Skuteczność klimatyzacji

Data: 2010-07-13 00:06:26
Autor: DoQ
Skuteczność klimatyzacji
Michał pisze:
Jak Wam działa klimatyzacja, wiadomo że zimne musi lecieć ale np w takiej temperaturze jak dziś poand 30 st. czy na klimie automatycznej powinna wyłączać się czasem sprężarka czy może chodzić cały czas?
Chodzi o ustawienie temperatury np na 24 st. auto czarne i chodzi cały czas.

U mnie przy ustawieniu 21stC AUTO przy 32-35stC na zewnatrz sprezarka chodzi w zasadzie nonstop.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-07-13 16:21:45
Autor: Borys Pogoreło
Skuteczność klimatyzacji
Dnia Tue, 13 Jul 2010 00:06:26 +0200, DoQ napisał(a):

U mnie przy ustawieniu 21stC AUTO przy 32-35stC na zewnatrz sprezarka chodzi w zasadzie nonstop.

 A sam nie masz non-stop przeziębienia?

 Ja przy takiej temperaturze ustawiam na 27-28C...

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-07-13 08:16:18
Autor: Olleo
Skuteczno¶ć klimatyzacji
> U mnie przy ustawieniu 21stC AUTO przy 32-35stC na zewnatrz sprezarka
> chodzi w zasadzie nonstop.

 A sam nie masz non-stop przeziębienia?

 Ja przy takiej temperaturze ustawiam na 27-28C...

Bez przesady - jak nie wychodzisz co pare minut na zewnatrz i nie
zmieniasz co rusz temperatury otoczenia, to przy dluzszym pobycie w
aucie spokojnie moze byc znacznie wieksza roznica zewnatrz/wewnatrz.
--
Olleo

Data: 2010-07-13 17:42:53
Autor: Bartłomiej Zieliński
Skuteczno¶ć klimatyzacji
Użytkownik Borys Pogoreło napisał:
  A sam nie masz non-stop przeziębienia?
  Ja przy takiej temperaturze ustawiam na 27-28C...

W różnych autach to samo teoretycznie ustawienie może dać różne efekty odczuwalne. Przykładowo w Peugeocie 307 zim± ustawiałem 20 st., ale w Alfie 156 przy 20 było wyraĽnie za gor±co.

Data: 2010-07-13 19:33:33
Autor: Seba
Skuteczność klimatyzacji
Dnia Tue, 13 Jul 2010 16:21:45 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

 A sam nie masz non-stop przeziębienia?

 Ja przy takiej temperaturze ustawiam na 27-28C...

Alfiarze tak maj± - jeżdż± jak emeryci, to się wręcz dogrzewać musz±. A tacy lancisci ustawiaj± całorocznie 20-21 stopni i jest okiej ;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-07-13 22:43:17
Autor: Borys Pogoreło
Skuteczność klimatyzacji
Dnia Tue, 13 Jul 2010 19:33:33 +0200, Seba napisał(a):

 Ja przy takiej temperaturze ustawiam na 27-28C...

Alfiarze tak maj± - jeżdż± jak emeryci, to się wręcz dogrzewać musz±. A tacy lancisci ustawiaj± całorocznie 20-21 stopni i jest okiej ;)

 A wysiadasz czasem z tego auta? ;)

 27 przy zewnętrznej 33+ trudno nazwać dogrzewaniem :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-07-13 21:39:33
Autor: DoQ
Skuteczno¶ć klimatyzacji
Borys Pogoreło pisze:

U mnie przy ustawieniu 21stC AUTO przy 32-35stC na zewnatrz sprezarka chodzi w zasadzie nonstop
 A sam nie masz non-stop przeziębienia?
 Ja przy takiej temperaturze ustawiam na 27-28C...

Nie. Moj organizm jest odporny na zmiany temperatur :)
W samochodzie lubie chłód :)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-07-13 22:42:36
Autor: Borys Pogoreło
Skuteczno¶ć klimatyzacji
Dnia Tue, 13 Jul 2010 21:39:33 +0200, DoQ napisał(a):

 A sam nie masz non-stop przeziębienia?
 Ja przy takiej temperaturze ustawiam na 27-28C...

Nie. Moj organizm jest odporny na zmiany temperatur :)
W samochodzie lubie chłód :)

 No to zazdroszczę. Ja niedawno nieopatrznie ustawiłem za duż± różnicę i
przez tydzień mnie kaszel męczył.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-07-13 22:44:35
Autor: DoQ
Skuteczno¶ć klimatyzacji
Borys Pogoreło pisze:

 No to zazdroszczę. Ja niedawno nieopatrznie ustawiłem za duż± różnicę i
przez tydzień mnie kaszel męczył.

Niestety zeby mi nie bylo za dobrze, nie moge wypic zimnego piwka czy innego napoju duzymi lykami bo z miejsca dostaje zapalenia gardla :(

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-07-14 08:02:48
Autor: Myjk
Skuteczność klimatyzacji
Borys Pogoreło napisać:

> U mnie przy ustawieniu 21stC AUTO przy 32-35stC na zewnatrz
> sprezarka chodzi w zasadzie nonstop.
 A sam nie masz non-stop przeziębienia?
 Ja przy takiej temperaturze ustawiam na 27-28C...

Niedawno dokonałem ciekawej obserwacji na drodze.
Dzieci (dwójka z tyłu) pod kocami, matka też opatulona i smarkaj±ca w hustkę. Temp. na zewn±trz 35 stopni.
Potem się dziwić, że o klimatyzacji mówi± ZŁO... --
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl
xCarLink *MP3* Player

Data: 2010-07-14 08:03:55
Autor: Myjk
Skuteczność klimatyzacji
Myjk napisać:

hustkę

Auto-Pac! :P

--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl

Data: 2010-07-14 10:07:34
Autor: Cavallino
SkutecznoĹ?Ä? klimatyzacji
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i1jqv8$vml$1news.onet.pl...
Borys Pogoreło napisać:

> [...]

i smarkaj±ca w hustkę. Temp. na zewn±trz 35 stopni.
Potem się dziwić, że o klimatyzacji mówi± ZŁO...

Mam czasem podobnie, mnie jest gor±co bo słońce na mnie daje przez szybę jak głupie, a innym już zimno, bo jad± w cieniu.
I co zrobisz, wył±czysz klimę?

Data: 2010-07-14 08:20:55
Autor: Myjk
SkutecznoĹ?Ä? klimatyzacji
Cavallino napisać:

Mam czasem podobnie, mnie jest gor±co bo słońce na mnie daje przez
szybę jak głupie, a innym już zimno, bo jad± w cieniu.  I co zrobisz,
wył±czysz klimę?

Je¶li dwójka dzieci (no, ja mam tylko jedno) i żona, maj± przetrwać tak± podróż bez ew. konsekwencji -- to jak najbardziej. 3>1.

--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl

Data: 2010-07-14 15:36:47
Autor: Cavallino
SkutecznoĹ?Ä? klimatyzacji
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i1js17$352$1news.onet.pl...
Cavallino napisać:

[...]

No to jedĽ 2000 km bez klimy.
Ja bym zrezygnował z wyjazdu prędzej.

Data: 2010-07-14 13:47:05
Autor: Myjk
SkutecznoĹ?Ä? klimatyzacji
Cavallino napisać:

> Je¶li dwójka dzieci (no, ja mam tylko jedno) i żona,
> maj± przetrwać tak± podróż bez ew. konsekwencji
> -- to jak najbardziej. 3>1.
No to jedĽ 2000 km bez klimy.
Ja bym zrezygnował z wyjazdu prędzej.

Ale kto mówi o rezygnacji? Wystarczy trzymać temperaturę na sensownym poziomie a nie tak,
żeby trzeba było w kocach siedzieć... --
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl
xCarLink *MP3* Player

Data: 2010-07-14 15:57:23
Autor: Cavallino
SkutecznoĹ?Ä? klimatyzacji
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i1kf4p$ur7$1news.onet.pl...
Cavallino napisać:

> [...]
No to jedĽ 2000 km bez klimy.
Ja bym zrezygnował z wyjazdu prędzej.

Ale kto mówi o rezygnacji? Wystarczy trzymać

Chyba nie rozumiesz o czym się pisze.
Skoro pot ze mnie spływa, to temperatura jest na rozs±dnym poziomie czy nie?
Bo dla mnie nie - jest za gor±co.

Data: 2010-07-14 14:03:28
Autor: Myjk
SkutecznoĹ?Ä? klimatyzacji
Cavallino napisać:

Chyba nie rozumiesz o czym się pisze.

Aa... poczekaj, już rozumiem. To Ty...

*EOT*

--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl

Data: 2010-07-14 11:01:59
Autor: Arek (G)
SkutecznoĹ?Ä? klimatyzacji
W dniu 2010-07-14 10:07, Cavallino pisze:

> [...]

Mam czasem podobnie, mnie jest gor±co bo słońce na mnie daje przez szybę
jak głupie, a innym już zimno, bo jad± w cieniu.

Po to wymy¶lili klimatyzację automatyczn±, któr± montuje się już chyba w standardzie:) Odpowiednie szyby z jakim¶ tam filtrem promieni podczerwonych też do¶ć mocno pomaga. To s± takie szczegóły na które zwraca się w europejskich samochodach, koreańskich gdzie liczy się tylko cena to już niekoniecznie:)

A.

Data: 2010-07-14 11:34:59
Autor: Grejon
SkutecznoĹ?Ä? klimatyzacji
W dniu 2010-07-14 11:01, Arek (G) pisze:

[...]

Dwustrefow± chciałe¶ powiedzieć.

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2010-07-14 15:38:55
Autor: Cavallino
SkutecznoĹ?Ä? klimatyzacji
Użytkownik "Grejon" <grejon@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i1k0c3$177$1usenet.news.interia.pl...
[...]

A co ma piernik do wiatraka?
Znowu my¶liciel popisał się przenikliwo¶ci±?

I jak tu takich do kibla nie wrzucać?

Dwustrefow± chciałe¶ powiedzieć.

Mówimy o ręcznej klimie.
Nawiewy na prawej połowie auta też się da zamkn±ć, więc nie w tym tkwi problem.

Data: 2010-07-15 15:20:36
Autor: Arek (G)
SkutecznoĹ?Ä? klimatyzacji
W dniu 2010-07-14 15:38, Cavallino pisze:

[...]

Zastanów się jeszcze raz. Poczytaj jak co¶ takiego działa. Wpisz może słówko klimatronik/climatronic w google, albo popro¶ jakiego¶ kolegę aby zademonstrował.

I jak tu takich do kibla nie wrzucać?

Zawsze możesz wył±czyć klimę;)

A.

Data: 2010-07-17 21:14:40
Autor: Grejon
SkutecznoĹ?Ä? klimatyzacji
W dniu 2010-07-15 15:20, Arek (G) pisze:

Zastanów się jeszcze raz. Poczytaj jak co¶ takiego działa. Wpisz może
słówko klimatronik/climatronic w google, albo popro¶ jakiego¶ kolegę aby
zademonstrował.

Klimatronik = dwustrefowo¶ć? Wot, ciekawostka...

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2010-07-19 17:00:59
Autor: Arek (G)
SkutecznoĹ?Ä? klimatyzacji
W dniu 2010-07-17 21:14, Grejon pisze:
[...]

A ile stref potrzebujesz aby z czym¶ takim dać sobie radę:

"Mam czasem podobnie, mnie jest gor±co bo słońce na mnie daje przez szybę jak głupie, a innym już zimno, bo jad± w cieniu."

Przypuszczam, że każdy nawiew powinien mieć osobn± regulację temperatury. "Wot, ciekawostka....":)

Mimo wszystko proponuję użyć jakie¶ popularnej wyszukiwarki i poczytać cóż to takiego jest ten tajemniczy klimatronik.

A.

Data: 2010-07-13 16:39:08
Autor: JanuSz
Skuteczność klimatyzacji
W dniu 2010-07-13 00:06, DoQ pisze:

U mnie przy ustawieniu 21stC AUTO przy 32-35stC na zewnatrz sprezarka
chodzi w zasadzie nonstop.

A skÄ…d o tym wiesz? Auto sygnalizuje to jakoĹ›?

Janusz

Data: 2010-07-13 20:51:47
Autor: mgr inĹĽ.
Skuteczność klimatyzacji
On 2010-07-13 16:39, JanuSz wrote:
W dniu 2010-07-13 00:06, DoQ pisze:

U mnie przy ustawieniu 21stC AUTO przy 32-35stC na zewnatrz sprezarka
chodzi w zasadzie nonstop.

