest) to przyczyną wielu katastrof lotniczych.

Był kiedyś taki wypadek, chyba co się gość zabił na Piracie i w raporcie było że latał wcześniej na motolotni, a tam jest gaz na pedał, jak w samochodzie, i tu podświadomie chciał zapobiec przeciągnięciu i zwiększyć prędkość, no a w takiej sytuacji wciśnięcie pedału na szybowcu to bardzo zły pomysł...

Data: 2013-04-10 19:03:25
Autor: Grzegorz Kurczyk
Skrzywienia zawodowe u lotnikĂłw
W dniu 10.04.2013 18:39, /dev/SU45 pisze:

zastosować na nowym typie samolotu - mechaniczne podświadome zachowania.
Było (i prawdopodobnie nadal jest) to przyczyną wielu katastrof
lotniczych.

Był kiedyś taki wypadek, chyba co się gość zabił na Piracie i w raporcie
było że latał wcześniej na motolotni, a tam jest gaz na pedał, jak w
samochodzie, i tu podświadomie chciał zapobiec przeciągnięciu i
zwiększyć prędkość, no a w takiej sytuacji wciśnięcie pedału na szybowcu
to bardzo zły pomysł...


Takim przykładem była katastrofa Jaka-42D RA-42434 z 7.08.2011r.
Samolot rozbił się zaraz po starcie. Okazało się, że rozbieg samolotu był na wciśniętych hamulcach podwozia. Kapitan był przyzwyczajony do latania na Jaku-40 i z powodu innej konstrukcji orczyka w tych dwóch salolotach, nieświadomie wcisnął pedały hamulca.

Pozdrawiam
Grzegorz

Data: 2013-04-11 15:18:56
Autor: Delfino Delphis
Skrzywienia zawodowe u lotników
Grzegorz Kurczyk wrote:

Takim przykładem była katastrofa Jaka-42D RA-42434 z 7.08.2011r.
Samolot rozbił się zaraz po starcie. Okazało się, że rozbieg samolotu
był na wci¶niętych hamulcach podwozia. Kapitan był przyzwyczajony do
latania na Jaku-40 i z powodu innej konstrukcji orczyka w tych dwóch
salolotach, nie¶wiadomie wcisn±ł pedały hamulca.

Miałem to samo. Po lataniu na AT-3 na Cessnie startowałem z wci¶niętymi hamulcami. Dobrze, że na KTP mi to instruktor wypatrzył...

Data: 2013-04-19 17:12:35
Autor: TJ_Blues
Skrzywienia zawodowe u lotników
On Wednesday, April 10, 2013 1:03:25 PM UTC-4, Grzegorz Kurczyk wrote:
W dniu 10.04.2013 18:39, /dev/SU45 pisze:

>

>> zastosować na nowym typie samolotu - mechaniczne pod¶wiadome zachowania.

>> Było (i prawdopodobnie nadal jest) to przyczyn± wielu katastrof

>> lotniczych.

>

> Był kiedy¶ taki wypadek, chyba co się go¶ć zabił na Piracie i w raporcie

> było że latał wcze¶niej na motolotni, a tam jest gaz na pedał, jak w

> samochodzie, i tu pod¶wiadomie chciał zapobiec przeci±gnięciu i

> zwiększyć prędko¶ć, no a w takiej sytuacji wci¶nięcie pedału na szybowcu

> to bardzo zły pomysł...

>



Takim przykładem była katastrofa Jaka-42D RA-42434 z 7.08.2011r.

Samolot rozbił się zaraz po starcie. Okazało się, że rozbieg samolotu był na wci¶niętych hamulcach podwozia. Kapitan był przyzwyczajony do latania na Jaku-40 i z powodu innej konstrukcji orczyka w tych dwóch salolotach, nie¶wiadomie wcisn±ł pedały hamulca.



Pozdrawiam

Grzegorz

Wlasnie jestem po seansie air crash investigations; Wyglada na to, ze hamulce
najprawdopodobniej cisnal pierwszy a nie kapitan. Podobno gosc mial jakies
neurologiczne zaburzenia zmniejszajace czucie w nogach...

cheers

Skrzywienia zawodowe u lotnikĂłw

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona