Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków

Data: 2011-07-12 23:37:22
Autor: Hipcio
Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków

Użytkownik "Stachu Gdansk" <stachu.gda@gmail.com> napisał w wiadomości news:ivi4ue$soo$1news.onet.pl...
Wybaczcie laickie pytanie, ale w mojej polówce wymieniłem z przodu tarcze i klocki (stare były już naprawdę cienkie), i mam wrażenie że po tej naprawie słabiej działa ręczny (z tyłu mam bębny).

pojezdzij trochę aż się dotrą. W tej chwili prawdopodobnie cały układ się trochę rozregulował, a przód ma wpływ na tył i odwrotnie, bo to samo ciśnienie rozpycha przednie cylinderki jak i tylne. Wystarczy że samoregulator na bębnach nie działa dobrze ( co jest bardzo częste) i może być wpływ na ręczny

Data: 2011-07-13 01:09:02
Autor: Stachu Gdansk
W dniu 2011-07-12 23:37, Hipcio pisze:
[...]

Pojeździłem już i musiały się dotrzeć. Dopatruję się przyczyny w tym, że albo:
- wmawiam sobie (co jest bardzo prawdopodobne:)
- albo jest jednak jakaś zależność między tym co opisałem, bo w końcu hamulce na przód i tył nie działają całkiem niezależnie; dlatego też jeśli taka zależność istnieje to szukam jej wyjaśnienia

Data: 2011-07-13 09:02:55
Autor: Javelin
Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków
Witam!

W liście od "Hipcio" datowanym 12 lipca 2011 (23:37:22) napisano:

[...]

A  co  ma  linka  hamulca  postojowego  do  cylinderków  i  docierania
przedniego  zestawu  hamulcowego?  Przecież  to  są zupełnie oddzielne
układy (hydrauliczny i mechaniczny)

--
Javelin
Kraków

Data: 2011-07-13 22:52:01
Autor: Hipcio

Użytkownik "Javelin" <sicorka@o2.pl> napisał w wiadomości news:1412744378.20110713090255o2.pl...

A  co  ma  linka  hamulca  postojowego  do  cylinderków  i  docierania
przedniego  zestawu  hamulcowego?  Przecież  to  są zupełnie oddzielne
układy (hydrauliczny i mechaniczny)

napięcie linki hamulcowej wpływa na luz szczęk a zatem na ilość płynu hamulcowego w tylnych cylinderkach któr mogą być rozepchane lub skurczone. To z kolei może wpływać na to ile ciśnienia trafia na przednie hamulce. Ale rzeczywiscie to przypadek odwrotny niż opisuje autor.

Duża ilość płynu idąca na przednie tarcze (niedotarte klocki) może powodować mniejsze dociskanie szczęk tylnych ( i ich słabsze napięcie) no i to moze się jakos wiązać z ręcznym

Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków