Data: 2017-10-25 13:44:32 | |
Autor: Marcin N | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-24 o 20:49, Zenek Kapelinder pisze:
http://moto.onet.pl/aktualnosci/obowiazkowe-tempomaty-z-ogranicznikiem-predkosci-juz-od-2020-roku/y3czkk Przecież to bzdura. Ogranicznik to jedno, tempomat drugie, do tego system rozpoznawania obrazów - to trzecie i jeszcze na dokładkę GPS. I to ma być obowiązkowe za 2 lata? Ha, ha. Nierealne albo kosmicznie drogie. No i nieodporne na pomyłki systemu, który źle zrozumie znak i doprowadzi do karambolu, albo do stu innych sytuacji, których radośni urzędnicy nie przewidzą. -- MN |
|
Data: 2017-10-25 04:58:48 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Skynet coraz blizej | |
-- I to ma być obowiązkowe za 2 lata? Ha, ha. Nierealne albo kosmicznie drogie.
The total cost for components (camera, ECU, brackets, trim, wiring) and OEM design and development, tooling costs, etc. was estimated at EUR186-249, based on individual costs extracted from NHTSA, 2012.4 -- No i nieodporne na pomyłki systemu, który źle zrozumie znak i doprowadzi do karambolu, albo do stu innych sytuacji, których radośni urzędnicy nie przewidzą. lagodne hamowanie silnikiem raczej nie doprowadzi do karambolu ale tak pomylek nie da sie wykluczyc wiec niech pionierzy EU testuja to z dala od PL :-) |
|
Data: 2017-10-25 14:10:26 | |
Autor: J.F. | |
Skynet coraz blizej | |
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cabbc826-ba3b-4d67-9e7c-d67059f699a8@googlegroups.com...
-- I to ma być obowiązkowe za 2 lata? Ha, ha. Nierealne albo kosmicznie drogie. The total cost for components (camera, ECU, brackets, trim, wiring) and OEM design and development, tooling costs, etc. was estimated at EUR186-249, based on individual costs extracted from NHTSA, 2012.4 W BMW kamera juz jest ... i dobrze rozpoznaje znaki ... No i przeciez nie trzeba przez kamere - mozna przez GPS i baze danych. J. |
|
Data: 2017-10-25 05:17:37 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Skynet coraz blizej | |
-- W BMW kamera juz jest ... i dobrze rozpoznaje znaki ...
chyba wszyscy producenci juz maja od paru lat w opcji -- No i przeciez nie trzeba przez kamere - mozna przez GPS i baze danych. znaki pojawiaja sie i znikaja a aktualizacji nie bedziesz robil codziennie choc moze efektem ubocznym bedzie wziecie za morde drogowcow i ich radosnej tworczosci :-) |
|
Data: 2017-10-25 14:16:31 | |
Autor: Uncle Pete | |
Skynet coraz blizej | |
No i przeciez nie trzeba przez kamere - mozna przez GPS i baze danych. Powodzenia. W Automapie jest sporo miejsc zaznaczonych jako teren zabudowane, które nim nie są, i brakuje wielu podniesień ograniczenia prędkości na tychże terenach. Zdarza się również odwrotnie, ale rzadziej. |
|
Data: 2017-10-25 12:27:54 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Skynet coraz blizej | |
On Wed, 25 Oct 2017 14:16:31 +0200, Uncle Pete wrote:
Powodzenia. W Automapie jest sporo miejsc zaznaczonych jako teren To pewnie dużo zależy od tego kto robi mapy. Na TomTomie nie zauważyłem takiej dolegliwości, a wręcz przeciwnie - niejednokrotnie wiedział lepiej ode mnie, i stosownie ostrzegł. Gdyby istniała możliwość sprzężenia tego z ogranicznikiem prędkości, to chętnie bym się pisał. Mateusz |
|
Data: 2017-10-25 14:55:43 | |
Autor: J.F. | |
Skynet coraz blizej | |
Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59f0834a$0$10179$426a74cc@news.free.fr...
On Wed, 25 Oct 2017 14:16:31 +0200, Uncle Pete wrote: Powodzenia. W Automapie jest sporo miejsc zaznaczonych jako teren To pewnie dużo zależy od tego kto robi mapy. IMO te z automapy sa calkiem dokladne. Na TomTomie nie zauważyłem I po co - ludzi chcesz wk* ? :-) U mnie Hołek i tak głownie ma jeden komunikat ... "zwolnij" :-) J. |
|
Data: 2017-10-25 06:29:32 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Skynet coraz blizej | |
-- I po co - ludzi chcesz wk* ? :-) U mnie Hołek i tak głownie ma jeden komunikat ... "zwolnij" :-)
za 10 czy 15 lat sam staniesz w kolejce po Forda, taki City Stop uratowalby dziadkowi prawo jazdy a tak do zbiorkomu trzeba sie przesiasc :-) http://raportdrogowy.interia.pl/aktualnosci/news-biala-podlaska-97-latek-potracil-na-pasach-dwie-osoby,nId,2453412 |
|
Data: 2017-10-25 16:10:25 | |
Autor: Marcin N | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-25 o 14:17, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- W BMW kamera juz jest ... i dobrze rozpoznaje znaki ... Sposoby mogą być różne, ale nie sądzę, żeby urzędasy pozwoliły na samowolkę. System nie ma powstać po to, żeby było lepiej ludziom, ale żeby zrobić na nim fortunę - więc na pewno będzie "centralna baza", "główny dostawca oprogramowania", itd. Na razie całość jest za słaba - zbyt pełna błędów i zawodna, żeby powierzyć automatom decyzje mogące bezpośrednio wpływać na bezpieczeństwo ludzi. Jednak za lat więcej - będziemy mieli pojazdy autonomiczne, komunikujące się ze sobą wzajemnie i ustalające między sobą tory jazdy. I wtedy wspomagacze w przestarzałych "manualnych" samochodach mogą stać się koniecznością. Póki co - to dla mnie taki news rzucony do ludzi, żeby zaobserwować reakcje i żeby powoli przygotowywać nas do zmian. -- MN |
|
Data: 2017-10-25 19:50:24 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu .10.2017 o 14:10 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
W BMW kamera juz jest ... i dobrze rozpoznaje znaki ... W kia mam kamery rozpoznające znaki ograniczenia i zakazu. Wyświetlają się na nawigacji i na zegarach. Jak nie ma znaku przy drodze wyświetlane są znaki z mapy. Zadziwiająco dobrze to działa. Rozpoznaje znak przysłonięty gałęziami, w nocy podczas deszczu. TG |