Data: 2013-04-10 16:16:57 | |
Autor: Piotr \"Charvel\" Majka | |
Skrzywienia zawodowe u lotników | |
W dniu 2013-04-09 11:41, Smok Eustachy pisze:
Witam! To co w Twoim pytaniu brzmi na pierwszy rzut oka nieco śmiesznie trafiło do medycyny lotniczej, a dokładniej do psychologii w kontekście zachowania pilotów, jako regresja umiejętności - kiedy to przyzwyczajenia i zachowania z poprzedniej oblatanej maszyny próbują zastosować na nowym typie samolotu - mechaniczne podświadome zachowania. Było (i prawdopodobnie nadal jest) to przyczyną wielu katastrof lotniczych. |
|
Data: 2013-04-10 18:39:37 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Skrzywienia zawodowe u lotników | |
zastosować na nowym typie samolotu - mechaniczne podświadome zachowania. Był kiedyś taki wypadek, chyba co się gość zabił na Piracie i w raporcie było że latał wcześniej na motolotni, a tam jest gaz na pedał, jak w samochodzie, i tu podświadomie chciał zapobiec przeciągnięciu i zwiększyć prędkość, no a w takiej sytuacji wciśnięcie pedału na szybowcu to bardzo zły pomysł... |
|
Data: 2013-04-10 19:03:25 | |
Autor: Grzegorz Kurczyk | |
Skrzywienia zawodowe u lotników | |
W dniu 10.04.2013 18:39, /dev/SU45 pisze:
Takim przykładem była katastrofa Jaka-42D RA-42434 z 7.08.2011r. Samolot rozbił się zaraz po starcie. Okazało się, że rozbieg samolotu był na wciśniętych hamulcach podwozia. Kapitan był przyzwyczajony do latania na Jaku-40 i z powodu innej konstrukcji orczyka w tych dwóch salolotach, nieświadomie wcisnął pedały hamulca. Pozdrawiam Grzegorz |
|
Data: 2013-04-11 15:18:56 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Skrzywienia zawodowe u lotników | |
Grzegorz Kurczyk wrote:
Takim przyk³adem by³a katastrofa Jaka-42D RA-42434 z 7.08.2011r.Mia³em to samo. Po lataniu na AT-3 na Cessnie startowa³em z wci¶niêtymi hamulcami. Dobrze, ¿e na KTP mi to instruktor wypatrzy³... |
|
Data: 2013-04-19 17:12:35 | |
Autor: TJ_Blues | |
Skrzywienia zawodowe u lotników | |
On Wednesday, April 10, 2013 1:03:25 PM UTC-4, Grzegorz Kurczyk wrote:
W dniu 10.04.2013 18:39, /dev/SU45 pisze: Wlasnie jestem po seansie air crash investigations; Wyglada na to, ze hamulce najprawdopodobniej cisnal pierwszy a nie kapitan. Podobno gosc mial jakies neurologiczne zaburzenia zmniejszajace czucie w nogach... cheers |