Skutki burzy i listwa przepięciowa.

Data: 2010-05-22 09:42:49
Autor: Oncek
Skutki burzy i listwa przepięciowa.
Post ku przestrodze.
Jeśli ktoś myśli że przed burzą uchroni go przepięciowa listwa
zasilająca to jest w dużym błędzie.
Po wizycie u klienta po burzy...
uderzeło gdzies daleko, najprawdopodobniej w linie energetyczną,
odbiorniki TV przeżyły (tryb stand-by), mikrofala przeżyła, spalilo
wszystkie telefony stacjonarne, fax, jedno radio oraz komputer wraz z
akcesoriami typu drukarki. Cały sprzęt komputerowy podłączony był pod
dość profesjonalną listwe zasilającą. Ciekawostwa - komp który był
wyłączony, włączył się tzn zasilacz się włączył, reszta kompa jest
martwa. Po wyjeciu wszystkiego co sie dało oprocz pamięci i procka,
dalej padaka więc pewnie poszła płyta, no albo wszystko. Jedynie
zasilacz ma w miare dobre napięcia jeszcze.
Podsumowując, te wszystkie listwy sa gówno warte i tak trzeba przy
każdym grzmocie w oddali biec i wyrywać wszystko z gniazdek
sieciowych.
Sytuacja miała miejsce w nowym domku jednorodzinnym z wszystkimi
zabezpieczeniami przepieciowymi w instalacji elektrycznej oraz
piorunochronami.

Data: 2010-05-22 18:54:07
Autor: Paweł
Skutki burzy i listwa przepięciowa.

Podsumowując, te wszystkie listwy sa gówno warte i tak trzeba przy
każdym grzmocie w oddali biec i wyrywać wszystko z gniazdek
sieciowych.

Przyczyną uszkodzeń nie musiała być sieć zasilająca. Przy uderzeniu pioruna we wszystkich kablach indukowane są przepięcia. Zwykle czym dłuższy kabel tym większe zakłócenia. Tak więc równie podejrzana jest np. linia telefoniczna, sieć LAN itp.
Wyciągnięcie wtyczek z gniazdek sieciowych nie musi być wystarczające. W zasadzie należy odłączyć wszystkie długie kable.

Paweł

Data: 2010-05-22 10:02:38
Autor: Oncek
[...]

mi tu raczej pachnie energetyką bo komp przed burzą był wyłączony a po
uderzeniu pioruna właczył się zasilacz.
Chyba przez LAN by się nie włączył ?

Data: 2010-05-22 19:17:23
Autor: KILu
Skutki burzy i listwa przepięciowa.
Chyba przez LAN by się nie włączył ?

Moze sie wlaczyc nawet sam z siebie, z powodu silnego impulsu eleltromagnetycznego, w wyniku ktorego w kazdym odpowiednio dlugim przewodniku indukuje sie napiecie. W sprzyjajacych warunkach takim przewodnikiem moze byc nawet... sciezka na plycie glownej, o okablowaniu nie mowiac.
Tak jak zostalo napisane, takie usterki moga wynikac ze skoku napiecia w przewodach zasilajacych, ale rowniez kablach telefonicznych czy LAN.

--
KILu

Data: 2010-05-22 20:53:25
Autor: Animka
W dniu 2010-05-22 19:02, Oncek pisze:

[...]

Ja zawsze wyłączam listwę (przyciskiem).

--
animka

Data: 2010-05-23 16:15:30
Autor: Tomasz Stafinski
On 2010-05-22 19:02:38 +0200, Oncek <cactusek@gmail.com> said:

mi tu raczej pachnie energetyką bo komp przed burzą był wyłączony
 a po
uderzeniu pioruna właczył się zasilacz.
Chyba przez LAN by się nie włączył ?

No co? Wake On LAN.

Pozdrawiam,
Jenot

Data: 2010-05-24 09:24:27
Autor: kamil

"Paweł" <pawel.neo@neostrada.pl> wrote in message news:4bf80ce9$0$2582$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Radio i drukarka tez spalily sie przez linie telefoniczna?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-05-22 19:05:51
Autor: qwerty
Użytkownik "Oncek" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c08cb2c0-2de1-4b16-991d-1ec93cd7341f@o12g2000vba.googlegroups.com...
Podsumowując, te wszystkie listwy sa gówno warte i tak trzeba przy
każdym grzmocie w oddali biec i wyrywać wszystko z gniazdek
sieciowych.

