Skuter na kat.B

Data: 2014-05-09 16:45:25
Autor: Mateusz NSR
Skuter na kat.B
Witam dzisiaj zatwierdzona została nowa ustawa o tym ,iż posiadacze prawa jazdy kategorii B posiadający je już ponad 3 lata mogą jeździć motocyklami o pojemności 125ccm3 z automatyczną skrzynią biegów , chciałbym się zapytać jakie są takie motocykle nie chodzi mi o skutery

Data: 2014-05-09 19:04:27
Autor: Cavallino
Skuter na kat.B

Użytkownik "Mateusz NSR" <mateuszmisztal12@_NOSPAM_gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ec95c6bfe7899c9cfb1dcd36263a4ee6$1@grupy.scigacz.pl...
Witam dzisiaj zatwierdzona została nowa ustawa

Przez Sejm.
W Polsce jeszcze istnieje Senat i Prezydent, więc jeszcze trochę potrwa gdy faktycznie ten projekt stanie się obowiązującym aktem prawnym.

Data: 2014-05-09 19:24:49
Autor: Hinek
Skuter na kat.B
Użytkownik "Mateusz NSR"  napisał

o pojemności 125ccm3 z automatyczną skrzynią biegów , chciałbym się zapytać jakie są takie motocykle nie chodzi mi o skutery

Żadne
Albo jak wolisz wszystkie - bo skuter to przecież motocykl.

--
Hinek

Data: 2014-05-12 09:53:34
Autor: Jarek Pudelko
Skuter na kat.B
W dniu 2014-05-09 18:45, Mateusz NSR pisze:
[...]

A ja bym tak na serio chcial zapytac jaka jest roznica miedzy motocyklem 125ccm z automatyczna i zwykla skrzynia biegow.
Praktyczna roznice znam ale jaka to roznica ze wzgledu na hmmm bezpieczenstwo ruchu etc? Jakaz to mysl w glowie ustawodawcy krazyla, ze taki warunek postawil...

--
jarek

Data: 2014-05-12 11:29:35
Autor: Magic
Skuter na kat.B
W dniu 2014-05-12 09:53, Jarek Pudelko pisze:
[...]

Akurat w głowach ustawodawców od ruchu drogowego bardzo często krąży niewiadomoco, ale na pewno nie myśl ;) chociaż tu jest coś na rzeczy. Pewnie uznali, że kierownik puszki nie będzie w stanie ogarnąć synchronizacji rąk i nóg razem z pilotowaniem dwóch kółek. Jazda skutem jest jednak prostsza.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.

Data: 2014-05-12 11:41:29
Autor: __Maciek
Skuter na kat.B
Mon, 12 May 2014 09:53:34 +0200 Jarek Pudelko
<jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl> napisał:

Praktyczna roznice znam ale jaka to roznica ze wzgledu na hmmm bezpieczenstwo ruchu etc? Jakaz to mysl w glowie ustawodawcy krazyla, ze taki warunek postawil...

Może po prostu chcieli odciąć motocykle właściwe a zostawić tylko
kible.

Data: 2014-05-18 23:26:11
Autor: Smok Eustachy
Skuter na kat.B
W dniu 12.05.2014 11:41, __Maciek pisze:
/.../
Może po prostu chcieli odciąć motocykle właściwe a zostawić tylko
kible.

Pojawi się rynek na motory 2-suwowe, pojemność 124, bi-turbo, automat ale z możliwością przełączenia na manual.

Data: 2014-05-19 06:43:28
Autor: Cavallino
Skuter na kat.B

Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53792573$0$2162$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Wątpliwe, jest też ograniczenie mocy.

Data: 2014-05-12 12:33:53
Autor: RadoslawF
Skuter na kat.B
Dnia 2014-05-12 09:53, Użytkownik Jarek Pudelko napisał:

[...]

Znajomi i przyjaciele królika wykupili udziały w Romecie
lub założyły firmę handlową ściągającą skutery z Chin.

Pozdrawiam

Data: 2014-05-12 19:06:27
Autor: Cavallino
Skuter na kat.B

Użytkownik "Jarek Pudelko" <jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lkpum2$2nf7$1@alfa.ceti.pl...
[...]

Pewnie chciał odsiać tych, którzy z zasady mają mniej oleju w głowie.
Założył, że dla takowych jazda skuterem nie będzie interesująca, bo lans za mały.

Data: 2014-05-15 08:04:52
Autor: Adam Wysocki
Skuter na kat.B
Jarek Pudelko <jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl> wrote:

A ja bym tak na serio chcial zapytac jaka jest roznica miedzy motocyklem 125ccm z automatyczna i zwykla skrzynia biegow.

Zwykłej trzeba się nauczyć, na skuter wsiadasz i jedziesz.

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-05-18 19:26:19
Autor: Szymon Machel
Skuter na kat.B
Nic nie rozumiem! Jakoś nie widziałem skutera (do 125cm)
z "automatyczną skrzynią biegów".
Czy nikt nie widzi różnicy pomiędzy przekładnią bezstopniową
a automatyczną skrzynią?

Szymon

Data: 2014-05-18 17:57:40
Autor: MrGlub
Skuter na kat.B
"Szymon Machel" <szymon.mc@gmail.com> wrote:
[...]

Nie. Przekładnia bezstopniową jest traktowana jako automatyczna. A jest
automatyczna bo nic nie robisz tylko samo sie dzieje.
--
NC700XD

Data: 2014-05-18 20:48:35
Autor: Leszek Karlik
Skuter na kat.B
On Sun, 18 May 2014 19:26:19 +0200, Szymon Machel <szymon.mc@gmail.com>  wrote:

Nic nie rozumiem! Jakoś nie widziałem skutera (do 125cm)
z "automatyczną skrzynią biegów".
Czy nikt nie widzi różnicy pomiędzy przekładnią bezstopniową
a automatyczną skrzynią?

Czy nikt nie widzi różnicy pomiędzy rejestrem technicznym a
rejestrem prawniczym?

(Ja na przykład widzę :-))

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2014-05-18 20:59:20
Autor: Kuczu
Skuter na kat.B
W dniu 2014-05-18 19:26, Szymon Machel pisze:
[...]

Daj spokoj. Ja juz tez probowalem ale nie da.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2014-05-19 06:45:13
Autor: __Maciek
Skuter na kat.B
napisał:

Nic nie rozumiem! Jakoś nie widziałem skutera (do 125cm)
z "automatyczną skrzynią biegów".
Czy nikt nie widzi różnicy pomiędzy przekładnią bezstopniową
a automatyczną skrzynią?

Przecież tu nie chodzi o wskazanie konkretnego rozwiązania
technicznego, może być nawet hydrauliczna skrzynia biegów, sterowana
poprzez napełnianie olejem przetworników hydraulicznych, jak w
niektórych pojazdach kolejowych, istotą tego przepisu jest to że
zmiana biegów ma się odbywać SAMOCZYNNIE, bez możliwości (i
konieczności) wybierania biegów przez kierowcę.
Jest różnica pomiędzy językiem prawniczym a technicznym (jak to
wskazał kol. Leszek). W prawie chodzi po prostu o porządkowanie
pewnych zagadnień, klas obiektów. Z tego samego powodu motorower nie
jest w przepisach prawnych motocyklem. Technicznie oczywiście
motocyklem jest, czy się to komuś podoba czy nie.

Przeraża mnie fakt że tak wiele osób nie rozumie takich prostych
spraw... :-/

Data: 2014-05-19 10:45:46
Autor: Szymon Machel
Skuter na kat.B

Użytkownik "__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> napisał w wiadomości

[...]

Witam

A może wiele osób spotkało się ze "stróżami prawa", którzy
nie interpretują/rozumieją/myślą tylko traktują sprawę dosłownie.
I może wiele osób poniosło tego konsekwencje (dotyczy nie tylko
motoryzacji). Ja nazywam to niedbalstwem w tworzeniu przepisów.
Oczywiście, prawnicy się cieszą...

Szymon -- -

Data: 2014-05-16 11:56:46
Autor: Mateusz NSR
Skuter na kat.B
Jak ostatnio oglądałem te skutery 125 to prędzej kupiłbym sobie komara :/

Data: 2014-05-17 02:34:50
Autor: p47
Skuter na kat.B
On 2014-05-16 13:56, Mateusz NSR wrote:
Jak ostatnio oglądałem te skutery 125 to prędzej kupiłbym sobie komara :/

MZ głupstwa piszesz! W lutym w Tajlandii wynająłem sobie na tydzień (w cenie 15 zł/dzień;- jak im się to opłaca??!)  skuter Honda PCX 125 podobny do niżej podanego (podobny, bo tamten to był model 2013, ale różnice kosmetyczne)

http://motocykle.honda.pl/pl/motocykle/modele/scooter/pcx125150/specyfikacja/174-pcx125.html

Jazda bardzo przyjemna, wygodna, skuterek żwawy, zrywny, jechałem momentami 110 km/godz., spory pojemnik na bagaż,- nic MZ w miescie więej nie trzeba.
Jesli saprowadza go w rozsądnej cenie to pierwszy kupuję..

Data: 2014-05-19 02:41:06
Autor: p47
Skuter na kat.B
On 2014-05-17 02:34, p47 wrote:
On 2014-05-16 13:56, Mateusz NSR wrote:
[...]

W linku:

https://www.youtube.com/watch?v=MJg6l9KGQwU

można obejrzeć, jak ktoś na tym "marnym" skuterku osiąga 130 km/godz, a co wazniejsze przyspieszenie 0-100km/godz zajmuje ok 15 sek, a więc nie jest to żadną miarą żaden zawalidroga, szczególnie w miescie.
Ma sporo róznych bajerów, m.in. łącze do podłaczenia laptopa i do tego palił mi ok. 2,5 l/100km, głównie w ruchu miejskim, wprawdzie bez wiekszych korków (bo miasteczko było nieduże) ale jednak z sygnalizacją świetlną.
W innych wypozyczalniach  były tez inne modele skuterów Hondy o podobnej pojemności, a także Suzuki i (rzadziej) Yamahy,- sądze, że mogą być one porównywalnie dzielne w miescie. No i sa przeciez jeszcze europejscy producenci (w Azji nieobecni), a także wytwórcy chińscy, co ciekawe całkowicie nieobecni w Hong Kongu, choc w sasiednim Macao dominujący, a na Filipinach praktycznie zajmujący cały rynek.
Reasumując,- oby tylko mędrcy z senatu i gajowy bul nie chcieli się wykazywać własną inwencją przy zatwierdzaniu tej ustawy!

Skuter na kat.B