Slady GPS na Androida.

Data: 2014-10-29 10:15:16
Autor: cytawa
Slady GPS na Androida.
Mam pytanie troche moze nierowerowe, chociaz moze posrednio tak.

Potrzebuje jakis prosty rejestrator sladow do pieszych i narciarskich wycieczek, ktory by zapisywal do eksportowalnego w formacie gpx pliku. Nie interesuje mnie widok mapy. Chce tylko by zliczal dlugosc przebytej drogi i czas oraz wyliczal rozne srednie. Dobrze by bylo by wyczuwal czasy odpoczynkow. I tyle potrzeb.

Na rower uzywam doskonalego BikeComputer rownolegle z OziExplorerem. Ma te wszystkie potrzebne funkcje i jest bardzo stabilny, czego nie moge powiedziec o Ozim czy Androzicu. Ale BikeComputer do pieszych wycieczek nie bardzo sie nadaje, bo mam w nim ustawione za wysokie progi dla nieruszania sie. W rezultacie przez caly dzien zliczyl mi tylko 1 km. Ozi liczy prawidlowo ale brak mi roznych statystyk.
Mozna powiedziec, ze to fanaberia ale przydaje sie do planowania wycieczek, gdy sie prowadzi grupe ludzi.
Jest sporo takich aplikacji nawet cos zaintalowalem, ale wyrzucilem. Macie jakies doswiadczenia?

Jan Cytawa

Data: 2014-10-29 02:43:11
Autor: rmikke
Slady GPS na Androida.
W dniu ¶roda, 29 paĽdziernika 2014 10:14:59 UTC+1 użytkownik cytawa napisał:
[...]

Strava ma wersję na rower i do biegania, być może różni± się
wła¶nie progami. Podobnie Runtastic (ew. mógł mi się pomerdać z RunKeeperem). Oba daj± trochę więcej, niż chcesz.

Ze Stravy GPX eksportujesz z sieci po synchronizacji. Z Runczego¶tam - nie wiem, za krótko go ogl±dałem.

Data: 2014-10-29 12:23:40
Autor: m
[Re: Slady GPS na Androida.] && [czym przeglądać .gpxy]
W dniu 29.10.2014 10:15, cytawa pisze:
[...]

OsmAnd rejestruje do plikĂł .gpx , co prawda ma widok mapy ale moĹĽe to nie jest przeszkodÄ….

Z drugiej strony nie ma żadnych statystyk poza całkowitą długością trasy.

A podczepiając się pod wątek - czy ktoś mógłby polecić jakiś prosty podglądacz plików .gpx na linuksa? Chodzi o to że w OsmAnd chcę jeździć z widocznymi wszystkimi ścieżkami z ostatnich 2 miesięcy, żeby albo unikać ścieżek którymi już jechałem - albo w zależności od okoliczności - jeździć nimi. Problem w tym że na 1 ścieżkę wartą zachowania przypada kilka ścieżek śmieciowych, chciałbym móc sobie podmontować androida pod linuksa, przelecieć się jakimś programem po plikach .gpx, pokasować te które mnie nie interesują.

SÄ… jakieĹ› serwisy webowe ktĂłre wizualizujÄ… pliki .gpx, ale to jest meganiewygodne do w/w przeglÄ…dania.

p. m.

Data: 2014-10-29 11:29:35
Autor: dracorp aka piecia
[Re: Slady GPS na Androida.] && [czym przeglądać .gpxy]
On 29.10.2014 12:23, m wrote:
Jest gpsbabel. Mozesz takze uruchomic mapsource przez wine.
Albo gpsies.com i ogladac tylko swoje slady.

--
Pozdrawiam piecia aka dracorp

Data: 2014-10-29 14:40:57
Autor: mt
[Re: Slady GPS na Androida.] && [czym przegląd ać .gpxy]
W dniu 2014-10-29 12:29, dracorp aka piecia pisze:
On 29.10.2014 12:23, m wrote:
Jest gpsbabel.

gpsbabel nie jest narzędziem do wizualizacji śladów i sam nie wystarczy.

--
marcin

Data: 2014-10-29 13:02:18
Autor: JDX
On 2014-10-29 12:23, m wrote:
[...]
A podczepiając się pod wątek - czy ktoś mógłby polecić jakiś prosty
podglądacz plików .gpx na linuksa? Chodzi o to że w OsmAnd chcę jeździć
MoĹĽe JOSM: http://josm.openstreetmap.de? Nie jest to przeglÄ…darka
gpx-ów, ale może być też wykorzystywany w ten sposób. Np. ja tak robię -
tj. za pomocą tego narzędzia maluję coś tam na potrzeby OSM, ale
wykorzystujÄ™ teĹĽ je jako przeglÄ…darkÄ™/edytor gpx-Ăłw. Za jego pomocÄ…
rysuję sobie też trasy, które później eksportuję do gpx-a i wrzucam do
OsmAnd-a.

