Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam

Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam

Data: 2009-05-20 16:21:37
Autor: kocyk
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
Zostal on ow odblokowan poprzez upierdolenie takiej rurki w kolektorze, wymiane dysz w gazniku i rolek w wariatorze, zgodnie z zaleceniami importera. Owszem, stal sie szybszy, ale jest kilka ale:
- nie jest az tak szybki jak mial byc
- pali 6l
- zimny nie chce jechac
Podjelismy srodki zaradcze w postaci wyregulowania skladu mieszanki do opalajacego swiece na kolor wlasciwy, oraz przez proby zrozumienia elektryczno-bimetalowego ssania, ale nie odnieslismy sukcesu. Obiekty badan mamy dwa takie same, wiec raczej wykluczamy awarie stawiajac na typtak. Pytanie: gdzie podlubac, zeby bylo lepiej, szczegolnie z tym masakrycznym spalaniem i trudnosciami na zimno?
K.14.

Data: 2009-05-20 07:37:57
Autor: artur.zabronski
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam
On 20 Maj, 16:21, kocyk <ko...@ZZZriders.pl> wrote:
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
Zostal on ow odblokowan poprzez upierdolenie takiej rurki w kolektorze,
wymiane dysz w gazniku i rolek w wariatorze, zgodnie z zaleceniami
importera. Owszem, stal sie szybszy, ale jest kilka ale:
- nie jest az tak szybki jak mial byc
- pali 6l
- zimny nie chce jechac
Podjelismy srodki zaradcze w postaci wyregulowania skladu mieszanki do
opalajacego swiece na kolor wlasciwy, oraz przez proby zrozumienia
elektryczno-bimetalowego ssania, ale nie odnieslismy sukcesu. Obiekty
badan mamy dwa takie same, wiec raczej wykluczamy awarie stawiajac na
typtak. Pytanie: gdzie podlubac, zeby bylo lepiej, szczegolnie z tym
masakrycznym spalaniem i trudnosciami na zimno?
K.14.
A te dysze to na pewno dobre? Nie zalewa go czasem?

--
Artur

Data: 2009-05-20 17:07:34
Autor: kocyk
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam
artur.zabronski@gmail.com wrote:

Pytanie: gdzie podlubac, zeby bylo lepiej, szczegolnie z tym
masakrycznym spalaniem i trudnosciami na zimno?

A te dysze to na pewno dobre? Nie zalewa go czasem?

Podobno dobre, kit odblokowujacy od importera. Zalewalo poczatkowo, po regulacji skladu jest ok, sadzac po kolorze swiecy.
K.14.

Data: 2009-05-20 08:22:07
Autor: artur.zabronski
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam
On 20 Maj, 17:07, kocyk <ko...@ZZZriders.pl> wrote:

Podobno dobre, kit odblokowujacy od importera. Zalewalo poczatkowo, po
regulacji skladu jest ok, sadzac po kolorze swiecy.
Ale może mu na zimnym skład nie pasi? W sensie takim, że przy
połączeniu innych dysz + ssanie (na zimnym) nie pasuje mu skład
mieszanki. Ja bym spróbował ze starymi dyszami czy jest tak samo a
jeżeli tak to przyczepił się tego ssania.

--
Artur

Data: 2009-05-20 17:15:02
Autor: PB
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam
Wed, 20 May 2009 16:21:37 +0200, na pl.rec.motocykle, kocyk
napisał(a):
 
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
Zostal on ow odblokowan poprzez upierdolenie takiej rurki w kolektorze, wymiane dysz w gazniku i rolek w wariatorze, zgodnie z zaleceniami importera. Owszem, stal sie szybszy, ale jest kilka ale:
- nie jest az tak szybki jak mial byc

rozumiem ze tulejke miedzy talerzami multiwariatora tez wyjeto?

