Data: 2009-05-20 16:21:37 | |
Autor: kocyk | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
Zostal on ow odblokowan poprzez upierdolenie takiej rurki w kolektorze, wymiane dysz w gazniku i rolek w wariatorze, zgodnie z zaleceniami importera. Owszem, stal sie szybszy, ale jest kilka ale: - nie jest az tak szybki jak mial byc - pali 6l - zimny nie chce jechac Podjelismy srodki zaradcze w postaci wyregulowania skladu mieszanki do opalajacego swiece na kolor wlasciwy, oraz przez proby zrozumienia elektryczno-bimetalowego ssania, ale nie odnieslismy sukcesu. Obiekty badan mamy dwa takie same, wiec raczej wykluczamy awarie stawiajac na typtak. Pytanie: gdzie podlubac, zeby bylo lepiej, szczegolnie z tym masakrycznym spalaniem i trudnosciami na zimno? K.14. |
|
Data: 2009-05-20 07:37:57 | |
Autor: artur.zabronski | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
On 20 Maj, 16:21, kocyk <ko...@ZZZriders.pl> wrote:
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.A te dysze to na pewno dobre? Nie zalewa go czasem? -- Artur |
|
Data: 2009-05-20 17:07:34 | |
Autor: kocyk | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
artur.zabronski@gmail.com wrote:
Pytanie: gdzie podlubac, zeby bylo lepiej, szczegolnie z tymA te dysze to na pewno dobre? Nie zalewa go czasem? Podobno dobre, kit odblokowujacy od importera. Zalewalo poczatkowo, po regulacji skladu jest ok, sadzac po kolorze swiecy. K.14. |
|
Data: 2009-05-20 08:22:07 | |
Autor: artur.zabronski | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
On 20 Maj, 17:07, kocyk <ko...@ZZZriders.pl> wrote:
Ale może mu na zimnym skład nie pasi? W sensie takim, że przy połączeniu innych dysz + ssanie (na zimnym) nie pasuje mu skład mieszanki. Ja bym spróbował ze starymi dyszami czy jest tak samo a jeżeli tak to przyczepił się tego ssania. -- Artur |
|
Data: 2009-05-20 17:15:02 | |
Autor: PB | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
Wed, 20 May 2009 16:21:37 +0200, na pl.rec.motocykle, kocyk
napisał(a): Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni. rozumiem ze tulejke miedzy talerzami multiwariatora tez wyjeto? - pali 6l no to za duzo - dysze moga byc nie teges, no i regulacja tego - zimny nie chce jechac to niestety normalne. Mam to u siebie i tez nie kumam tego bimetalicznego ssania. Generalnie robie tak - odpalam, czekam az zacznie sie zaduszac i obroty spadaja. Wtedy dodaje gazu i jazda. Po chwili (jakies 500m) mimo tego i tak zacznie zdychac - wowczas stop, gasze silnik i czekam jakies pol minuty. Potem juz jest ok. DO nastepnego poranka. -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2009-05-20 19:55:00 | |
Autor: kocyk | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
PB wrote:
Wed, 20 May 2009 16:21:37 +0200, na pl.rec.motocykle, kocyk Ja akurat dlubalem skuter obok, a ten robil kolega, wiec na wszelki dopytam, ale mysle, ze tak. - pali 6l Tyle, ze tej regulacji za wiele nie ma, pokretlo wolnych i srubka od skladu. - zimny nie chce jechac Czyli jak widze tu typtak. K.14. |
|
Data: 2009-05-20 18:17:49 | |
Autor: Pryzmat | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
kocyk wrote:
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni. W Kymco Super 8 sa dokladnie te same objawy Widocznie typtak Swiatelko w tunelu to Darek z serwisu w Motoriscie (Wawa, Kopijnikow) Dwa dni sie z tym bujal (no bo mialo byc na zimno wiec troche trzeba poczekac az ostygnie), ale zrobil na tyle ze jezdzi calkiem przyjemnie jak na 50ccm Czysta regulacja. Niechetne odpalanie mu pozostalo, zupelnie jakby po kilku godzinach mu zupelnie wysychalo w gazniku, ale po odpaleniu - zero problemow Mozna wsiadac i jechac choc przedtem bylo tak jak opisuje PB. Ze spalaniem jeszcze nie wiem bo od regulacji jeszcze pierwszego zbiornika nie wyjezdzil i ciezko wyrokowac ale po wskazniku sadzac juz wyglada lepiej -- Pryzmat (Jacek) foto i moto frakcja LL W-wa zone '02 FJR - Tytanowa FuJaRa z nowym sercem |
|
Data: 2009-05-20 19:59:29 | |
Autor: kocyk | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
Pryzmat wrote:
W Kymco Super 8 sa dokladnie te same objawy Dopytaj przy okazji co on tam regulowal, bo ja sie narazie do Piotrusia nie wybieram. Acz sam gaznik prosty jest jak cep, nie wiem co tam mozna wiecej regulowac. Jakis musi byc myk. K.14. |
|
Data: 2009-05-20 21:57:10 | |
Autor: Magic | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
Pryzmat pisze:
Niechetne odpalanie mu pozostalo, zupelnie jakby po kilku godzinach mu zupelnie wysychalo w gazniku, ale po odpaleniu - zero problemow W Eliku kłopoty z odpaleniem pojawiają się dopiero po 2-3 dniach postoju, trzeba go wtedy przekopać parę razy żeby zechciał odpalić, a i przez pierwszą minutę nie ma za bardzo ochoty. Ale potem spoko, pali od pierwszego kopa, spalanie rzędu 2.5-3L i maksymalna 83 km licznikowe. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-05-20 18:36:56 | |
Autor: (pj) | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
kocyk pisze:
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni. ale po co odblokowac? zeby nie podpadal pod motorower? PBNW -- pozdr pj gsx1300r FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-05-20 20:00:14 | |
Autor: kocyk | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
(pj) wrote:
> kocyk pisze: >> Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni. >> Zostal on ow odblokowan poprzez [..] > > ale po co odblokowac? zeby nie podpadal pod motorower? No. Zeby zapierdalal. K.14 |
|
Data: 2009-05-20 19:43:46 | |
Autor: masti | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
Dnia piÄknego Wed, 20 May 2009 20:00:14 +0200, osobnik zwany kocyk
wystukaĹ: (pj) wrote: to wywal szrota i kup R1 :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2009-05-20 21:52:14 | |
Autor: kocyk | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
masti wrote:
> Dnia piÄknego Wed, 20 May 2009 20:00:14 +0200, osobnik zwany kocyk > wystukaĹ: > >> (pj) wrote: >> > kocyk pisze: >> >> Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni. >> >> Zostal on ow odblokowan poprzez [..] >> > >> > ale po co odblokowac? zeby nie podpadal pod motorower? >> >> No. Zeby zapierdalal. > > to wywal szrota i kup R1 :) A on nie moj, ja w nim tylko rece brudze, chobbi takie. Kwak mi sie psuc nie chce, a wszyscy mowili ze bedzie. A r1 muli. K.14. |
|
Data: 2009-05-20 18:41:00 | |
Autor: Ivam | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
"kocyk" <kocyx@ZZZriders.pl> wrote in message news:gv13ma$9jh$1news.onet.pl...
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.[...] Wez zmien dysze na te, ktore byly. W keeway'u kuzyn kupil (w zeszlym roku... moze dwa - nie pamitam) jakis markowy (firma na "m"... ale moge sie mylic - nie pamietam za dobrze) zestaw odblokowujaco/tuningowy (wariator, wydech, dolot, dysze, bimetal do ssania). Jaja jak arbuzy wyszly: 1) w zestawie nie bylo sprezyny do tylnego kola pasowego - wymagana odpowiednia do tuningowych rolek wariatora 2) dysze w gazniku byly zle Ssanie nie dzialalo prawidlowo nawet po wymianie tej cholernej blaszki. Zatem zalozylismy org dysze i ssanie. Zmiana sprezyny i wymiana na standardowe dysze znacznie ulatwila prace z ustawieniami. Kolor swiec byl trosze zbyt jasny (jak na 2T), ale nie poza moim dopuszczalnym zakresem. Bujal sie dosc dobrze - problem z odpalaniem znikl (na oryginalnym bimetalu) i ogolnie wsciec sie mozna bylo na ten zestaw (dosc drogi byl). Kombinuj... -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2009-05-20 21:59:15 | |
Autor: Magic | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
Ivam pisze:
"kocyk" <kocyx@ZZZriders.pl> wrote in message news:gv13ma$9jh$1news.onet.pl... Malossi ? -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-05-21 00:04:59 | |
Autor: Eskimos | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
On Wed, 20 May 2009 16:21:37 +0200, kocyk <kocyx@ZZZriders.pl> wrote:
proby zrozumienia elektryczno-bimetalowego ssania, ale nie odnieslismy sukcesu. Rozbierałeś to? Tam są dwie płaskie blaszki-elektrody i pomiędzy nimi płaska pastylka-opornik. Do tego jest docisnięty termostat z bimetalem w srodku i takim wysuwającym się trzpieniem. Jak zapodasz prąd, to pastylka-opornik się rozgrzewa, od niej się nagrzewa termostat bimetaliczny, trzpień się pomalutku wysuwa kilka milimetrów i popycha tłoczek, który zamyka kanał. Czyli układ odwrotny niż normalnie - na zgaszonym silniku ssanie jest cały czas włączone (bimetal skurczony, tłoczek cofniety, kanał otwarty), a po odpaleniu termostat sie nagrzewa, tłoczek wysuwa i zamyka ssanie. Chujowy patent generalnie ;) -- Darz bór, Eskimos FJ1200 Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!! Poznań |
|
Data: 2009-05-21 10:28:35 | |
Autor: kocyk | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
Eskimos wrote:
> Czyli układ odwrotny niż normalnie - na zgaszonym silniku ssanie jest > cały czas włączone (bimetal skurczony, tłoczek cofniety, kanał > otwarty), a po odpaleniu termostat sie nagrzewa, tłoczek wysuwa i > zamyka ssanie. > > Chujowy patent generalnie ;) No zasade dzialania zlapalem, ale nie wymyslilem jak sprawdzic, czy to aby dobrze dziala, do konca zamyka a juz zupelnie nie wymyslilem jak to regulowac. Drugi raz jak rozbiore to pomysle jak to na linke przerobic. K.14. |
|
Data: 2009-05-21 13:50:12 | |
Autor: Spider A.J. | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
"kocyk" <kocyx@ZZZriders.pl> wrote > Czyli układ odwrotny niż normalnie - na zgaszonym silniku ssanie jest No zasade dzialania zlapalem, ale nie wymyslilem jak sprawdzic, czy to aby dobrze dziala, do konca zamyka a juz zupelnie nie wymyslilem jak to regulowac. A zasadniczo to ma jakis wplyw? No bo raczej temperatura nagrzanego motoru bedzie taka sama IMHO bez wzgledu na rozmiar dysz, myle sie? -- -=[Spider A.J.]=- Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-) http://www.foto-spider.pl RF900RS2 |
|
Data: 2009-05-21 14:04:48 | |
Autor: kocyk | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
Spider A.J. wrote:
> "kocyk" <kocyx@ZZZriders.pl> wrote > >>> Czyli układ odwrotny niż normalnie - na zgaszonym silniku ssanie jest >>> cały czas włączone (bimetal skurczony, tłoczek cofniety, kanał >>> otwarty), a po odpaleniu termostat sie nagrzewa, tłoczek wysuwa i >>> zamyka ssanie. > >> No zasade dzialania zlapalem, ale nie wymyslilem jak sprawdzic, czy to aby >> dobrze dziala, do konca zamyka a juz zupelnie nie wymyslilem jak to >> regulowac. > > A zasadniczo to ma jakis wplyw? No bo raczej temperatura > nagrzanego motoru bedzie taka sama IMHO > bez wzgledu na rozmiar dysz, myle sie? Nie mylisz, ale mamy taka teorie, ze byc moze cos jest nie tak z termostatem i bimetal juz po rozgrzaniu motocykla co jakis czas stygnie i otwiera czesciowo ssanie, nie wiem czy napiecie na grzanie bimetalu jest podawane ciagle. K.14. |
|
Data: 2009-05-21 14:56:09 | |
Autor: Spider A.J. | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
"kocyk" <kocyx@ZZZriders.pl> wrote Nie mylisz, ale mamy taka teorie, ze byc moze cos jest nie tak z termostatem i bimetal juz po rozgrzaniu motocykla co jakis czas stygnie i otwiera czesciowo ssanie, nie wiem czy napiecie na grzanie bimetalu jest podawane ciagle. Kufra technika dla amerykanow :-) jakby nie mozna bylo zrobic ciegla albo takiego pstryczka jak byl w jawie, a mowia ze gugs robia wszystko po budzecie. -- -=[Spider A.J.]=- Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-) http://www.foto-spider.pl RF900RS2 |
|
Data: 2009-05-21 11:45:53 | |
Autor: Michał Demczuk | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
kocyk wrote:
Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni. Koc, napisz konkretnie co to za skuter. Pozdr.. -- Michał Demczuk www.demczuk.pl Dealer: Cagiva, Husqvarna, Kymco |
|
Data: 2009-05-21 19:03:26 | |
Autor: Arbiter | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
Użytkownik "kocyk" <kocyx@ZZZriders.pl> napisał w wiadomości news:gv13ma$9jh$1news.onet.pl... Zostal on ow odblokowan poprzez upierdolenie takiej rurki w kolektorze, wymiane dysz w gazniku i rolek w wariatorze, zgodnie z zaleceniami importera. Owszem, stal sie szybszy, ale jest kilka ale: wymieniłes dysze to masz czego chciałes;) - zimny nie chce jechac Podjelismy srodki zaradcze w postaci wyregulowania skladu mieszanki do typtak. Pytanie: gdzie podlubac, zeby bylo lepiej, szczegolnie z tym masakrycznym spalaniem i trudnosciami na zimno? moze wrócić na normalne dysze? ja odblokowałem jeden skuter i polegało to na uwaleniu ślepej kiszki na wydechu. Oczywiscie podkładka z wario była zdjęta wczesniej. Mieszanka na iglicy jest ustawiona na najuboższą, nie ma jednak problemu z wyciaganiem tyle ile powinien bez blokad a pali ze 3,3 jezdzac na krotich odcinkach z max gazem |