Skutki zbyt słabego zasilacza?

Data: 2012-03-21 17:21:14
Autor: elmer radi radisson
Skutki zbyt słabego zasilacza?
On 2012-03-21 16:45, Antoni wrote:

Moje pytanie jest następujące: jakie mogą być skutki
używania komputera ze zbyt słabym zasilaczem?
Chodzi mi tu o objawy podczas działania, na które
być może nie zwróciłem uwagi, a także o ewentualne
skutki w postaci uszkodzenia używanego sprzętu.

Uszkodzenie sprzetu to raczej malo prawdopodobne (chyba ze zasilacz
jest kiepski i bez zabezpieczen i w koncu padnie tak, ze przepusci
na wyjscia za duzo), ale dobrze wziac pod uwage ze conajmniej na kilka
sposobow ryzykujesz logicznym uszkodzeniem albo utrata danych na dysku
co bywa bardziej kosztowne lub bolesne niz awaria sprzetu.

--

memento lorem ipsum

Data: 2012-03-23 00:38:04
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 21 Mar 2012, elmer radi radisson wrote:

Uszkodzenie sprzetu to raczej malo prawdopodobne (chyba ze zasilacz
jest kiepski i bez zabezpieczen i w koncu padnie tak, ze przepusci
na wyjscia za duzo),

  Za niskiego napięcia 12V bym w tej roli nie lekceważył, usiłowanie
"trzymania" obrotów przez silnik w trudniejszych warunkach stanowi
okazję do przysmażenia elektroniki, oczywiscie nie tak szybkiego
i efektownego jak właczenie zasilacza 19V zamiast 12V przy laptopie :|

pzdr, Gotfryd

Skutki zbyt słabego zasilacza?