- pali 6l

no to za duzo - dysze moga byc nie teges, no i regulacja tego

- zimny nie chce jechac

to niestety normalne. Mam to u siebie i tez nie kumam tego
bimetalicznego ssania. Generalnie robie tak - odpalam, czekam az
zacznie sie zaduszac i obroty spadaja. Wtedy dodaje gazu i jazda. Po
chwili (jakies 500m) mimo tego i tak zacznie zdychac - wowczas stop,
gasze silnik i czekam jakies pol minuty. Potem juz jest ok. DO
nastepnego poranka.



--
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2009-05-20 19:55:00
Autor: kocyk
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam
PB wrote:
Wed, 20 May 2009 16:21:37 +0200, na pl.rec.motocykle, kocyk
napisał(a):
 
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
Zostal on ow odblokowan poprzez upierdolenie takiej rurki w kolektorze, wymiane dysz w gazniku i rolek w wariatorze, zgodnie z zaleceniami importera. Owszem, stal sie szybszy, ale jest kilka ale:
- nie jest az tak szybki jak mial byc

rozumiem ze tulejke miedzy talerzami multiwariatora tez wyjeto?

Ja akurat dlubalem skuter obok, a ten robil kolega, wiec na wszelki dopytam, ale mysle, ze tak.

- pali 6l

no to za duzo - dysze moga byc nie teges, no i regulacja tego

Tyle, ze tej regulacji za wiele nie ma, pokretlo wolnych i srubka od skladu.

- zimny nie chce jechac

to niestety normalne. Mam to u siebie i tez nie kumam tego
bimetalicznego ssania. Generalnie robie tak - odpalam, czekam az
zacznie sie zaduszac i obroty spadaja. Wtedy dodaje gazu i jazda. Po
chwili (jakies 500m) mimo tego i tak zacznie zdychac - wowczas stop,
gasze silnik i czekam jakies pol minuty. Potem juz jest ok. DO
nastepnego poranka.

Czyli jak widze tu typtak.
K.14.

Data: 2009-05-20 18:17:49
Autor: Pryzmat
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam
kocyk wrote:
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
Zostal on ow odblokowan poprzez upierdolenie takiej rurki w
kolektorze, wymiane dysz w gazniku i rolek w wariatorze, zgodnie z
zaleceniami importera. Owszem, stal sie szybszy, ale jest kilka ale:
- nie jest az tak szybki jak mial byc
- pali 6l
- zimny nie chce jechac
Podjelismy srodki zaradcze w postaci wyregulowania skladu mieszanki do
opalajacego swiece na kolor wlasciwy, oraz przez proby zrozumienia
elektryczno-bimetalowego ssania, ale nie odnieslismy sukcesu. Obiekty
badan mamy dwa takie same, wiec raczej wykluczamy awarie stawiajac na
typtak. Pytanie: gdzie podlubac, zeby bylo lepiej, szczegolnie z tym
masakrycznym spalaniem i trudnosciami na zimno?
K.14.

W Kymco Super 8 sa dokladnie te same objawy
Widocznie typtak
Swiatelko w tunelu to Darek z serwisu w Motoriscie (Wawa, Kopijnikow)
Dwa dni sie z tym bujal (no bo mialo byc na zimno wiec troche trzeba poczekac az ostygnie), ale zrobil na tyle ze jezdzi calkiem przyjemnie jak na 50ccm
Czysta regulacja.
Niechetne odpalanie mu pozostalo, zupelnie jakby po kilku godzinach mu zupelnie wysychalo w gazniku, ale po odpaleniu - zero problemow
Mozna wsiadac i jechac choc przedtem bylo tak jak opisuje PB.
Ze spalaniem jeszcze nie wiem bo od regulacji jeszcze pierwszego zbiornika nie wyjezdzil i ciezko wyrokowac ale po wskazniku sadzac juz wyglada lepiej

--
Pryzmat (Jacek)
foto i moto
frakcja LL W-wa zone
'02 FJR - Tytanowa FuJaRa z nowym sercem

