Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu

Data: 2012-02-23 13:15:40
Autor: Jacek Biały
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu

W jakimś stopniu każdy potrzebuje patriotyzmu, bo kto nie ma szacunku
do siebie, ten nie znajdzie go u innych. Jednak przyjrzyjmy się
tradycyjnemu polskiemu patriotyzmowi (który różnił nas zawsze od
takich na przykład Czechów). Do czego nam się przysłużył?
Patriotyzm przydawał się Polakom w walce z wrogami zewnętrznymi,
takimi jak dziewiętnastowieczni zaborcy, czy hitlerowskie Niemcy.
Przynosił czasem pożytek, innym razem szkody, lecz ogólnie miał sens.
Jednak uważam, że w konfrontacji z wrogiem wewnętrznym, jakim jest
sowietyzm, nasz bogoojczyźniany patriotyzm prowadzi w ślepy zaułek.
Spróbuję to wykazać w kolejności historycznej.

1) Pomimo okrucieństwa wojny z 1920 roku, bolszewik był wrogiem z
naszego własnego wyboru. Gdybyśmy w tej wojnie odwołali się bardziej
do wartości ogólnoludzkich, niż do ciasnego interesu narodowego,
państwo bolszewików w ogóle by nie przetrwało, a oni sami zostaliby
przez Rosjan surowo ukarani. Naszemu krajowi mogłaby wtedy zagrażać
Rosja, lecz byłoby to zagrożenie zewnętrzne, niechętne jedynie
polskiej narodowości, lecz nigdy nie zagrażające naszemu
człowieczeństwu jako takiemu. Pod okupacją sowiecką przetrwał polski
język (poodrywany od pojęć, ale przetrwał), przetrwał polski kościół
(zubeczony, ale przetrwał), substancja narodu również przetrwała, lecz
co to za naród?
2) Komunizm lubił odwoływać się do patriotyzmów, które potrafi
doskonale rozgrywać. Komunisci z orzełkami na czapkach maltretowali
nie tylko Polaków, lecz także Niemców, Ślązaków, Łemków, Mazurów ect.
Jednak w tych drugich przypadkach mogli liczyć na sympatię ciemnych
ludzi, którym nie pozostało nic prócz takiegoż patriotyzmu. Wielu też
patriotów uwierzyło w 'polska drogę do socjalizmu'. Dla wielu
Jaruzelski jest narodowym bohaterem choćby dla tego, że wyrzucał Żydów
z 'polskiego wojska' po roku 1968. Dzisiaj świat mówi o polskiej
nagonce na Żydów w czasach gomółkowskich, o polskiej akcji 'Wisła' o
polskich obozach dla Niemców i Ślązaków i tak dalej. Zaślepieni
patrioci rozgrzeszali komunistów przyjmując na siebie odium ich
zbrodni (analogiczna sytuacja jest w Rosji).
3) Ciasny polski patriotyzm pomógł nam także przełknąć największe
gówno naszych czasów, jakim jest wiara w konieczność stanu wojennego.
Gdyby generał nie nosił orzełka, gdyby nie wprowadzał rogatywek,
pewnie nie zostałby takim bohaterem. Tymczasem on z tym orzełkiem na
czapce prosił Układ Warszawski o zbrojna interwencję w PRL. Fakt ten
niektórym bogoojczyźnianym patriotom wydaje się być takim absurdem, że
wygodniej im wierzyć w mit jaruzelskiego zbawienia (co bynajmniej nie
kłóci się z ich wiarą w zbawiciela z Nazaretu). Oto magiczna władza
symboli narodowych, gdy je umiejętnie przechwycić.
4) Najważniejszym elementem stanu wojennego była operacja 'Renesans' i
jej późniejsze mutacje. Polegała ona na przechwyceniu tym razem
symboliki i etosu Solidarności. Sukces okrągłego stołu był podwójny,
gdyż w system kłamstwa wmontowano nie tylko związek zawodowy, lecz
także polski kościół. Wróg wewnętrzny opanował już prawie wszystkie
polskie środowiska. Dzięki temu mógł zaprowadzić ubecki kapitalizm nie
zważając na sprawy tak doniosłe, jak papieskie nauki społeczne.

Ludzie maja skłonność do samooszukiwania się niezależnie od swego
pochodzenia, poglądów, poziomu intelektualnego, czy statusu
społecznego. Również religia i patriotyzm nie chronią przed
popadnięciem w stan okupacji wewnętrznej. Można wskazać na wielu
patriotów z czasów okupacji hitlerowskiej, którzy nie oparli się
wrogowi wewnętrznemu, jakim był PRL. Po sierpniu 1980 roku nastąpiło
chwilowe uwolnienie się od tego wroga i stworzenie niezależnej od
niego przestrzeni. Można pokazać wiele postaci z tego okresu, które
później dały się nabrać na III RP. Myślicie, że stracili swój
patriotyzm? Skądże znowu! Patriotyzm to najlepsze oszustwo, jakie
można sobie zafundować. To główny sprzymierzeniec wroga wewnętrznego.

Pozdrawiam
Jacek

Data: 2012-02-23 21:53:40
Autor: HaMMeR
On 23 Lut, 22:15, Jacek Biały <jacekbia...@tlen.pl> wrote:
[...]

To tekst, to na zamowienie, czy tez zachecajaca ew. sponsorow z
POlszewii,
twoja, rekodzielnicza tworczosc?
No no, zaczynasz sie polaryzowac 'wlasciwie', dlatego  juz bez ogrodek
moge cie
nazwac agentem wplywu sil polszewickich!
Jestes zalosny...

Data: 2012-02-24 07:29:28
Autor: Jacek Biały
On 24 Lut, 06:53, HaMMeR <k...@tranzac.pl> wrote:
> [...]

moge cie
nazwac agentem wplywu sil polszewickich!

Podałem fakty w czterech punktach. W którym punkcie minąłem sie z
prawdą?
Nie potrafisz/ nie chcesz odnieść się do faktów, pozostają ci
wycieczki personalne. Niewiele różnisz się od Michnika.
jb

Jestes zalosny...

Data: 2012-02-25 05:52:45
Autor: HaMMeR
On 24 Lut, 16:29, Jacek Biały <jacekbia...@tlen.pl> wrote:

> [...]

Nie potrafisz/ nie chcesz odnieść się do faktów, pozostają ci
wycieczki personalne. Niewiele różnisz się od Michnika.

We wszystkich punktach dokonales na znaczeniu patriotyzmu,
swiadomych, prorezymowych manipulacji!
Postaram sie ci to wykazac w najblizszym czasie, komentujac
kazdy z tych punktow osobno i zakoncze wlasciwa, wg mnie,
konkluzja. Musze jedynie wygospodarowac odrobine czasu...
 Od Michnika rozni mnie wszystko i jesli jeszcze sam tego nie
zauwazyles
(w kontekscie moich przekonan na psp), to zastanawiam sie, czy wogole,
osobie tak zle wyciagajacej wnioski warto odpowiadac...
Personalnie ciebie ukasilem, poniewaz twoj tekst jest
bardziej szkodliwy, niz sam sie tego spodziewasz!

Data: 2012-02-25 08:04:17
Autor: jr
On 25 Lut, 14:52, HaMMeR <k...@tranzac.pl> wrote:

> [...]
> jb

We wszystkich punktach dokonales na znaczeniu patriotyzmu,

Konkrety proszę.

Postaram sie ci to wykazac w najblizszym czasie, komentujac
kazdy z tych punktow osobno i zakoncze wlasciwa, wg mnie,
konkluzja. Musze jedynie wygospodarowac odrobine czasu...

Czekam cierpliwie...

 Od Michnika rozni mnie wszystko i jesli jeszcze sam tego nie
zauwazyles
(w kontekscie moich przekonan na psp)

Nawet najsłuszniejsze przekonania nie wystarczą, aby wygrać z
czerwonym. Oni budują ściany o ruchomych ścianach, my się trzymamy
ciasnego patriotyzmu i gubimy trop.
Niedaleko Sejn stoi krzyż ku czci Armii Krajowej wymordowanej przez
NKWD. Patetyczny podpis głosi: Zginęli, bo byli Polakami. Ktos mógłby
się zastanawiać, z czyich rąk: rukich, pruskich, niemieckich, może
szwedzkich? Dlaczego nikt nie napisze wprost, ze chodzi o ofiary
komunistycznych zbrodniarzy? Aaa! Lokalny czerwony kacyk by sie
obraził? Trudno - trzeba walczyć o prawdę aż zamilkną, a nie uciekać
do ślimaczego domku taniego patriotyzmu.
Jesli potrafisz do tego odnieść się merytorycznie, przepraszam za
Michnika.

, to zastanawiam sie, czy wogole,
osobie tak zle wyciagajacej wnioski warto odpowiadac...
Personalnie ciebie ukasilem, poniewaz twoj tekst jest
bardziej szkodliwy, niz sam sie tego spodziewasz!

Cały czas uważam, że nasza forma patriotyzmu w niczym gównożerstwu nie
szkodzi (wręcz je maskuje).
jb

Data: 2012-02-25 16:32:30
Autor:
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu
jr <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a): Nawet najsłuszniejsze przekonania nie wystarczą, aby wygrać z
[...]
***************************************

usilujesz wymyslec kolo? Juz go wymyslono i nie kombinuj jak kon pod gorke .
Ucz sie od madrzejszych narodow i madrzejszych od ciebie ludzi.

Zapamietaj sobie raz i na zawsze, ze walka z religia wyznawana przez ogol
spoleczenstwa nalezacego do konkretnej cywilizacji - prowadzi do upadku tej
cywilizacj.

Jeden z ruskich badaczy historycznych (nie pamietam juz w tej chwili nazwiska,
ale mowil o nim w trakcie swoich wykladow w USA - Jurij Bezmienow)-
udowodnil, ze kazde cywilizacja ginie w momencie odejscia od swojej
tradycyjnej wiary.

Pisalem ci przemadrzalku, ze Wegrzy wlasnie probuja powrocic do korzeni i tez podczas marszow poparcia Orbana, niosa symbole religijne.

http://swiatowidz.pl/?p=387

Data: 2012-02-25 09:18:49
Autor: jr
On 25 Lut, 17:32, " " <fajny.d.arzbor.SKA...@gazeta.pl> wrote:
jr <jacekbia...@tlen.pl> napisał(a):

[...]

Chcesz znowu płakać grupowy oszołomie?

, ze Wegrzy wlasnie probuja

Gówno mnie to tutaj obchodzi.
jb

Data: 2012-02-25 18:04:34
Autor:
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu
jr <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a): Chcesz znowu płakać grupowy oszołomie?

***************

nerwy tawariszcz nawalaja, wiec zaczynaja sie inwektywy"

, ze Wegrzy wlasnie probuja

Gówno mnie to tutaj obchodzi.

******************

jak cie gowno obchodzi, prymitywny rabie i chamski polgowku, to po co tu
zamieszczasz posty ?

Data: 2012-02-25 10:42:35
Autor: jr
On 25 Lut, 19:04, " " <fajny.d.arzbor.SKA...@gazeta.pl> wrote:
[...]

no zgadnij debilu!

:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
jeszcze nie wiesz?

jb

Data: 2012-02-25 19:02:35
Autor:
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu
jr <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a):
no zgadnij debilu!

:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
jeszcze nie wiesz?

uwazaj bo ci zylka peknie w malej glowce z tej zawisci i nienawisci do
lepszych od ciebie...kaleko umyslowa.

Data: 2012-02-25 11:18:17
Autor: jr
On 25 Lut, 20:02, " " <fajny.d.arzbor.SKA...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

> :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
> jeszcze nie wiesz?

uwazaj bo ci zylka peknie w malej glowce z tej zawisci i nienawisci do

Powiedz których?
(nie wstydź się...)
jb

kaleko umyslowa.

