Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam

Data: 2009-05-21 00:04:59
Autor: Eskimos
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam
On Wed, 20 May 2009 16:21:37 +0200, kocyk <kocyx@ZZZriders.pl> wrote:

proby zrozumienia elektryczno-bimetalowego ssania, ale nie odnieslismy sukcesu.

Rozbierałeś to? Tam są dwie płaskie blaszki-elektrody i pomiędzy nimi
płaska pastylka-opornik. Do tego jest docisnięty termostat z bimetalem
w srodku i takim wysuwającym się trzpieniem. Jak zapodasz prąd, to
pastylka-opornik się rozgrzewa, od niej się nagrzewa termostat
bimetaliczny,  trzpień się pomalutku wysuwa kilka milimetrów i popycha
tłoczek, który zamyka kanał.

Czyli układ odwrotny niż normalnie - na zgaszonym silniku ssanie jest cały czas włączone (bimetal skurczony, tłoczek cofniety, kanał
otwarty), a po odpaleniu termostat sie nagrzewa, tłoczek wysuwa i
zamyka ssanie.

Chujowy patent generalnie ;)

--
Darz bór,
Eskimos

Data: 2009-05-21 10:28:35
Autor: kocyk
Eskimos wrote:

> [...]
> cały czas włączone (bimetal skurczony, tłoczek cofniety, kanał
> otwarty), a po odpaleniu termostat sie nagrzewa, tłoczek wysuwa i

No zasade dzialania zlapalem, ale nie wymyslilem jak sprawdzic, czy to aby dobrze dziala, do konca zamyka a juz zupelnie nie wymyslilem jak to regulowac. Drugi raz jak rozbiore to pomysle jak to na linke przerobic.
K.14.

Data: 2009-05-21 13:50:12
Autor: Spider A.J.
> [...]

No zasade dzialania zlapalem, ale nie wymyslilem jak sprawdzic, czy to aby dobrze dziala, do konca zamyka a juz zupelnie nie wymyslilem jak to regulowac.

A zasadniczo to ma jakis wplyw? No bo raczej temperatura
nagrzanego motoru bedzie taka sama IMHO
bez wzgledu na rozmiar dysz, myle sie?

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

Data: 2009-05-21 14:04:48
Autor: kocyk
Spider A.J. wrote:
> "kocyk" <kocyx@ZZZriders.pl> wrote

> A zasadniczo to ma jakis wplyw? No bo raczej temperatura
> nagrzanego motoru bedzie taka sama IMHO
> bez wzgledu na rozmiar dysz, myle sie?

Nie mylisz, ale mamy taka teorie, ze byc moze cos jest nie tak z termostatem i bimetal juz po rozgrzaniu motocykla co jakis czas stygnie i otwiera czesciowo ssanie, nie wiem czy napiecie na grzanie bimetalu jest podawane ciagle.
K.14.

Data: 2009-05-21 14:56:09
Autor: Spider A.J.
[...]

Kufra technika dla amerykanow :-)
jakby nie mozna bylo zrobic ciegla albo
takiego pstryczka jak byl w jawie, a mowia
ze gugs robia wszystko po budzecie.

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam