Slaski NIE bedzie goscic Euro

Data: 2009-04-15 20:42:15
Autor: Andy
Slaski NIE bedzie goscic Euro
"Cavek" <worph@wp.pl> wrote in message news:gs43u1$r2n$1inews.gazeta.pl...
Polska zaproponuje szefowi UEFA, który dziś pojawi się w Warszawie, pięć miast-gospodarzy. Mają to być: Warszawa, Gdańsk, Kraków, Wrocław i Poznań. Z gry odpadnie natomiast Chorzów. Niepewni swego mogą być poznaniacy - działaczom UEFA nie podoba się kąt nachylenia trybun na zmodernizowanym stadionie Lecha, uważają też, że na stadion trudno jest dotrzeć.

Lobby dolnoslaskie w GW zadzialalo ;).

Mocno podejrzewam, ze wybor miast organizatorow bedzie niestety uwarunkowany polityka (tak jak z powodow politycznych przesunieto Krakow do miast rezerwowych). Przy czym osobiscie nie bede jakos bardzo plakal, jesli ostatecznie Poznan straci Euro. Lepiej, zeby bylo, ale jak nie bedzie, to nie bede dramatyzowal :). Wazne, ze powstaja juz tak wazne dla miasta inwestycje (przede wszystkim stadion, takze obwodnice zachodnia i wschodnia). One juz sa raczej nie do zatrzymania.

Data: 2009-04-15 21:18:11
Autor: Pawel Nowak
Slaski NIE bedzie goscic Euro
Użytkownik "Andy" <adaw@teko.pl> napisał w

Wazne, ze powstaja juz tak wazne dla miasta inwestycje (przede wszystkim stadion,

No a Wiara co na to? Chyba nie chca Euro ;)

takze obwodnice zachodnia i
wschodnia).
Narazie tylko na papierze - ja bym chcial zeby chociaz te obowodnice ktore sa poprawili bo jak mam przejezdzac przez 4 przejazdy kolejowe na tej "obwodnicy" to jestem chory i wole jechac przez miasto :)

--
Pawel
www.poznanfc.pl

Data: 2009-04-15 22:06:36
Autor: Andy
"Pawel Nowak" <pablo_no_spam_@poczta.onet.pl> wrote in message news:gs5bvt$u9h$1news.onet.pl...
Wazne, ze powstaja juz tak wazne dla miasta inwestycje (przede wszystkim stadion,

No a Wiara co na to? Chyba nie chca Euro ;)

Wypowiadam sie na tej grupie we wlasnym imieniu, co juz pare razy podkreslalem. Oficjalne stanowisko kibicow Lecha odnosnie Euro mozna odczytac z kilku opraw meczowych. Nieoficjalnych stanowisk jest tyle, ilu kibicow :). Sa euroentuzjasci i eurosceptycy. Ja sytuuje sie posrodku, moze z lekkim przechyleniem na tak dla Euro. Ale bez zbednego podniecenia ;).

[...]

No na razie obwodnic nie ma, wiec nie bardzo wiem o czym piszesz :) (jesli o Lechickiej, to ona funkcje obwodnicy spelniala moze 20-30 lat temu). A te dwie obwodnice, o ktorych wspomnialem, sa w dosc zaawansowanej fazie koncepcyjnej (wlasnie trwaja przetargi, budowa moze ruszyc jeszcze w tym roku) i sadze, ze jednak powstana.

Data: 2009-04-16 22:02:18
Autor: Koriat
Slaski NIE bedzie goscic Euro
Użytkownik "Andy" <adaw@teko.pl> napisał w wiadomości news:gs5ac1$lks$1mx1.internetia.pl...
[...]
[...]

Ale właśnie o te inwestycje chodzi. Ja bym bardzo chciał, żeby Euro było w Krakowie, ale akurat aspekty piłkarskie to stawiam na którymś tam miejscu. Najważniejszy jest dla mnie zysk jaki będzie miało Miasto na przyszłość. Przede wszystkim - wiadomo - stadion. Gdyby nie Euro to znowu budowaliby kolejną trybunę 10 lat. Po drugie, infrastruktura - przede wszystkim drogi finansowane z budżetu Państwa. Może coś się ruszy z dworcem kolejowym. Może wreszcie połączenie kolejowe lotniska z dworcem głównym będzie jakoś wyglądać. No i może ktoś w końcu pomyśli nad alternatywnymi drogami dojazdu na lotnisko. I ktoś pomyśli generalnie nad zagospodarowaniem wyglądu miasta. Mam nadzieję, że nawet gdybyśmy mieli pecha i w Krakowie grali Anglicy to i tak ich kibice wszystkiego nie dadzą rady zniszczyć :). Na pewno dałoby to impuls do prywatnych inwestycji w postaci hoteli, etc. No i w końcu ileś tam tysięcy ludzi przyjechałoby do Krakowa, a ileś milionów oglądnęłoby w TV mecz być może z jakimś zwiastunem pokazującym miasto. Gdyby co tysięczny z obecnych i oglądających uznał, że to jest ciekawe miejsce do przyjazdu (ponownego lub po raz pierwszy) to też byłby ogromny sukces. A sama piłka i mecze w Krakowie? Z tego punktu widzenia to rzecz wtórna. Traktuję to jako element konieczny do spełnienia tych wszystkich kwestii, o których pisałem.
Pozdrawiam
Koriat

Slaski NIE bedzie goscic Euro