Data: 2014-10-29 14:43:10
Autor: mt
W dniu 2014-10-29 12:23, m pisze:

[...]
ktĂłre mnie nie interesujÄ….

Jest chociażby QGIS, trochę to kobyła z mnóstwem innych funkcji, ale można przeglądać jak i edytować pliki gpx praktycznie na dowolnym podkładzie mapowym.

--
marcin

Data: 2014-10-29 14:45:14
Autor: cytawa
W dniu 2014-10-29 12:23, m pisze:
[...]

OSMand to doskonaly program konkurent dla AutoMapy. Sa zawsze aktualne mapy i kazdego kraju. Swietny do wyszukiwania adresow. Ale nie do moich celow.

[...]

Tak dlugo sie z tym problemem meczylem, ze w koncu napisalem wlasny program. Gpx to w koncu tekstowe pliki, z ktorych wszystko da sie wyciagnac. W Osmandzie masz mozliwosc podgladu sladu nawet dosyc wygodna. Na koniec dowolnym edytorem tekstowym mozesz polaczyc pliki.

Jan Cytawa

Data: 2014-10-30 07:23:27
Autor: MichałG
Slady GPS na Androida.
cytawa pisze:
[...]

Czeski Locus. ma wszystko co chcesz (progi ustawiasz sam, pokazuje dowolną ilość starych scieżek) i sporo wiecej, ale nie jest mały. gdy dziala w tle, smartfon wytrzymuje spokojnie 12 godz.

Data: 2014-10-31 00:52:04
Autor: Piotr Ratyński
Slady GPS na Androida.
W dniu czwartek, 30 paĽdziernika 2014 07:23:30 UTC+1 użytkownik MichałG napisał:
cytawa pisze:
> [...]
> Jest sporo takich aplikacji nawet cos zaintalowalem, ale wyrzucilem. > Macie jakies doswiadczenia?

Czeski Locus. ma wszystko co chcesz (progi ustawiasz sam, pokazuje dowoln± ilo¶ć starych scieżek) i sporo wiecej, ale nie jest mały. gdy dziala w tle, smartfon wytrzymuje spokojnie 12 godz.

Potwierdzam. Używam Locus Free z dodatkami: http://www.locusmap.eu/ Funkcjonalno¶ć znakomita, trochę obsługa mało intuicyjna, ale ustawiaj±c aplikację "po swojemu" szybko ja opanujemy. --
Piotr Ratyński

Data: 2014-10-31 09:08:15
Autor: cytawa
Slady GPS na Androida.
Piotr Ratyński pisze:

[...]

Mialem. Rzeczywiscie ladnie zasysa mapy OSM i z WMS. Mozna dodawac wlasne mapy rastrowe. Ma duzo mozliwosci obslugi roznych map.
Ja jednak wole do tego celu uzywac OziExplorera. Chocby z tego powodu, ze go dobrze znam a Locus mnie zniechecil. Mapy rastrowe trzeba przerabiac i pakowac do *.tar jak mapy do TrekBuddego. I Locus jako rejestrator sladow jest za duzy.

Troche sie pobawilem i znalazlem to co chcialem. Programik Android My Tracks v1.1.9. Prosty rejestrator z rozbudowanymi statystykami. Ma mozliwosc eksportu do gpx. Co wiecej ma rowniez mozliwosc importu sladow gpx z innych urzadzen i proste je przegladanie na tle map z googli. Bede go uzywal do pieszych i narciarskich wycieczek.

Jan Cytawa

Data: 2014-10-31 03:16:37
Autor: Piotr Ratyński
Slady GPS na Androida.
W dniu pi±tek, 31 paĽdziernika 2014 09:07:56 UTC+1 użytkownik cytawa napisał:
I Locus jako rejestrator sladow jest za duzy.

Po ostatniej aktualizacji androida mogę go zapakować do pamięci zewnętrznej, tak że to nie problem, a mam do dyspozycji jeden kombajn, który w pełni zaspokaja moje potrzeby w zakresie orientacji w teranie, nawigacji, planowania tras, ¶ledzenia trasy w czasie rzeczywistym, zapisywania ¶ladów uraz jeszcze parę innych dupereli i nie muszę instalować kilku odrębnych aplikacji. --
Piotr Ratyński

Data: 2014-10-31 12:30:16
Autor: cytawa
Slady GPS na Androida.
Piotr Ratyński pisze:

[...]

Do samej orientacji tak. Ale ja mam wieksze potrzeby penetrowania zakamarkow. I niestety kazda mapa ma bledy. Bardzo czesto dopiero konfrontacja kilku map pozwala mi na podjecie wlasciwej decyzji. Przykladow  w terenie moge podac kilka. Oziexplorer daje fantastyczna latwosc zmnieniania map. Z niego nie zrezygnuje. Niestety jak kazdy duzy program potrafi sie wykrzaczyc i wtedy mam niepelne slady.

Tych problemow nie mam np. z BikeComputerem. Jest bardzo stabilny. Na rower jest idealny jako licznik i zapisywacz sladow. I te 2 programiki chodza mi rownolegle sie swietnie uzupelniaja. Ale na rowerze.

Bylem w gorach na piechote i chcialem miec to samo. Ozi sprawdzil sie wysmienicie jako mapa.  Chcialem miec jednak jeszcze drugi rownolegly programik do zliczen i sladow. I juz mam. Przelaczanie miedzy aplikacjami w Androidzie jest banalne, wiec czemu nie korzystac z tej mozliwosci. Jest duzo latwiejsze niz szukanie opcji w rozbudowanym programie.

Jan Cytawa

Jan Cytawa

Data: 2014-10-31 04:47:23
Autor: Piotr Ratyński
Slady GPS na Androida.
W dniu pi±tek, 31 paĽdziernika 2014 12:29:56 UTC+1 użytkownik cytawa napisał:

Przelaczanie miedzy aplikacjami w Androidzie jest banalne, wiec czemu nie korzystac z tej mozliwosci. Jest duzo latwiejsze niz szukanie opcji w rozbudowanym programie.

Co kto lubi. ;) Systemowych i firmowych aplikacji na androidzie jest na pewno ponad setka i do tego moje co¶ koło siedemdziesi±t sztuk, jak dla mnie dużo, dlatego staram się ograniczyć. Obsługa żadnego programu w takim stanie jak jest podany, mnie nie odpowiada, ale potrafię każdy dostosować do swoich potrzeb tak, że tych opcji które potrzebuje i najczesciej używam nie muszę szukać. --
Piotr Ratyński

Data: 2014-10-31 09:58:23
Autor: MichałG
Slady GPS na Androida.
cytawa pisze:
Piotr Ratyński pisze:

[...]

a pokazuje aktualn± pozycje na tle mapy rastrowej z TB lub Ozi?

Data: 2014-11-03 07:39:32
Autor: MichałG
Slady GPS na Androida.
cytawa pisze:
Piotr Ratyński pisze:

[...]

jak wiesz mapy z Googli nie nadaja sie w nawet w najmniejsze góry (szara plama)

Data: 2014-11-03 08:29:19
Autor: cytawa
Slady GPS na Androida.
  MichałG pisze:

[...]

Wiem doskonale. Do dobrych map ma Oziego. A ten programik do statystyk i alternatywnego zapisu sladu. Jak pisalem duze programy potrafia sie wykrzaczyc niewiadomo kiedy. Alternatywnie do roweru uzywam BikeComputer, jest bardzo stabilny, ale ustawione w nim mam za wysokie progi bezczynnosci i do pieszych wycieczek mi sie nie nadaje.

Z roznych wzgledow chce miec kompletne slady swoich wycieczek. Chocby do geotagowania zdjec. Uzywajac jednego programu mialem czasem przerwy.
Dlatego szukalem czegos malego i dobrego.

Jan Cytawa

Data: 2014-11-03 09:32:20
Autor: MichałG
Slady GPS na Androida.
cytawa pisze:
 MichałG pisze:

[...]

ok. rozumiem. A czy android obsłuzy równoczesnie 2 rózne programy korzystaj±ce równoczesnie z gps? Moge głupio pytam ale nigdy nie probowałem... :-)
jak przeszedłem bezbole¶nie z Ozi na Locusa bo etapem posrednim był TreckBuddy- wiec z konwersj± map nie było problemu. Wieksza z OZi na TB.
Kiedy¶ uzywałem OZI na palmie z Win Mobil, w wersji jako Androzic to jako¶ kiepsko działa....

Data: 2014-11-03 09:32:04
Autor: masti
Slady GPS na Androida.
MichałG wrote:

ok. rozumiem. A czy android obsłuzy równoczesnie 2 rózne programy korzystaj±ce równoczesnie z gps? Moge głupio pytam ale nigdy nie probowałem... :-)

da radę bez problemu

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Slady GPS na Androida.