Nic to nie da.

Sytuacja miała miejsce w nowym domku jednorodzinnym z wszystkimi
zabezpieczeniami przepieciowymi w instalacji elektrycznej oraz
piorunochronami.

Jesteś tego pewien? Gdyby było wszystko dobrze zrobione przetrwałoby burzę.

Data: 2010-05-22 10:10:08
Autor: Oncek
Skutki burzy i listwa przepięciowa.

Nic to nie da.

bo?

> [...]
> piorunochronami.

Jesteś tego pewien? Gdyby było wszystko dobrze zrobione przetrwałoby burzę.

jestem pewien, tym bardziej właściciel który dał za to kilka tysięcy.

Data: 2010-05-22 19:12:22
Autor: qwerty
Skutki burzy i listwa przepięciowa.
Użytkownik "Oncek" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e1a132f6-8829-4b00-9bb4-cef78a3b6382@o1g2000vbe.googlegroups.com...
bo?

Może zaindukować się napięcie.

> [...]

Jesteś tego pewien? Gdyby było wszystko dobrze zrobione przetrwałoby burzę.

jestem pewien, tym bardziej właściciel który dał za to kilka tysięcy.

To pewnie coś spartolili. Zrobili chociaż pomiary przy oddawaniu instalacji?

Data: 2010-05-22 23:40:54
Autor: W.P.
Użytkownik qwerty napisał:
> [...]

jestem pewien, tym bardziej właściciel który dał za to kilka tysięcy.

To pewnie coś spartolili. Zrobili chociaż pomiary przy oddawaniu

Niekoniecznie spartolili ci co robili. Znam przynajmniej jeden przypadek
(wielu użytkowników), mieli zabezpieczenia B i C w domach. Natomiast
energetyka NIE była łaskawa założyć zabezpieczeń A na słupach.

I sporo sprzętu poszło z dymem.

W.P.

Data: 2010-05-22 20:21:10
Autor: Artur M. Piwko
Skutki burzy i listwa przepięciowa.
In the darkest hour on Sat, 22 May 2010 09:42:49 -0700 (PDT),
Oncek <cactusek@gmail.com> screamed:
Post ku przestrodze.
Jeśli ktoś myśli że przed burzą uchroni go przepięciowa listwa
zasilająca to jest w dużym błędzie.

Ktoś tak w ogóle myśli? Od tego są specjalne urządzenia, ale i one
(w moim przypadku) dały tyle co listwa Twojego klienta.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:215B ]
[ 20:20:29 user up 12445 days,  8:15,  1 user, load average: 0.75, 0.61, 0.84 ]

                          Nothing interesting happens.

Data: 2010-05-22 20:51:46
Autor: Animka
W dniu 2010-05-22 18:42, Oncek pisze:

Sytuacja miała miejsce w nowym domku jednorodzinnym z wszystkimi
zabezpieczeniami przepieciowymi w instalacji elektrycznej oraz
piorunochronami.

Widocznie te piorunochrony były guzik warte.

--
animka

Data: 2010-05-22 22:58:55
Autor: BQB
Oncek pisze:
[...]

A ja założę się o guzik, że miał wszelkie zabezpieczenia czynne, poza zabezpieczeniami na linii telefonicznej, a komp pewnie podłączony po kablu do netu, choćby przez router - poszedł sobie prądzik po telefonie i dotarł do wszystkiego, do czego był podłączony.

Data: 2010-05-23 00:58:03
Autor: MAR
Skutki burzy i listwa przepięciowa.
W dniu 2010.05.22 18:42, Oncek pisze:

Jeśli ktoś myśli że przed burzą uchroni go przepięciowa listwa
zasilająca to jest w dużym błędzie.

Listwy raczej nie są reklamowane jako ochrona przed burzami.
I każda, o ile to nie noname, ma podane parametry. A różne listwy mają rózne parametry.

Podsumowując, te wszystkie listwy sa gówno warte i tak trzeba przy
każdym grzmocie w oddali biec i wyrywać wszystko z gniazdek
sieciowych.

Porządne listwy są sprzedawana razem z ubezpieczeniem, bo producent wie, że zakres ochrony listwy jest ograniczony.

Sytuacja miała miejsce w nowym domku jednorodzinnym z wszystkimi
zabezpieczeniami przepieciowymi w instalacji elektrycznej oraz
piorunochronami.

Typowymi zabezpieczeniami nie zapewnisz sobie 100% ochrony przed zniszczeniem sprzętu elektronicznego.

--
Mar

Data: 2010-05-23 09:38:08
Autor: Czeresniak
Oncek pisze:
Sytuacja miała miejsce w nowym domku jednorodzinnym z wszystkimi
zabezpieczeniami przepieciowymi w instalacji elektrycznej oraz
piorunochronami.

Dobór ochrony przeciwprzepięciowej jest dość skomplikowaną sprawą. Zapewne był to domek, w którym są zamontowane zabezpieczenie B i C lub B+C a ktoś zapomniał o A i D. Co prawda zabezpieczenie typu D powinno być w listwie ale z listwowymi zabezpieczeniami bywa różnie. Ochrona od przepięć działa właściwie pod warunkiem zastosowania wszystkich stopni zabezpieczeń, które są między sobą odpowiednio dobrane i wszystkie są sprawne (nawet nowe mogą być uszkodzone). Bardzo ważnym elementem jest też uziemienie, do którego są podłączone zabezpieczenia przeciwprzepięciowe. Uziemienie to powinno się charakteryzować określoną   impedancją a nie rezystancją.
Słowem podsumowania w tym przypadku instalacja była wykonana nieprawidłowo lub też po prostu pech.
Jeśli straty są duże to może warto zatrudnić rzeczoznawcę i spróbować uzyskać odszkodowanie od lokalnego zakładu energetycznego, wykonawcy instalacji lub producenta zabezpieczeń.

Pozdrawiam
Darek

Data: 2010-05-24 09:13:20
Autor: Mark
Dnia Sat, 22 May 2010 09:42:49 -0700 (PDT), Oncek napisał(a):

Jeśli ktoś myśli że przed burzą uchroni go przepięciowa listwa
zasilająca to jest w dużym błędzie.
Po wizycie u klienta po burzy...

A sa tacy ktorzy tak mysla?
Taka najzwyklejsza listwa z bezpiecznikiem, w przypadku bliskiego trafienia
da tyle co nic.
To raz. A dwa - i tak najslabszymi "ogniwami" komputera w przypadku burzy sa
modem/lan/tuner TV, a ludzie czesto o tym nie pamietaja, odlaczajac wtyczke
acara a zostawiajac np wpieta osiedlowke po lanie. Zwlaszcza taka, co idzie
sobie na zewnatrz budynku najzwyklejsza skretka UTP.

--
Mark

Data: 2010-05-24 11:36:51
Autor: Animka
W dniu 2010-05-24 09:13, Mark pisze:

[...]

A jak światłowód "idzie sobie" pod ziemią, potem przez piwnice na piętra bloku to też?

--
animka

Data: 2010-05-24 15:22:55
Autor: Artur M. Piwko
Skutki burzy i listwa przepięciowa.
In the darkest hour on Mon, 24 May 2010 11:36:51 +0200,
Animka <animka@to.nieja.wp.pl> screamed:
[...]

Czy światłowód zrobiony jest z materiału przewodzącego prąd?

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
[ 15:22:35 user up 12447 days,  3:17,  1 user, load average: 0.94, 0.38, 0.95 ]

       We'd all like to vote for the best man but he's never a candidate.

Data: 2010-05-24 16:35:06
Autor: Mariusz Kruk
Skutki burzy i listwa przepięciowa.
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Artur M. Piwko"
[...]

Każdy przewodzi. Tyle, że niektóre lepiej ;-)

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / |  Kruk@epsilon.eu.org   | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2010-05-24 23:24:27
Autor: Animka
W dniu 2010-05-24 15:22, Artur M. Piwko pisze:

Czy światłowód zrobiony jest z materiału przewodzącego prąd?

Nie wiem, nie widziałam.

--
animka

Data: 2010-05-24 23:29:12
Autor: Animka
[...]

Jak jest w ziemi (a jeśli by nawet prąd przewodził) to chyba jest uziemniony?

