Skrzywiony widelec

Data: 2015-08-03 22:24:38
Autor: Pszemol
Skrzywiony widelec
Witam... miałem niezbyt miły pocałunek z ciężarówk±...

Nic groĽnego, wyl±dowałem oczywi¶cie poobijany na asfalcie, pozbierałem rower tu, pompkę tam, butelkę jeszcze dalej, i wszystko w miarę OK, ale hamulec przedni był do regulacji i widelec przedni nieco zdeformowany.

Wygl±da na to, jakby punkt uderzenia w krawędĽ zderzaka ciężarówki był dokładnie na samej górze z prawej strony widelca - tam gdzie widelec się wła¶ciwie rozwidla na dwie golenie i teraz widzę że deformacja widelca objawia się tak, że prawy klocek hamucowy V-brake jest bliżej rowerzysty, lewy jest dalej wysunięty do przodu. Różnica około 1-2cm.

Rower jeĽdzi prosto... :-)
Rowerzysta ma nieco potłuczony bark i duży siniak na lewym udzie, ale też jeĽdzi prosto ;-)
Bark się pewnie zagoi, udo też, ale co z rowerem? Czy naprawiać czy jeĽdzić tak jak jest?

Nie rozkręcałem jeszcze kolumny kierownicy - czy tam co¶ można podziałać, co¶ rozkręcić, wyrównać?

Data: 2015-08-04 09:09:39
Autor: cytawa
Skrzywiony widelec
Pszemol pisze:

 Czy naprawiać czy jeĽdzić tak jak jest?

Nie rozkręcałem jeszcze kolumny kierownicy - czy tam co¶ można
podziałać, co¶ rozkręcić, wyrównać?

Jesli jest niewiele skrzywiony to trzeba wyprostowac i jezdzic. Przypuszczam, ze po takim uderzeniu, bez trzymania kierownicy, nie bardzo da sie prosto jechac.

Jan Cytawa

Data: 2015-08-04 17:20:46
Autor: Pszemol
Skrzywiony widelec
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
Pszemol pisze:

 Czy naprawiać czy jeĹşdzić tak jak jest?

Nie rozkręcałem jeszcze kolumny kierownicy - czy tam coś można
podziałać, coś rozkręcić, wyrównać?

Jesli jest niewiele skrzywiony to trzeba wyprostowac i jezdzic.
Przypuszczam, ze po takim uderzeniu, bez trzymania kierownicy, nie bardzo
da sie prosto jechac.

Fajny pomysł... Spróbowałem pojeździć bez trzymanki i da się, choć jakoś
trudniej niż zwykle, ale może dlatego że spuchło mi dziś trochę prawe
kolano, a myślałem że tam było tylko niewinne otarcie skóry :-) Ciężko
przetestować czy to rower czy rowerzysta krzywy :-)

Przygotowałem kilka zdjęć na których, mam nadzieję, zobaczysz skrzywienie:

http://voila.pl/uploads/i7v0yz13op/

Data: 2015-08-04 13:25:21
Autor: Ignac
Skrzywiony widelec
W dniu wtorek, 4 sierpnia 2015 19:22:24 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

Przygotowałem kilka zdjęć na których, mam nadzieję, zobaczysz skrzywienie:

http://voila.pl/uploads/i7v0yz13op/

Wymieniaj tego amora natychmiast!!!
Co¶ się złamie nieoczekiwanie...

Data: 2015-08-04 20:57:09
Autor: Pszemol
Skrzywiony widelec
Ignac <smak870221@gmail.com> wrote:
[...]

Coś się złamie nieoczekiwanie...

Czy kaĹĽdy widelec pasuje do kaĹĽdej ramy? Czy jestem jakoĹ› ograniczony w
wyborze mojego widelca?

Data: 2015-08-04 23:15:40
Autor: P.B.
Skrzywiony widelec
Dnia Tue, 4 Aug 2015 20:57:09 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

[...]

Czy każdy widelec pasuje do każdej ramy? Czy jestem jako¶ ograniczony w
wyborze mojego widelca?

