Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Skutki braku ABS-u

Skutki braku ABS-u

Data: 2012-08-07 10:27:39
Autor: Marek P.
Skutki braku ABS-u
A co ma ABS do tego?
Asfalt wygląda na suchy. Jak nie było plamy oleju / wartwy piasku z ABS-em pewnie wyrżnąłby z większa prędkścią.


Użytkownik "t?" <t??_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości news:jvoinj$uo0$120usenet.news.interia.pl...
Jak w temacie.
Oto skutki braku ABS-u w aucie:

http://www.youtube.com/watch?v=lEoKxne7-E0

-- ignorance is bliss

Data: 2012-08-07 14:49:12
Autor:
Skutki braku ABS-u
begin Marek P.
A co ma ABS do tego?

Zgadnij.

--
ignorance is bliss

Data: 2012-08-07 19:19:28
Autor: Tomasz Pyra
Skutki braku ABS-u
On Tue, 7 Aug 2012 10:27:39 +0200, Marek P. wrote:

A co ma ABS do tego?
Asfalt wygląda na suchy. Jak nie było plamy oleju / wartwy piasku z ABS-em pewnie wyrżnąłby z większa prędkścią.

No właśnie różnica jest taka, że akurat ten gość gdyby miał ABS to pewnie
gładko by się zmieścił między ciężarówkę a osobówkę.

Nie mówiąc o tym że ogólnie jego technika hamowania wygląda na
pozostawiającą wiele do życzenia.

A już tak całkowicie na marginesie widać tu też zdecydowanie przedni balans
hamulców (charakterystyczny dla aut bez ABS). Samochody z ABS (a zwłaszcza
z ESP) zazwyczaj mają bardziej neutralny balans hamulców i przez to po
prostu hamują lepiej.

Data: 2012-08-07 19:33:44
Autor: Artur Maśląg
Skutki braku ABS-u
W dniu 2012-08-07 19:19, Tomasz Pyra pisze:
On Tue, 7 Aug 2012 10:27:39 +0200, Marek P. wrote:

A co ma ABS do tego?
Asfalt wygląda na suchy. Jak nie było plamy oleju / wartwy piasku z ABS-em
pewnie wyrżnąłby z większa prędkścią.

No właśnie różnica jest taka, że akurat ten gość gdyby miał ABS to pewnie
gładko by się zmieścił między ciężarówkę a osobówkę.

Skąd taki wniosek?

Nie mówiąc o tym że ogólnie jego technika hamowania wygląda na
pozostawiającą wiele do życzenia.

Otóż to.

A już tak całkowicie na marginesie widać tu też zdecydowanie przedni balans
hamulców (charakterystyczny dla aut bez ABS).

Nieprawda. Widać standardowe kładzenie się na przód, co zawsze ma
miejsce.

Samochody z ABS (a zwłaszcza
z ESP) zazwyczaj mają bardziej neutralny balans hamulców i przez to po
prostu hamują lepiej.

Pewnie miałeś na myśli EBD (pod różnymi nazwami) w różnych
kombinacjach. Tak, to używa podsystemu ABS jako systemu wykonawczego.

Data: 2012-08-07 17:40:36
Autor:
Skutki braku ABS-u
begin Artur Maśląg
No właśnie różnica jest taka, że akurat ten gość gdyby miał ABS to
pewnie gładko by się zmieścił między ciężarówkę a osobówkę.

Skąd taki wniosek?

Znowu zaczyna się trollowanie...

--
ignorance is bliss

Data: 2012-08-08 00:26:53
Autor: Tomasz Pyra
Skutki braku ABS-u
On Tue, 07 Aug 2012 19:33:44 +0200, Artur Maśląg wrote:

W dniu 2012-08-07 19:19, Tomasz Pyra pisze:
On Tue, 7 Aug 2012 10:27:39 +0200, Marek P. wrote:

A co ma ABS do tego?
Asfalt wygląda na suchy. Jak nie było plamy oleju / wartwy piasku z ABS-em
pewnie wyrżnąłby z większa prędkścią.

No właśnie różnica jest taka, że akurat ten gość gdyby miał ABS to pewnie
gładko by się zmieścił między ciężarówkę a osobówkę.

Skąd taki wniosek?

Bo popełnił błąd przed którego popełnieniem ABS skutecznie chroni.
Mianowicie skręcił zablokowane koła.

Gdyby miał ABS, to skręcając kierownicę, samochód zacząłby skręcać, co
pewnie pozwoliłoby mu się zmieścić między osobówkę a ciężarówkę.


Samochody z ABS (a zwłaszcza
z ESP) zazwyczaj mają bardziej neutralny balans hamulców i przez to po
prostu hamują lepiej.

Pewnie miałeś na myśli EBD (pod różnymi nazwami) w różnych
kombinacjach.

Nie, miałem na myśli ABS i głównie ESP.

Samochody wyposażone w ABS, a później w ESP mają  bardziej neutralny balans
hamulców (po prostu mocniejsze tylne hamulce).

A samochody projektowane dawniej miały tak, że żeby nie zaskoczyć kierowcy
blokującym się tyłem przy hamowaniu np. na łuku, miały słabe hamulce z
tyłu.

W samochodach z ABS nie jest to aż tak dużym problemem, w samochodach z ESP
jeszcze mniejszym i w takich samochodach stosuje się mocniejsze hamulce
tylnej osi, co pozwala równiej hamować wszystkimi czterema kołami.

Np. w Hondzie Civic gdzie samochody z włączonym VSA (takie hondziarskie
ESP) szybciej zużywają tylne klocki hamulcowe.
Kontroler hamulców ustawia inny balans  w zależności czy samochód jedzie z
włączonym czy wyłączonym VSC.

