Slizgajace sie sprzeglo - auto po chipie

Data: 2009-12-09 15:45:05
Autor: omega_fan
Slizgajace sie sprzeglo - auto po chipie
Witam!

Co oznacza ślizgające się sprzęgło?
Początek końca tarczy? a może jakiegoś innego elementu
sprzęgła?

Na razie problem występuje jak jest mokro,
na 5 i 6 biegu przy przyspieszaniu do dechy, więc
staram się tego nie robić i jeżdżę normalnie.

Dodam że auto jest po lekkim modzie (115 -> 143 KM,
310 -> 370 Nm) i pewnie osłabienie programu by
pomogło, ale jakby mi teraz ktoś wgrał fabrykę
to bym się chyba zapłakał :) Przejechałem już
30 kkm po chipie z nieustającym bananem na gębie.

Data: 2009-12-09 15:53:19
Autor: Jakub Witkowski
omega_fan pisze:
[...]

Albo masz regulację, albo nie.
Na regulacji (jeśli jest) może być jeszcze zapas, albo już nie.

Jeśli 2x tak, to popuść trochę i jeździj dalej... w przeciwnym
razie sprzęgło niedługo do wymiany :/

Data: 2009-12-09 16:08:12
Autor: omega_fan
[...]

Sprzęgło jest hydrauliczne, nie wiem czy jest tam
jakaś regulacja. Auto to Ford Galaxy MK2.

Data: 2009-12-09 18:37:47
Autor: Czarek Daniluk
Użytkownik omega_fan napisał:

[...]

Szykuj się na wymianę sprzęgła.

Pozdrawiam !!

Data: 2009-12-09 21:52:22
Autor: omega_fan

"Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.pl> wrote in message news:hfon9d$pmp$1achot.icm.edu.pl...
[...]

OK, czy według Was od razu z kołem zamachowym,
czy - jeżeli jest w miarę ok - można dwumasę
zostawić?

Data: 2009-12-09 22:08:40
Autor: Adam Franik
Dnia Wed, 9 Dec 2009 21:52:22 +0100, omega_fan napisał(a):

OK, czy według Was od razu z kołem zamachowym,
czy - jeżeli jest w miarę ok - można dwumasę
zostawić?

Zdecydowanie z dwumasem! Stary dwumas rozwali Ci nowe sprzęgło i odwrotnie.
--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

Data: 2009-12-09 15:55:16
Autor: krzysiek82
omega_fan pisze:
[...]

ja teraz przeszedłem z 110KM wszystko było ok, potem zmiana turbo i wtrysków,program podkręcony na 139KM zrobione w takim konfigu ok 20tyś na razie daje rade nic się nie ślizga, a sprzęgła nie wymieniałem.  Ale raczej korzystam z mocy nie podczas ruszania a wyprzedzania co nie wpływa znacznie na jego trwałość. Trochę się w prawdzie boję, że coś się zwali ale cóż poradzić, banan jest non stop tylko za bardzo nie ma gdzie szybciej pojeździć.

--
krzysiek82

Data: 2009-12-09 15:07:06
Autor: to
krzysiek82 wrote:

[...]

No rzeczywiście, szaloną moc 139 KM można wykorzystać pewnie wyłącznie na Autobahnie.

--
cokolwiek

Data: 2009-12-09 16:16:36
Autor: krzysiek82
to pisze:
No rzeczywiście, szaloną moc 139 KM można wykorzystać pewnie wyłącznie na Autobahnie.

jak na masę auta to jest sporo, mnie wystarcza, pamiętaj to auto ma napęd tylko na przĂłd  :)

Data: 2009-12-09 17:05:52
Autor: Seba
Dnia Wed, 09 Dec 2009 16:16:36 +0100, krzysiek82 napisał(a):

No rzeczywiście, szaloną moc 139 KM można wykorzystać pewnie wyłącznie na Autobahnie.

jak na masę auta to jest sporo, mnie wystarcza, pamiętaj to auto ma napęd tylko na przód  :)

Zaczynasz pobijać samego siebie :)

--
Pozdrawiam, oczywiście.
Sebastian S.

Data: 2009-12-09 21:49:53
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Seba pisze:
[...]

Zwłaszcza w kontekście _zawsze_ przepisowej jazdy. :)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

Data: 2009-12-09 16:22:18
Autor: Lewis
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b1fbd1a$1news.home.net.pl...
krzysiek82 wrote:
[...]

