Skuteczność klimatyzacji

Data: 2010-07-12 15:32:15
Autor: Michał
Skuteczność klimatyzacji
Witam

Jak Wam działa klimatyzacja, wiadomo że zimne musi lecieć ale np w takiej temperaturze jak dziś poand 30 st. czy na klimie automatycznej powinna wyłączać się czasem sprężarka czy może chodzić cały czas?
Chodzi o ustawienie temperatury np na 24 st. auto czarne i chodzi cały czas.

Pozdrawiam

Data: 2010-07-12 13:46:48
Autor: Myjk
Skuteczność klimatyzacji
Michał napisa:

Witam

Jak Wam działa klimatyzacja, wiadomo że zimne musi lecieć ale np w
takiej temperaturze jak dziĹ› poand 30 st. czy na klimie
automatycznej powinna wyłączać się czasem sprężarka czy może
chodzić caĹ‚y czas?  Chodzi o ustawienie temperatury np na 24 st.
auto czarne i chodzi cały czas.

30 stopni to już słuszna temperatura -- niewiele pozostawia wolnego sprężarce. U mnie takie same parametry (no, ja podkręcam na 26 - w sensie zawsze 3-4 stopnie różnicy),
i w zasadzie chodzi non-stop.

--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl

Data: 2010-07-12 16:21:13
Autor: Michał
Skuteczność klimatyzacji

[...]

a jakie auto? Czy w jakimś aucie potrafi się wyłączać i włączać w takiej temperaturze?

Aha chodzi o jazdę po mieście.

Pozdrawiam

Data: 2010-07-12 10:23:55
Autor: Pszemol
Skuteczność klimatyzacji
"Michał" <michal_www@onet.pl> wrote in message news:i1f8cr$pa4$1news.onet.pl...
[...]

A skąd masz pogląd że powinna się wyłączać?
Niektóre systemy są tak zrobione że zmienia się wydajnosć
klimy (regulacja na zaworze) ale sprężarka się nie wyłącza.
Generalnie nie chcesz aby sie wylączała bo wtedy momentalnie
wilgotne powietrze wchodzi Ci do auta i robi siÄ™ nieprzyjemnie.

Data: 2010-07-12 18:15:11
Autor: Krzysiek Kielczewski
Skuteczność klimatyzacji
On 2010-07-12, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:

A sk±d masz pogl±d że powinna się wył±czać?
Niektóre systemy s± tak zrobione że zmienia się wydajnosć
klimy (regulacja na zaworze) ale sprężarka się nie wył±cza.
Generalnie nie chcesz aby sie wyl±czała bo wtedy momentalnie
wilgotne powietrze wchodzi Ci do auta i robi się nieprzyjemnie.

Generalnie to ci±gło¶ć pracy sprężarki ma się nijak do ci±gło¶ci pracy
klimy.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-07-12 23:30:08
Autor: Olleo
Skuteczno¶ć klimatyzacji
a jakie auto? Czy w jakim¶ aucie potrafi się wył±czać i wł±czać w takiej
temperaturze?

Aha chodzi o jazdę po mie¶cie.

Tak, we wroclawskich korkach subarowska (12-letni Forester S-turbo)
bez problemu. Szczegolnie po tym, jak w zeszlym roku wymienilem
stwardniale o-ringi na osuszaczu i sprezarce i teraz ani grama
czynnika nie ucieka ;)
--
Olleo

Data: 2010-07-13 06:55:21
Autor: Myjk
Skuteczność klimatyzacji
Michał napisa:

a jakie auto?

Mazda 6 GG

Czy w jakimś aucie potrafi się wyłączać i włączać w takiej temperaturze?

Kwestia instalacji. U mnie sprężarka działa tylko w tybie on/off. --
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl
xCarLink *MP3* Player

Data: 2010-07-12 19:01:47
Autor: Seba
Skuteczność klimatyzacji
Dnia Mon, 12 Jul 2010 15:32:15 +0200, Michał napisał(a):

Witam

Hej

Jak Wam działa klimatyzacja, wiadomo że zimne musi lecieć ale np w takiej temperaturze jak dzi¶ poand 30 st. czy na klimie automatycznej powinna wył±czać się czasem sprężarka czy może chodzić cały czas?
Chodzi o ustawienie temperatury np na 24 st. auto czarne i chodzi cały czas.

