Slady GPS na Androida.

Data: 2014-10-30 07:23:27
Autor: MichałG
Slady GPS na Androida.
cytawa pisze:
Mam pytanie troche moze nierowerowe, chociaz moze posrednio tak.

Potrzebuje jakis prosty rejestrator sladow do pieszych i narciarskich wycieczek, ktory by zapisywal do eksportowalnego w formacie gpx pliku. Nie interesuje mnie widok mapy. Chce tylko by zliczal dlugosc przebytej drogi i czas oraz wyliczal rozne srednie. Dobrze by bylo by wyczuwal czasy odpoczynkow. I tyle potrzeb.

Na rower uzywam doskonalego BikeComputer rownolegle z OziExplorerem. Ma te wszystkie potrzebne funkcje i jest bardzo stabilny, czego nie moge powiedziec o Ozim czy Androzicu. Ale BikeComputer do pieszych wycieczek nie bardzo sie nadaje, bo mam w nim ustawione za wysokie progi dla nieruszania sie. W rezultacie przez caly dzien zliczyl mi tylko 1 km. Ozi liczy prawidlowo ale brak mi roznych statystyk.
Mozna powiedziec, ze to fanaberia ale przydaje sie do planowania wycieczek, gdy sie prowadzi grupe ludzi.
Jest sporo takich aplikacji nawet cos zaintalowalem, ale wyrzucilem. Macie jakies doswiadczenia?

Jan Cytawa

Czeski Locus. ma wszystko co chcesz (progi ustawiasz sam, pokazuje dowolną ilość starych scieżek) i sporo wiecej, ale nie jest mały. gdy dziala w tle, smartfon wytrzymuje spokojnie 12 godz.

Data: 2014-10-31 00:52:04
Autor: Piotr Ratyński
Slady GPS na Androida.
W dniu czwartek, 30 października 2014 07:23:30 UTC+1 użytkownik MichałG napisał:
cytawa pisze:
> [...]

Czeski Locus. ma wszystko co chcesz (progi ustawiasz sam, pokazuje dowolną ilość starych scieżek) i sporo wiecej, ale nie jest mały. gdy dziala w tle, smartfon wytrzymuje spokojnie 12 godz.

Potwierdzam. Używam Locus Free z dodatkami: http://www.locusmap.eu/ Funkcjonalność znakomita, trochę obsługa mało intuicyjna, ale ustawiając aplikację "po swojemu" szybko ja opanujemy. --
Piotr Ratyński

Data: 2014-10-31 09:08:15
Autor: cytawa
Slady GPS na Androida.
Piotr Ratyński pisze:

[...]

Mialem. Rzeczywiscie ladnie zasysa mapy OSM i z WMS. Mozna dodawac wlasne mapy rastrowe. Ma duzo mozliwosci obslugi roznych map.
Ja jednak wole do tego celu uzywac OziExplorera. Chocby z tego powodu, ze go dobrze znam a Locus mnie zniechecil. Mapy rastrowe trzeba przerabiac i pakowac do *.tar jak mapy do TrekBuddego. I Locus jako rejestrator sladow jest za duzy.

Troche sie pobawilem i znalazlem to co chcialem. Programik Android My Tracks v1.1.9. Prosty rejestrator z rozbudowanymi statystykami. Ma mozliwosc eksportu do gpx. Co wiecej ma rowniez mozliwosc importu sladow gpx z innych urzadzen i proste je przegladanie na tle map z googli. Bede go uzywal do pieszych i narciarskich wycieczek.

Jan Cytawa

Data: 2014-10-31 03:16:37
Autor: Piotr Ratyński
Slady GPS na Androida.
W dniu piątek, 31 października 2014 09:07:56 UTC+1 użytkownik cytawa napisał:
I Locus jako rejestrator sladow jest za duzy.

Po ostatniej aktualizacji androida mogę go zapakować do pamięci zewnętrznej, tak że to nie problem, a mam do dyspozycji jeden kombajn, który w pełni zaspokaja moje potrzeby w zakresie orientacji w teranie, nawigacji, planowania tras, śledzenia trasy w czasie rzeczywistym, zapisywania śladów uraz jeszcze parę innych dupereli i nie muszę instalować kilku odrębnych aplikacji. --
Piotr Ratyński

Data: 2014-10-31 12:30:16
Autor: cytawa
Slady GPS na Androida.
Piotr Ratyński pisze:

[...]

Do samej orientacji tak. Ale ja mam wieksze potrzeby penetrowania zakamarkow. I niestety kazda mapa ma bledy. Bardzo czesto dopiero konfrontacja kilku map pozwala mi na podjecie wlasciwej decyzji. Przykladow  w terenie moge podac kilka. Oziexplorer daje fantastyczna latwosc zmnieniania map. Z niego nie zrezygnuje. Niestety jak kazdy duzy program potrafi sie wykrzaczyc i wtedy mam niepelne slady.

Tych problemow nie mam np. z BikeComputerem. Jest bardzo stabilny. Na rower jest idealny jako licznik i zapisywacz sladow. I te 2 programiki chodza mi rownolegle sie swietnie uzupelniaja. Ale na rowerze.

Bylem w gorach na piechote i chcialem miec to samo. Ozi sprawdzil sie wysmienicie jako mapa.  Chcialem miec jednak jeszcze drugi rownolegly programik do zliczen i sladow. I juz mam. Przelaczanie miedzy aplikacjami w Androidzie jest banalne, wiec czemu nie korzystac z tej mozliwosci. Jest duzo latwiejsze niz szukanie opcji w rozbudowanym programie.

Jan Cytawa

Jan Cytawa

Data: 2014-10-31 04:47:23
Autor: Piotr Ratyński
Slady GPS na Androida.
W dniu piątek, 31 października 2014 12:29:56 UTC+1 użytkownik cytawa napisał:

Przelaczanie miedzy aplikacjami w Androidzie jest banalne, wiec czemu nie korzystac z tej mozliwosci. Jest duzo latwiejsze niz szukanie opcji w rozbudowanym programie.

Co kto lubi. ;) Systemowych i firmowych aplikacji na androidzie jest na pewno ponad setka i do tego moje coś koło siedemdziesiąt sztuk, jak dla mnie dużo, dlatego staram się ograniczyć. Obsługa żadnego programu w takim stanie jak jest podany, mnie nie odpowiada, ale potrafię każdy dostosować do swoich potrzeb tak, że tych opcji które potrzebuje i najczesciej używam nie muszę szukać. --
Piotr Ratyński

Data: 2014-10-31 09:58:23
Autor: MichałG
Slady GPS na Androida.
cytawa pisze:
Piotr Ratyński pisze:

[...]

a pokazuje aktualną pozycje na tle mapy rastrowej z TB lub Ozi?

Data: 2014-11-03 07:39:32
Autor: MichałG
Slady GPS na Androida.
cytawa pisze:
Piotr Ratyński pisze:

[...]

jak wiesz mapy z Googli nie nadaja sie w nawet w najmniejsze góry (szara plama)

Data: 2014-11-03 08:29:19
Autor: cytawa
Slady GPS na Androida.
  MichałG pisze:

[...]

Wiem doskonale. Do dobrych map ma Oziego. A ten programik do statystyk i alternatywnego zapisu sladu. Jak pisalem duze programy potrafia sie wykrzaczyc niewiadomo kiedy. Alternatywnie do roweru uzywam BikeComputer, jest bardzo stabilny, ale ustawione w nim mam za wysokie progi bezczynnosci i do pieszych wycieczek mi sie nie nadaje.

Z roznych wzgledow chce miec kompletne slady swoich wycieczek. Chocby do geotagowania zdjec. Uzywajac jednego programu mialem czasem przerwy.
Dlatego szukalem czegos malego i dobrego.

Jan Cytawa

Data: 2014-11-03 09:32:20
Autor: MichałG
Slady GPS na Androida.
cytawa pisze:
 MichałG pisze:

[...]

ok. rozumiem. A czy android obsłuzy równoczesnie 2 rózne programy korzystające równoczesnie z gps? Moge głupio pytam ale nigdy nie probowałem... :-)
jak przeszedłem bezboleśnie z Ozi na Locusa bo etapem posrednim był TreckBuddy- wiec z konwersją map nie było problemu. Wieksza z OZi na TB.
Kiedyś uzywałem OZI na palmie z Win Mobil, w wersji jako Androzic to jakoś kiepsko działa....

Data: 2014-11-03 09:32:04
Autor: masti
Slady GPS na Androida.
MichałG wrote:

ok. rozumiem. A czy android obsłuzy równoczesnie 2 rózne programy korzystające równoczesnie z gps? Moge głupio pytam ale nigdy nie probowałem... :-)

da radę bez problemu

--
mst <at> gazeta <.> pl

Slady GPS na Androida.