Skuteczne doręczenie pisma przez US

Data: 2011-08-05 15:49:42
Autor: Paweł
Skuteczne doręczenie pisma przez US

Witam,

W 2006 roku  nabyłem działe budowlaną (cena była bardzo atrakcyjna),
zapłaciłem podatek od kwoty transakci w miejscowym US.
Od jakiegoś czasu znajomi, którzy kupili działki sąsiednie dostają
wezwania z US do zapłaty podatku wraz z odsetkami, według US cena
rynkowa była wyższa.
Czeka na mnie taki list na poczcie, ale od jakiegoś czasu mieszkam w
innym miejscu, jestem tam zameldowany, i nowy adres także w moim US.
Czy nieodebrany list z poprzedniego adresu może być uznany jako
prawidłowo doręczony? W końcu nie mogę o zmianie adresu informować
wszystkich instytucji w kraju.

Potrzebuję trochę czasu na odtworzenie starych operatów gruntu.

Paweł

Data: 2011-08-05 16:06:16
Autor: Cavallino
Użytkownik "Paweł" <papuncio@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Czy nieodebrany list z poprzedniego adresu może być uznany jako
prawidłowo doręczony? W końcu nie mogę o zmianie adresu informować
wszystkich instytucji w kraju.

Akurat US musisz.
NIP-2 to się bodajże nazywa.

Data: 2011-08-05 16:17:04
Autor: Paweł
Skuteczne doręczenie pisma przez US
Dnia Fri, 5 Aug 2011 16:06:16 +0200, "Cavallino"
<cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał:

[...]

Toć napisałem, że mój US ma właściwy adres. NIP-2 składałem jak
trzeba.

Paweł

Data: 2011-08-05 16:29:01
Autor: Cavallino
Użytkownik "Paweł" <papuncio@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:7nun379rvrpjgefskoi33u3sad29bvcap04ax.com...
[...]

No to inny urząd sobie go pozna jak będzie chciał, zwłaszcza gdy mu list wróci jako nieodebrany.

Data: 2011-08-05 20:24:55
Autor:
Skuteczne doręczenie pisma przez US
Ciekawe.
Kilka / kilkanaście działek po jakiejś konkretnej cenie według umów notarialnych, a US twierdzi, że cena "rynkowa" wyższa?
To ile innych transakcji miał US do porównania?
Poszedłbym na udry z US i wykonał operat u rzeczoznawcy, skoro znasz tamte inne transkacje po równie dobrych cenach.
Rzeczoznawca majątkowy weźmie je do porównań i masz raczej z górki.

Data: 2011-08-05 15:35:19
Autor: witek
On 8/5/2011 3:24 PM, j666@NOSPAM.gazeta.pl wrote:
[...]

raczej w plecy.
operat bedzie drozszy niz podatek do dopłacenia. US wie co robi.
a pewnie nie bedzie 30% roznicy, zeby to US za niego zapłacił.

Data: 2011-08-05 22:58:42
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2011-08-05 22:35, witek pisze:
On 8/5/2011 3:24 PM, j666@NOSPAM.gazeta.pl wrote:
Ciekawe.
Kilka / kilkanaście działek po jakiejś konkretnej cenie według umów
notarialnych, a US twierdzi, Ĺźe cena "rynkowa" wyĹźsza?
To ile innych transakcji miał US do porównania?
Poszedłbym na udry z US i wykonał operat u rzeczoznawcy, skoro znasz
tamte
inne transkacje po rĂłwnie dobrych cenach.
[...]

Bład, jak jest mniej niż 30% różnicy to płaci US

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl
blog. To teraz taka moda. Piszesz od urodzenia do dzisiaj to Ĺźyciorys,

Data: 2011-08-08 09:35:10
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 5 Aug 2011, Roman Rumpel wrote:

[...]

  Błąd w logice - przy mniej niż 30% różnicy US płaci za *SWÓJ* operat.

  A w opisywanym przypadku US stawia podatników pod ścianą w nadziei,
że nie będą się bronić zrobieniem *ich* operatów.
  A za to, że podatnik kazał sobie zrobić wycenę czegokolwiek
przecież US podatnikowi nie zapłaci, to podatnika sprawa
co on każe sobie wyceniać :P

  Prawdę mówiąc - nie muszą, tyle, że zawsze istnieje groźba że
US znajdzie sobie rzeczoznawcę który zapoda cenę o >30% wyższą
i bez uprzedniego dopłacenia podatku i rzeczoznawcy :> oraz
późniejszego pójścia do sądu (WSA) się nie obejdzie.

  Tak sobie gdybam - czy nie istnieje jakaś metoda znalezienia
rzeczoznawcy który mógłby, mając właśnie owych kilkanaście
umów przed nosem, wysmażyć stwierdzenie o "średniej wartości
ara" na rzeczonym terenie i w ten desen grupowo uciszyć
wymagania USu?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-08-05 22:32:36
Autor: Paweł
Skuteczne doręczenie pisma przez US
Dnia Fri, 5 Aug 2011 20:24:55 +0000 (UTC), <j666@NOSPAM.gazeta.pl>
napisał:

[...]

Kilka działek po tej samej cenie, ale była rzeczywiście dobra.

Paweł