Czepiasz się... nie kazdy od razu musi jeĹşdzić niewiadomo czym, dla mnie na początku 70kW 234Nm i 1200kg to był potwĂłr jak przesiadałem się z auta o mocy 43kW,  w porywach 95Nm i masie 900kg, teraz obecne auto przestaje robić wraĹźenie, apetyt rośnie...

Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2009-12-09 09:28:58
Autor: Przemek V
Slizgajace sie sprzeglo - auto po chipie
On 9 Gru, 16:22, "Lewis" <lew...@poczta.onet.pl> wrote:

Czepiasz się... nie kazdy od razu musi jeździć niewiadomo czym, dla mnie na
początku 70kW 234Nm i 1200kg to był potwór jak przesiadałem się z auta o
mocy 43kW,  w porywach 95Nm i masie 900kg, teraz obecne auto przestaje robić
wrażenie, apetyt rośnie...

Zawsze wpierw jest banan a potem mało. Nie ma czegoś takiego jak za
dużo mocy lub momentu :)

Data: 2009-12-09 20:09:27
Autor: Seba
Dnia Wed, 9 Dec 2009 09:28:58 -0800 (PST), Przemek V napisał(a):

Zawsze wpierw jest banan a potem mało. Nie ma czegoś takiego jak za
dużo mocy lub momentu :)

To fakt. Ale wtedy do frajdy kupuje się motocykl, a do codziennej jazdy
poprzestaje się na ostatnim posiadanym aucie ;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-12-09 21:51:39
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Seba pisze:
[...]

Przy mojej motofobii, musiałbym kupić Carver'a. A na to mnie nie stać niestety.

Data: 2009-12-10 08:29:12
Autor: Seba
Slizgajace sie sprzeglo - auto po chipie
Dnia Wed, 09 Dec 2009 21:51:39 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak
napisał(a):

To fakt. Ale wtedy do frajdy kupuje się motocykl, a do codziennej jazdy
poprzestaje się na ostatnim posiadanym aucie ;)

Przy mojej motofobii, musiałbym kupić Carver'a. A na to mnie nie stać niestety.

Tobie to jeszcze trochę brakuje do dojścia do odpowiedniego momentu i
mocy w swoim dupowozie ;)))

BTW - strzelmy jeszcze jakieś piwko przed świętami.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-12-10 23:10:47
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
napisał(a):

[...]

Ojj, tam. Cicho być. ;)

BTW - strzelmy jeszcze jakieś piwko przed świętami.

Się wie. Wtorek może być?

Data: 2009-12-11 07:46:10
Autor: Seba
Slizgajace sie sprzeglo - auto po chipie
Dnia Thu, 10 Dec 2009 23:10:47 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak
napisał(a):

Się wie. Wtorek może być?

Nie mówię nie.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-12-09 09:59:35
Autor: rzymo
Slizgajace sie sprzeglo - auto po chipie
On 9 Gru, 16:22, "Lewis" <lew...@poczta.onet.pl> wrote:
(...)
Czepiasz się... nie kazdy od razu musi jeździć niewiadomo czym, dla mnie na
początku 70kW 234Nm i 1200kg to był potwór

Dla mnie pierwszym potworem było dłubnięte Uno 1.4T (>90kW na niecałe
900kg) - fajny samochodzik był, do dzisiaj pamiętam problemy z trakcją
na mokrej nawierzchni :)

(...) teraz obecne auto przestaje robić wrażenie, apetyt rośnie...

U mnie tendencja odwrotna (może mimo młodego wieku już mam oznaki
starzenia się :) ) - szukam obecnie czegoś do spokojnej jazdy, ale z
możliwościami wjazdu w teren.

Data: 2009-12-09 10:12:52
Autor: Przemek V
On 9 Gru, 18:59, rzymo <rzy...@gmail.com> wrote:
> [...]

Dla mnie pierwszym potworem było dłubnięte Uno 1.4T (>90kW na niecałe
900kg) - fajny samochodzik był, do dzisiaj pamiętam problemy z trakcją

Podobnie. 118KM w Uno Turbo i.e. w 1993 roku. Przesiadłem się z
wystanej w liście społecznej w Pewexie nówki sztuki Skody Favorit. Do
dzisiaj nie mogę się nadziwić, że się nie zabiłem ;)

Data: 2009-12-10 08:30:12
Autor: Czarek Daniluk
Przemek V pisze:

Podobnie. 118KM w Uno Turbo i.e. w 1993 roku. Przesiadłem się z
wystanej w liście społecznej w Pewexie nówki sztuki Skody Favorit. Do
dzisiaj nie mogę się nadziwić, że się nie zabiłem ;)

W wieku 15 czy tam 16 lat przejechałem się Golfem 1 GTI też niezapomniane wrażenie.
W pewnym momencie jak w warsztacie z ojcem troszku robiłem to jeździłem na próby wszystkimi samochodami klientów ;)

Pamiętam też jak wsiadłem kiedyś w Audi 100 2,2 z automatem i też byłem tym miło zaskoczony jak z piskiem ruszyłem automatem ;) oczywiście ze świętej pamięci ojcem z boku :D

Pozdrawiam !!

