Słabsze ampli, lepsze głośniki ?

Data: 2009-03-01 09:56:00
Autor: m
Słabsze ampli, lepsze głośniki ?
Witam.

Przymierzam sie do kupna ampli kina domowego. Przeznaczenie: 65% muzyka (głównie rock) 35% filmy.
Waham się pomiedzy yamaha 663 a sony DG820.
Czy lepiej wziąść słabsze ampli (np yamaha 463 - brak formatów audio HD) (system 5.0 lub 5.1 mi wystarczy) a lepsze głośniki (np. o wiekszym paśmie przenoszenia) czy na odwrót. Budżet do ok 3000.
Co by "audiofile" poradzili.

Pozdr

Data: 2009-03-01 22:47:31
Autor: jQ
Słabsze ampli, lepsze głośniki ?
Dnia niedziela, 1 marca 2009 09:56, człowiek imieniem m <xxx@qwerty.com>
zamieścił wiadomość <godimk$ntb$1@atlantis.news.neostrada.pl> o treści:

Czy lepiej wziąść słabsze ampli (np yamaha 463 - brak formatów audio HD)
(system 5.0 lub 5.1 mi wystarczy) a lepsze głośniki (np. o wiekszym paśmie
przenoszenia) czy na odwrót.
Na kiepskich głośnikach dobrego amplitunera nie usłyszysz. 3000 to niewiele
na głośniki i amplituner - choć pytanie, jakie głośniki chcesz kupić -
wiszące, czy podłogowe, czego na nich słuchać i czego oczekujesz od
całości. Sam właśnie wybierałem sprzęt pod kino domowe, z nastawieniem "jakość do
ceny" i "nie kupować zbędnych rzeczy". Stanęło na DENON AVR-1908, którego
dorwałem za 1370 z dostawą i głośnikach Harman/Kardon HKTS 11BQ, za które
dałem 2000 zł, ale można dorwać je taniej. Przy założeniu, że wchodziły w
rachubę jedynie na ścienne głośniki, to uważam, że całkiem niezły zestaw
udało mi się skompletować w przyzwoitej cenie :) Jak będzie w praktyce -
wkrótce ocenię. Co do amplitunera, to raczej nie słyszałem, by ktoś wysoko oceniał SONY.

Data: 2009-03-02 07:26:01
Autor: m
[...]
Muzyka - raczej ciężki rock. Głośniki główne - podłogowe, reszta -naścienne ("naszafowe" ;-) )
Pokój - ok 20 m2.
Co byście poleceli ewentualnie innego ?

Pozdr

Słabsze ampli, lepsze głośniki ?