Ważna jest ¶rednica rury sterowej. Jest dwa albo trzy rodzaje. Najlepiej
wymontuj to co masz i popro¶ w pobliskim sklepie rowerowym o podobne, tylko
nowe. Zwykle trzeba doci±ć rurę sterow±, bo producent nie wie jak± masz
ramę i robi dłuższ±, żeby można było j± łatwo dopasować. Jeżeli wła¶ciciel
sklepu nie ma na imię Janusz, to tak± usługę zrobi na poczekaniu w cenie
widelca.  (Janusz - synonim polskiego cwaniaczka, który na wszystkim musi
zarobić/zaoszczędzić)

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-08-04 21:23:47
Autor: Pszemol
Skrzywiony widelec
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:
[...]

Ważna jest średnica rury sterowej. Jest dwa albo trzy rodzaje. Najlepiej
wymontuj to co masz i poproĹ› w pobliskim sklepie rowerowym o podobne, tylko
nowe. Zwykle trzeba dociąć rurę sterową, bo producent nie wie jaką masz
ramę i robi dłuższą, żeby można było ją łatwo dopasować. Jeżeli właściciel
sklepu nie ma na imię Janusz, to taką usługę zrobi na poczekaniu w cenie
widelca.  (Janusz - synonim polskiego cwaniaczka, ktĂłry na wszystkim musi
zarobić/zaoszczędzić)

Dzięki - pobawie się w rozkręcanie :-)

Data: 2015-08-04 21:37:26
Autor: P.B.
Skrzywiony widelec
Dnia Tue, 4 Aug 2015 17:20:46 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

Fajny pomysł... Spróbowałem pojeĽdzić bez trzymanki i da się, choć jako¶
trudniej niż zwykle, ale może dlatego że spuchło mi dzi¶ trochę prawe
kolano, a my¶lałem że tam było tylko niewinne otarcie skóry :-) Ciężko
przetestować czy to rower czy rowerzysta krzywy :-)

Przygotowałem kilka zdjęć na których, mam nadzieję, zobaczysz skrzywienie:

http://voila.pl/uploads/i7v0yz13op/

Zrobisz jak uważasz, ale szkoda kombinacji nad jakim¶ budżetowym Zoomem.
Stracisz czas, a jak ci ten prostowany amor kiedy¶ pęknie, to na dentystę
wydasz więcej niż rower jest warty.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-08-05 01:30:33
Autor: tadeklodz
Skrzywiony widelec
W dniu wtorek, 4 sierpnia 2015 21:40:04 UTC+2 użytkownik P.B. napisał:
> [...]

Stracisz czas, a jak ci ten prostowany amor kiedy¶ pęknie, to na dentystę

wymieniaj i się nie zastanawiaj. Kumplowi pękł widelec i się nieĽle poturbował

Data: 2015-08-05 12:22:39
Autor: cytawa
Skrzywiony widelec
Pszemol pisze:

[...]

Wyglada na to, ze prawa golen amortyzatora jest lekko podbita. Swiadczy o tym zle ustawienie ramion v-brakow na 2 zdjeciu. Mysle, ze podprostowac by sie dalo, ale trzeba miec doswiadczenie i "przyrzady" w postaci dlugiej rury. Nie sadze, by naprawa byla niebezpieczna,tak jak niektorzy sadza. Ale glowy nie dam i zawsze jest mozliwosc, ze ruch goleni bedzie nie bedzie do konca gladki.   Wymiana na nowy daje pewnosc, ze amortyzator bedzie prosty.

Jan Cytawa

Data: 2015-08-25 08:35:29
Autor: Nuel
Skrzywiony widelec
Pszemol pisze:

[...]

Ja bym wymieniał.
Teraz moze być ok, ale za miesiąc ni z gruchy niz z pietruchy amor może Ci zrobić niespodziankę i możesz sie uszkodzić.

Nuel

Data: 2015-08-24 20:28:28
Autor: rmikke
Skrzywiony widelec
W dniu wtorek, 4 sierpnia 2015 05:24:37 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
[...]

Ja kiedy¶ trafiłem w osobówkę. W sumie rower jeĽdził dalej,
tylko pół roku póĽniej przednie koło odjechało mi do przodu
razem z widelcem (i.e. widelec rozleciał się poniżej główki ramy)..

Wymieniłbym.

Skrzywiony widelec