Sky Club i zwrot kasy

Data: 2012-07-06 13:47:48
Autor: Zet
Sky Club i zwrot kasy
Przy okazji ostatniej afery z ww. biurem podróży jaki¶ m±dry pan w tv powiedział co¶ co mnie zaciekawiło. Nie słyszałem dokładnie ale mówił co¶ że je¶li kto¶ zapłacił za podróż kart± to teraz może bardzo łatwo odzyskać pieni±dze. Nie potwierdza wykonania usługi, transakcji czy co¶ w tym stylu i pieni±dze wracaj± na jego konto. O co to mogło chodzić? Co to za karta?

Data: 2012-07-06 13:55:33
Autor: lolekanabolek
Sky Club i zwrot kasy
W dniu 2012-07-06 13:47, Zet pisze:
[...]
każda karta, nazywa się to cargeback
<http://prnews.pl/mbank/mbank-zaplaciles-karta-za-niezrealizowana-usluge-mozesz-uzyskac-zwrot-71679.html>

Marcin

Data: 2012-07-06 14:12:07
Autor: lolekanabolek
Sky Club i zwrot kasy
W dniu 2012-07-06 13:55, lolekanabolek pisze:
[...]

<http://prnews.pl/aktualnosci/placisz-karta-latwiej-odzyskasz-pieniadze-71687.html>

Marcin

Data: 2012-07-06 15:37:25
Autor: SQLwiel
Sky Club i zwrot kasy
W dniu 2012-07-06 14:12, lolekanabolek pisze:

<http://prnews.pl/aktualnosci/placisz-karta-latwiej-odzyskasz-pieniadze-71687.html>

I dlatego (nie chce mi się teraz szukać dokładnie) Wizzy i inne "tanie" zniechęcaj± do płacenia kart± wrzucaj±c jak±¶ bandyck± prowizję...

--

Dziękuję i pozdrawiam.           Sqlwiel.

Data: 2012-07-08 19:28:12
Autor: Krzysztof Halasa
Sky Club i zwrot kasy
SQLwiel <_nick_@gmail.com> writes:

<http://prnews.pl/aktualnosci/placisz-karta-latwiej-odzyskasz-pieniadze-71687.html>

I dlatego (nie chce mi się teraz szukać dokładnie) Wizzy i inne
"tanie" zniechęcają do płacenia kartą wrzucając jakąś bandycką
prowizjÄ™...

To nie ma związku, przecież sprzedawca dostaje zapłatę niezależnie od
tego, czy za chwilÄ™ upadnie czy teĹĽ nie. To jest ryzyko acquirera, nie
sprzedawcy.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-07-10 08:14:36
Autor: xbartx
Sky Club i zwrot kasy
Dnia Fri, 06 Jul 2012 14:12:07 +0200, lolekanabolek napisał(a):

kaĹĽda karta, nazywa siÄ™ to cargeback
<http://prnews.pl/mbank/mbank-zaplaciles-karta-za-niezrealizowana-
usluge-mozesz-uzyskac-zwrot-71679.html>

<http://prnews.pl/aktualnosci/placisz-karta-latwiej-odzyskasz-
pieniadze-71687.html>

W teorii tak ale w praktyce to juĹĽ tak kolorowo nie jest.

--
xbartx

Data: 2012-07-06 15:35:14
Autor: Q
Sky Club i zwrot kasy
każda karta, nazywa się to cargeback
<http://prnews.pl/mbank/mbank-zaplaciles-karta-za-niezrealizowana-usluge-mozesz-uzyskac-zwrot-71679.html>

Jest jakis okres czasu (od daty platnosci karta),
po ktorym moze byc problem z otrzymaniem zwrotu (chargeback)?

Data: 2012-07-06 16:03:18
Autor: Jasio
Sky Club i zwrot kasy
W dniu 2012-07-06 15:35, Q pisze:
kaÂżda karta, nazywa siĂŞ to cargeback
<http://prnews.pl/mbank/mbank-zaplaciles-karta-za-niezrealizowana-usluge-mozesz-uzyskac-zwrot-71679.html>

Jest jakis okres czasu (od daty platnosci karta),
po ktorym moze byc problem z otrzymaniem zwrotu (chargeback)?

