Sledzenie przez Google - wiecej info na ten temat

Data: 2012-08-06 16:23:01
Autor: atm
Sledzenie przez Google - wiecej info na ten temat
Data: 2012-08-06 15:34:14
Autor: Waldek Godel
Sledzenie przez Google - wiecej info na ten temat
Dnia Mon, 06 Aug 2012 16:23:01 +0200, atm napisał(a):

http://www.zdnet.com/blog/networking/how-google-and-everyone-else-gets-wi-fi-location-data/1664

O tym, to ja już pisałem ponad trzy lata temu, kiedy jeszcze na Windows
Mobile Google Maps pokazało - zanim GPS złapał fix - poprzedni adres
instalacji mojego ówczesnego routera. Na drugim końcu miasta. Po złapaniu
fixa, wskoczył na prawidłowe miejsce. Dzień póĽniej pokazał już od razu
prawidłow± lokację.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"wszystkie Androidy razem wziete to blad statystyczny"- Paweł "robbo"

Data: 2012-08-06 15:36:11
Autor: Waldek Godel
Sledzenie przez Google - wiecej info na ten temat

No i niech nie kłami±, że co kilka dni, bo co kilka minut. Dane o pozycji
telefonów i jej zmianie (ruchu) s± podstaw± informacji Traffic na Google
Maps. --
Pozdrowienia, Waldek Godel
Szkoda ze zaden windows mobile nie odtworzy zdjecia z cyfrowki ... - Paweł
"robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2012-08-09 11:19:16
Autor: Atlantis
W dniu 2012-08-06 16:34, Waldek Godel pisze:

O tym, to ja już pisałem ponad trzy lata temu, kiedy jeszcze na Windows
Mobile Google Maps pokazało - zanim GPS złapał fix - poprzedni adres
instalacji mojego ówczesnego routera.

Dokładnie - nic nowego. Zauważyłem to już kilka lat temu. Używałem wtedy HTC Wizarda (albo Unversala, już dokładnie nie pamiętam) z zewnętrznym odbiornikiem na GPS na Bluetooth. Oczywi¶cie odbiornik nie zawsze był podpięty do smartfona, a więc momentalnie zwróciło moj± uwagę, że Google Maps pokazuje dokładn± lokalizację tylko na podstawie mojego WiFi. :)

I niby co z tego? Transmitowane SSID to wiadomo¶ć o charakterze publicznym.

Data: 2012-08-09 18:47:52
Autor: John Kołalsky
Sledzenie przez Google - wiecej info na ten temat

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl>

[...]

SSID jest do ł±czenia się z sieci± o zasięgu 300 metrów a nie wi±zania z danymi lokalizacyjnymi czy identyfikuj±cymi użytkownika lub jego terminal.

Data: 2012-08-11 19:23:56
Autor: Atlantis
W dniu 2012-08-09 18:47, John Kołalsky pisze:

SSID jest do ł±czenia się z sieci± o zasięgu 300 metrów a nie wi±zania z
danymi lokalizacyjnymi czy identyfikuj±cymi użytkownika lub jego terminal.

Regularnie wysyłasz w "eter" pewn± jawn± informację, która jest dostępna publicznie dla każdego, kto akurat znajdzie się w zasięgu. Informacja nie jest zaszyfrowana, a urz±dzenia służ±ce do jej odbioru pracuj± na otwartym kawałku pasma (do ich używania nie musisz mieć licencji ani znaku operatorskiego).

Dlaczego niby komu¶ nie wolno zarejestrować i upowszechnić faktu: "O! W tym miejscu odebrałem taki SSID!"? Wolno przecież nagrać i wrzucić do Internetu rozmowę prowadzon± za po¶rednictwem CB-Radia albo na jednym z pasm krótkofalarskich. Co więcej - istniej± odbiorniki SDR podpięte do Sieci, które na bież±co wysyłaj± do Internetu całe fragmenty pasm.

