Slalomem przez Kijów

Data: 2013-12-16 10:54:39
Autor: miś z okienka
Slalomem przez Kijów
-- Moje zdziwienie wywołał już slalom, jaki między barykadami, zamkniętymi
ulicami i beczkami pełniącymi role strajkowych piecyków musiał wykonać wiozący
mnie miejscowy taksówkarz. (...) To, co widziałem na własne oczy, pozwala
dostrzec jedno - co najmniej połowa, a pewnie i więcej, Ukraińców ma
autentycznie dość i chce nowego, lepszego państwa! (...)
Nie pełnych sklepów, bo to już mają od dawna, ale właśnie normalności - takiej,
że naród choć w części może kontrolować władzę, a władza choć trochę się z
narodem liczy.
Jest jedna droga do tego, żeby modernizować społeczeństwo, żeby zapewnić
Ukraińcom prawdziwą suwerenność i niepodległość. To prawdziwa wolność -
gospodarcza i polityczna. Wydaje się, że dziś Ukraińcy podświadomie chcą
normalności. W ich doświadczeniu polega ona też na tym, żeby się wyrwać z
systemu totalitarnego, w którym Ukraina tkwiła przez siedemdziesiąt kilka lat i
w wielu głowach tkwi do dziś.
więcej:
http://www.rp.pl/artykul/61991,1072525-Ziemiec-- Slalomem-przez-Kijow.html?p=1

Slalomem przez Kijów