3 miesiÄ…ce.

Data: 2012-07-06 07:19:59
Autor: Michal Pl
Sky Club i zwrot kasy
W dniu piątek, 6 lipca 2012 16:03:18 UTC+2 użytkownik Jasio napisał:
W dniu 2012-07-06 15:35, Q pisze:
> po ktorym moze byc problem z otrzymaniem zwrotu (chargeback)?

Chyba 180 dni. Bo kiedyś się zagłębiałem w ChargeBack i z tego co pamiętam to było 180 dni. (a na niektórych kartach to i więcej xD)

Data: 2012-07-06 21:48:47
Autor: disnej
Sky Club i zwrot kasy
Chyba 180 dni. Bo kiedy¶ się zagłębiałem w ChargeBack i z tego co pamiętam to było 180 dni. (a na niektórych kartach to i więcej xD)

Z tym że niektóre banki zezwalaja reklamowac transakcje do 30dni po wyslaniu wyciagu (mbank), do 15 dni (getin online) a w niektorych jest to limit narzucony przez MC/VISA (Citi) (ponad 120 dni chyba, to zalezy jeszcze chyba od typu transakcji).

Na Forum Mbanku ktos sie wypowiadal ze po 30 dniach nie przyjeli mu chargebacka.

Data: 2012-07-07 01:58:03
Autor: Michal Pl
Sky Club i zwrot kasy
W dniu sobota, 7 lipca 2012 06:48:47 UTC+2 użytkownik disnej napisał:
> [...]

Na Forum Mbanku ktos sie wypowiadal ze po 30 dniach nie przyjeli mu chargebacka.

Tylko, że z tego wynika, że zgłaszał bład w wyci±gu (tak to chciał zrobić konsultant). Procedura ChargeBack nie jest procedur± banku, lecz wystawcy karty. Bank jest tylko po¶rednikiem, a decyzję co do zwrotu podejmuje MC/Visa i on decyduje ile dni (dla MC 180dni).

"że w Getinonline procedura ta jest realizowana maksymalnie w ci±gu 180 dni od daty zgłoszenia."

Data: 2012-07-07 03:14:37
Autor: disnej
Sky Club i zwrot kasy
Mi Getinonline napisał 09.05.2011:
"że w Getinonline procedura ta jest realizowana maksymalnie w ci±gu 180 dni od daty zgłoszenia."

to znaczy tyle maja czasu na rozpatrzenie, pytanie czy przyjma wniosek czy sie beda wykrecac, choc teraz to bardziej 'prestizowe' reklamacje beda

Data: 2012-07-08 19:31:49
Autor: Krzysztof Halasa
Sky Club i zwrot kasy
Michal Pl <michalplawsiuk@gmail.com> writes:

Tylko, że z tego wynika, że zgłaszał bład w wyciągu (tak to chciał
zrobić konsultant). Procedura ChargeBack nie jest procedurą banku,
lecz wystawcy karty.

A kto jest wystawcÄ… karty? Zwykle bank.

Bank jest tylko pośrednikiem, a decyzję co do
zwrotu podejmuje MC/Visa i on decyduje ile dni (dla MC 180dni).

Akurat. DecyzjÄ™ w 99% podejmuje wystawca karty, ew. po wymianie
informacji z acquirerem/sprzedawcą. BTW zwrot pieniędzy własnemu
klientowi nie wymaga dokonania chargebacku przez wystawcÄ™ karty.

Mi Getinonline napisał 09.05.2011:
"że w Getinonline procedura ta jest realizowana maksymalnie w ciągu 180 dni od daty zgłoszenia."

Ale termin zgłaszania reklamacji może być inny (dłuższy lub krótszy).
Podobnie, sÄ…dy itd. nie sÄ… zwiÄ…zane tym terminem.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-07-07 09:46:48
Autor: Q
Sky Club i zwrot kasy
Na Forum Mbanku ktos sie wypowiadal ze po 30 dniach nie przyjeli mu chargebacka.

Czyli (zaglebiajac sie w szczegoly) wcale nie jest tak rozowo.
O kant dupy ten artykul na prnews, eh...

Sky Club i zwrot kasy