Data: 2012-08-12 12:22:44
Autor: John Kołalsky
[...]

No tak, ale tego co napisałem to nie zmienia, że jednak nie jest to informacja przeznaczona do tego

Data: 2012-08-13 17:34:39
Autor: Atlantis
W dniu 2012-08-12 12:22, John Kołalsky pisze:

No tak, ale tego co napisałem to nie zmienia, że jednak nie jest to
informacja przeznaczona do tego

Rozmowa dwóch krótkofalowców też nie jest prowadzona z my¶l± o wrzuceniu jej do Internetu. Co nie zmienia faktu, że można całkowicie legalnie, wraz z całym fragmentem pasma transmitować j± przez sieć za pomoc± jakiego¶ odbiornika SDR.

http://websdr.sp3pgx.uz.zgora.pl:8901/

SSID jest transmitowany na publicznym pa¶mie, nie jest zakodowany, wła¶ciciel routera nie opłaca żadnej licencji za korzystanie z częstotliwo¶ci. Nie widzę powodu, dla którego miałby ro¶cić jakie¶ pretensje.

Data: 2012-08-14 16:23:20
Autor: John Kołalsky
[...]

Nie widzę zwi±zku z tematem.

SSID jest transmitowany na publicznym pa¶mie, nie jest zakodowany, wła¶ciciel routera nie opłaca żadnej licencji za korzystanie z częstotliwo¶ci.

No i co z tego ?

Nie widzę powodu, dla którego miałby ro¶cić jakie¶ pretensje.

Powód akurat jest oczywisty.

Data: 2012-08-15 09:46:28
Autor: W
Sledzenie przez Google - wiecej info na ten temat
Atlantis wystukał, co następuje:

SSID jest transmitowany na publicznym pa¶mie, nie jest zakodowany, wła¶ciciel routera nie opłaca żadnej licencji za korzystanie z częstotliwo¶ci. Nie widzę powodu, dla którego miałby ro¶cić jakie¶ pretensje.

Czekam jak będziesz się gardłował jak google ofoci Twoj± twarzyczkę i umie¶ci w sieci... wszak poruszałe¶ się w publicznym pa¶mie ;-p

Data: 2012-08-15 11:22:48
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 15 Aug 2012 09:46:28 +0000 (UTC), W napisał(a):

Czekam jak będziesz się gardłował jak google ofoci Twoj± twarzyczkę i umie¶ci w sieci... wszak poruszałe¶ się w publicznym pa¶mie ;-p

Fotografowanie osób w publicznym miejscu tzw. "w tłumie" (nawet jeżeli
zdjęcie obejmuje jedn± osobę) jest prawnie dozwolone.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"geohot to troche narcyz i mitoman" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2012-08-15 12:51:18
Autor: John Kołalsky
Sledzenie przez Google - wiecej info na ten temat

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@youreholdingitwrong.org>

[...]

I pokazywanie jej aktualnej lokalizacji ? :-)

Data: 2012-08-15 14:29:10
Autor: Maciej Bebenek
Sledzenie przez Google - wiecej info na ten temat
John Kołalsky <john@kowal.invalid> wrote:
UĹĽytkownik "Waldek Godel" <nospam@youreholdingitwrong.org>

Czekam jak będziesz się gardłował jak google ofoci Twoją twarzyczkę i
umieści w sieci... wszak poruszałeś się w publicznym paśmie ;-p

Fotografowanie osób w publicznym miejscu tzw. "w tłumie" (nawet jeżeli
zdjęcie obejmuje jedną osobę) jest prawnie dozwolone.