Data: 2009-12-09 19:17:32
Autor: Lewis
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomości news:e1ee7fb1-6f05-4d3f-b1a7-fbec0c5706d0k19g2000yqc.googlegroups.com...
[...]

IMO spokojna jazda to taka gdzie sam ograniczasz swoje zapędy, a nie możliwości Twojego pojazdu... ;)

Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2009-12-09 23:22:52
Autor: J.F.
On Wed, 9 Dec 2009 19:17:32 +0100,  Lewis wrote:
IMO spokojna jazda to taka gdzie sam ograniczasz swoje zapędy, a nie możliwości Twojego pojazdu... ;)

Tak tak. Tylko czemu Nubira przy spokojnej jezdzie pali 16 na setke
:-)

J.

Data: 2009-12-09 23:35:55
Autor: Lewis
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:uo80i594uvuk87ioh5s4bqpu1jjkudk2dm4ax.com...
[...]

Dlatego ze masz tam pewnie mały "ekonomiczny" silnik :P
Mi przy ostrzejszej jeździe, duży silnik, co to ma pożerać hektolitry paliwa i wogóle być samym złem, ekonomicznie nieuzasadnionym, pali 16/100, jak delikatnie to 14 ;)

Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2009-12-10 00:06:06
Autor: to
Lewis wrote:

[...]

MĂłj rekord w 2,5 V6 to 22,5l/100 km (15 km dynamicznej jazdy).

--
cokolwiek

Data: 2009-12-11 13:42:46
Autor: kamil

"rzymo" <rzymo0@gmail.com> wrote in message news:e1ee7fb1-6f05-4d3f-b1a7-fbec0c5706d0k19g2000yqc.googlegroups.com...
[...]

Male, lekkie auto zawsze daje subiektywnie lepsze wrazenia. Jezdze Impreza, a po przejazdzce starym mini dlonie mialem spocone, chociaz osiagi sa sporo gorsze.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-12-11 19:04:48
Autor: to
kamil wrote:

Male, lekkie auto zawsze daje subiektywnie lepsze wrazenia. Jezdze
Impreza, a po przejazdzce starym mini dlonie mialem spocone, chociaz
osiagi sa sporo gorsze.

Charakterystyka silnika i szeroko rozumiany komfort też ma na to wpływ, jak się przesiadam do Octavii TDI to mam wrażenie, że jeździ lepiej niż moja V-ka, mimo, że ma o połowę gorszy czas do setki i tyle samo momentu. Wrażenie znika gdy próbuję się z kimś ścigać... Po prostu tam wszystko bardziej hałasuje, drży, a silnik rozwija moment dość gwałtownie.

--
cokolwiek

Data: 2009-12-10 00:08:08
Autor: Michał
> [...]
> szybciej pojeździć.

No rzeczywiście, szaloną moc 139 KM można wykorzystać pewnie wyłącznie na

no ale co chcesz od tej mocy..., też teraz tyle mam ;)

moge np... zapiszczeć przy wjeździe na krawężnik...
albo zerwać przyczepność, na śniegu.

pozdrawiam.

Data: 2009-12-10 09:52:01
Autor: Jakub Witkowski
krzysiek82 pisze:

[...]

Musisz chyba bardzo uważać, żeby nie przekraczać przepisów
przy tym wyprzedzaniu :)

Data: 2009-12-10 11:00:08
Autor: mleko
On 2009-12-10 09:52, Jakub Witkowski wrote:
krzysiek82 pisze:

Musisz chyba bardzo uważać, żeby nie przekraczać przepisów
przy tym wyprzedzaniu :)

Eee tam, traktory momentalnie wyprzedza i nie lamie przepisow :)
"Tirowcow" nie musi wyprzedzac, zazwyczaj jada >50 w zabudowanym i = 90 po za zabudowanym :) No chyba, ze jakis stromy podjazd sie pojawi, wowczas ma okazje zaszalec i popedzic "zaczipowane" 139 konikow do 90tki :)

Data: 2009-12-09 23:51:26
Autor: PrusaX
Slizgajace sie sprzeglo - auto po chipie
Nie ruszaj programu, masz sporo wiekszy moment i przypaliłes już
sprzęgło, za jais czas czeka cie wymiana, u mnie po modzie sie
podslizgue i 3miesiąc tak jeżdżę jak sie wysypie to trzeba bedzie
robic, ale taka jest cena wiekszej mocy.

Pozdrawiam

Data: 2009-12-11 11:20:59
Autor: MarcinJM
Slizgajace sie sprzeglo - auto po chipie

Data: 2009-12-10 10:52:29
Autor: zkruk [Lodz]
omega_fan wrote:

Dodam że auto jest po lekkim modzie (115 -> 143 KM,
310 -> 370 Nm)

to nie jest lekki mod - tylko głupi mod

chipuje się tak by skok Nm był jak najmniejszy
a tutaj masz pierdolnięcie które zrywa Ci w okolicy 2-2.5 krpm sprzęgło

pojedź do dobrego tunera - albo reklamuj chipa
jak zejdzie do 340-350 będzie git

a teraz niestety masz sprzęgło do wymiany
dwumasa zależy od przebiegu
choć po chipie zużywa sie szybciej

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-12-10 11:34:46
Autor: omega_fan

"zkruk [Lodz]" <zkruk_spam_@gazeta.pl> wrote in message news:<hfqgud$q9$1@inews.gazeta.pl>...
omega_fan wrote:

> Dodam że auto jest po lekkim modzie (115 -> 143 KM,
> 310 -> 370 Nm)

to nie jest lekki mod - tylko głupi mod

LOL podziwiam Twoją przenikliwość, ileż to wydedukowałeś
o moim modzie na podstawie tych 4 cyferek.

chipuje się tak by skok Nm był jak najmniejszy
a tutaj masz pierdolnięcie które zrywa Ci w okolicy 2-2.5 krpm sprzęgło

Noo... widziałeś mój wykres, że wypowiadasz się na temat skoków? :)

pojedź do dobrego tunera - albo reklamuj chipa
jak zejdzie do 340-350 będzie git

Mój tuner zły nie jest. Wręcz przeciwnie.
Zdjąć można zawsze, ale nie o to chodzi.

a teraz niestety masz sprzęgło do wymiany
dwumasa zależy od przebiegu
choć po chipie zużywa sie szybciej

Zadając pytanie chodziło mi o to, czy oprócz zużycia
sprzęgła "eksploatacyjnego" mogą być jakieś inne przyczyny
śliźnięcia... jakiś wyciek oleju, nie wiem... coś innego.

Data: 2009-12-10 12:00:03
Autor: zkruk [Lodz]
omega_fan wrote:

[...]

;]

chipuje się tak by skok Nm był jak najmniejszy
a tutaj masz pierdolnięcie które zrywa Ci w okolicy 2-2.5 krpm
sprzęgło

Noo... widziałeś mój wykres, że wypowiadasz się na temat skoków? :)

no to pokaż

http://zbigniewkruk.com/tmp/chip.jpg
tu masz mój
wzrost Nm o 10%
wzrost mocy o 22%

u Ciebie odpowiednio
19%
24%

zapewne nie zlikwidował Ci overboosta na 2k rpm i sprzęgło na tym odcinku dostaje po dupie

pojedź do dobrego tunera - albo reklamuj chipa
jak zejdzie do 340-350 będzie git

Mój tuner zły nie jest. Wręcz przeciwnie.
Zdjąć można zawsze, ale nie o to chodzi.

możesz wymieniac sprzęgło + dwumasę co 30kkm
ile -3-4-5-6 k PLN ?
jeśli Cię stać - no problem...

przy sprzęgle hydraulicznym możesz albo założyć sprzęgło od czegoś innego (wraz ze sterowaniem) albo wymieniać tarcze/dwumase co ileś kkm
nie da się wzmocnić sprzęgła niestety ;]

[...]

sprzęgło, dwumasa
przy takim chipie

jakbyś szalał dalej to przeniesienie napędu

jedyne co bym robił to skrócił czas między wymianami oleju
jeśli olej masz co 20kkm to wymieniaj co 10-15kkm
no i im lżejszy tym lepiej...

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-12-10 14:49:23
Autor: omega_fan
[...]

Proszę:
http://i46.tinypic.com/jjxt2u.jpg

ciekawe czy dalej będziesz mi doradzał
pojechanie do dobrego tunera ;)

możesz wymieniac sprzęgło + dwumasę co 30kkm
ile -3-4-5-6 k PLN ?
jeśli Cię stać - no problem...

Mniej więcej 1,8 do 2 kPLN + robocizna,
tyle że auto ma 156 kkm najechane, z tego 30 po
chipie. Nie jest źle.

Data: 2009-12-10 14:59:19
Autor: zkruk [Lodz]
omega_fan wrote:
[...]

:P

no to w takim razie odszczekuje, bo to najlepszy tunner :)
może po prostu żądania co do tego silnika były zbyt wygórowane? :)

natomiast ten wykres ... ten spadek mocy po 3krpm by mnie dobił
nienawidze tego w dieslach

ten 1.9 to tradycyjny 1.9 TDI PD z VW ?

[...]

no to masz do wymiany sprzęgło + dwumas i kolejne 100kkm do zrobienia
myślałem że auto ma z 50 kkm ;]

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-12-10 15:16:38
Autor: Marcin Stankiewicz
Slizgajace sie sprzeglo - auto po chipie
Dnia Thu, 10 Dec 2009 14:59:19 +0100, zkruk [Lodz] na pl.misc.samochody
napisał(a):

ten 1.9 to tradycyjny 1.9 TDI PD z VW ?

A co masz na górze wykresu  ?

A co do poprzedniego postu :

nie da się wzmocnić sprzęgła niestety ;]

Bo ponieważ ?

"Jest trochę szaleństwa w miłości, ale też trochę rozumu w tym szaleństwie.
Fredrich Nietsche"

Data: 2009-12-10 15:21:09
Autor: zkruk [Lodz]
Slizgajace sie sprzeglo - auto po chipie
Marcin Stankiewicz wrote:

A co do poprzedniego postu :

nie da się wzmocnić sprzęgła niestety ;]

Bo ponieważ ?

a jak chcesz to zrobić?

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-12-10 15:31:10
Autor: Marcin Stankiewicz
Slizgajace sie sprzeglo - auto po chipie
Dnia Thu, 10 Dec 2009 15:21:09 +0100, zkruk [Lodz] na pl.misc.samochody
napisał(a):

a jak chcesz to zrobić?

Radzikowski jakiś tam sposób wymyślił :] ... Nawet opisem się chwali ...

http://www.sprzegla.com/codzienna/sprzegla-jazda-codzienna.html

"To, co mało kosztuje, mało też jest cenione. Miguel de Cervantes"

Data: 2009-12-10 16:43:33
Autor: zkruk [Lodz]
Marcin Stankiewicz wrote:

a jak chcesz to zrobić?

Radzikowski jakiś tam sposób wymyślił :] ... Nawet opisem się chwali

http://www.sprzegla.com/codzienna/sprzegla-jazda-codzienna.html

a mi w rozmowie powiedział, że niestety - nie jest możliwe...
ale może chodzi o specyficzną hydraulikę w accordzie :)

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-12-10 18:58:47
Autor: Marcin J. Kowalczyk
W dniu 2009-12-10 16:43, zkruk [Lodz] pisze:
[...]

Godula tez mnie do niego wysylal na wzmocnienie sprzegla w 407...

Data: 2009-12-10 20:40:27
Autor: Marcin Stankiewicz
Slizgajace sie sprzeglo - auto po chipie
Dnia Thu, 10 Dec 2009 16:43:33 +0100, zkruk [Lodz] na pl.misc.samochody
napisał(a):

ale może chodzi o specyficzną hydraulikę w accordzie :)

To, że nie da się tego zrobić w jednym samochdzie nie oznacza, że w ogóle
się nie da :)

"Przejrzałem go na wskroś, wiem, kto za nim stoi. Stanisław Jerzy Lec"

Data: 2009-12-10 15:26:00
Autor: omega_fan
[...]

Powiem tyle, że to co widać na wykresie to jest 3 program,
1-szy był najmocniejszy, potem schodziliśmy w dół z mocą
i niutonami oraz wygładzaliśmy przebieg.

Modyfikacja jest praktycznie bezdymna (tzn. nie widać różnicy
w dymieniu do serii).

Masters dla tego silnika podaje w swojej tabelce 155 KM, 380 Nm.
Ford oferował te auta z fabrycznym chipem (Wolf) na 150 KM,
nie wiem jaki moment... ale nie wydaje mi się, żeby mój wynik
był czymś niezwykłym dla silnika AUY.

natomiast ten wykres ... ten spadek mocy po 3krpm by mnie dobił
nienawidze tego w dieslach

ten 1.9 to tradycyjny 1.9 TDI PD z VW ?

Tak. Co do spadku, nie odczuwa się tego podczas
jazdy. Ciągnie równo jak lokomotywa elektryczna
aż do 4 kprm.

Slizgajace sie sprzeglo - auto po chipie