Slaby zapis

Data: 2017-11-29 07:13:32
Autor: 2late
Slaby zapis
Zainstalowalem nowy dysk, i okazuje sie ze odczyt jest w porzadku ale zapis to jakas tragedia. https://i.imgur.com/RSXAzs9.jpg
Ktos ma jakis pomysl co moze byc nie tak? Na razie nie jest to dysk systemowy ale docelowo bedzie.
Dla porownania osiagi altualnego wygladaja tak: https://i.imgur.com/eNH3WwO.jpg

WIndows 10 pro, PCIe Samsung EVO 500GB przez m.2, UEFI 2.6, sterownik kotrolera samsuga.

Data: 2017-11-29 20:18:25
Autor: Sebastian Biały
Slaby zapis
On 11/29/2017 8:13 AM, 2late wrote:
PCIe Samsung EVO

Odpal Samsung Magician. Być moze będziesz miał opcje upgrade firmware lub informacje dlaczego jest problem.

Data: 2017-11-30 20:25:39
Autor: 2late
Slaby zapis
On 29/11/2017 19:18, Sebastian Biały wrote:
On 11/29/2017 8:13 AM, 2late wrote:
PCIe Samsung EVO

Odpal Samsung Magician. Być moze będziesz miał opcje upgrade firmware lub informacje dlaczego jest problem.

Wszystko aktualne. W miedzyczasie zainstalowalem drugi Windows i tu dziala dobrze. CHyba nie bardzo sie lubia z RAID0 w tym samym systemie.
Teraz jak przetransferowac Windows 10 z RAID0 do SSD PCIe?
Samsung Magician wisza sie bo ma problem z odczytem RAID a Acronis nie widzi dysku SSD PCIe.

Data: 2017-11-30 20:51:22
Autor: 2late
Slaby zapis
On 30/11/2017 20:41, Sebastian Biały wrote:
On 11/30/2017 9:25 PM, 2late wrote:
Wszystko aktualne. W miedzyczasie zainstalowalem drugi Windows i tu dziala dobrze. CHyba nie bardzo sie lubia z RAID0 w tym samym systemie.
Teraz jak przetransferowac Windows 10 z RAID0 do SSD PCIe?

dd if=/dev/sda of=/dev/sdb ?

Linuksy to ja mam ale na wirtualkach. :)

Samsung Magician wisza sie bo ma problem z odczytem RAID a Acronis nie widzi dysku SSD PCIe.

Odpalaleś jakiś współczesny Hirens Boot CD? Można mu było kiedyś podrzucić sterownik do raida jesli nie widzial od ręki. Nigdy nie uzywałem, nie wiem jak to się poprawnie robi.

To jest RAID SSD na dysa Samsunga i nawet Magicians go nie widzi. Nie za bardzo mam teraz czas na eksperymenty, chcialbym cos sprawdzonego zeby jak najszybciej przywrocic, komputer do zycia. Hirens ostatnio uzywalem z 10 lat temu jeszcze z Norton Ghostem ktory nie wiedzial co to SSD.

Data: 2017-11-30 22:10:08
Autor: Sebastian Biały
Slaby zapis
On 11/30/2017 9:51 PM, 2late wrote:
[...]

Czas mieć przy sobie coś na pendrive.

http://www.system-rescue-cd.org/

https://www.pendrivelinux.com/put-lubuntu-on-a-flash-drive-using-windows/

Współczesny Linux jest tutaj wskazany z powodu dziwności kontrolera raid. Istnieje spora szansa ze go zobaczy od reki bez kombinowania i dd załatwi temat.

[...]

No to ukradnij jakis najnowszy hirens i zobacz. Widzi niektóre kontrolery raid a inne podobno widzi po pokazaniu sterowników.

Hirens ostatnio uzywalem z 10 lat temu jeszcze z Norton Ghostem ktory nie wiedzial co to SSD.

Nigdy nie musiał, z punktu widzenia Ghosta SSD jest dokładnie tym samym co HDD. Starsze wersje bez większych problemów kopiuja dane na dyski M.2 a pochodza z czasów kiedy nie było nic poza mechanicznymi. Wine za brak widoczności ponosi wyłacznie system.

Data: 2017-12-01 21:07:34
Autor: 2late
Slaby zapis
On 30/11/2017 9:10 PM, Sebastian Biały wrote:
[...]

Poradzilem sobie z tym co mam, przenioslem Windows na SSD PCIE ale mam dylemat. Po takich przenosinach dysk jest bardzo wolny w porownaniu do nowej instalacji Windows (wg CrystalDisk mark czy Samsung Magician). Tylko ze nowa instalacja to masa roboty.
Co ewentualnie moze byc problemem, dlaczego stary windows ogranicza transfer nowego dysku?
Odinstalowalem juz 'Intel RST' - nie pomoglo.

Data: 2017-12-11 02:39:20
Autor: Kamil
Slaby zapis
Użytkownik "Sebastian Biały" napisał:

[...]

Jaki system? Ghosta trzeba uruchomić z nośnika bootowalnego. I dobrze mieć najnowszą wersję, bo starsze nie widzą nawet SATA.

Pzdr

Data: 2017-12-11 11:20:13
Autor: Adam
Slaby zapis
W dniu 2017-12-11 o 02:39, Kamil pisze:
[...]

