Skrzywienia zawodowe u lotników

Data: 2013-04-09 04:20:13
Autor: TJ_Blues
Skrzywienia zawodowe u lotników
On Tuesday, April 9, 2013 5:41:26 AM UTC-4, Smok Eustachy wrote:
Witam!

Mam takie pytanko: Czy zdarza się pilotom, którzy przesiedli się chwilowo do samochodu wciskać sprzęgło przy skręcie w lewo, gaz przy skręcie w prawo, szukać włącznik klap przy hamowaniu itp?

A czy motocyklista jadac samochodem wystawia lewa noge przed swiatlami
na skrzyzowaniu?

cheers

Data: 2013-04-09 14:57:32
Autor: kakmar
Skrzywienia zawodowe u lotnikĂłw

Oczywiście: http://www.youtube.com/watch?v=4Qoe3D_e83A

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2013-04-09 12:25:15
Autor: TJ_Blues
On Tuesday, April 9, 2013 10:57:32 AM UTC-4, kakmar wrote:
Dnia 09.04.2013 TJ_Blues <tomekania.tj@gmail.com> napisał/a:

> A czy motocyklista jadac samochodem wystawia lewa noge przed swiatlami

> [...]

Hue, hue, hue :-)

Na Sniadrwym utopil sie policjant... wyrzucil peta za burte motorowki i chcial
przydepnac:-)

cheers

Data: 2013-04-09 21:51:51
Autor: grzech
Skrzywienia zawodowe u lotników

Na Sniadrwym utopil sie policjant... wyrzucil peta za burte motorowki i chcial
przydepnac:-)

cheers

A w Warszawie swego czasu utopili się w Wiśle dwaj policjanci, którzy chcieli motorówkę na pych odpalić.

Data: 2013-04-09 15:51:03
Autor: Tomasz Wójtowicz
W dniu 2013-04-09 13:20, TJ_Blues pisze:
[...]

Ale kierowców, którzy siedząc na miejscu pasażera "hamują", zapierając się prawą nogą o podłogę, jest wielu.

Data: 2013-04-09 12:29:15
Autor: TJ_Blues
On Tuesday, April 9, 2013 9:51:03 AM UTC-4, Tomasz Wójtowicz wrote:

> A czy motocyklista jadac samochodem wystawia lewa noge przed swiatlami

> na skrzyzowaniu?

Ale kierowców, którzy siedząc na miejscu pasażera "hamują", zapierając się prawą nogą o podłogę, jest wielu.

To nie ten sam "gatunek" odruchow. Niekierowcy tez tak robia. Na widok cytryny
wiekszosc ludzi sie slini... To raczej odruch bezwrunkowy niz warunkowy.

Juz predzej mozna porownac to do przesiadki z samochodu z reczna skrzynia
do automatu, gdy kierowca depcze na maxa po hamulcach tak jakby to bylo
sprzeglo...

cheers

Data: 2013-04-10 19:15:47
Autor: Mariusz Dębski
W dniu 09.04.2013 21:29, TJ_Blues pisze:
[...]

To jest nawet gorszy odruch. Na co dzień jeżdżę manualem ale od czasu do
czasu korzystam z automatu. Jak robię to "po bożemu" -> zapominam o
lewej nodze jest ok. Kiedyś dla ciekawości spróbowałem hamować lewą
nogą, z pełną świadomością, na pustym dużym placu ... i co? i wielka
D.... jak samochód już prawie stał to noga odruchowo chciała wcisnąć
sprzęgło. Może jak bym z pół godziny pojeździł to przezwyciężyłbym ten
odruch ale dałem sobie spokój - szkoda czasu i hamulców

--
PZDR
Mariusz

Data: 2013-04-10 11:44:33
Autor: TJ_Blues
On Wednesday, April 10, 2013 1:15:47 PM UTC-4, Mariusz Dębski wrote:
> [...]

sprzęgło. Może jak bym z pół godziny pojeździł to przezwyciężyłbym ten
odruch ale dałem sobie spokój - szkoda czasu i hamulców

Hehehe ;-) Ja od kilkunastu lat jezdze tylko automatami i sie "naumialem".
Jednak poczatki byly... interesujace; czyli wielkie czolobitnosci i uklony pasazerow i moje przed swiatlami :-) Kilka lat po "przesiadce" odwiedzilem
ojca i uzywalem jego leciwego Hultaja z manualem. Efekty byly rowniez
zaskakujace; pilowanie silnika na pierwszym biegu i zdziwko, ze silnik glosny.
No i przygaszanie silnika przed zatrzymaniem.

W automacie wytrenowalem sie by uzywac obu nog, ale i tak wygodniej mi deptac
po pedalach tylko prawa noga. W zasadzie nie chodzi o jakis brak wyczucia ale o brak scianki po lewej stronie gdzie mozna by zrelaksowac stope. Trzeba niestety caly czas podtrzymywac ja miesniami, a to jest przy dluzszej jezdzie w
miescie dosc meczace.

cheers

Data: 2013-04-10 23:58:24
Autor: Marek
On Wed, 10 Apr 2013 11:44:33 -0700 (PDT), TJ_Blues <tomekania.tj@gmail.com> wrote:
[...]

Matko jedyna, uzywac dwie nogi w automacie?? toż to żenada na maxa, po co używać dwie jak jedna jest wygodnie i bezpiecznie ?

--
Marek

Data: 2013-04-10 16:01:40
Autor: TJ_Blues
On Wednesday, April 10, 2013 5:58:24 PM UTC-4, Marek wrote:

Matko jedyna, uzywac dwie nogi w automacie?? toż to żenada na maxa, po co używać dwie jak jedna jest wygodnie i bezpiecznie ?

Czemu zenada? Samochodziki Indi tez tak maja i do tego nie da sie uzywac jednej
nogi po miedzy nogami masz kolumne kierownicy. Przelozenie nogi z gazu na hamulec
zabiera wiecej czasu niz depniecie lewa noga. Do tego przydatna technika
przy ostrym ruszaniu lub ruszaniu pod gorke; troche gazu a hamulec wdepniety :-)
Patent tylko na tym polega by podczaz normalnej jazdy NIE opierac lewej
nogi na hamulcu bo miganie stopami wkurza tych co jada za toba :-)

Wygoda == przyzwyczanjenie ;-)

cheers

Data: 2013-04-09 16:10:08
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <spammers@go.away.com> napisał w wiadomości news:kk16c3$lbv$1srv13.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Nie jestem kierowcą, ale "hamuję" tak, że mnie, po dłuższej jeździe, bogi bolą. To jest nie do opanowana. Szczególnie, gdy prowadzący samochód szybko jeździ.

Data: 2013-04-10 16:08:05
Autor: Marcin N
Skrzywienia zawodowe u lotników

Ale kierowców, którzy siedząc na miejscu pasażera "hamują", zapierając
się prawą nogą o podłogę, jest wielu.

Ale to jest dowód tylko na to, że kierowca, z którym jeżdżą jeździ nieodpowiednio do sytuacji.

Gdy wieziesz pasażerów - jedź tak, żeby żaden z nich nie "hamował". Będą uwielbiać z Tobą jeździć i chwalić Cię, jako dobrego kierowcę.

--
MN

Skrzywienia zawodowe u lotników