Data: 2012-02-25 09:21:19
Autor: jr
[...]

Kto walczy i z jaką religią przygłupie?
philessjb

Data: 2012-02-25 18:06:25
Autor:
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu
jr <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a): Kto walczy i z jaką religią przygłupie?
***********************

np. ty walczysz czerwony odpadzie.

Data: 2012-02-25 10:45:35
Autor: jr
On 25 Lut, 19:06, " " <fajny.d.arzbor.SKA...@gazeta.pl> wrote:
jr <jacekbia...@tlen.pl> napisał(a):

Kto walczy i z jaką religią przygłupie?
***********************

np. ty walczysz czerwony odpadzie.

Pokaszże mi w którym miejscu, bo chyba jeden z nas ma przywidzenia.
jb

Data: 2012-02-26 06:08:38
Autor: jr
[...]

W którym miejscu to 'wyśledziłeś'?
jb

Data: 2012-02-25 16:46:41
Autor:
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu

 jr <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a):

Nawet najsłuszniejsze przekonania nie wystarczą, aby wygrać z
czerwonym. Oni budują ściany o ruchomych ścianach, my się trzymamy

tylko sluszne przekonania i determinacja pozwola wygrac z czerwonymi.
Rozne mozna uzyc metody od pokonania czerwonych.

Jak chce zrobic Orban, to pisala o nich nawet polska prasa:

http://fakty.interia.pl/swiat/news/partia-viktora-orbana-doprowadzila-
do-oficjalnego-uznania,1740877,4

Jak Orban upral sie z takim cwaniaczkami jak ci z Czerskiej, to juz tu
pisalem, wiec nie bede sie powtarzal. To naprawde nie jest az tak duzy
problem, jak moze wielu tobie podobnych mysli.

Wazna jest KONSEKWENCJA i odpowiedzialnosc za slowa. --

Data: 2012-02-25 11:01:24
Autor: tomy
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu

On 24 Lut, 16:29, Jacek Biały <jacekbia...@tlen.pl> wrote:

> Patriotyzm to najlepsze oszustwo, jakie można sobie zafundować.
> To główny sprzymierzeniec wroga wewnętrznego.

Przeczytałem, ale 80% tego tekstu to bzdury które nie różnią się niczym
od przemówien towarzysza tuska. Problem tzw. polskiej klasy "wykształconej" z dużych miast, polega na tym, że - mówiąc językiem tomcia lisa - ta zakochana w sobie grupa "inteligentów" z awansu, gówno
wie, w dupie siedzi, a całą swoją wiedzę czerpie z tvnów i onetów.
Tutaj masz cos konkretnego do poczytania na ten temat:
http://projecthaigui.com/nationalism%20study.pdf
http://csis.org/files/media/csis/pubs/pm_0420.pdf

Data: 2012-02-25 09:28:13
Autor: jr
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu
On 25 Lut, 18:01, tomy
<bronmy_polski_przed_rudym_oszustem@precz_z_tuskiem.com> wrote:
> [...]

od przemówien towarzysza tuska. Problem tzw. polskiej klasy
"wykształconej" z dużych miast, polega na tym, że - mówiąc językiem

Musiałes coś pomylić.
O żadnej inteligencji, ani o żadnym lisie tutaj nie pisałem.
jb

Data: 2012-02-25 12:36:15
Autor: tomy
jr wrote:
> [...]

tomcia lisa

Musiałes coś pomylić.
O żadnej inteligencji, ani o żadnym lisie tutaj nie pisałem.

Nic nie pomyliłem, ze swoim tekstem doskonale wpisujesz się w bardzo
popularny nurt lisów i michników.
http://www.wprost.pl/ar/284141/Z-dziejow-madrosci-w-Polsce/

Problem polega jednak na tym, że nie masz zielonego pojęcia, jak wygląda te temat za drzwmi twojego ciasnego mieszkanka, dlatego proponuje poszerzyc swoją wiedzę i dopiero wtedy zabierać się za pisanie. Dla lepszego zrozumienia, podam jeszcze jedną wskazówkę:

PAP
15.12.2006
Japoński parlament przyjął w piątek wywołującą wiele kontrowersji w kraju ustawę o zmianach w systemie edukacji, w tym o nauczaniu patriotyzmu w szkołach. Ustawa - będąca pierwszą zmianą w systemie edukacyjnym Japonii po wojnie - nakazuje nauczanie w szkołach "miłości do kraju" i rozwijanie "poczucia obywatelskiego" w celu obudzenia w uczniach dumy narodowej.

Przeciwnicy ustawy argumentowali, iż stanowi ona odzwierciedlenie systemu edukacyjnego z czasów II wojny światowej, gdy dzieci zachęcano do najwyższych ofiar dla narodu i cesarza. Opozycja usiłowała bezskutecznie zablokować przyjęcie ustawy poprzez występowanie z wnioskiem o wotum nieufności wobec rządu Shinzo Abego.

Uchwalenie ustawy zbiegło się w czasie z trwającą w kraju gorącą debatą na temat obowiązku wciągania na maszt flagi narodowej i śpiewania hymnu w czasie ceremonii w szkołach. Część nauczycieli a także uczniów protestowała przeciwko temu - lokalne władze zaczęły karać przeciwników ceremonii, nakazując im składanie samokrytyki oraz uczestnictwo w specjalnych lekcjach etyki. Zwolennikiem takich lekcji patriotyzmu i karania opornych jest przede wszystkim znany z kontrowersyjnych działań gubernator Tokio Shintaro Ishihara.

Rzecznicy zmiany systemu edukacyjnego i wprowadzenia do szkół nauki patriotyzmu argumentują, że rozwój gospodarczy kraju przyczynił się do wzbogacenia społeczeństwa lecz jednocześnie prowadził do upadku morale i ducha wspólnoty, istniejącego w przedwojennym społeczeństwie.

