Słabe wydruki (szare, blade) i walka z profilami kolorow...

Data: 2009-12-01 19:04:16
Autor: Marcin
Słabe wydruki (szare, blade) i walka z profilami kolorow...
Witam,
Przeczytałem już sporo na temat profili kolorow, ale nadal nie moge zrozumiec
zaleznosci miedzy profilami przypisanymi do roznych urzadzen, a moje wydruki
sa caly czas beznadziejne...
Monitor to Fujitsu-Siemens P19-2, a drukarka HP Photosmart D7160. Monitor
powinien w miare sensownie wyswietlac zdjecia, a drukarka dosc przyzwoicie je
drukowac. Niestety, o ile zdjecia w zywych kolorach wychodza ok, to juz
wszlekie beze, jasne kolory, itd, wychodza szaro, blado, brzydko.
Drukarka ma czytnik kart i jesli wloze karte z aparatu bezposrednio do
drukarki (w drukarce - w menu urzadzenia - ustawione jest sRGB). Zdjecia sa z
D80, albo kompaktu, tak wiec Adobe RGB nie wchodzi tu w gre.
Na monitorze wszystko rowniez wyglada ok, ale jesli drukuje z komputera, to
jakbym nie kombinowal, to prawie zawsze jest zle. Byc moze udalo mi sie cos
wydrukowac w miare znosnie, ale sam juz nie wiem jaka to byla kombinacja ustawien.
Moje pierwsze pytanie jest takie: czy drukujac z komputera (nie wazne czy to
IfranView, Picasa, czy PSE) ma jakiekolwiek znaczenie profil kolorow
przypisany do monitora i to co ustawione jest w monitorze?
Aktualnie mam w menu monitora ustwaione: Native (inne opcje to Custom, sRGB,
xxxK), a w windows jako profil przypisalem plik ze strony fujitsu-siemens dla
mojego monitora. Pod te ustawienia dobralem jasnosc, czernie, kontrast,
nasycenie i co tam jeszcze jest w menu monitora.
Wszystko wyglada ladnie. Ale dzisiaj zauwazylem, ze jesli w monitorze zmienie
kolory z Native na sRGB, to wowczas na monitorze mam takie slabe kolory jak
pozniej na wydrukach - wiec moze tutaj jest jakis zwiazek?
A drugie pytanie: czy drukujac w PSE (w Picasie czy Irfanie nie widzialem
takiej opcji) lepiej ejst wybrac profil kolorow dla drukarki, czy dla
aplikacji? Co w praktyce lepiej sie sprawdza?
Pozdrawiam,
Marcin

--

Słabe wydruki (szare, blade) i walka z profilami kolorow...