Slizga się koło na śliskim...

Data: 2012-02-19 09:20:18
Autor: MarcinJM
Slizga się koło na śliskim...
W dniu 2012-02-18 21:00,  Michał pisze:
Ostatnia brawurowa jazda samochodem marki Renault Safrane na wstecznym
skończyła się że się wpakowałem w jakąś zaspę - utknąłem na kilka chwil

Przy próbie ruszenia ślizgało się... JEDNO KOŁO !!!
jak dodałem odrobinkę gazu drugie się zaczynało obracać
ale oba naraz nie ruszały razem nigdy - dopiero drugie ruszało
od czegoś w rodzaju 0.7 obrotu/sekundę - czy to normalne ?

Grzeczne pytanie (ponoc Was nie nalezy denerwowac).
Jak to wszystko ustaliles?
Chodzi o techniczny aspekt badania.

takich cudów poza lanosem (i renultem z silnikami Volvo 2.0)
nigdzie nie widziałem - przy FWD na śniegu ślizgają się 2 koła!

A to juz twoje wymysly, nie chce znac sciezki, ktora doszedles do takich wnioskow.

--
Pozdrawiam z nieustajacym rozbawieniem
MarcinJM

Data: 2012-02-19 13:25:18
Autor: Michał
Slizga się koło na śliskim...
MarcinJM <marcinjm70@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
> od czegoś w rodzaju 0.7 obrotu/sekundę - czy to normalne ?

Grzeczne pytanie (ponoc Was nie nalezy denerwowac).

Jedno widziałem, drugie słyszałem
czyli byłem na zewnątrz auta i naciskałem gaz, pchając "za ramkę".

o co chodzi z Was ?

> takich cudów poza lanosem (i renultem z silnikami Volvo 2.0)
> nigdzie nie widziałem - przy FWD na śniegu ślizgają się 2 koła!

A to juz twoje wymysly, nie chce znac sciezki, ktora doszedles do takich wnioskow.
 Ale podpowiem, każde auto jakie widziałem (i jakim ew. mógłbym jeździć) sypało śniegiem i kręciło 2 kołami jak wypychaliśmy ze śniegu.

-mazda9 1994, kręciła dwoma i ją TCS przymulał
-w124 1993? kręcił 4roma, i coś tam EDL robił
-safrane rtx/baccara kręcił dwoma
-velsatisa dusi strasznie esp/ebd ale próbuje dwoma
-Lancia k po chwili kręciła dwoma (visco?)

CC700 kręci jednym lanos, safrane z silnikem volvo2.0 i bmw5 też

Data: 2012-02-19 13:45:27
Autor: Michał
Slizga się koło na śliskim...
=?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <mttj.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
MarcinJM <marcinjm70@gazeta.pl> napisał(a): > W dniu 2012-02-18 21:00,  Michał pisze:

> [...]

-Lancia k po chwili kręciła dwoma (visco?)

CC700 kręci jednym lanos, safrane z silnikem volvo2.0 i bmw5 też

oo znalazłem filmiki:

zamiast tego:
http://www.youtube.com/watch?v=iSmrvSr-RWc
było to:
http://www.youtube.com/watch?v=BlrTIyNuoSo

bujanie się R/D R/D kilka chwil - właśnie sobie uświadomiłem że jest jakiś guzik z gwiazdką.

a jakieś takie miałem przekonanie i doświadczenie że takie auto można zaparkować na każdej zaspie i ruszy, i ruszało tylko cholerna wersja z tiptronikiem nie bardzo (chyba ze opony popusłem)
przy dużych prędkościach i po wodzie w koleinach działa to wszystko ok (lepiej niż 2.0) - nie kręci jednym kołem @110km/h, ale 140km/h w koleinach pełnych wody (4 koła w koleinach) nie testowałem jeszcze - jak stary model rtx/baccara 1993.

--

Slizga się koło na śliskim...