--
animka

Data: 2010-05-25 08:26:58
Autor: Mariusz Kruk
Skutki burzy i listwa przepięciowa.
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Animka"
[...]

Bosz. Widzisz i nie grzmisz...
Ty myślisz, że jak masz kabel w ziemi zakopany, to żyły idą
bezpośrednio w ziemi? Jaki to miałoby mieć sens?

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-05-25 09:04:39
Autor: strach

http://groups.google.pl/group/pl.rec.humor.najlepsze/browse_frm/thread/a7847f8f5fb2242e?hl=pl#

Data: 2010-05-25 09:32:03
Autor: Mariusz Kruk
Skutki burzy i listwa przepięciowa.
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "strach"

Wiem, widziałem.

Data: 2010-05-25 00:54:52
Autor: Mateusz
Skutki burzy i listwa przepięciowa.
jezus maria... przecież światłowód (jakikolwiek - jedno lub
wielomodowy) jest z tworzywa. Jak niby miałby przewodzić prąd ?

Data: 2010-05-25 01:07:03
Autor: Mateusz
Skutki burzy i listwa przepięciowa.
Jeszce jedna rzecz - to że idą przepięcia na odcinkach centralka
telefon i palą się modemy, routery to rzecz oczywista - oczywiście
można się przed tym uchronić, bo są listwy, które umożliwiają
podpięcie do nich skrętki - jak to działa to nie wiem, ale może jest
skuteczne.

Mam listwę no-name z wymienialnymi bezpiecznikami, już nie pamiętam
jakie mają wartości ale dwa razy miałem tak, że je przepalało i jakoś
nic specjalnego się nie działo poza wymianą bezpieczników. Nie mam
pojęcia dlaczego niektórzy mają takie problemy.

Data: 2010-05-25 18:05:11
Autor: BQB
Mateusz pisze:
[...]

Ignorancie, Ty masz zabezpieczenie przeciw-przeciążeniowe - jak za duży prąd popłynie, to przepala bezpiecznik, ale na przepięcie to nie pomoże, gdyż tam zwiększa się gwałtownie napięcie..

Data: 2010-05-25 19:11:08
Autor: Paweł
[...]

Chyba nie zdajesz sobie sprawy jakie napięcia indukują się w przewodach podczas uderzenia pioruna "gdzieś w pobliżu". Często w uszkodzonych podczas burzy urządzeniach od razu widać jaką drogą dostało się przepięcie i jaką drogą go opuściło. Czasami wewnątrz następuje przeskok iskry na odległość kilku centymetrów przepalający wszystko co znajdzie się na jego drodze. Przepalający w dosłownym tego słowa znaczeniu czyli wypalający małą dziurkę. Bezpieczniki przed czymś takim zupełnie nie chronią.

Paweł

Data: 2010-05-25 23:22:05
Autor: Mateusz
On 25 Maj, 19:11, Paweł <pawel....@neostrada.pl> wrote:

[...]

O widzisz ! w sumie nie zdawałem sobie z tego sprawy. Dzięki za
wyjaśnienie.

Co do skrętki: nie wiem jak to wygląda w praktyce, ale w wypadku
osiedlówek może to wyglądać drastycznie nieraz. Chodzi o to, że jest
skrętka do zastosowań zewnętrznych (w powłoce PE lub PE+żel) z tego co
widziałem niekiedy to takiego można spokojnie poprowadzić bez peszla.
Ale widywałem też instalacje zewnętrzne czyli skrętka do zastosowań
wewnętrznych w peszlu i chyba nie jest to jakieś wybitnie złe
rozwiązanie.

BQB nie będę z Tobą dyskutował, bo to już będzie ewidentne zaniżenie
poziomu dyskusji.
Animka: znowu próbujesz sprowadzić temat na poziom odpowiadający
tobie ? nie wiem jak pozostali, ale ja już nie mam ochoty czytać tego
twojego bełkotu.

Data: 2010-05-26 12:02:19
Autor: Animka
W dniu 2010-05-26 08:22, Mateusz pisze:

[...]

Nędzny prostaczku, nikt ci nie każe czytać.
I bądź łaskaw nie uskuteczniać swojego bełkotu na grupach, bo nikt nie chce cię czytać.

--
animka

Data: 2010-05-26 11:11:58
Autor: kamil

"Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> wrote in message news:htir1i$k8c$1node1.news.atman.pl...
[...]