Data: 2009-05-20 19:59:29
Autor: kocyk
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam
Pryzmat wrote:

W Kymco Super 8 sa dokladnie te same objawy
Widocznie typtak
Swiatelko w tunelu to Darek z serwisu w Motoriscie (Wawa, Kopijnikow)
Dwa dni sie z tym bujal (no bo mialo byc na zimno wiec troche trzeba poczekac az ostygnie), ale zrobil na tyle ze jezdzi calkiem przyjemnie jak na 50ccm
Czysta regulacja.
Niechetne odpalanie mu pozostalo, zupelnie jakby po kilku godzinach mu zupelnie wysychalo w gazniku, ale po odpaleniu - zero problemow
Mozna wsiadac i jechac choc przedtem bylo tak jak opisuje PB.
Ze spalaniem jeszcze nie wiem bo od regulacji jeszcze pierwszego zbiornika nie wyjezdzil i ciezko wyrokowac ale po wskazniku sadzac juz wyglada lepiej

Dopytaj przy okazji co on tam regulowal, bo ja sie narazie do Piotrusia nie wybieram. Acz sam gaznik prosty jest jak cep, nie wiem co tam mozna   wiecej regulowac. Jakis musi byc myk.
K.14.

Data: 2009-05-20 21:57:10
Autor: Magic
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam
Pryzmat pisze:

Niechetne odpalanie mu pozostalo, zupelnie jakby po kilku godzinach mu zupelnie wysychalo w gazniku, ale po odpaleniu - zero problemow


W Eliku kłopoty z odpaleniem pojawiają się dopiero po 2-3 dniach postoju, trzeba go wtedy przekopać parę razy żeby zechciał odpalić, a i przez pierwszą minutę nie ma za bardzo ochoty. Ale potem spoko, pali od pierwszego kopa, spalanie rzędu 2.5-3L i maksymalna 83 km licznikowe.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2009-05-20 18:36:56
Autor: (pj)
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam
kocyk pisze:
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
Zostal on ow odblokowan poprzez [..]
K.14.

ale po co odblokowac? zeby nie podpadal pod motorower?

PBNW

--

pozdr
pj
gsx1300r
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2009-05-20 20:00:14
Autor: kocyk
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam
(pj) wrote:
> kocyk pisze:
>> Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
>> Zostal on ow odblokowan poprzez [..]
>
> ale po co odblokowac? zeby nie podpadal pod motorower?

No. Zeby zapierdalal.
K.14

Data: 2009-05-20 19:43:46
Autor: masti
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam
Dnia pięknego Wed, 20 May 2009 20:00:14 +0200, osobnik zwany kocyk
wystukał:

(pj) wrote:
 > kocyk pisze:
 >> Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
 >> Zostal on ow odblokowan poprzez [..]
 >
 > ale po co odblokowac? zeby nie podpadal pod motorower?

No. Zeby zapierdalal.
K.14

to wywal szrota i kup R1 :)



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2009-05-20 21:52:14
Autor: kocyk
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam
masti wrote:
> Dnia pięknego Wed, 20 May 2009 20:00:14 +0200, osobnik zwany kocyk
> wystukał:
>
>> (pj) wrote:
>>  > kocyk pisze:
>>  >> Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
>>  >> Zostal on ow odblokowan poprzez [..]
>>  >
>>  > ale po co odblokowac? zeby nie podpadal pod motorower?
>>
>> No. Zeby zapierdalal.
>
> to wywal szrota i kup R1 :)

A on nie moj, ja w nim tylko rece brudze, chobbi takie. Kwak mi sie psuc nie chce, a wszyscy mowili ze bedzie. A r1 muli.
K.14.

Data: 2009-05-20 18:41:00
Autor: Ivam
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam
"kocyk" <kocyx@ZZZriders.pl> wrote in message news:gv13ma$9jh$1news.onet.pl...
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
[...]

Wez zmien dysze na te, ktore byly. W keeway'u kuzyn kupil (w zeszlym roku... moze dwa - nie pamitam) jakis markowy (firma na "m"... ale moge sie mylic - nie pamietam za dobrze) zestaw odblokowujaco/tuningowy (wariator, wydech, dolot, dysze, bimetal do ssania). Jaja jak arbuzy wyszly:
1) w zestawie nie bylo sprezyny do tylnego kola pasowego - wymagana odpowiednia do tuningowych rolek wariatora
2) dysze w gazniku byly zle

Ssanie nie dzialalo prawidlowo nawet po wymianie tej cholernej blaszki. Zatem zalozylismy org dysze i ssanie.

Zmiana sprezyny i wymiana na standardowe dysze znacznie ulatwila prace z ustawieniami. Kolor swiec byl trosze zbyt jasny (jak na 2T), ale nie poza moim dopuszczalnym zakresem.

Bujal sie dosc dobrze - problem z odpalaniem znikl (na oryginalnym bimetalu) i ogolnie wsciec sie mozna bylo na ten zestaw (dosc drogi byl).

Kombinuj...

--
pzdr:
Ivam

Data: 2009-05-20 21:59:15
Autor: Magic
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam
Ivam pisze:
"kocyk" <kocyx@ZZZriders.pl> wrote in message news:gv13ma$9jh$1news.onet.pl...
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
[...]

Wez zmien dysze na te, ktore byly. W keeway'u kuzyn kupil (w zeszlym roku... moze dwa - nie pamitam) jakis markowy (firma na "m"

Malossi ?

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2009-05-21 00:04:59
Autor: Eskimos
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam
On Wed, 20 May 2009 16:21:37 +0200, kocyk <kocyx@ZZZriders.pl> wrote:

proby zrozumienia elektryczno-bimetalowego ssania, ale nie odnieslismy sukcesu.

Rozbierałeś to? Tam są dwie płaskie blaszki-elektrody i pomiędzy nimi
płaska pastylka-opornik. Do tego jest docisnięty termostat z bimetalem
w srodku i takim wysuwającym się trzpieniem. Jak zapodasz prąd, to
pastylka-opornik się rozgrzewa, od niej się nagrzewa termostat
bimetaliczny,  trzpień się pomalutku wysuwa kilka milimetrów i popycha
tłoczek, który zamyka kanał.

Czyli układ odwrotny niż normalnie - na zgaszonym silniku ssanie jest cały czas włączone (bimetal skurczony, tłoczek cofniety, kanał
otwarty), a po odpaleniu termostat sie nagrzewa, tłoczek wysuwa i
zamyka ssanie.

Chujowy patent generalnie ;)

--
Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-05-21 10:28:35
Autor: kocyk
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam
Eskimos wrote:

> Czyli układ odwrotny niż normalnie - na zgaszonym silniku ssanie jest
> cały czas włączone (bimetal skurczony, tłoczek cofniety, kanał
> otwarty), a po odpaleniu termostat sie nagrzewa, tłoczek wysuwa i
> zamyka ssanie.
>
> Chujowy patent generalnie ;)

No zasade dzialania zlapalem, ale nie wymyslilem jak sprawdzic, czy to aby dobrze dziala, do konca zamyka a juz zupelnie nie wymyslilem jak to regulowac. Drugi raz jak rozbiore to pomysle jak to na linke przerobic.
K.14.

Data: 2009-05-21 13:50:12
Autor: Spider A.J.
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam

"kocyk" <kocyx@ZZZriders.pl> wrote

> Czyli układ odwrotny niż normalnie - na zgaszonym silniku ssanie jest
> cały czas włączone (bimetal skurczony, tłoczek cofniety, kanał
> otwarty), a po odpaleniu termostat sie nagrzewa, tłoczek wysuwa i
> zamyka ssanie.