Ale czemu Cię to frapuje? Ja też mam czarne auto - klimatyzacja ustawiona na konkretn± temp.,
działa sobie w trybie automatycznym i tyle. Reszta należy do elektroniki
- ja pilnuję tylko okresowych przegl±dów/wymian filterka i tyle. Auto ma
już kilka lat, a cały system dział± zupełnie sprawnie.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-07-13 00:06:26
Autor: DoQ
Skuteczność klimatyzacji
Michał pisze:
[...]

U mnie przy ustawieniu 21stC AUTO przy 32-35stC na zewnatrz sprezarka chodzi w zasadzie nonstop.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-07-13 16:21:45
Autor: Borys Pogoreło
Skuteczność klimatyzacji
Dnia Tue, 13 Jul 2010 00:06:26 +0200, DoQ napisał(a):

U mnie przy ustawieniu 21stC AUTO przy 32-35stC na zewnatrz sprezarka chodzi w zasadzie nonstop.

 A sam nie masz non-stop przeziębienia?

 Ja przy takiej temperaturze ustawiam na 27-28C...

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-07-13 08:16:18
Autor: Olleo
Skuteczno¶ć klimatyzacji
> U mnie przy ustawieniu 21stC AUTO przy 32-35stC na zewnatrz sprezarka
> chodzi w zasadzie nonstop.

 A sam nie masz non-stop przeziębienia?

 Ja przy takiej temperaturze ustawiam na 27-28C...

Bez przesady - jak nie wychodzisz co pare minut na zewnatrz i nie
zmieniasz co rusz temperatury otoczenia, to przy dluzszym pobycie w
aucie spokojnie moze byc znacznie wieksza roznica zewnatrz/wewnatrz.
--
Olleo

Data: 2010-07-13 17:42:53
Autor: Bartłomiej Zieliński
Skuteczno¶ć klimatyzacji
Użytkownik Borys Pogoreło napisał:
  A sam nie masz non-stop przeziębienia?
  Ja przy takiej temperaturze ustawiam na 27-28C...

W różnych autach to samo teoretycznie ustawienie może dać różne efekty odczuwalne. Przykładowo w Peugeocie 307 zim± ustawiałem 20 st., ale w Alfie 156 przy 20 było wyraĽnie za gor±co.

Data: 2010-07-13 19:33:33
Autor: Seba
Skuteczność klimatyzacji
Dnia Tue, 13 Jul 2010 16:21:45 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

 A sam nie masz non-stop przeziębienia?

 Ja przy takiej temperaturze ustawiam na 27-28C...

Alfiarze tak maj± - jeżdż± jak emeryci, to się wręcz dogrzewać musz±. A tacy lancisci ustawiaj± całorocznie 20-21 stopni i jest okiej ;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-07-13 22:43:17
Autor: Borys Pogoreło
Skuteczność klimatyzacji
Dnia Tue, 13 Jul 2010 19:33:33 +0200, Seba napisał(a):

 Ja przy takiej temperaturze ustawiam na 27-28C...

Alfiarze tak maj± - jeżdż± jak emeryci, to się wręcz dogrzewać musz±. A tacy lancisci ustawiaj± całorocznie 20-21 stopni i jest okiej ;)

 A wysiadasz czasem z tego auta? ;)

 27 przy zewnętrznej 33+ trudno nazwać dogrzewaniem :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-07-13 21:39:33
Autor: DoQ
Skuteczno¶ć klimatyzacji
Borys Pogoreło pisze:

U mnie przy ustawieniu 21stC AUTO przy 32-35stC na zewnatrz sprezarka chodzi w zasadzie nonstop
 A sam nie masz non-stop przeziębienia?
 Ja przy takiej temperaturze ustawiam na 27-28C...

Nie. Moj organizm jest odporny na zmiany temperatur :)
W samochodzie lubie chłód :)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-07-13 22:42:36
Autor: Borys Pogoreło
Skuteczno¶ć klimatyzacji
Dnia Tue, 13 Jul 2010 21:39:33 +0200, DoQ napisał(a):

 A sam nie masz non-stop przeziębienia?
 Ja przy takiej temperaturze ustawiam na 27-28C...

Nie. Moj organizm jest odporny na zmiany temperatur :)
W samochodzie lubie chłód :)

 No to zazdroszczę. Ja niedawno nieopatrznie ustawiłem za duż± różnicę i
przez tydzień mnie kaszel męczył.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-07-13 22:44:35
Autor: DoQ
Skuteczno¶ć klimatyzacji
Borys Pogoreło pisze:

 No to zazdroszczę. Ja niedawno nieopatrznie ustawiłem za duż± różnicę i
przez tydzień mnie kaszel męczył.

Niestety zeby mi nie bylo za dobrze, nie moge wypic zimnego piwka czy innego napoju duzymi lykami bo z miejsca dostaje zapalenia gardla :(

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-07-14 08:02:48
Autor: Myjk
Skuteczność klimatyzacji
Borys Pogoreło napisać:

> U mnie przy ustawieniu 21stC AUTO przy 32-35stC na zewnatrz
> sprezarka chodzi w zasadzie nonstop.
 A sam nie masz non-stop przeziębienia?
 Ja przy takiej temperaturze ustawiam na 27-28C...

Niedawno dokonałem ciekawej obserwacji na drodze.
Dzieci (dwójka z tyłu) pod kocami, matka też opatulona i smarkaj±ca w hustkę. Temp. na zewn±trz 35 stopni.
Potem się dziwić, że o klimatyzacji mówi± ZŁO... --
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl
xCarLink *MP3* Player

Data: 2010-07-14 08:03:55
Autor: Myjk
Skuteczność klimatyzacji
Myjk napisać:

hustkę

Auto-Pac! :P

--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl

Data: 2010-07-14 10:07:34
Autor: Cavallino
SkutecznoĹ?Ä? klimatyzacji
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i1jqv8$vml$1news.onet.pl...
Borys Pogoreło napisać:

> [...]

i smarkaj±ca w hustkę. Temp. na zewn±trz 35 stopni.
Potem się dziwić, że o klimatyzacji mówi± ZŁO...

Mam czasem podobnie, mnie jest gor±co bo słońce na mnie daje przez szybę jak głupie, a innym już zimno, bo jad± w cieniu.
I co zrobisz, wył±czysz klimę?

Data: 2010-07-14 08:20:55
Autor: Myjk
SkutecznoĹ?Ä? klimatyzacji
Cavallino napisać:

Mam czasem podobnie, mnie jest gor±co bo słońce na mnie daje przez
szybę jak głupie, a innym już zimno, bo jad± w cieniu.  I co zrobisz,
wył±czysz klimę?

Je¶li dwójka dzieci (no, ja mam tylko jedno) i żona, maj± przetrwać tak± podróż bez ew. konsekwencji -- to jak najbardziej. 3>1.

--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl

Data: 2010-07-14 15:36:47
Autor: Cavallino
SkutecznoĹ?Ä? klimatyzacji
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i1js17$352$1news.onet.pl...
Cavallino napisać:

[...]

No to jedĽ 2000 km bez klimy.
Ja bym zrezygnował z wyjazdu prędzej.

Data: 2010-07-14 13:47:05
Autor: Myjk
SkutecznoĹ?Ä? klimatyzacji
Cavallino napisać:

> Je¶li dwójka dzieci (no, ja mam tylko jedno) i żona,
> maj± przetrwać tak± podróż bez ew. konsekwencji
> -- to jak najbardziej. 3>1.
No to jedĽ 2000 km bez klimy.
Ja bym zrezygnował z wyjazdu prędzej.

Ale kto mówi o rezygnacji? Wystarczy trzymać temperaturę na sensownym poziomie a nie tak,
żeby trzeba było w kocach siedzieć... --
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl
xCarLink *MP3* Player

Data: 2010-07-14 15:57:23
Autor: Cavallino
SkutecznoĹ?Ä? klimatyzacji
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i1kf4p$ur7$1news.onet.pl...
Cavallino napisać:

> [...]
No to jedĽ 2000 km bez klimy.
Ja bym zrezygnował z wyjazdu prędzej.

Ale kto mówi o rezygnacji? Wystarczy trzymać

Chyba nie rozumiesz o czym się pisze.
Skoro pot ze mnie spływa, to temperatura jest na rozs±dnym poziomie czy nie?
Bo dla mnie nie - jest za gor±co.

Data: 2010-07-14 14:03:28
Autor: Myjk
SkutecznoĹ?Ä? klimatyzacji
Cavallino napisać:

Chyba nie rozumiesz o czym się pisze.

Aa... poczekaj, już rozumiem. To Ty...

*EOT*

--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl

Data: 2010-07-14 11:01:59
Autor: Arek (G)
SkutecznoĹ?Ä? klimatyzacji
W dniu 2010-07-14 10:07, Cavallino pisze:

> [...]

Mam czasem podobnie, mnie jest gor±co bo słońce na mnie daje przez szybę
jak głupie, a innym już zimno, bo jad± w cieniu.

Po to wymy¶lili klimatyzację automatyczn±, któr± montuje się już chyba w standardzie:) Odpowiednie szyby z jakim¶ tam filtrem promieni podczerwonych też do¶ć mocno pomaga. To s± takie szczegóły na które zwraca się w europejskich samochodach, koreańskich gdzie liczy się tylko cena to już niekoniecznie:)

A.

Data: 2010-07-14 11:34:59
Autor: Grejon
SkutecznoĹ?Ä? klimatyzacji
W dniu 2010-07-14 11:01, Arek (G) pisze:

[...]

Dwustrefow± chciałe¶ powiedzieć.

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2010-07-14 15:38:55
Autor: Cavallino
SkutecznoĹ?Ä? klimatyzacji
Użytkownik "Grejon" <grejon@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i1k0c3$177$1usenet.news.interia.pl...
[...]

A co ma piernik do wiatraka?
Znowu my¶liciel popisał się przenikliwo¶ci±?

I jak tu takich do kibla nie wrzucać?

Dwustrefow± chciałe¶ powiedzieć.

Mówimy o ręcznej klimie.
Nawiewy na prawej połowie auta też się da zamkn±ć, więc nie w tym tkwi problem.

Data: 2010-07-15 15:20:36
Autor: Arek (G)
SkutecznoĹ?Ä? klimatyzacji
W dniu 2010-07-14 15:38, Cavallino pisze:

[...]

Zastanów się jeszcze raz. Poczytaj jak co¶ takiego działa. Wpisz może słówko klimatronik/climatronic w google, albo popro¶ jakiego¶ kolegę aby zademonstrował.

I jak tu takich do kibla nie wrzucać?

Zawsze możesz wył±czyć klimę;)

A.

Data: 2010-07-17 21:14:40
Autor: Grejon
SkutecznoĹ?Ä? klimatyzacji
W dniu 2010-07-15 15:20, Arek (G) pisze:

Zastanów się jeszcze raz. Poczytaj jak co¶ takiego działa. Wpisz może
słówko klimatronik/climatronic w google, albo popro¶ jakiego¶ kolegę aby
zademonstrował.

Klimatronik = dwustrefowo¶ć? Wot, ciekawostka...

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2010-07-19 17:00:59
Autor: Arek (G)
SkutecznoĹ?Ä? klimatyzacji
W dniu 2010-07-17 21:14, Grejon pisze:
[...]

A ile stref potrzebujesz aby z czym¶ takim dać sobie radę:

"Mam czasem podobnie, mnie jest gor±co bo słońce na mnie daje przez szybę jak głupie, a innym już zimno, bo jad± w cieniu."

Przypuszczam, że każdy nawiew powinien mieć osobn± regulację temperatury. "Wot, ciekawostka....":)

Mimo wszystko proponuję użyć jakie¶ popularnej wyszukiwarki i poczytać cóż to takiego jest ten tajemniczy klimatronik.

A.

Data: 2010-07-13 16:39:08
Autor: JanuSz
Skuteczność klimatyzacji
W dniu 2010-07-13 00:06, DoQ pisze:

U mnie przy ustawieniu 21stC AUTO przy 32-35stC na zewnatrz sprezarka
chodzi w zasadzie nonstop.

A skÄ…d o tym wiesz? Auto sygnalizuje to jakoĹ›?

Janusz

Data: 2010-07-13 20:51:47
Autor: mgr inĹĽ.
Skuteczność klimatyzacji
On 2010-07-13 16:39, JanuSz wrote:
W dniu 2010-07-13 00:06, DoQ pisze:

U mnie przy ustawieniu 21stC AUTO przy 32-35stC na zewnatrz sprezarka
chodzi w zasadzie nonstop.