Proponuje podczas tych dni robic sobie przerwe od internetu..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-05-26 12:25:58
Autor: Animka
W dniu 2010-05-26 12:11, kamil pisze:

Proponuje podczas tych dni robic sobie przerwe od internetu..

Dzieciaczku, dlaczego w szkole nie jesteś.

--
animka

Data: 2010-05-26 13:25:42
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2010-05-26 12:25, Animka pisze:
W dniu 2010-05-26 12:11, kamil pisze:

Proponuje podczas tych dni robic sobie przerwe od internetu..

Dzieciaczku, dlaczego w szkole nie jesteś.

Animka, idź przypudruj sobie nosek, zamiast robić chlew na grupie. Możesz też się czegoś nauczyć - na przykład, kiedy się zamknąć.

*PLONK WARNING*

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-05-28 00:54:43
Autor: Mateusz
On 26 Maj, 12:02, Animka <ani...@to.nieja.wp.pl> wrote:
W dniu 2010-05-26 08:22, Mateusz pisze:

Nędzny prostaczku, nikt ci nie każe czytać.
I bądź łaskaw nie uskuteczniać swojego bełkotu na grupach, bo nikt nie
chce cię czytać.

Z tego co widzę to jesteś jakąś zniewieściałą s*ką. Na pl.soc.prawo
już Cię wyzywają od kretynek, na forach polbanku żalisz się, że
podwyższyli Ci opłatę za kartę do kredytu. Ty masz nawet problemy z
doborem kremu do twarzy. Jak słyszę wywody typu "Moja matka ma wiele,
wiele lat, ale nie ma zmarszczek. Dlatego, żepakowała na twarz "tony"
kremów. Miała suchą cerę i zaraz po umyciu twarzymusiała "walić" sobie
na twarz krem. " to mi się śmiać chce. Do tego lesba. Jeszcze 21 marca
miała dwie niezależne partnerki...

Data: 2010-05-25 10:05:28
Autor: Mariusz Kruk
Skutki burzy i listwa przepięciowa.
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mateusz"
jezus maria... przecież światłowód (jakikolwiek - jedno lub
wielomodowy) jest z tworzywa. Jak niby miałby przewodzić prąd ?

Normalnie. Każdy materiał przewodzi prąd. Tylko niektóre bardzo kiepsko.
:-P
Dodaj do tego przebicia.
(chociaż owszem, wiem że nie o tym tu mówimy)

Data: 2010-05-25 01:14:30
Autor: Mateusz
Skutki burzy i listwa przepięciowa.
Mariusz fakt, każdy materiał przewodzi prąd, ale zauważ, że instalacje
światłowodowe pojawiają się w miejscach, w których pole
elektromagnetyczne (chyba tak to leciało) ma spore właściwości
zakłócające. I działa to wyśmienicie. Nie jestem pewien ale pewne
odcinki w kopalni wujek są właśnie oparte na światłowodzie. Tam
przesył prądu jest ogromny (prąd stały, kombajny i inne urządzenia)

Data: 2010-05-25 12:47:50
Autor: Sławek Maculewicz
Dnia 25-05-2010 o 10:14:30 Mateusz <mateusz.chmurzynski@gmail.com>  napisał(a):

zakłócające. I działa to wyśmienicie. Nie jestem pewien ale pewne
odcinki w kopalni wujek są właśnie oparte na światłowodzie. Tam
przesył prądu jest ogromny (prąd stały, kombajny i inne urządzenia)

Znaczy - przez ten światłowód? A jednak! :-)

--
Brak sygnaturki.

Data: 2010-05-25 18:27:51
Autor: Animka
Skutki burzy i listwa przepięciowa.
W dniu 2010-05-25 09:04, strach pisze:

A teraz ten jerzu powinien dostać solidnego kopa za umieszczanie nie swoich wypowiedzi bez zgody autora na różnych portalach. Nie spytał autorki o zgodę i zachował się jak patałach.

--
animka

Data: 2010-05-25 19:30:05
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Tue, 25 May 2010 18:27:51 +0200, Animka napisał(a):

[...]

Do cytowania twoich publicznych wypowiedzi nie potrzebuje Ĺźadnej zgody.

