Ślizg łańcucha w przerzutce przedniej

Data: 2020-04-03 12:26:10
Autor: Fordanser
Ślizg łańcucha w przerzutce przedniej
Dwie przerzutki przednie Shimano Ultegra, zwykła i Di2.

Jaką rolę pełni ślizg łańcucha w przerzutce na linkę, oprócz tego, że czasem wypadnie i się zniszczy? Rys.4:

https://si.shimano.com/#/pl/iEV/FD-R8000

I dlaczego go nie ma w przerzutce elektrycznej:

https://si.shimano.com/#/pl/iEV/FD-R8050

--
fordanser

Data: 2020-04-04 12:03:50
Autor: Ignac
Ślizg łańcucha w przerzutce przedniej
Ten ślizg umożliwia przesunięcie łańcucha z najmniejszej zębatki na średnią. W wersji E,jest tam takie wygięcie na prowadnicy klatki, żeby nie wpadało, jak w wersji mechanicznej.

Data: 2020-04-04 22:05:53
Autor: Maciek
W dniu 03.04.2020 o 12:26, Fordanser pisze:
Dwie przerzutki przednie Shimano Ultegra, zwykła i Di2.

Jaką rolę pełni ślizg łańcucha w przerzutce na linkę, oprócz tego, że czasem wypadnie i się zniszczy? Rys.4:

https://si.shimano.com/#/pl/iEV/FD-R8000

"
Shimano Skid plates, protect your front derailleur and your chain, smoothing shifting and reducing friction.
"

Czyli płynniejsze przerzucanie, mniejsze tarcie.

I dlaczego go nie ma w przerzutce elektrycznej:

https://si.shimano.com/#/pl/iEV/FD-R8050

Zgaduję - w przypadku 1, spróbowali uzasadnić cenę za wydanie na Ultegrę worka pesos, kawałkiem plastiku - robiąc lepsze odczucia na klamce podczas zmiany biegów.
Elektryka nie musi mieć takich czarów, nie ma mechanicznego połączenia z klamką.

Data: 2020-04-04 14:43:44
Autor: rowerex
W dniu sobota, 4 kwietnia 2020 22:06:07 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> [...]

Elektryka nie musi mieć takich czarów, nie ma mechanicznego połączenia z klamką.

Być może istnienie tego ślizgu wynika z innej konstrukcji blaszek wewnętrznych...

Najciekawsze jest to, że przy tzw. "regulacji górnej" przedniej przerzutki elektrycznej wg instrukcji należy, jak uczy stara szkoła, ustawić najmniejszą zębatkę kasety i największą korby, a potem śrubką wyregulować odległość między blaszką zewnętrzną i łańcuchem.

Ale ta sama regulacja dla przerzutki mechanicznej jest przedziwna, bowiem należy ustawić największą (a nie najmniejszą) zębatkę kasety, największą zębatkę korby i śrubką wyregulować odległość między przednią częścią wewnętrznej (a nie zewnętrznej) blaszki przerzutki i łańcuchem...

https://si.shimano.com/#/en/DM/RAFD001

Świat rowerowy stanął na głowie ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-04-05 13:33:37
Autor: Maciek
[...]

....z ciekawości popatrzyłem i nie jest to takie hop-siup, jest jeszcze "regulacja górnego położenia", str 141:

https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-R8050-03-POL.pdf

podobnie jak w mechanicznej na największych zębatkach.

Ale ta sama regulacja dla przerzutki mechanicznej jest przedziwna...

hmmm.. wygląda na to, że taka regulacja jest po prostu wystarczająca aby przerzutka ogarnęła zakres przełożeń z półbiegiem.

Data: 2020-04-06 00:28:18
Autor: adorobis