I pokazywanie jej aktualnej lokalizacji ? :-)

I tu właśnie pojawia się pytanie, od ilu drzew zaczyna się las :-)

Każda z tych czynności jest dozwolona prawem, oczywiście w pojedynczych
przypadkach. Jednak w pewnym momencie dochodzimy do tego, ĹĽe dana osoba
zaczyna czuć się niekomfortowo. Bo opblikowanie imienia i nazwiska niczego
nie narusza. Lokazizacji teĹĽ nie. Wizerunku rĂłwnieĹĽ. Ale juĹĽ te 3 elementy
opublikowane razem, to już nie jest fajnie. Do tego możemy dorzucić numer
rejestracyjny samochodu, zdjÄ™cie samochodu,  MAC Address karty sieciowej w
smartfonie i tak dalej i tak dalej...
Dlatego regulatorzy zajmujÄ…cy siÄ™ ochronÄ… danych osobowych raczej wolÄ…
dmuchać na zimne i blokować zbieranie danych i ich publikację na tyle
wcześnie, na ile jest to możliwe.

Data: 2012-08-09 23:17:14
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 09 Aug 2012 11:19:16 +0200, Atlantis napisał(a):

I niby co z tego? Transmitowane SSID to wiadomo¶ć o charakterze publicznym.

Ulica jest też miejscem publicznym. Czy to znaczy, że mogę wsi±¶ć do
dowolnego samochodu który po niej jedzie?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"G1 za 49zł to chyba dobry pomysl.  Tak tez i pomyslalem i kupilem a co" -

Data: 2012-08-10 12:36:04
Autor: J.F.
Dnia Thu, 9 Aug 2012 23:17:14 +0100, Waldek Godel napisał(a):
[...]

Troche jakbyscie gubili watek - to ze google sobie gromadzi informacje o lokalizacji sieci wifi w okolicy ... to powiedzmy informacje naprawde
publicznie dostepne, skoro siec nieukryta.

Ale druga czesc, to taka ze oni gromadza przy pomocy uzytkownikow
telefonow. Niezbyt swiadomych. I wcale nie wiadomo co to u nich znaczy
"anonymous" - w ogole nie gromadza informacji skad ta informacja, czy w
tylko nie maja wprost w bazie imienia i nazwiska. Ale kto sie boi o wlasna lokalizacje ... nasi operatorzy i tak ja zbieraja.
No moze nie tak dokladnie.

J.

Data: 2012-08-10 11:50:21
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 10 Aug 2012 12:36:04 +0200, J.F. napisał(a):

Troche jakbyscie gubili watek - to ze google sobie gromadzi informacje o lokalizacji sieci wifi w okolicy ... to powiedzmy informacje naprawde
publicznie dostepne, skoro siec nieukryta.

to jest informacja publiczna i w zasadzie nie ma problemu.
Problem jest w tym, że jak robili to przy pomocy samochodów Street View to
oprócz pakietów z SSID zapisali też wiele pakietów z danymi.
Otrzymali polecenie usunięcia tych danych i tego nie zrobili.

A to już jest problem.
[...]

A sk±d wiesz jakie dane zbiera twój telefon? A jak jest zalogowany do
sieci, to może również szpiegować sieć zapisuj±c pakiety i ich zawarto¶ć.
Skoro samochody Street View to robiły, to dlaczego telefon nie może?

A skoro może, to pewnie to robi. Firma już kilka razy nie przejęła się, że
"nie może" i robiła to mimo wszystko. A tu może - to kto im zabroni?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Po co uzywac czegos tak topornego jak BT do przesyłania czegokolwiek ?" -

Data: 2012-08-10 20:01:00
Autor: John Kołalsky
Sledzenie przez Google - wiecej info na ten temat

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

Z faktu, że sieć bezprzewodowa w eterze jest, nie wynika wcale, że jest publiczna. Nie wiesz nawet czy te sieci rozsyłaj± SSID czy nie s± pozyskiwane SSIDy, które zostały wpisane ręcznie.

[...]

No i wła¶nie o to chodzi, że ... te aplikacje mobilne wymagaj± zwykle oprócz usług lokalizacyjnych:
1. identyfikacji urz±dzenia
oraz
2. identyfikacji użytkownika

Ale kto sie boi o wlasna lokalizacje ... nasi operatorzy i tak ja zbieraja.
No moze nie tak dokladnie.

