Data: 2012-08-07 10:27:39 | |
Autor: Marek P. | |
Skutki braku ABS-u | |
A co ma ABS do tego?
Asfalt wygląda na suchy. Jak nie było plamy oleju / wartwy piasku z ABS-em pewnie wyrżnąłby z większa prędkścią. Użytkownik "t?" <t??_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości news:jvoinj$uo0$120usenet.news.interia.pl... Jak w temacie. |
|
Data: 2012-08-07 14:49:12 | |
Autor: tŢ | |
Skutki braku ABS-u | |
begin Marek P.
A co ma ABS do tego? Zgadnij. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2012-08-07 19:19:28 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Skutki braku ABS-u | |
On Tue, 7 Aug 2012 10:27:39 +0200, Marek P. wrote:
A co ma ABS do tego? No właśnie różnica jest taka, że akurat ten gość gdyby miał ABS to pewnie gładko by się zmieścił między ciężarówkę a osobówkę. Nie mówiąc o tym że ogólnie jego technika hamowania wygląda na pozostawiającą wiele do życzenia. A już tak całkowicie na marginesie widać tu też zdecydowanie przedni balans hamulców (charakterystyczny dla aut bez ABS). Samochody z ABS (a zwłaszcza z ESP) zazwyczaj mają bardziej neutralny balans hamulców i przez to po prostu hamują lepiej. |
|
Data: 2012-08-07 19:33:44 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Skutki braku ABS-u | |
W dniu 2012-08-07 19:19, Tomasz Pyra pisze:
On Tue, 7 Aug 2012 10:27:39 +0200, Marek P. wrote: Skąd taki wniosek? Nie mówiąc o tym że ogólnie jego technika hamowania wygląda na Otóż to. A już tak całkowicie na marginesie widać tu też zdecydowanie przedni balans Nieprawda. Widać standardowe kładzenie się na przód, co zawsze ma miejsce. Samochody z ABS (a zwłaszcza Pewnie miałeś na myśli EBD (pod różnymi nazwami) w różnych kombinacjach. Tak, to używa podsystemu ABS jako systemu wykonawczego. |
|
Data: 2012-08-07 17:40:36 | |
Autor: tŢ | |
Skutki braku ABS-u | |
begin Artur MaĹlÄ
g
No wĹaĹnie róşnica jest taka, Ĺźe akurat ten goĹÄ gdyby miaĹ ABS to Znowu zaczyna siÄ trollowanie... -- ignorance is bliss |
|
Data: 2012-08-08 00:26:53 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Skutki braku ABS-u | |
On Tue, 07 Aug 2012 19:33:44 +0200, Artur Maśląg wrote:
W dniu 2012-08-07 19:19, Tomasz Pyra pisze: Bo popełnił błąd przed którego popełnieniem ABS skutecznie chroni. Mianowicie skręcił zablokowane koła. Gdyby miał ABS, to skręcając kierownicę, samochód zacząłby skręcać, co pewnie pozwoliłoby mu się zmieścić między osobówkę a ciężarówkę. Samochody z ABS (a zwłaszcza Nie, miałem na myśli ABS i głównie ESP. Samochody wyposażone w ABS, a później w ESP mają bardziej neutralny balans hamulców (po prostu mocniejsze tylne hamulce). A samochody projektowane dawniej miały tak, że żeby nie zaskoczyć kierowcy blokującym się tyłem przy hamowaniu np. na łuku, miały słabe hamulce z tyłu. W samochodach z ABS nie jest to aż tak dużym problemem, w samochodach z ESP jeszcze mniejszym i w takich samochodach stosuje się mocniejsze hamulce tylnej osi, co pozwala równiej hamować wszystkimi czterema kołami. Np. w Hondzie Civic gdzie samochody z włączonym VSA (takie hondziarskie ESP) szybciej zużywają tylne klocki hamulcowe. Kontroler hamulców ustawia inny balans w zależności czy samochód jedzie z włączonym czy wyłączonym VSC. |
|
Data: 2012-08-08 08:27:05 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Skutki braku ABS-u | |
W dniu 2012-08-08 00:26, Tomasz Pyra pisze:
On Tue, 07 Aug 2012 19:33:44 +0200, Artur Maśląg wrote:(...) No właśnie różnica jest taka, że akurat ten gość gdyby miał ABS to pewnie Wniosek jest nieuzasadniony - nie wiadomo co by się stało, gdyby miał ten ABS patrząc po tym, jak się zachował. Niejeden już był materiał z takimi z ABS +++, którzy lądowali po rowach, wbijali się w innych uczestników itd. Samochody z ABS (a zwłaszcza Samochody wyposażone w ABS, a później w ESP mają bardziej neutralny balans Zdziwiłbyś się, ale chodzi właśnie o EBD, które pozwala na dynamiczny rozkład sił hamowania, który kiedyś był realizowany przez korektory hydrauliczne - tak, nawet w samochodach wyposażonych w ABS. I tak jak pisałem wcześniej, EBD używa ABS jako systemu wykonawczego, podobnie jak ESP. |
|
Data: 2012-08-09 01:37:01 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Skutki braku ABS-u | |
On Wed, 08 Aug 2012 08:27:05 +0200, Artur Maśląg wrote:
W dniu 2012-08-08 00:26, Tomasz Pyra pisze: Nie skręciłby nagle na przeciwny pas ruchu. Bo kierowca na zablokowanych kołach skręcił kierownicę i to dość mocno (zapewne zdziwiony dlaczego samochód nie skręca). Z ABS samochód reagowałby od razu na skręt kierownicą i nie byłoby niespodzianki po odzyskaniu przyczepności. Samochody z ABS (a zwłaszcza No niesamowite... I jakimś dziwnym trafem ten dynamiczny rozkład sił hamowania w samochodzie z ESP jest znacznie bardziej tylny niż w samochodzie bez ESP. który kiedyś był realizowany przez korektory I ciekawe dlaczego wersje z ABS miały inne te korektory, dające większą siłę hamowania tyłu? Balans hamulców to założenie projektowe samochodu, które zakłada pewne możliwości opanowania nadstrowności przez kierowcę. I im bardziej zaawansowane systemy pozwalające opanować uślizg tylnych kół przy hamowaniu, tym coraz to nowsze samochody mocniej hamują tylnymi hamulcami. I między innymi dlatego dzisiejsze samochody hamują dużo lepiej niż kiedyś, jak standardowo przednie koła blokowały się długo nim tylne zaczęły jakoś sensownie hamować. |
|
Data: 2012-08-10 19:26:29 | |
Autor: DoQ | |
Skutki braku ABS-u | |
W dniu 09-08-2012 01:37, Tomasz Pyra pisze:
No proszę, a na PMS dowiedziałem się jakiś czas temu że tyłu to prawie może nie być ;-) -- Pozdr. |
|