"Krocz naprzód, mężny światłości synu
A te sedesy w kolorze jaśminu
Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

Data: 2010-05-25 18:32:53
Autor: Animka
Skutki burzy i listwa przepięciowa.
W dniu 2010-05-25 09:04, strach pisze:
[...]
Jak ten jerzu ma takie poczucie humoru to dlaczego bawi się cudzymi dowcipami a nie ma łba do wymyślenia jakiegoś własnego dowcipu? Bo to jest po prostu prostak, jakiś kierowca, konwojent towarowy, a jego żona pracuje w carreforze.

--
animka

Data: 2010-05-25 19:07:57
Autor: Czarek
W dniu 2010-05-25 18:32, Animka napisał/a:
jakiś kierowca, konwojent towarowy, a jego żona pracuje w carreforze.

Masz coś przeciw tym zawodom? Żałosna jesteś.

--
Cz.

Data: 2010-05-25 19:29:17
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Tue, 25 May 2010 18:32:53 +0200, Animka napisał(a):

[...]

No i z kobiety wylazło złośliwe i wredne babsko.

"Nie zawsze wola ministrĂłw wyznacza bieg historii i niekoniecznie
pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

Data: 2010-05-26 08:33:00
Autor: marfi
Użytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisał w wiadomości news:hth0br$fv4$1node2.news.atman.pl...
[...]

  Nauczyłaś się już znosić jajka czy tylko gdaczesz?

--
marfi

Data: 2010-05-25 18:22:34
Autor: Animka
W dniu 2010-05-25 08:26, Mariusz Kruk pisze:
[...]

No więc dlatego zadałam pytanie. Nie znam się na żyłach i elektryce.

--
animka

Data: 2010-05-25 13:08:27
Autor: Mark
Dnia Mon, 24 May 2010 11:36:51 +0200, Animka napisał(a):

[...]

Napisalem wyraznie ze skretka UTP. Czyli kabel miedziany, nieekranowany.
Poza tym, pokaz mi osiedlowke co to sobie po blokach i po pietrach
swiatlowodem rozprowadza :D Juz raczej pajeczynka, skretka co jakis czas
wzmacinana switchem,, bo taniej.

--
Mark

Data: 2010-05-25 18:52:38
Autor: Animka
W dniu 2010-05-25 13:08, Mark pisze:

[...]

Nie widziałam tego na oczy. Ten światłowód jest przeciagnięty swoim kanałam w ziemi (od trawnika do bloku), a dalej to już pewnie specjalne kable do kablówki.

--
animka

Data: 2010-05-27 12:56:37
Autor: maX

Użytkownik "Oncek" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości news:c08cb2c0-2de1-4b16-991d-1ec93cd7341fo12g2000vba.googlegroups.com...

 Po wyjeciu wszystkiego co sie dało oprocz pamięci i procka,
dalej padaka więc pewnie poszła płyta, no albo wszystko.

Bez pamięci płyta powinna pikać speakerem, co dawałoby oznaki że zyje. A co lepsze płyty, o wystarczającym stopniu "autonomiczności", wobec braku procesora pokażą w taki czy inny sposób "CPU error".
Ale płyta i tak zapewne poszła.

Data: 2010-05-28 21:07:20
Autor: nom
Skutki burzy i listwa przepięciowa.

Po wczorajszej burzy w Sandomierzu w pracy padły mi wszystkie porty USB na serwerze, dodatkowo nie działa mi port USB w drukarce laserowej kolor Canon LBP 5000, druga drukarka laserowo mono Canon MF4660 dział (podłączona również do serwera po USB). Kabel do Canona LBP5000 miał długość 8m, do MF4660 tylko 1,8m. Obydwie drukarki były wyłączone z prądu (wyłączona listwa). Serwer był włączony, ale nic w nim nie padło (oprócz USB), podłączony był przez UPS APC (daja 10 tyś. zł na ubezpieczenie podobno w razie uszkodzenia sprzętu przez przepięcie :-) ).
Z tego wynika, że przepięcie poszło po kablu USB, a nie po linii zasilającej (linię mam napowietrzną).

Dodatkowo padła mi na dachu antena od telefonu (Nortela), co ciekawe 1m wyżej była antena od internetu (chyba też nortela) i przeżyła. :-)

Skutki burzy i listwa przepięciowa.