No zasade dzialania zlapalem, ale nie wymyslilem jak sprawdzic, czy to aby dobrze dziala, do konca zamyka a juz zupelnie nie wymyslilem jak to regulowac.

A zasadniczo to ma jakis wplyw? No bo raczej temperatura
nagrzanego motoru bedzie taka sama IMHO
bez wzgledu na rozmiar dysz, myle sie?

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
http://www.foto-spider.pl
RF900RS2

Data: 2009-05-21 14:04:48
Autor: kocyk
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam
Spider A.J. wrote:
> "kocyk" <kocyx@ZZZriders.pl> wrote
>
>>> Czyli układ odwrotny niż normalnie - na zgaszonym silniku ssanie jest
>>> cały czas włączone (bimetal skurczony, tłoczek cofniety, kanał
>>> otwarty), a po odpaleniu termostat sie nagrzewa, tłoczek wysuwa i
>>> zamyka ssanie.
>
>> No zasade dzialania zlapalem, ale nie wymyslilem jak sprawdzic, czy to aby
>> dobrze dziala, do konca zamyka a juz zupelnie nie wymyslilem jak to
>> regulowac.
>
> A zasadniczo to ma jakis wplyw? No bo raczej temperatura
> nagrzanego motoru bedzie taka sama IMHO
> bez wzgledu na rozmiar dysz, myle sie?

Nie mylisz, ale mamy taka teorie, ze byc moze cos jest nie tak z termostatem i bimetal juz po rozgrzaniu motocykla co jakis czas stygnie i otwiera czesciowo ssanie, nie wiem czy napiecie na grzanie bimetalu jest podawane ciagle.
K.14.

Data: 2009-05-21 14:56:09
Autor: Spider A.J.
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam

"kocyk" <kocyx@ZZZriders.pl> wrote

Nie mylisz, ale mamy taka teorie, ze byc moze cos jest nie tak z termostatem i bimetal juz po rozgrzaniu motocykla co jakis czas stygnie i otwiera czesciowo ssanie, nie wiem czy napiecie na grzanie bimetalu jest podawane ciagle.

Kufra technika dla amerykanow :-)
jakby nie mozna bylo zrobic ciegla albo
takiego pstryczka jak byl w jawie, a mowia
ze gugs robia wszystko po budzecie.

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
http://www.foto-spider.pl
RF900RS2

Data: 2009-05-21 11:45:53
Autor: Michał Demczuk
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam
kocyk wrote:
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.

Koc, napisz konkretnie co to za skuter.

Pozdr..


--
Michał Demczuk
www.demczuk.pl
Dealer: Cagiva, Husqvarna, Kymco

Data: 2009-05-21 19:03:26
Autor: Arbiter
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam

Użytkownik "kocyk" <kocyx@ZZZriders.pl> napisał w wiadomości news:gv13ma$9jh$1news.onet.pl...

Zostal on ow odblokowan poprzez upierdolenie takiej rurki w kolektorze, wymiane dysz w gazniku i rolek w wariatorze, zgodnie z zaleceniami importera. Owszem, stal sie szybszy, ale jest kilka ale:
- nie jest az tak szybki jak mial byc
- pali 6l

wymieniłes dysze to masz czego chciałes;)

- zimny nie chce jechac

Podjelismy srodki zaradcze w postaci wyregulowania skladu mieszanki do

typtak. Pytanie: gdzie podlubac, zeby bylo lepiej, szczegolnie z tym masakrycznym spalaniem i trudnosciami na zimno?

moze wrócić na normalne dysze?

ja odblokowałem jeden skuter i polegało to na uwaleniu ślepej kiszki na wydechu. Oczywiscie podkładka z wario była zdjęta wczesniej.

Mieszanka na iglicy jest ustawiona na najuboższą, nie ma jednak problemu z wyciaganiem tyle ile powinien bez blokad a pali ze 3,3 jezdzac na krotich odcinkach z max gazem

Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona