[Wwa][foto] Slajdowiska Czwartkowe - BOLIWIJSKI INDIGEN - Wystawa fotografii Magdaleny Misiuk w Gmachu Głównym PW

Data: 2010-03-29 19:45:39
Autor: Radosław Rudowski
[Wwa][foto] Slajdowiska Czwartkowe - BOLIWIJSKI INDIGEN - Wystawa fotografii Magdaleny Misiuk w Gmachu Głównym PW
W imieniu organizatorów Slajdowisk Czwartkowych na Politechnice Warszawskiej
zapraszam serdecznie sympatyków fotografii podróżniczej na niepowtarzalną
wystawę zdjęć Magdaleny Misiuk z podróży po Boliwii.

Być może niektórzy z Was mieli już okazję oglądać obrazy Magdy w Muzeum
Etnograficznym lub w pubie SensNonsenu na Pradze w ciągu ostatnich miesięcy.
Niemniej zachęcam gorąco do zapoznania się z fotograficzną dokumentacją
podróży etnograficznej do zakątków Ameryki Południowej. Takiej okazji nie
można przegapić.

Wystawa będzie gościć w Dużej Auli GGPW do piątku 2 kwietnia - Wielki
Piątek.

Fotografie wraz z oprawami zostały wykonane dzięki wsparciu sponsorów:
Laboratorium Fotograficznego FOT-KA http://www.fotofotka.pl/ oraz
Sklepowi z artykułami dla plastyków "Art. Barbara"

Poniżej nieco informacji nt. wystawy od samej autorki:

"Nazywam się Magdalena Misiuk. Z wykształcenia jestem znawcą języków, kultur
i mowy ojczystej (Polonistyka UW ze specjalizacjami: literaturoznawstwo,
pedagogika, animacja kultury; oraz Lingwistyka Stosowana UW ze
specjalizacjami: tłumaczenie, glottodydaktyka). Mam to szczęście, że studia
były pożywką dla moich pasji oraz bramą ku realizacji wielu projektów
antropologicznych. Pracuję jako tłumacz, ale jestem również podróżnikiem i
badaczem. Mam ponadto zacięcie pedagogiczne i od lat uczę języka
angielskiego. Pasjonuję się antropologią, filozofią oraz poznawaniem świata,
stosunkami międzynarodowymi, jeździectwem i żeglarstwem, górami. Brałam
udział w licznych projektach badawczych z zakresu wiedzy o kulturze. Byłam
inicjatorem wielu z nich.  Interesują mnie przede wszystkim kultury
tradycyjne: język, system wierzeń, rękodzieło, struktura społeczna, ubiór,
ceremonie.

Od listopada 2008 do czerwca 2009 wraz z Adamem Sikorskim podróżowałam po
Ameryce Południowej, docierając do społeczności osadniczych takich jak
Jalqu'a
w Potolo, Yampara w Tarabuco, Kallawaya w Chari. Wyprawa nie miała znamion
turystycznych w sensie takim, że nie polegała na oglądaniu a na
uczestniczeniu. Przemieszczaliśmy się auto-stopem lub tanimi środkami
transportu tubylczego, posługiwaliśmy się językami lokalnymi (portugalski,
hiszpański, zaczątki aymara i quechua), spaliśmy w namiocie lub u
zaprzyjaźnionych w drodze mieszkańców, nawet w fawelach. Codzienne życie
wśród tubylców umożliwiło nam zebranie mnóstwa bezcennych obserwacji i
doświadczeń. Braliśmy udział w kilku projektach z zakresu ochrony środowiska
i spuścizny kulturowej Boliwii (Potolo, Cordillera Apolobamba) i Brazylii
(dziedzictwo fazend w centralnym Pantanalu). Zadzierzgnęliśmy wiele
serdecznych znajomości, dzięki którym nasza wiedza na temat lokalnych
tradycji i obyczajów nabrała żywych barw. Zgromadziliśmy również sporo
oryginalnych wyrobów rękodzielniczych o unikatowej wartości - wykonanych
pieczołowicie przez nestorki lub przodkinie rodów. Tejidos tkane przez
kobiety z ludu Jalqu'a czy Yampara mają ponadto najwyższej próby walor
artystyczny - są po prostu przepiękne i niewiarygodnie misterne. W obecnych
czasach wyrabia się także tkaniny tego typu z myślą o turystach, ale są one
w zauważalny dla znawcy sposób nieautentyczne, t.j. stworzone nie dla
plemiennej ozdoby a dla zarobku.

Wystawa ma na celu prezentację zdobyczy naukowych z tejże wyprawy oraz
popularyzację wiedzy o Ameryce Południowej wśród Polaków.  Wystawa ujrzała
światło dzienne 15 stycznia 2010r. w MUZEUM ETNOGRAFICZNYM w Warszawie."

Pełen kalendarz Slajdowisk znajduje się na stronie
http://www.skpb.waw.pl/slajdowiska/kalendarz.html

Opisy wszystkich pokazów znajdują się pod adresem
http://skpb.waw.pl/slajdowiska/opisy-slajdowisk.html

Kontakt do nas na stronie http://skpb.waw.pl/slajdowiska/kontakt.html

Slajdowiska Czwartkowe na Politechnice Warszawskiej są współorganizowane
przez SKPB Warszawa, Stowarzyszenie Studentów "Geoida" i Koło PTTK nr.1
Jedynka".

[Wwa][foto] Slajdowiska Czwartkowe - BOLIWIJSKI INDIGEN - Wystawa fotografii Magdaleny Misiuk w Gmachu Głównym PW