Slajd wykapany w C-41 - co można zrobić?

Data: 2009-06-25 00:06:26
Autor: Pioterus
Slajd wykapany w C-41 - co można zrobić?
Witam

Jako że nie jestem jedyn± osob±, która (ostatni raz) oddała slajdy do
cewe a dostała crossa to zapytam się: Czy z takiego zkrosowanego
slajdu mogę po obróbce skanu w kompie  co¶ uzyskać? Jaki¶ hint w
którym kierunku filtry ustawiać? Może chociaż b&w dostanę?

P.

Data: 2009-06-25 09:18:59
Autor: mm
Slajd wykapany w C-41 - co można zrobić?
;)

[...]

slajd jest materiałem niemaskowanym w przeciwieństwie do zdecydowanej większo¶ci negatywów barwnych. oznacza to że jako¶ć barwników jest zdecydowanie lepsza i nie ma potrzeby dokonywać sztucznych zabiegów za pomoc± maski. co to oznacza dla Ciebie? spokojnie zeskanuj crossa. prawdopodobnie poza wyższym kontrastem nie będziesz musiał filtrować skanu. a b&w też dostaniesz przyzwoite, ponieważ masz obraz barwnikowy z którym skanery radz± sobie zdecydowanie lepiej niż ze srebrowym (pomijam wyj±tki)
pozdr
mm

Data: 2009-06-25 16:31:52
Autor: Dariusz Zygmunt
Slajd wykapany w C-41 - co można zrobić?
On Thu, 25 Jun 2009 09:18:59 +0200, mm wrote:

Jako że nie jestem jedyną osobą, która (ostatni raz) oddała slajdy
do cewe a dostała crossa to zapytam się: Czy z takiego zkrosowanego
slajdu mogÄ™ po obrĂłbce skanu w kompie  coĹ› uzyskać? ...
... co to oznacza dla Ciebie? spokojnie zeskanuj crossa. prawdopodobnie
poza wyższym kontrastem nie będziesz musiał filtrować skanu.
 RozbawiĹ‚eĹ› mnie do Ĺ‚ez  :->
 Z pozdrowieniami
Dariusz Zygmunt

Data: 2009-06-26 00:52:02
Autor: Czarek
On 25 Cze, 09:18, "mm" <marekmadej.towyc...@gazeta.pl> wrote:

spokojnie zeskanuj crossa.
prawdopodobnie poza wyższym kontrastem nie będziesz musiał filtrować skanu.

Marku, nie wprowadzaj ludzi w bł±d. Poczytaj sobie, co to jest maska w
negatywach kolorowych, jak i gdzie powstaje oraz do czego służy.
Pierwsze negatywy były niemaskowane; uważasz, że kopiowały się lepiej
od maskowanych, a maskę wprowadzono po to, żeby kopiowały się gorzej?
Slajd wywołany na negatyw charakteryzuje się rozbalansowaniem barw i
podwyższonym kontrastem.

Czarek
--
Ksi±żki fotograficzne: http://fotosklepik.pl/index.php?cat_id=2

Data: 2009-06-25 09:34:37
Autor: Vituniu
Slajd wykapany w C-41 - co można zrobić?
Jako że nie jestem jedyn± osob±, która (ostatni raz)
oddała slajdy do cewe a dostała crossa to zapytam się

W poniedzialek wrzucilem rolke w Rossmanie...
Nie straszcie mnie, co? :/

Czy z takiego zkrosowanego slajdu mogę po obróbce
skanu w kompie  co¶ uzyskać?

Tak sobie mysle, ze efekty moga byc... rozne.
Tu masz przyklady Sensji potraktowanej C-41:
http://forum.olympusclub.pl/showthread.php?t=12634

Jaki¶ hint w którym kierunku filtry ustawiać?

Zeskanuj, wrzuc przykladowa klatke, zobaczymy. :)

Może chociaż b&w dostanę?

A to, to zawsze, choc nie wiem jak z kontrastem...

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2009-06-25 11:09:48
Autor: Magdalena W.
Slajd wykapany w C-41 - co można zrobić?

Użytkownik "Vituniu" <vituniu@poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci

W poniedzialek wrzucilem rolke w Rossmanie...
Nie straszcie mnie, co? :/

Dobrze opisz kopertę i powinno być OK :)
Ja zawsze zaznaczam "prace specjalne" (jako że oddaję im ¶redni format), zaznaczam kwadracik "slajd bez ramek", do tego piszę wyraĽnie że samo wołanie E-6 i proszę nie ci±ć filmu, i jest dobrze :)

Pozdrawiam
Magdalena

Data: 2009-06-25 04:05:04
Autor: Pioterus
On 25 Cze, 11:09, "Magdalena W." <walter...@gazeta.pl> wrote:

[...]

Ha, do czasu ... A rysek nie masz? ¦ladów butów, włosów, palców itp?
Nie wierzę, żeby cewe nie skorzystało z okazji, żeby na takiej dużej
kliszy nie napaskudzić.

P.

Data: 2009-06-25 17:20:57
Autor: Magdalena W.
Slajd wykapany w C-41 - co można zrobić?

Użytkownik "Pioterus" <piotrlg@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci

Ha, do czasu ... A rysek nie masz? ¦ladów butów, włosów, palców itp?
Tfu, odpukać, dotychczas nic.
Dostaję w takim rękawie foliowym składanym i dodatkowo w plastikowym zabezpieczeniu.

Pozdrawiam
Magdalena

Data: 2009-06-25 12:19:46
Autor: Vituniu
Slajd wykapany w C-41 - co można zrobić?
Dobrze opisz kopertę i powinno być OK :)

Zaznaczam "slajd bez ramek", owszem.
Ale nie ma checkbox'ow "prosze nie rysowac"
oraz "nie, no NIE jest negatyw". :P

Przy okazji - z ciekawosci zapytam: w co oni tam ramkuja?

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
Zanim czas na lazenie po miescie mi sie skonczyl
zajrzalem do jednego z wiekszych miejscowych labow:
- Dzien dobry, wolacie jeszcze slajdy?
- A na kiedy?
- Eeee... to wlasnie bym chcial wiedziec....
- A to nie wiem...
Poniewaz musialem w tym momencie miec wyjatkowo
glupi wyraz twarzy, odwarca sie do kolegi i:
- Sluchaj, wywolujemy slajdy?
- No...
(wyciagam rolke z kieszeni...)
- ... a to C-41 jest?
(...chowam rolke z powrotem)
- Aha... to ja dziekuje, do widzenia.

Data: 2009-06-26 13:50:44
Autor: John Smith
Vituniu napisał(a):
Jako że nie jestem jedyn± osob±, która (ostatni raz)
oddała slajdy do cewe a dostała crossa to zapytam się

W poniedzialek wrzucilem rolke w Rossmanie...
Nie straszcie mnie, co? :/

Czyżby Sensia 400 ?
:-)

Ja w poniedziałek odebrałem slajd przestrzelony na niejakim N60 ;-)
36 dobrych klatek, sam wiesz sk±d :-)

--
Mirek

Data: 2009-06-26 14:26:03
Autor: Vituniu
Slajd wykapany w C-41 - co można zrobić?
W poniedzialek wrzucilem rolke w Rossmanie...
Nie straszcie mnie, co? :/

Czyżby Sensia 400 ?

Setka. :) 400 czeka jeszcze w lodowce.
Ale juz niedlugo... Urlop zbliza sie wielkimi krokami... ;)

Ja w poniedziałek odebrałem slajd przestrzelony na niejakim N60 ;-)

Nie nekajmy juz PMK, bo sie jeszcze chlop w sobie zamknie... ;)

36 dobrych klatek, sam wiesz sk±d :-)

No niby ichni pomiar matrycowy przyzwoity bardzo jest...
Ale zakladam, ze i operator mial w tym spory udzial ;)

Ciesze sie, ze sprzet trafil w dobre rece i dalej cieszy.

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2009-06-26 14:43:10
Autor: John Smith
Vituniu napisał(a):
No niby ichni pomiar matrycowy przyzwoity bardzo jest...

Nie zawiodłem się, wręcz przeciwnie, bardzo pozytywnie zaskoczyłem.
Nasycone kolory, jasne klatki, ale bez "dziur". To moja pierwsza rolka
Kodaka EBX. Po efektach widzę, że polubię ten materiał.

Ale zakladam, ze i operator mial w tym spory udzial ;)

No ba!

Ciesze sie, ze sprzet trafil w dobre rece i dalej cieszy.

A ja jeszcze bardziej :-)

--
Mirek

Data: 2009-06-25 16:40:46
Autor: Dariusz Zygmunt
Slajd wykapany w C-41 - co można zrobić?
On Thu, 25 Jun 2009 00:06:26 -0700, Pioterus wrote:

... Czy z takiego zkrosowanego
którym kierunku filtry ustawiać? ...
 Tak, uzyskać siÄ™ da, ale jest to znacznie bardziej pracochĹ‚onne niĹĽ w
przypadku ręcznej obróbki negatywów, w każdym razie mi to zajmuje dużo
czasu a efekty są ... dyskusyjne. Stosunkowo najłatwiej dają się obrabiać slajdy naświetlone w punkt i
z umiarkowanym kontrastem, w przypadku prześwietleń, niedoświetleń
lub wysokich kontrastĂłw zaczyna siÄ™ horror  :->  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt

Data: 2009-06-28 03:29:28
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 25 Jun 2009 00:06:26 -0700 (PDT), Pioterus napisał(a):

cewe a dostała crossa to zapytam się: Czy z takiego zkrosowanego
slajdu mogę po obróbce skanu w kompie  co¶ uzyskać? Jaki¶ hint w

Tak. Ciekaw± grafike komputerow±. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     gg: 3524356
___________/    Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl

Data: 2009-07-02 09:25:08
Autor: Vituniu
Slajd wykapany w C-41 - co można zrobić?
Poniewaz wlasnie odebralem swoja Sensie z Rossmanna
(wywolana dobrze, porysowana jak zawsze, cieta chyba
zardzewialym tasakiem (to dla mnie akurat nowosc))
pozwalam sobie odgrzebac watek

Użytkownik "Pioterus" napisał:

[...]

zeby zapytac: i jak? udalo sie cos z nich wyciagnac?

pozdrawiam,
Vituniu.

Slajd wykapany w C-41 - co można zrobić?