Ale tu akurat nie chodzi o lokalizację użytkownika tylko o lokalizację prywatnych sieci.

Data: 2012-08-15 22:45:20
Autor: cpt. Nemo
Sledzenie przez Google - wiecej info na ten temat

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@youreholdingitwrong.org> napisał w wiadomo¶ci news:q24fzigthg43$.dlglepper.institute.com...
[...]

Wsiasc to raczej nie, ale mozesz sobie zapisac numery kazdego samochodu ktory po niej jedzie :)
Mozesz sobie zapisac adresy wszystkich budynkow ktore przy niej stoja.
Mozesz opisac kazda reklame z jej dokladnym adresem
itp. itd.

Data: 2012-08-15 22:01:12
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 15 Aug 2012 22:45:20 +0200, cpt. Nemo napisał(a):

Wsiasc to raczej nie, ale mozesz sobie zapisac numery kazdego samochodu ktory po niej jedzie :)
Mozesz sobie zapisac adresy wszystkich budynkow ktore przy niej stoja.
Mozesz opisac kazda reklame z jej dokladnym adresem

zadano już pytanie kilka razy - od którego miejsca zaczyna się las?

Oprócz tego też już kilka razy pisałem - Google rejestrowało nie tylko
SSID, ale też pakiety z innymi danymi, które urzędowo nakazano im usun±ć i
czego nie zrobili.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Ten nastolatek jest oszustem a Apple mowi ze nic nie wybuchlo... zreszta

Data: 2012-08-09 23:25:51
Autor: Maciej Bebenek
Sledzenie przez Google - wiecej info na ten temat
Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl> wrote:

I niby co z tego? Transmitowane SSID to wiadomość o charakterze publicznym.

W zasadzie masz rację - znajomość pojedynczego SSID jest informacją
nieznaczącą. Znajomość pojedynczego SSID i lokalizacji punktu dostępowego -
w zasadzie teĹĽ.
Znajomość dwóch - jak wyżej. Trzech - tak samo. Ale znajomość 100 milionów
SSID wra z ich lokalizacją już może być wiedzą o charakterze strategicznym.
To tak, jak z pytaniem, od ilu drzew zaczyna siÄ™ las...

Data: 2012-08-10 06:06:13
Autor: Michal Tyrala
Sledzenie przez Google - wiecej info na ten temat
On Thu, 9 Aug 2012 23:25:51 +0200, Maciej Bebenek wrote:
 Znajomo¶ć dwóch - jak wyżej. Trzech - tak samo. Ale znajomo¶ć 100 milionów
 SSID wra z ich lokalizacj± już może być wiedz± o charakterze strategicznym.

Moglbys rozwinac?

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-08-10 10:05:30
Autor: Maciej Bebenek
Michal Tyrala <wiesiu@bdm.com.pl> wrote:
On Thu, 9 Aug 2012 23:25:51 +0200, Maciej Bebenek wrote:
 Znajomość dwĂłch - jak wyĹĽej. Trzech - tak samo. Ale znajomość 100 milionĂłw
 SSID wra z ich lokalizacjÄ… juĹĽ moĹĽe być wiedzÄ… o charakterze strategicznym.

Moglbys rozwinac?

Co mam rozwijać? To jest dokładnie to, o czym mowa w tym wątku - chociażby
możliwość geolokalizacji urządzeń, które z założenia nie powinny dać się
zlokalizować, bo nie mają np. odbiornika GPS lub jest on wyłączony, i
niekoniecznie za zgodÄ… posiadacza danego urzÄ…dzenia.

To jest trochÄ™ podobnie, jak z numerem PESEL. Ani Tobie ani mi jeden losowo
wybrany numer PESEL nic nie powie - nie jesteśmy w stanie określić osoby,
ktĂłra go uĹĽywa. Ale w przypadku operatora telekomunikacyjnego, ktĂłry przez
kilkanaście lat pozyskał (w sposób legalny) kilkanaście czy kilkadziesiąt
milionów tych numerów, prawdopodobieństwo prawidłowego przypisania PESEL-u
do osoby jest np. na poziomie 40 czy 50%.

Innym przypadkiem jest monitoring wizyjny. Jedna kamera? MoĹĽe znajdziesz
znajomego, ktĂłry przechodzi pod Twoim domem raz dziennie. Ale majÄ…c tych
kamer np. tysiÄ…c, jesteĹ› w stanie uĹĽywajÄ…c automatycznego przetwarzania
obrazu, określić drogę nieomal każdego mieszkańca miasta.

Data: 2012-08-11 08:38:34
Autor: Michal Tyrala
On Fri, 10 Aug 2012 10:05:30 +0200, Maciej Bebenek wrote:
> [...]

 Co mam rozwijać? To jest dokładnie to, o czym mowa w tym w±tku - chociażby
 możliwo¶ć geolokalizacji urz±dzeń, które z założenia nie powinny dać się
 zlokalizować, bo nie maj± np. odbiornika GPS lub jest on wył±czony, i
 niekoniecznie za zgod± posiadacza danego urz±dzenia.

Nie potrafilem sobie wyobrazic *strategicznego charakteru* tych
informacji. Ale ok, juz rozumiem Twoj punkt widzenia.

Data: 2012-08-11 19:37:20
Autor: Atlantis
W dniu 2012-08-10 10:05, Maciej Bebenek pisze:

[...]

Wybacz, ale czytając powyższą wypowiedź nie mogłem powstrzymać uśmiechu. Kupujesz radiowe urządzenie nadawczo-odbiorcze (bo tym w gruncie rzeczy jest każdy sprzęt WiFi). W dodatku gdy mowa o AP urządzenie to regularnie nadaje informację o charakterze publicznym (SSID). A Ty mi tu mówisz o lokalizacji jedynie za zgodą właściciela. ;)
Zauważ, że router przecież nie wysyła twojej lokalizacji. Google przechowuje jedynie informację o miejscu ODEBRANIA SSID. W dużym mieście za jednym razem odbiera się ich całe mnóstwo, w małej miejscowości jeżdżąc na rowerze na dość dużym obszarze łapałem przed paru laty identyfikatory lokalnych operatorów radiówki.

Nie wspomnę już o tym prostym fakcie, że mając w domu router z WiFi masz tak naprawdę pracującą radiostację. A gdyby się uprzeć, jej lokalizację można dość dokładnie ustalić metodą triangulacji.

Data: 2012-08-11 18:52:37
Autor: Waldek Godel
Sledzenie przez Google - wiecej info na ten temat
Dnia Sat, 11 Aug 2012 19:37:20 +0200, Atlantis napisał(a):

Wybacz, ale czytaj±c powyższ± wypowiedĽ nie mogłem powstrzymać u¶miechu. Kupujesz radiowe urz±dzenie nadawczo-odbiorcze (bo tym w gruncie rzeczy jest każdy sprzęt WiFi). W dodatku gdy mowa o AP urz±dzenie to regularnie nadaje informację o charakterze publicznym (SSID). A Ty mi tu mówisz o lokalizacji jedynie za zgod± wła¶ciciela. ;)

Jak zapytasz znajomego o imię nazwisko i adres oraz zrobisz mu fotkę, to
nic się nie stanie. Jak zrobisz to samo z tysi±cami osób  będziesz mieć
spory problem i urz±d na karku.

Zauważ, że router przecież nie wysyła twojej lokalizacji. Google przechowuje jedynie informację o miejscu ODEBRANIA SSID. W dużym mie¶cie za jednym razem odbiera się ich całe mnóstwo, w małej miejscowo¶ci jeżdż±c na rowerze na do¶ć dużym obszarze łapałem przed paru laty identyfikatory lokalnych operatorów radiówki.

Ale Google przechowywało nie tylko te dane. Zapisało sporo pakietów z
różnymi danymi. Nakazano im to usun±ć - olali.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak

Data: 2012-08-11 20:48:11
Autor: Atlantis
W dniu 2012-08-11 19:52, Waldek Godel pisze:

Jak zapytasz znajomego o imię nazwisko i adres oraz zrobisz mu fotkę, to
nic się nie stanie. Jak zrobisz to samo z tysi±cami osób  będziesz mieć
spory problem i urz±d na karku.

Kiepska analogia. Dane osobowe maj± specyficzny status, sposób ich upubliczniania reguluje ustawa. SSID jest informacj± o charakterze publicznym, rozsyłan± przez urz±dzenie dookoła na falach radiowych.
Inna analogia moim zdaniem będzie bardziej na miejscu. WyobraĽ sobie, że jeste¶ wła¶cicielem budynku w centrum miasta. Postanowiłe¶ umie¶cić na fasadzie jaki¶ bardzo charakterystyczny, rzucaj±cy się w oczy element. Czy kto¶ naruszy twoj± prywatno¶ć, je¶li zacznie używać budynku w charakterze punktu orientacyjnego?

Ale Google przechowywało nie tylko te dane. Zapisało sporo pakietów z
różnymi danymi. Nakazano im to usun±ć - olali.

I to już jest osobny problem - z tym nie mam zamiaru dyskutować.
Jednak do tej pory rozmawiali¶my o geolokalizowaniu sieci bezprzewodowych.

Data: 2012-08-12 12:45:55
Autor: John Kołalsky
[...]

Te SSIDy w sensie prawnym nie s± informacj± publiczn±.

Data: 2012-08-12 11:46:41
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 12 Aug 2012 12:45:55 +0200, John Kołalsky napisał(a):

Te SSIDy w sensie prawnym nie s± informacj± publiczn±.

Och, proszę, opowiedz nam jeszcze o tym...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Dlaczego znow robisz z siebie durnia ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2012-08-12 13:49:02
Autor: John Kołalsky

Synek ... http://pl.wikipedia.org/wiki/Informacja_publiczna

Data: 2012-08-12 13:10:19
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 12 Aug 2012 13:49:02 +0200, John Kołalsky napisał(a):

Te SSIDy w sensie prawnym nie s± informacj± publiczn±.

Och, proszę, opowiedz nam jeszcze o tym...

Synek ... http://pl.wikipedia.org/wiki/Informacja_publiczna

No cóż.. przed takim intelektem pozostaje tylko zamilkn±ć. Tak gdzie¶ pomiędzy Pszemolem a Zaciekiem.

Data: 2012-08-12 12:34:58
Autor: John Kołalsky
Sledzenie przez Google - wiecej info na ten temat

UĹĽytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl>

[...]

Co w niej publicznego ? Nadajesz by się połączyć. Swoją drogą ... czy to aby sam SSID jest czy może jeszcze MAC . Bo jakby sam SID był to może by się nie dało lokalizować.

A Ty mi tu mówisz o lokalizacji jedynie za zgodą właściciela. ;)
Zauważ, że router przecież nie wysyła twojej lokalizacji.

No i właśnie o tym mowa, że jakoś tej lokalizacji nie wysyła.

[...]

Wiemy, ale co z tego. To ciągle jest dla ograniczonego grona osób a nie całego świata.

Nie wspomnę już o tym prostym fakcie, że mając w domu router z WiFi masz tak naprawdę pracującą radiostację. A gdyby się uprzeć, jej lokalizację można dość dokładnie ustalić metodą triangulacji.

TeĹĽ o lokalizacji mowa a nie o SSIDach.

Data: 2012-08-06 16:30:12
Autor: atm
Sledzenie przez Google - wiecej info na ten temat
Tu patent na przyspieszenie lapania fixa bez blogoslawienstwa Googla.
Niestety, nie ma na liscie Defy:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=21445390

Sledzenie przez Google - wiecej info na ten temat