Piątkowa ustawa wskazuje również na odpowiedzialność rodziców za wychowywanie dzieci w duchu patriotyzmu. Nakazuje szkołom krzewienie wśród uczniów poszanowania dla tradycji i kultury kraju a także miłości do ojczyzny.

Data: 2012-02-25 11:09:04
Autor: jr
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu
On 25 Lut, 19:36, tomy
jr wrote:

> [...]

poszerzyc swoją wiedzę i dopiero wtedy zabierać się za pisanie. Dla
lepszego zrozumienia, podam jeszcze jedną wskazówkę:

Majaczysz jak ten ślepiec "Obserwator". Ja o polskiej komunie, on o
Wegrach, ty o Japonii.
Napisz jeszcze coś, to ci i ja ci coś powiem.
jb

Data: 2012-02-25 13:22:43
Autor: tomy
jr wrote:

Majaczysz jak ten ślepiec "Obserwator". Ja o polskiej komunie, on o
Wegrach, ty o Japonii.

Nie, ty o tym:

"Patriotyzm to najlepsze oszustwo, jakie można sobie zafundować.
  To główny sprzymierzeniec wroga wewnętrznego."

Ja a tym:

"Japoński parlament przyjął w piątek wywołującą wiele kontrowersji w kraju ustawę o zmianach w systemie edukacji, w tym o nauczaniu patriotyzmu w szkołach."

Potrafisz połączyć w jedną całość? A o komunie i masz tutaj:
http://csis.org/files/media/csis/pubs/pm_0420.pdf

Ucz się języków obcych, nie będziesz miał tak ciasno w głowie.

Napisz jeszcze coś, to ci i ja ci coś powiem.

Piszesz bzdury i oczekujesz za to pochwał? Zgłoś się do lisa,
zamiast biegać tutaj z pretensjami, że ktoś te bzdety czyta i ocenia.

Data: 2012-02-25 11:39:40
Autor: jr
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu
On 25 Lut, 20:22, tomy
jr wrote:

> Majaczysz jak ten ślepiec "Obserwator". Ja o polskiej komunie, on o
> Wegrach, ty o Japonii.

Nie, ty o tym:

"Patriotyzm to najlepsze oszustwo, jakie można sobie zafundować.
  To główny sprzymierzeniec wroga wewnętrznego."

Brawo!
Pierwszy argument w tym wątku. Zauważ jednak, że napisałem "można
sobie zafundować", co nie oznacza, że uważam patriotyzm za oszustwo.
Wszystko może być oszustwem, także patriotyzm. Najlepszym tego dowodem
jest to, ze nie potraficie rzeczowo na temat własnego patriotyzmu
dyskutować.
Pozdrowienia
jb

Data: 2012-02-25 13:59:02
Autor: tomy
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu
On 25 Lut, 20:22, tomy
jr wrote:

[...]

Nie pierwszy argument, już wcześniej podałem odnośniki do konkretnych danych z których nie potrafisz nic zrozumieć, ale to nie moja wina, że
językiem internetu jest angielski a nie rosyjski, a tłumaczyć całości
nie mam ochoty.

> [...]
Wszystko może być oszustwem, także patriotyzm. Najlepszym tego dowodem
jest to, ze nie potraficie rzeczowo na temat własnego patriotyzmu

Tak szczerze mówiąc, to gledzisz sobie o wszystkim i o niczym, do dyskutownia tematu nie jesteś przygotowany, nie masz zielonego pojęcia
jak to wygląda poza Polską, a czytelnika chcesz przekonać, że patriotyzm
w Polsce pomaga komunie i jest be, a ja ci podaję odnośnik do artykułu ktory wyjaśnia, że komuna w Rosji pomaga sobie, aktywnie promując rosyjski patriotyzm i tam patriotyzm już nie jest be, tak jak nie jest
be w Japonii, USA, Austarlii, Kanadzie, Izraelu, Danii, Irlandii, Hiszpanii, Norwegii itd.

Data: 2012-02-25 12:19:18
Autor: jr
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu
On 25 Lut, 20:59, tomy
jr wrote:

> Brawo!
> Pierwszy argument w tym wątku.

Nie pierwszy argument, już wcześniej podałem odnośniki do konkretnych
danych

Jak znajdę czas, to przeczytam.

> [...]

Tak szczerze mówiąc, to gledzisz sobie o wszystkim i o niczym, do
dyskutownia tematu nie jesteś przygotowany, nie masz zielonego pojęcia

A ty wiesz, jak to wyglada w Polsce?

 a czytelnika chcesz przekonać, że patriotyzm
w Polsce pomaga komunie i jest be, a ja ci podaję odnośnik do artykułu
ktory wyjaśnia, że komuna w Rosji pomaga sobie, aktywnie promując
rosyjski patriotyzm

Wspominałem o tym.

 i tam patriotyzm już nie jest be, tak jak nie jest
be w Japonii, USA, Austarlii, Kanadzie, Izraelu, Danii, Irlandii,
Hiszpanii, Norwegii itd.

No i co z tego?
jb

Data: 2012-02-25 14:52:13
Autor: tomy
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu
jr wrote:
On 25 Lut, 20:59, tomy
<bronmy_polski_przed_rudym_oszustem@precz_z_tuskiem.com> wrote:
On 25 Lut, 20:22, tomy
jr wrote:
[...]

Dobrze, jak przeczytasz, wtedy będziesz mógł pisać o braku argumentów.

> [...]

Tak szczerze mówiąc, to gledzisz sobie o wszystkim i o niczym, do
dyskutownia tematu nie jesteś przygotowany, nie masz zielonego pojęcia

Rozkojarzony jesteś? Jak to wygląda w Polsce, dowiedziałem się od ciebie , od lisa, michnika i kilku innych piszących na tą samą nutę. Jak temat polskiego patriotyzmu wygląda na tle innych państw, w tym Rosji, podałem w linku do przeczytania i to już też wiem. Czego według ciebie jeszcze nie wiem?

[...]

