Slizga się koło na ¶liskim...

Data: 2012-02-18 21:17:02
Autor: J.F.
Slizga się koło na ¶liskim...
Dnia Sat, 18 Feb 2012 20:00:00 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):
Ostatnia brawurowa jazda samochodem marki Renault Safrane na wstecznym skończyła się że się wpakowałem w jak±¶ zaspę - utkn±łem na kilka chwil

Przy próbie ruszenia ¶lizgało się... JEDNO KOŁO !!!

normalne. ktos ci oferowal naped na 4 kola ? Zaplaciles ?
No to masz to za co zaplaciles :-)

jak dodałem odrobinkę gazu drugie się zaczynało obracać
ale oba naraz nie ruszały razem nigdy - dopiero drugie ruszało od czego¶ w rodzaju 0.7 obrotu/sekundę - czy to normalne ?
takich cudów poza lanosem (i renultem z silnikami Volvo 2.0) nigdzie nie widziałem - przy FWD na ¶niegu ¶lizgaj± się 2 koła!

tak dziala zwykly dyferencjal, ktory jest w wiekszosci aut - jesli na
jednym kole jest znaczaco mniejsze tarcie, to ono sie bedzie obracac, a
drugie stoi. Dwa kola slizgajace sie to jak masz podobnie slisko pod oboma kolami, albo
TCS/ASR. Bo zebys mial LSD w aucie z napedem na jedna os to bardzo watpie.

J.

Data: 2012-02-18 20:52:08
Autor: Michał
Slizga się koło na ¶liskim...
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

TCS/ASR. Bo zebys mial LSD w aucie z napedem na jedna os to bardzo watpie.

No wła¶nie co¶ ten dyferencjał się zrobił "za zwykły" a liczyłem na "niezwykły" jak w prawie każdym aucie :)

Stare mazdy9 z 1994 czy renówki z 1993 spinały to jako¶ (i to nie w wersjach 4x4, tylko FWD również) ¶wieciło się TCS (mazda) lub muliło (renault). Nawet stary merc s to jako¶ spinał.

A tu.. "dopina" mi się 2 koło jak to pierwsze już ¶lizga... co jak by hamulec dziobnoł ale raczej tego nie robi - bo "prawdziwe, pełne" ESP tu rok póĽniej wchodziło w VelSatis.

Czy może czego¶ (jaki¶ elementów) nie wstawili z t± skrzyni± bo to jaki¶ eksperyment był i prawdziwy napęd to był w wersjach z manualem i 4x4 (visco chyba tam były, w lanciach tez visco było) lub FWD?

Data: 2012-02-20 10:46:49
Autor: komar
Slizga się koło na śliskim...
W dniu 2012-02-18 21:52,  MichaĹ‚ pisze:
Stare mazdy9 z 1994 czy renówki z 1993 spinały to jakoś (i to nie
w wersjach 4x4, tylko FWD również) świeciło się TCS (mazda) lub
muliło (renault). Nawet stary merc s to jakoś spinał.

R19 1.4 z 1993r też miało napęd na jedno koło i niczego nie "spinało" czy "muliło".

Slizga się koło na ¶liskim...