Data: 2012-08-08 08:27:05
Autor: Artur Maśląg
Skutki braku ABS-u
W dniu 2012-08-08 00:26, Tomasz Pyra pisze:
On Tue, 07 Aug 2012 19:33:44 +0200, Artur Maśląg wrote:

W dniu 2012-08-07 19:19, Tomasz Pyra pisze:
(...)
No właśnie różnica jest taka, że akurat ten gość gdyby miał ABS to pewnie
gładko by się zmieścił między ciężarówkę a osobówkę.

Skąd taki wniosek?

Bo popełnił błąd przed którego popełnieniem ABS skutecznie chroni.
Mianowicie skręcił zablokowane koła.

Gdyby miał ABS, to skręcając kierownicę, samochód zacząłby skręcać, co
pewnie pozwoliłoby mu się zmieścić między osobówkę a ciężarówkę.

Wniosek jest nieuzasadniony - nie wiadomo co by się stało, gdyby
miał ten ABS patrząc po tym, jak się zachował. Niejeden już był
materiał z takimi z ABS +++, którzy lądowali po rowach, wbijali się
w innych uczestników itd.

Samochody z ABS (a zwłaszcza
z ESP) zazwyczaj mają bardziej neutralny balans hamulców i przez to po
prostu hamują lepiej.

Pewnie miałeś na myśli EBD (pod różnymi nazwami) w różnych
kombinacjach.

Nie, miałem na myśli ABS i głównie ESP.

Samochody wyposażone w ABS, a później w ESP mają  bardziej neutralny balans
hamulców (po prostu mocniejsze tylne hamulce).

Zdziwiłbyś się, ale chodzi właśnie o EBD, które pozwala na dynamiczny
rozkład sił hamowania, który kiedyś był realizowany przez korektory
hydrauliczne - tak, nawet w samochodach wyposażonych w ABS.
I tak jak pisałem wcześniej, EBD używa ABS jako systemu wykonawczego,
podobnie jak ESP.

Data: 2012-08-09 01:37:01
Autor: Tomasz Pyra
Skutki braku ABS-u
On Wed, 08 Aug 2012 08:27:05 +0200, Artur Maśląg wrote:

W dniu 2012-08-08 00:26, Tomasz Pyra pisze:
On Tue, 07 Aug 2012 19:33:44 +0200, Artur Maśląg wrote:

W dniu 2012-08-07 19:19, Tomasz Pyra pisze:
(...)
No właśnie różnica jest taka, że akurat ten gość gdyby miał ABS to pewnie
gładko by się zmieścił między ciężarówkę a osobówkę.

Skąd taki wniosek?

Bo popełnił błąd przed którego popełnieniem ABS skutecznie chroni.
Mianowicie skręcił zablokowane koła.

Gdyby miał ABS, to skręcając kierownicę, samochód zacząłby skręcać, co
pewnie pozwoliłoby mu się zmieścić między osobówkę a ciężarówkę.

Wniosek jest nieuzasadniony - nie wiadomo co by się stało, gdyby
miał ten ABS patrząc po tym, jak się zachował.

Nie skręciłby nagle na przeciwny pas ruchu.
Bo kierowca na zablokowanych kołach skręcił kierownicę i to dość mocno
(zapewne zdziwiony dlaczego samochód nie skręca).
Z ABS samochód reagowałby od razu na skręt kierownicą i nie byłoby
niespodzianki po odzyskaniu przyczepności.


Samochody z ABS (a zwłaszcza
z ESP) zazwyczaj mają bardziej neutralny balans hamulców i przez to po
prostu hamują lepiej.

Pewnie miałeś na myśli EBD (pod różnymi nazwami) w różnych
kombinacjach.

Nie, miałem na myśli ABS i głównie ESP.

Samochody wyposażone w ABS, a później w ESP mają  bardziej neutralny balans
hamulców (po prostu mocniejsze tylne hamulce).

Zdziwiłbyś się, ale chodzi właśnie o EBD, które pozwala na dynamiczny
rozkład sił hamowania

No niesamowite... I jakimś dziwnym trafem ten dynamiczny rozkład sił
hamowania w samochodzie z ESP jest znacznie bardziej tylny niż w
samochodzie bez ESP.

który kiedyś był realizowany przez korektory
hydrauliczne - tak, nawet w samochodach wyposażonych w ABS.

I ciekawe dlaczego wersje z ABS miały inne te korektory, dające większą
siłę hamowania tyłu?

Balans hamulców to założenie projektowe samochodu, które zakłada pewne
możliwości opanowania nadstrowności przez kierowcę.
I im bardziej zaawansowane systemy pozwalające opanować uślizg tylnych kół
przy hamowaniu, tym coraz to nowsze samochody mocniej hamują tylnymi
hamulcami.

I między innymi dlatego dzisiejsze samochody hamują dużo lepiej niż kiedyś,
jak standardowo przednie koła blokowały się długo nim tylne zaczęły jakoś
sensownie hamować.

Data: 2012-08-10 19:26:29
Autor: DoQ
Skutki braku ABS-u
W dniu 09-08-2012 01:37, Tomasz Pyra pisze:

I między innymi dlatego dzisiejsze samochody hamują dużo lepiej niż kiedyś,
jak standardowo przednie koła blokowały się długo nim tylne zaczęły jakoś
sensownie hamować.

No proszę, a na PMS dowiedziałem się jakiś czas temu że tyłu to prawie może nie być ;-)


--
Pozdr.

Skutki braku ABS-u

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona