Skuteczność wypowiedzenia

Data: 2012-01-14 16:36:20
Autor: Darek
Skuteczność wypowiedzenia

Witam
W 2011r podpisałem umowę partnerską na prowadzenie placówki bankowej z jednym z banków. Biznes nie szedł postanowiłem zakończyć współpracę (koszty przekraczały przychody i nie widziałem perspektyw na poprawę tej sytuacji).
Próbowałem rozwiązać umowę za porozumieniem stron - nie chcieli. Wobec powyższego wypowiedziałem sam umowę. Pismo zostało wysłane kurierem. Mam potwierdzenie, tracking przesyłki potwierdza odbiór w konkretnym dniu. Pismo wysłałem wraz z innymi dokumentami (umowy klientów) łącznie ze specyfikacją zawartości przesyłki (kopię zachowałem u siebie)
Od kilku miesięcy placówki już nie ma, bank usunął ze swojej strony internetowej adres tej placówki. Działalność gospodarcza jest zamknięta (bank o tym wie).
A tu mi przysyłają pismo, w którym jedno zdanie brzmi "jestem związany umową partnerską z dnia...."
Wk.....em się niemiłosiernie, bo wyimaginowane trwanie tej umowy może mnie drogo kosztować np. kary umowne, którymi lubują się straszyć partnerów.
Czekam na ich wyjaśnienia dotyczące nagłego ożycia umowy. Ale jeżeli otrzymam informacje o tym, iż uważają że umowa dalej trwa to muszę coś z tym zrobić.
Jak powinien wyglądać pozew sądowy? O ustalenie skuteczności umowy? Ile może kosztować taki proces (mniej więcej)
Czy popełniłem błąd w wysłaniu wypowiedzenia w pakiecie dokumentacji?

Darek

Data: 2012-01-14 09:40:42
Autor: witek
On 1/14/2012 9:36 AM, Darek wrote:

Witam
W 2011r podpisałem umowę partnerską na prowadzenie placówki bankowej

a skąd mamy wiedzieć co było w umowie, na jaki okres została zawarta i jaką formę rozwiązania przyjęliście w umowie?

Data: 2012-01-14 16:53:25
Autor: Darek
W dniu 2012-01-14 16:40, witek pisze:
[...]

Umowa na czas oznaczony, wypowiedziałem na podstawie Art. 764 2 KC

Darek

Data: 2012-01-14 16:31:47
Autor: _ąćęłńóśźż.
Skuteczność wypowiedzenia
O ustalenie nieistnienia zobowiązania?
Na bank idź do prawnika,.

-- -- -
O ustalenie skuteczności umowy?

Data: 2012-01-15 01:59:24
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Darek" <nie@podam.maila.pl> napisał w wiadomości news:jes7dk$9ht$1inews.gazeta.pl...

Jak powinien wyglądać pozew sądowy? O ustalenie skuteczności umowy? Ile może kosztować taki proces (mniej więcej)
Czy popełniłem błąd w wysłaniu wypowiedzenia w pakiecie dokumentacji?

Napisz coś więcej o tym, czego dotyczy pismo. Bo w niektórych wypadkach tego typu umowy "żyją" po ich rozwiązaniu. Przykładowo pomimo rozwiazania umowy jesteś zobowiązany do zachowania tajemnicy bankowej. Może chodzi o jakiś zakaz konkurencji? Troche za mało napisałeś, by sensownie Ci cokolwiek poradzić.

Data: 2012-01-15 09:23:23
Autor: Darek
[...]

Piszą, że jestem związany umową i zwalniają mnie z opłat licencyjnych na kolejny rok.

Darek

Data: 2012-01-15 13:54:24
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Darek" <nie@podam.maila.pl> napisał w wiadomości news:jeu2dn$e7p$1inews.gazeta.pl...

[...]

Podejrzewam, że chodzi o system informatyczny i nie o umowę o współpracy (którą pewnie wypowiedziałeś), tylko umowę licencji oprogramowania. Ale to tylko moje podejrzenia.

Data: 2012-01-16 18:00:04
Autor: Marek Dyjor
Darek wrote:
[...]

a próbowałeś coś tak banalnego jak zadzwonić do banku i się zapytać o co chodzi...

Bo jest możliwe że ktoś te pisma wysyła z automatu (z jakiegoś szablonu w office) i nawet nie wie że już nie jesteś z nimi związany umowa. Na początek przed poważnymi krokami prawnymi warto spróbować zadzwonić, na adwokata i pozew zawsze jest czas.

Data: 2012-01-16 20:03:48
Autor: Darek
[...]

Na pewno nie jest z automatu. I w dodatku mam przypuszczenie że celowo to napisali

Darek

Skuteczność wypowiedzenia