Skutki jeżdzenia autem z uszkodzonym 2 czujnikiem tlenu

Data: 2011-07-31 07:13:26
Autor: Pszemol
Skutki jeżdzenia autem z uszkodzonym 2 czujnikiem tlenu
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:j099gn.6n4.0poczta.onet.pl...
Witam, w mojej hondzie świeci się lampka "check engine" sygnalizując
kod uszkodzenia obwodu grzejnika drugiego czujnika tlenu, tego za
katalizatorem. Czy to trzeba natychmiast naprawić czy można z tym
jeździć? A jeśli można jeździć, to jakie są skutki uboczne takiej jazdy?

Naprawiłem samochód. Wymieniłem sondę lambda... :-) Łatwizna.
Stara miała uszkodzoną grzałkę (przerwa w obwodzie elektrycznym).
Jedyne co trzeba było zrobić nietypowego to pożyczyć klucz ze
szczeliną aby odkręcić/zakręcić taką sondę z przytwierdzonym do
niej kablem. Skasowałem potem kod błędu z ECU i załatwiona sprawa.
Koszt w USA takiej sondy to $70 (200zł?) Kupiłem zamiennik Boscha.
W ASO Hondy taka sonda firmy Denso kosztowałaby $110 + robocizna.

Data: 2011-07-31 21:46:44
Autor: Janko Walski
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j12van.73g.0@poczta.onet.pl...

[...]

Przegladajac forum Accorda mozna wywnioskowac iz zadna z sond lambda oprocz Denso/NGK na dluzsza mete nie wytrzymuje
Ecu wywala blad. Honda nie lubi zamiennikow akceptuje albo oryginal albo NGK.
Nie jest to moja opinia, jedynie wniosek z forum accord klub.
Mam nadzieje ze w Twoim wypadku nie bedzie problemow.
Pozdrawiam
JK

Data: 2011-07-31 23:18:24
Autor: Pszemol
"Janko Walski" <kichu24@onet.pl> wrote in message news:j14eto$cc3$1news.onet.pl...
[...]

A co wyczytałeś znaczy "dłuższa meta" ? Na ile wytrzyma Bosch?
I co tam ma wytrzymywać takiego trudnego czego nie mają inne auta?

Data: 2011-08-01 06:56:47
Autor: Janko Walski
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j14nsh.3n8.5@poczta.onet.pl...

[...]

Nie wiem ile wytrzyma, miesiac, dwa lub rok.
Ogolne wnioski sa takie ze honda nie chce wspolpracowac z nie oryginalnymi lambdami, tolerujac jedynie NGK.
Moze sam poczytaj na www.accordklubpolska.pl, ale oczywiscie dopiero jak sie zaczna problemy z nowa sonda
A do tego czasu jezdzij i ciesz sie ze udalo Ci sie oszczedzic troche kasy i kontrolka na desce rozdzielczej nie denerwuje.

Data: 2011-08-01 07:32:13
Autor: Pszemol
"Janko Walski" <kichu24@onet.pl> wrote in message news:j15f51$lc$1news.onet.pl...
[...]

Dam znać jak będzie pracować. Teoretycznie jest na nią rok gwarancji.

A do tego czasu jezdzij i ciesz sie ze udalo Ci sie oszczedzic
troche kasy i kontrolka na desce rozdzielczej nie denerwuje.

Właściwie to nie oszczędziłem kasy tylko trochę czasu, bo mogłem
mieć oryginalną sondę Denso za $69 tylko wysyłkowo, a nie chciałem
czekać na paczkę :-) Nie wiedziałem że są różnice między nimi tego
typu że "przestają" działać, ale to mi trochę brzmi jak legendy ludowe
o Smoku Wawelskim i szewczyku Dratewce. Pożyjemy, zobaczymy...
Być może będę musiał odszczekać jak się lampka za miesiąc zapali ;-)

Skutki jeżdzenia autem z uszkodzonym 2 czujnikiem tlenu