A skÄ…d o tym wiesz? Auto sygnalizuje to jakoĹ›?

Wlasnie mialem o to zapytac... Skad wiecie, ze sprezarka chodzi?

--
Pozdrawiam,
mgr inĹĽ.

Data: 2010-07-13 21:11:32
Autor: Bartłomiej Zieliński
Skuteczno¶ć klimatyzacji
Użytkownik "mgr inż." napisał:
Wlasnie mialem o to zapytac... Skad wiecie, ze sprezarka chodzi?

Np. z podwyższonych wolnych obrotów silnika.

Data: 2010-07-13 21:45:25
Autor: DoQ
Skuteczność klimatyzacji
mgr inĹĽ. pisze:

A skÄ…d o tym wiesz? Auto sygnalizuje to jakoĹ›?
Wlasnie mialem o to zapytac... Skad wiecie, ze sprezarka chodzi?

Nieco wyzsze obroty i nie slychac sprzegielka.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-07-13 22:33:32
Autor: JanuSz
Skuteczność klimatyzacji
DoQ pisze:
mgr inĹĽ. pisze:

A skÄ…d o tym wiesz? Auto sygnalizuje to jakoĹ›?
Wlasnie mialem o to zapytac... Skad wiecie, ze sprezarka chodzi?

Nieco wyzsze obroty i nie slychac sprzegielka.

A w czasie jazdy?
U mnie sprzęgiełka nie słychać - silnik wyciszony (diesel). W poprzednim aucie słyszałem i sprzęgieł ko i syk sprężonego czynnika.
Więc nie mam żadnych podstaw do wnioskowania o pracy sprężarki oprócz tego, że klima chłodzi.

Data: 2010-07-13 22:36:35
Autor: DoQ
Skuteczność klimatyzacji
JanuSz pisze:

[...]

Nie ma opcji zeby nie chodzila przy takiej roznicy temperatur.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-07-14 21:29:37
Autor: JanuSz
Skuteczność klimatyzacji
W dniu 2010-07-13 22:36, DoQ pisze:
JanuSz pisze:

[...]

Jest. Sprężarka włącza się, gdy temperatura parownika osiągnie np. 5 stopni i wyłącza, gdy osiągnie 1 stopień. Częstotliwość przełączania zależy od intensywności "pobierania zimna" z parownika. Jeśli pracuje non stop, to znaczy, że jest za słaba.

Data: 2010-07-14 21:43:02
Autor: DoQ
Skuteczność klimatyzacji
JanuSz pisze:

[...]

Aha, wiec ile czasu wg. ciebie zajmuje podgrzanie parownika do 5st przy duzym przeplywie powietrza i wysokich temperaturach zewnetrznych?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-07-17 21:13:13
Autor: JanuSz
Skuteczność klimatyzacji
W dniu 2010-07-14 21:43, DoQ pisze:
JanuSz pisze:

[...]

WsĹ‚uchiwaĹ‚em siÄ™ dzisiaj  - kilkanaĹ›cie sekund. Ale jednak nie jest to praca non stop.

Pozdrawiam

JanuSz

Data: 2010-07-14 09:29:55
Autor: Jarek Pudelko
Skuteczność klimatyzacji
W dniu 2010-07-13 16:39, JanuSz pisze:

A skÄ…d o tym wiesz? Auto sygnalizuje to jakoĹ›?

Ha, w Escorcie 1,6 16v 90KM po wlaczeniu sprezarki auto przestaje jechac do przodu  :)
Ale np. w mojej nowej zabawce zupelnie nie czuje tego czy sie sprezarka wlacza czy nie - zakladam jednak, ze przy +/- 6-7 stopni roznicy musi chodzic caly czas...

--
jarek

Data: 2010-07-15 15:02:24
Autor: Amir
Skuteczno¶ć klimatyzacji

Ale np. w mojej nowej zabawce zupelnie nie czuje tego czy sie sprezarka
wlacza czy nie - zakladam jednak, ze przy +/- 6-7 stopni roznicy musi chodzic caly czas...

a jaka to zabawka, bo poluje na tak± :)
esiego zamienilem na 2.0l astre i czas na cos mocniejszego chyba :)

Skuteczność klimatyzacji