No i jakie wnioski? Rosjanie nie obawiają się wroga wewnętrznego i oszustwa jakim według ciebie jest patriotyzm? Coś chyba nie gra w
tej twojej bajce.

 i tam patriotyzm już nie jest be, tak jak nie jest
be w Japonii, USA, Austarlii, Kanadzie, Izraelu, Danii, Irlandii,
Hiszpanii, Norwegii itd.

No i co z tego?

To z tego, że trzeba myśleć a nie pierdaczyć gładkie bzdety jak tusek. Jeżeli jesteś włascicielem firmy w której panuje ogólny burdel, wiesz że na rynku istnieją inne firmy o tym samym profilu, które doskonale radzą sobie z problemami których ty nie potrafisz pokonać, wówczas inteligentny facet obserwuje, uczy się i szuka wzorców które mógłby wykorzystać u siebie, dureń będzie się upierał, że winny jest Kaczyński i polski patriotyzm.

Data: 2012-02-26 03:20:39
Autor: jr
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu
> A ty wiesz, jak to wyglada w Polsce?

Rozkojarzony jesteś? Jak to wygląda w Polsce, dowiedziałem się od ciebie
, od lisa, michnika

To znaczy, że niczego się nie dowiedziałeś, i chyba sie nie dowiesz,
bo nie chcesz.

> [...]
nie wiem?

>  a czytelnika chcesz przekonać, że patriotyzm

No i jakie wnioski?

Problem rosyjski to temat rzeka.
Proponuje najpierw przeanalizować własny patriotyzm w świetle jego
przydatności w walce z sowieckim systemem kłamstw. Jest pełen
pobożnych życzeń i zakłamań. Nie wyprostujesz jednego kłamstwa innymi.
Jest na odwrót: To sowieckie kłamstwa zagnieżdżają się w polskiej
mitologii, czego dawałem przykłady.

 Rosjanie nie obawiają się wroga wewnętrznego i
oszustwa jakim według ciebie jest patriotyzm? Coś chyba nie gra w
tej twojej bajce.

W jakiej bajce?
Dryfujesz chłopie w rosyjskie tematy, jakbys obawiał się rodzimego. A
może po prostu mylisz rosyjskośc z sowietyzmem?

> [...]

Jeżeli jesteś włascicielem firmy w której panuje ogólny burdel, wiesz że
na rynku istnieją inne firmy o tym samym profilu,

Jakie firmy?
Twoje ojczyzna nie jest żadna firmą!

 które doskonale radzą
sobie z problemami których ty nie potrafisz pokonać, wówczas
inteligentny facet obserwuje, uczy się i szuka wzorców które mógłby
wykorzystać u siebie,

Czyje wzorce chcesz wykorzystac w Polsce?
Rosyjskie? Proszę bardzo: Człowiekiem, którego warto nasladowac jest
Władimir Bukovskij. On potrafił nabrać dystansu do dzisiejszego
rosyjskiego patriotyzmu, lecz wy mu nigdy nie dorośniecie do pięt.
jb

Data: 2012-02-27 11:24:43
Autor: tomy
jr wrote:

Jakie firmy?
Twoje ojczyzna nie jest żadna firmą!

Jest firmą i działa na tych samych zasadach, poczytaj gazety i dowiesz się o co toczy się wojna w Polsce, a toczy się o stanowiska, wpływy, płace, miejsca pracy, emerytury, świadczenia socjalne, jakość produktów, usług itd. Częściowo ktoś dobrze ten temat opisał w tej notce: http://szczurbiurowy.salon24.pl/394355,zabic-ich-zabic-oj-tam-oj-tam

Dla mnie osobiście nie ma znaczenia kto w Polsce zarządza tym burdelem i jak długo jeszcze tacy jak ty, będą tkwić w bagnie własnej głupoty, od
jutra mam wakcje i dlatego EOT.

Data: 2012-02-28 12:29:02
Autor: jr
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu
On 27 Lut, 18:24, tomy
jr wrote:
> Jakie firmy?
> Twoje ojczyzna nie jest żadna firmą!

Jest firmą i działa na tych samych zasadach, poczytaj gazety i dowiesz
się o co toczy się

W jakiej znów gazecie to wyczytałeś?
Firme możesz założyć, zlikwidować, założyć drugą... Ojczyzna jest
twoja matką. Możesz ja kochać lub nienawidzieć, lecz nie porównuj do
firmy.

jb

Data: 2012-02-26 03:31:23
Autor: jr
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu

> Jak znajdę czas, to przeczytam.

Dobrze, jak przeczytasz, wtedy będziesz mógł pisać o braku argumentów.

O czym tu pisać? O współczesnych rankingach narodowej dumy na świecie?
Jak się to ma do tematu stanu wojennego, który z pobudek
patriotycznych poparło 2/3 tak zwanych Polaków? (czyżbyś nigdy do nich
nie należał?)
Równiez kreowany dzisiaj rosyjski szowinizm ma sie nijak do naszych
problemów. Oni maja kompleks wielkości, czyli cos odwrotnego niz u
nas. mam tu gdzies film o JPII. Jego kolega ze szkolnej ławy podziwia
Jaruzelskiego, jako wielkiego polskiego patriotę. Gdy tak mówił, miał
wyraz twarzy, jakby połykał gówno. I komu Michnik zrobił wode z mózgu?
jb

Data: 2012-02-26 12:50:24
Autor: u2
W dniu 2012-02-26 12:31, jr pisze:
[...]

Bzdura, stan wojenny wprowadzony nielegalnie przez jeruzela i kisiaka
byl poprzedzony akcja destablizacji kraju przez w/w osobnikow. W
nastepstwie nastapilo zalamanie sie gospodarki, bo esbuce i wojskowi z
nadania kremla nie mieli pojecia o ekonomii. Dotrwali do 1989 kiedy
zostali zmuszeni do przekazania wladzuchny dla swojej agentury przy
okraglym stoliku.

A badania opinii publicznej nigdy nie sa wiarygodne, bo sa robione przez
esbucow.

Data: 2012-02-26 10:13:27
Autor: jr
On 26 Lut, 12:50, u2 <u...@o2.pl> wrote:
> [...]

nastepstwie nastapilo zalamanie sie gospodarki, bo esbuce i wojskowi z
nadania kremla nie mieli pojecia o ekonomii. Dotrwali do 1989

Jakiś ty mondry... Czemuś tak nie mówił w 89 roku?
Za 'premiera Mazowieckiego' też się modliłeś w kościele? Biedaku! Nikt
ci wtedy nie powiedział, że to figurant w rzadzie Kiszczaka...
I słusznie! Po co kmiotom wiedzieć, w co grają przy pańskim stole?

 kiedy
zostali zmuszeni do przekazania wladzuchny dla swojej agentury przy
okraglym stoliku.

Aa... Tego dowiedziałes sie pewnie od Pana Prezesa, gdy bolki go
wyruchały? Biegał potem z megafonem po mieście i rozgłaszał swoje
spóżnione mądrości (jesteście wszyscy głupi i żałośni).

jb

Data: 2012-02-27 11:22:39
Autor: tomy
jr wrote:
Jak znajdę czas, to przeczytam.
Dobrze, jak przeczytasz, wtedy będziesz mógł pisać o braku argumentów.

O czym tu pisać? O współczesnych rankingach narodowej dumy na świecie?

O tym co widać gołym okiem i o tym co tego rodzaju badania potwierdzają. Polacy w kategorii patriotyzmu plasują się dosyc nisko, a przykłady państw z czołówki tej tabeli, potwierdzją jedynie, że cała twoja teza i
końcowy wniosek można sobie o kant dupy rozbić. Na podobnej zasadzie,
funkcjonuje myślenie polskiego antklerykalnego motłochu, który od 20 lat
gospodarcze i polityczne problemu kraju, zwala na ksiedza proboszcza,
RM i starsze kobiety w beretach.

Jak się to ma do tematu stanu wojennego, który z pobudek
patriotycznych poparło 2/3 tak zwanych Polaków? (czyżbyś nigdy do nich
nie należał?)

2/3 tak zwanych Polaków z 38 milionów to ile będzie? No i w jaki sposób poparło? Wyszło na ulice skandując "wojciech, wojciech"? Urawałeś się z choinki czy na ślepo starasza się bronić swoich bzdurnych wniosków?

Równiez kreowany dzisiaj rosyjski szowinizm ma sie nijak do naszych
problemów.

Tak, nigdzie na świecie nikt nie ma problemów, jedynie w Polsce istniała
komuna a dzisiaj istnieje wróg wewnętrzny.

[...]

Można wymieniać przykłady ludzi np. komunistów, których kolega ze
szkolnej ławy został księdzem, antykomunista, lub kryminalistą, no
ale czego to ma dowodzić? Nie potrafisz logicznie myśleć, potrafisz
pisać gładkie teksty oderwane od rzeczywistości i dlatego okraszone śmiesznymi wnioskami.

Data: 2012-02-28 11:50:39
Autor: jr
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu
On 27 Lut, 18:22, tomy
jr wrote:

> O czym tu pisać? O współczesnych rankingach narodowej dumy na świecie?

O tym co widać gołym okiem i o tym co tego rodzaju badania potwierdzają.
Polacy w kategorii patriotyzmu plasują się dosyc nisko

W ogóle sie temu nie dziwie. Polski patriotyzm to religijny zascianek,
który wpycha całą resztę w objecia sowietyzmu. Znam wielu tak zwanych
komunistów, którzy tak naprawdę całą ta komune maja w dupie, ale na
nich głosują, gdyż odstręcza ich sekciarstwo polskiego patriotyzmu. W
tym cały problem, że mniejszościowi patrioci rozdmuchują lewacka
wiekszość. Taki z nich pożytek dla kraju.

jb

Data: 2012-02-28 11:52:22
Autor: jr
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu
Tak, nigdzie na świecie nikt nie ma problemów, jedynie w Polsce istniała
komuna

Kto tak napisał? Niby Ja?
Michnikiem i tak nie zostaniesz.
jb

Data: 2012-02-28 12:10:40
Autor: jr
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu
2/3 tak zwanych Polaków z 38 milionów to ile będzie? No i w jaki sposób
poparło? Wyszło na ulice skandując "wojciech, wojciech"?

Nie błaznuj jak Adaś ze znanej gazety. Wystarczy pogadac z ludźmi, by
sie przekonac, że dwie trzecie przeżuwa to gówno.

> [...]
> wyraz twarzy, jakby połykał gówno. I komu Michnik zrobił wode z mózgu?

Można wymieniać przykłady ludzi np. komunistów, których kolega ze

To jest katolicki film o Papieżu! Komuch robił wszystko, aby zmieszać
jego osobe z własnym gównem (nawet bloczek pocztowy taki wydali).
Dzisiaj już nie musi, robicie to sami. Autoryzujecie czerwone gówno
postacią 'sankto subito' i nic sie nie stało?

 księdzem, antykomunista, lub kryminalistą, no
ale czego to ma dowodzić? Nie potrafisz logicznie myśleć

Myślisz logiką komucha: Skoro wszyscy kradną, to znaczy, że można..

, potrafisz
pisać gładkie teksty oderwane od rzeczywistości i dlatego okraszone
śmiesznymi wnioskami.

No własnie! Te same argumenty. I gdzie wasza katolicka moralność?
Wojna z prezerwatywami, to jest wasza moralność.
jb

Data: 2012-02-25 21:13:34
Autor:
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu
jr <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a): Jak znajdę czas, to przeczytam.

*********************************
cos podejrzanie uprzejmie gadasz z tym tomy, trollu...a nazdal ci jak swini do
koryta...

Data: 2012-02-26 04:07:36
Autor: jr
On 25 Lut, 22:13, " " <fajny.d.arzbor.SKA...@gazeta.pl> wrote:
jr <jacekbia...@tlen.pl> napisał(a):

Jak znajdę czas, to przeczytam.

*********************************
cos podejrzanie uprzejmie gadasz z tym tomy

Bo jest o czym.

, trollu...a nazdal ci jak swini do
koryta...

Nie masz wiekszych problemów?
Życie ci coś wymyśli...
jb

Data: 2012-02-26 03:42:58
Autor: jr
jr wrote:

> Brawo!
> Pierwszy argument w tym wątku.

Nie pierwszy argument, już wcześniej podałem odnośniki do konkretnych
danych z których nie potrafisz nic zrozumieć,

Twoje odnośniki to nie zaden argument. Próbujesz odskoczyć od tematy
(jakby cię oparzył). Polskim problemem nie jest Rosja. Polskim
problemem jest wróg wewnetrzny, czyli system kłamstwa, jaki zostawił
sowietyzm. Pokazałem, że polski patriotyzm potrafił nieźle sie w ten
system wpisywać. Nie miejcie pretensji do Michnika, że wam to gówno
potrafił sprzedać. Ślepy zając zawsze spotka swojego wilka.
jb

Data: 2012-02-26 03:48:54
Autor: jr
jr wrote:

> [...]

jak to wygląda poza Polską, a czytelnika chcesz przekonać, że patriotyzm
w Polsce pomaga komunie i jest be, a ja ci podaję odnośnik do artykułu

Co ma komuna w Polsce, do komuny w Rosji? Równie dobrze można wykazać,
ze komuna przyszła z Polski do Rosji, a nie na odwrót. Nie pojmujesz
tego?

jb

Data: 2012-02-27 11:23:42
Autor: tomy
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu
jr wrote:
On 25 Lut, 20:59, tomy
<bronmy_polski_przed_rudym_oszustem@precz_z_tuskiem.com> wrote:
On 25 Lut, 20:22, tomy
jr wrote:
> [...]

ktory wyjaśnia, że komuna w Rosji

Co ma komuna w Polsce, do komuny w Rosji?

Chociażby te same korzenie, te same schematy funkcjonowania, te same
cele, oraz długie i bardzo udane małżeństwo.

Równie dobrze można wykazać, ze komuna przyszła z Polski do Rosji,
> a nie na odwrót. Nie pojmujesz tego?

Nie, nie pojmuje tego, krążysz na jakieś innej, radzieckiej orbicie
myślenia.

Data: 2012-02-28 12:22:08
Autor: jr
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu
On 27 Lut, 18:23, tomy
jr wrote:

> [...]

 > a nie na odwrót. Nie pojmujesz tego?

Nie, nie pojmuje tego, krążysz na jakieś innej, radzieckiej orbicie

A ty myślisz, że radziecką rewolucję zrobił rosyjski lud?
Skoro czegoś nie pojmujesz, to nie wydawaj przedwczesnych wyroków.
jb

Data: 2012-02-25 18:08:05
Autor:
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu
jr <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a): Musiałes coś pomylić.
O żadnej inteligencji, ani o żadnym lisie tutaj nie pisałem.

nic nie pomylil, prostaku i cwiercinteligencie.

Data: 2012-02-25 10:50:14
Autor: jr
On 25 Lut, 19:08, " " <fajny.d.arzbor.SKA...@gazeta.pl> wrote:
jr <jacekbia...@tlen.pl> napisał(a):

Musiałes coś pomylić.
O żadnej inteligencji, ani o żadnym lisie tutaj nie pisałem.

nic nie pomylil, prostaku i cwiercinteligencie.

Ani sie podpisać nie umiesz, ani nowej ksywki znaleźc Obs..watorku.
Mógłby sie ktoś podszyć i co mu zrobisz człowieku bez mózgu i bez
twarzy.
jb

Data: 2012-02-25 21:10:08
Autor:
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu
jr <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a): Ani sie podpisać nie umiesz, ani nowej ksywki znaleźc Obs..watorku.
Mógłby sie ktoś podszyć i co mu zrobisz człowieku bez mózgu i bez
twarzy.
***********************************

dalej cierpi twoje slabiutkie, zranione ego ? Sprobuj wziac cos na uspokojenie, histerii. Moze walerianka?  Aha, popraw slome wystajaca ci z lapci...

Data: 2012-02-26 04:04:42
Autor: jr
On 25 Lut, 22:10, " " <fajny.d.arzbor.SKA...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Dupa z ciebie nie psycholog. Słabe ego trudno zranić (na ogół cierpi
silne ego).
Posiadam raczej silne ego, które łatwo zranić, lecz tobie trudno
będzie to uczynić. Twoje inwektywy pod moim adresem sa mocno chybione
(nie tylko pod moim zresztą). Po prostu nie znasz sie na ludziach.

jb

Data: 2012-02-24 09:34:07
Autor: an
Użytkownik "HaMMeR" <kd@tranzac.pl> napisał w wiadomości

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

JESTEŚ CYCEM ?

Data: 2012-02-23 22:52:55
Autor: Obserwator
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu
 Ten tekst moglaby spokojnie opublikowac *wybiorca*.
To glownie ta gazeta i srodowiska z nia zwiazane oraz media postkomunistyczne ktore organizowal Urban, walcza z polskim patriotyzmem.

Podaj chociaz jeden przyklad kraju na swiecie w ktorym podobna dyskredytacje
 i osmieszanie patriotyzmu sie uprawia.

Nawet Vladymir Bukowski do ktorego wypowiedzi w TV Trwam podalem wwczoraj i przedwczoraj linki, jest wiekszym patriota polskim, anizeli niektorzy obywatele obecnej Polski. To wlasnie V.Bukowski ktory sam jest ateista, jest oburzony nagonka na K.K. w Polsce. Niebawem ksieza nie beda mogli chyba cytowac Bibli, aby nie narazic sie homoseksualistom. To  co sie obecnie dzieje w Polsce to typowa nagonka na kosciol katolicki. Podobna nagonka miala miejsce wlasnie krajach bloku sowieckiego.

 Trwa przygotowanie pod budowe neokomunizmu. Ty sam podobno bedac przeciwnikiem komunizmu, jednoczesnie budujesz jego kolejna odmiane.

Poparles tutaj kiedys rzad Orbana. Ale nie zapominaj o tym , ze Orban zmienil konstytucje i slowo Bog nie jest w niej pominiete.
 Podobnie zreszta jak np. konstytucji USA.

Patriotyzm roznych narodow ktorych przedstawiciele emigruja do W. Brytani, Australii, USA czy do Kanady jest szanowany i tolerowany.

 Nikt tych emigrantow nie ma prawa przesladowac lub dyskryminowac z powodu ich patriotyzmu czy wyznania.

Tego typu teskty ktory tu zamiesciles sa cywilizacyjnie zacofane.

To co ty wypisujesz jest w tamtych krajach po prostu karalne ( sorry, nie obraz sie, ale takie tam jest prawo).

Data: 2012-02-24 07:47:15
Autor: Jacek Biały
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu

Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:ji6g07$b97$1inews.gazeta.pl...

| Ten tekst moglaby spokojnie opublikowac *wybiorca*.

Nie mogłaby.
Dla Wyborczej Jaruzelski jest bohaterem.

| To glownie ta gazeta i srodowiska z nia zwiazane oraz media
postkomunistyczne
| ktore organizowal Urban, walcza z polskim patriotyzmem.

Drapieżnik żywi się chora zwierzyną. Zdrowej nie dopadnie i dlatego
zdechnie.
Trzeba im odebrać pokarm, żeby przestali istnieć.
jb

Data: 2012-02-24 07:48:51
Autor: Jacek Biały
> [...]
|
|  Trwa przygotowanie pod budowe neokomunizmu. Ty sam podobno bedac
| przeciwnikiem komunizmu, jednoczesnie budujesz jego kolejna odmiane.

Czy ja tu pisze o patriotyzmie wegierskim?

 Ale nie zapominaj o tym , ze Orban zmienil
| konstytucje i slowo Bog nie jest w niej pominiete.
|  Podobnie zreszta jak np. konstytucji USA.

Czy ja tu pisze o patriotyzmie amerykańskim?

> [...]

| Australii, USA czy do Kanady jest szanowany i tolerowany.
|
|  Nikt tych emigrantow nie ma prawa przesladowac lub dyskryminowac z

Czy ja tu pisze o patriotyzmie brytyjskim, kanadyjskim etc?
Masz zaburzony kontakt z rzeczywistością. Zamiast odnosić sie do
treści
bujasz w obłokach.
jb

http://www.gazeta.pl/usenet/

Data: 2012-02-24 17:37:18
Autor: Obserwator
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu
Jacek Biały <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a): Czy ja tu pisze o patriotyzmie brytyjskim, kanadyjskim etc?
Masz zaburzony kontakt z rzeczywistością. Zamiast odnosić sie do
treści
bujasz w obłokach.

***********************************

Trudno sie odniesc konkretnie do tekstu opartego na cudzej wyobrazni. Nie da sie dyskutowac z cudzymi fantazjami. Jak widac, trudno ci zniesc krytyke, wiec siegasz szybko po argumenty ad
personam. --

Data: 2012-02-26 03:56:22
Autor: jr
Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu
On 24 Lut, 18:37, " Obserwator" <fajny.d.arzbor.SKA...@gazeta.pl>
wrote:
Jacek Biały <jacekbia...@tlen.pl> napisał(a):

[...]

Czyja "krytyke"? Twoją?
Ty naprawde masz zbyt wielkie o sobie mniemanie.

jb

Data: 2012-02-23 23:00:31
Autor: u2
W dniu 2012-02-23 22:15, Jacek Biały pisze:
Dla wielu
Jaruzelski jest narodowym bohaterem choćby dla tego, że wyrzucał Żydów
z 'polskiego wojska' po roku 1968. Dzisiaj świat mówi o polskiej
nagonce na Żydów w czasach gomółkowskich

Hmm, do ręki słownik ortograficzny i to już.

Data: 2012-02-25 22:28:06
Autor: kefirh
[...]

Przeczytałem wczoraj i dzisiaj jeszcze raz twój tekst.
Jeżeli podobnie rozumiemy "sovietyzm" , to nie jest to tylko nasz wróg wewnętrzny. Zatem niefortunnie dobrałeś tło dla wyłożenia ciasnoty lokalnego polskiego patriotyzmu.
Moim zdaniem odpowiedni rodzaj patriotyzm dla twojej tezy to obrona gatunku ludzkiego.

pozdr
k.

Data: 2012-02-26 04:25:38
Autor: jr
On 25 Lut, 22:28, kefirh <kef...@reuter.si> wrote:
> [...]

Przeczytałem wczoraj i dzisiaj jeszcze raz twój tekst.
Jeżeli podobnie rozumiemy "sovietyzm" , to nie jest to tylko nasz wróg

Tak nazwał to Józef Mackiewicz po pierwszej okupacji Wilna przez
sowietów. Dokładnie 'okupacja wewnetrzna' w odróżnieniu od późniejszej
hitlerowskiej.

 Zatem niefortunnie dobrałeś tło dla wyłożenia ciasnoty
lokalnego polskiego patriotyzmu.
Moim zdaniem odpowiedni rodzaj patriotyzm dla twojej tezy to obrona
gatunku ludzkiego.

Dokładnie o to tutaj chodzi. Sowietyzm jest wrogiem człowieczeństwa
jako takiego, lecz to nie są Marsjanie z powieści Wellsa! Bez
instalowania wroga wewnetrznego, bez wgryzania się w lokalne
priorytety, bez nowomowy, zawłaszczania symboli i wartosci sowietyzm
nie mógłby nigdzie się utrzymać.
Dla wroga zewnetrznego (hitlerowskie Niemcy) instrumentem pomocniczym
było kłamstwo. Wróg wewnetrzny sam jest kłamstwem, a przemoc jest dla
niego instrumentem pomocniczym.

jb

Ślepy zaułek polskiego patriotyzmu