Udawało mi się uruchamiać Ghosta z pracującego systemu i robić kopie korzystając z mechanizmu Shadow. Ale czy to były partycje systemowe (lub wręcz dyski systemowe) teraz nie pamiętam.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-12-11 17:17:21
Autor: Leszek K.
Slaby zapis
Dnia Mon, 11 Dec 2017 11:20:13 +0100, Adam napisał(a):

Udawało mi się uruchamiać Ghosta z pracującego systemu i robić kopie korzystając z mechanizmu Shadow. Ale czy to były partycje systemowe (lub wręcz dyski systemowe) teraz nie pamiętam.

Zrobić kopię to nie problem, ale żeby nadpisać systemową partycję trzeba
wystartować bez tego systemu i tu już mogą być problemy. Nie prościej
zamiast używać zabytka ściągną n.p. AOMEI Backuper (za free), COMODO Backup
(także), EaseUS Todo Backup (takoż) i wiele innych. Programy darmowe, na
bieżąco aktualizowane.

--
Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

Data: 2017-12-11 21:48:50
Autor: Adam
Slaby zapis
W dniu 2017-12-11 o 17:17, Leszek K. pisze:
[...]

Czym innym jest kopia fizyczna nośnika (Ghost), a czym innym kopia logiczna - czyli plików (np. Comodo).

Comodo nie zrobi kopii dysku, który później jest w stanie wystartować.
W tym przypadku nadaje się w zasadzie do kopii kontenerów maszyn wirtualnych.

Natomiast oczywistym jest, że w zasadzie nie da się odtworzyć obrazu dysku na dysku aktualnie używanym.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-12-12 08:39:05
Autor: Leszek K.
Slaby zapis
Dnia Mon, 11 Dec 2017 21:48:50 +0100, Adam napisał(a):

[...]

Wszystkie wymienione prze mnie programy (AOMEI wiem z autopsji - pozostałe
z opisu na stronie producenta) potrafią zrobić obraz dysku/partycji.

Natomiast oczywistym jest, że w zasadzie nie da się odtworzyć obrazu dysku na dysku aktualnie używanym.

Czy ja coś takiego twierdziłem? Chodzi o to, że nawet starym ghostem pod
działającym windowsem zrobisz obraz partycji systemowej, ale żeby ją wgrać
trzeba wystartować z zewnętrznego nośnika, a tu przy nowych komputerach
potrzebne są sterowniki do napędów. Nie próbowałem, ale nie wierzę, że
ghost zobaczy mój dysk NVM.

--
Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

Data: 2017-12-12 11:51:28
Autor: Adam
Slaby zapis
W dniu 2017-12-12 o 08:39, Leszek K. pisze:
Dnia Mon, 11 Dec 2017 21:48:50 +0100, Adam napisał(a):
(...)
[...]

Jest jeszcze Ghost linuxowy (toporny, kiepski), ale jest jeszcze "duża" kompilacja hirensa (prawie 3GB) m. in. z Win7 live - widzi dużo.
Tymże ghostem jeździłem po matrycach serwerowych RAID5 i RAID6 bez problemów. Ghost widzi w zasadzie wszystko, co jest w stanie zobaczyć Win7, więc i jest w stanie obrobić taki dysk czy partycję, w tym LVM i dyski M.2
Ale dużo nie próbowałem, więc brak mi podstaw, aby twierdzić, że wszystko się da. Miałem problemy np. z biosami UEFI i dyskami GPT.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-12-12 20:14:21
Autor: Sebastian Biały
Slaby zapis
On 12/11/2017 2:39 AM, Kamil wrote:
[...]

Do czego znakomicie nadaje się Windows 7 Live z Hirensa.

I dobrze mieć najnowszą wersję, bo starsze nie widzą nawet SATA.

Nieprawda w przypadku bootowania z Win7.

Data: 2017-12-12 21:54:03
Autor: pueblo
Slaby zapis
Witaj Sebastian Biały, 12 gru 2017 w news:p0p9qo$2vc$1
@node2.news.atman.pl napisałeś/aś:

Do czego znakomicie nadaje się Windows 7 Live z Hirensa.

To poleć jakieś dobre źródło HirensBoot z windows 7. Ostatnia wersja jaką widzę to 15.2 z mini xp na officjalnej stronie i takiej używam czasami.

Data: 2017-12-13 07:59:31
Autor: Sebastian Biały
Slaby zapis
On 12/12/2017 10:54 PM, pueblo wrote:
Do czego znakomicie nadaje się Windows 7 Live z Hirensa.
To poleć jakieś dobre źródło HirensBoot z windows 7.

edonkey2000 (tak, *ten* edonkey).

Data: 2017-12-13 09:38:35
Autor: pueblo
Slaby zapis
Witaj Sebastian Biały, 13 gru 2017 w news:p0qj4u$ltm$1
@node1.news.atman.pl napisałeś/aś:

On 12/12/2017 10:54 PM, pueblo wrote:
Do czego znakomicie nadaje się Windows 7 Live z Hirensa.
To poleć jakieś dobre źródło HirensBoot z windows 7.

edonkey2000 (tak, *ten* edonkey).
Ok. Ostatnio znalazłem inny wynalazek z tej kategorii - warto sprawdzić, są wersje EN:
http://www.sergeistrelec.ru/

Data: 2017-12-13 21:20:35
Autor: Jamnior
Slaby zapis
W dniu 2017-12-11 o 02:39, Kamil pisze:
Użytkownik "Sebastian Biały" napisał:

Jaki system? Ghosta trzeba uruchomić z nośnika bootowalnego. I dobrze mieć najnowszą wersję, bo starsze nie widzą nawet SATA.

Można jeszcze spróbować DLC Boot 2017 v3.4 Final z http://www.dlcboot.com/download.html
Jamnior