A skÄ…d o tym wiesz? Auto sygnalizuje to jakoĹ›?

Wlasnie mialem o to zapytac... Skad wiecie, ze sprezarka chodzi?

--
Pozdrawiam,
mgr inĹĽ.

Data: 2010-07-13 21:11:32
Autor: Bartłomiej Zieliński
Skuteczno¶ć klimatyzacji
Użytkownik "mgr inż." napisał:
Wlasnie mialem o to zapytac... Skad wiecie, ze sprezarka chodzi?

Np. z podwyższonych wolnych obrotów silnika.

Data: 2010-07-13 21:45:25
Autor: DoQ
Skuteczność klimatyzacji
mgr inĹĽ. pisze:

A skÄ…d o tym wiesz? Auto sygnalizuje to jakoĹ›?
Wlasnie mialem o to zapytac... Skad wiecie, ze sprezarka chodzi?

Nieco wyzsze obroty i nie slychac sprzegielka.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-07-13 22:33:32
Autor: JanuSz
Skuteczność klimatyzacji
DoQ pisze:
mgr inĹĽ. pisze:

A skÄ…d o tym wiesz? Auto sygnalizuje to jakoĹ›?
Wlasnie mialem o to zapytac... Skad wiecie, ze sprezarka chodzi?

Nieco wyzsze obroty i nie slychac sprzegielka.

A w czasie jazdy?
U mnie sprzęgiełka nie słychać - silnik wyciszony (diesel). W poprzednim aucie słyszałem i sprzęgieł ko i syk sprężonego czynnika.
Więc nie mam żadnych podstaw do wnioskowania o pracy sprężarki oprócz tego, że klima chłodzi.

Data: 2010-07-13 22:36:35
Autor: DoQ
Skuteczność klimatyzacji
JanuSz pisze:

[...]

Nie ma opcji zeby nie chodzila przy takiej roznicy temperatur.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-07-14 21:29:37
Autor: JanuSz
Skuteczność klimatyzacji
W dniu 2010-07-13 22:36, DoQ pisze:
JanuSz pisze:

[...]

Jest. Sprężarka włącza się, gdy temperatura parownika osiągnie np. 5 stopni i wyłącza, gdy osiągnie 1 stopień. Częstotliwość przełączania zależy od intensywności "pobierania zimna" z parownika. Jeśli pracuje non stop, to znaczy, że jest za słaba.

Data: 2010-07-14 21:43:02
Autor: DoQ
Skuteczność klimatyzacji
JanuSz pisze:

[...]

Aha, wiec ile czasu wg. ciebie zajmuje podgrzanie parownika do 5st przy duzym przeplywie powietrza i wysokich temperaturach zewnetrznych?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-07-17 21:13:13
Autor: JanuSz
Skuteczność klimatyzacji
W dniu 2010-07-14 21:43, DoQ pisze:
JanuSz pisze:

[...]

WsĹ‚uchiwaĹ‚em siÄ™ dzisiaj  - kilkanaĹ›cie sekund. Ale jednak nie jest to praca non stop.

Pozdrawiam

JanuSz

Data: 2010-07-14 09:29:55
Autor: Jarek Pudelko
Skuteczność klimatyzacji
W dniu 2010-07-13 16:39, JanuSz pisze:

A skÄ…d o tym wiesz? Auto sygnalizuje to jakoĹ›?

Ha, w Escorcie 1,6 16v 90KM po wlaczeniu sprezarki auto przestaje jechac do przodu  :)
Ale np. w mojej nowej zabawce zupelnie nie czuje tego czy sie sprezarka wlacza czy nie - zakladam jednak, ze przy +/- 6-7 stopni roznicy musi chodzic caly czas...

--
jarek

Data: 2010-07-15 15:02:24
Autor: Amir
Skuteczno¶ć klimatyzacji

Ale np. w mojej nowej zabawce zupelnie nie czuje tego czy sie sprezarka
wlacza czy nie - zakladam jednak, ze przy +/- 6-7 stopni roznicy musi chodzic caly czas...

a jaka to zabawka, bo poluje na tak± :)
esiego zamienilem na 2.0l astre i czas na cos mocniejszego chyba :)

Skuteczność klimatyzacji