Slizgajace sie sprzeglo - auto po chipie

Data: 2009-12-10 10:52:29
Autor: zkruk [Lodz]
Slizgajace sie sprzeglo - auto po chipie
omega_fan wrote:

Dodam że auto jest po lekkim modzie (115 -> 143 KM,
310 -> 370 Nm)

to nie jest lekki mod - tylko głupi mod

chipuje się tak by skok Nm był jak najmniejszy
a tutaj masz pierdolnięcie które zrywa Ci w okolicy 2-2.5 krpm sprzęgło

pojedź do dobrego tunera - albo reklamuj chipa
jak zejdzie do 340-350 będzie git

a teraz niestety masz sprzęgło do wymiany
dwumasa zależy od przebiegu
choć po chipie zużywa sie szybciej

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-12-10 11:34:46
Autor: omega_fan

"zkruk [Lodz]" <zkruk_spam_@gazeta.pl> wrote in message news:<hfqgud$q9$1@inews.gazeta.pl>...
omega_fan wrote:

> Dodam że auto jest po lekkim modzie (115 -> 143 KM,
> 310 -> 370 Nm)

to nie jest lekki mod - tylko głupi mod

LOL podziwiam Twoją przenikliwość, ileż to wydedukowałeś
o moim modzie na podstawie tych 4 cyferek.

chipuje się tak by skok Nm był jak najmniejszy
a tutaj masz pierdolnięcie które zrywa Ci w okolicy 2-2.5 krpm sprzęgło

Noo... widziałeś mój wykres, że wypowiadasz się na temat skoków? :)

pojedź do dobrego tunera - albo reklamuj chipa
jak zejdzie do 340-350 będzie git

Mój tuner zły nie jest. Wręcz przeciwnie.
Zdjąć można zawsze, ale nie o to chodzi.

a teraz niestety masz sprzęgło do wymiany
dwumasa zależy od przebiegu
choć po chipie zużywa sie szybciej

Zadając pytanie chodziło mi o to, czy oprócz zużycia
sprzęgła "eksploatacyjnego" mogą być jakieś inne przyczyny
śliźnięcia... jakiś wyciek oleju, nie wiem... coś innego.

Data: 2009-12-10 12:00:03
Autor: zkruk [Lodz]
omega_fan wrote:

[...]

;]

chipuje się tak by skok Nm był jak najmniejszy
a tutaj masz pierdolnięcie które zrywa Ci w okolicy 2-2.5 krpm
sprzęgło

Noo... widziałeś mój wykres, że wypowiadasz się na temat skoków? :)

no to pokaż

http://zbigniewkruk.com/tmp/chip.jpg
tu masz mój
wzrost Nm o 10%
wzrost mocy o 22%

u Ciebie odpowiednio
19%
24%

zapewne nie zlikwidował Ci overboosta na 2k rpm i sprzęgło na tym odcinku dostaje po dupie

pojedź do dobrego tunera - albo reklamuj chipa
jak zejdzie do 340-350 będzie git

Mój tuner zły nie jest. Wręcz przeciwnie.
Zdjąć można zawsze, ale nie o to chodzi.

możesz wymieniac sprzęgło + dwumasę co 30kkm
ile -3-4-5-6 k PLN ?
jeśli Cię stać - no problem...

przy sprzęgle hydraulicznym możesz albo założyć sprzęgło od czegoś innego (wraz ze sterowaniem) albo wymieniać tarcze/dwumase co ileś kkm
nie da się wzmocnić sprzęgła niestety ;]

[...]

sprzęgło, dwumasa
przy takim chipie

jakbyś szalał dalej to przeniesienie napędu

jedyne co bym robił to skrócił czas między wymianami oleju
jeśli olej masz co 20kkm to wymieniaj co 10-15kkm
no i im lżejszy tym lepiej...

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-12-10 14:49:23
Autor: omega_fan
[...]

Proszę:
http://i46.tinypic.com/jjxt2u.jpg

ciekawe czy dalej będziesz mi doradzał
pojechanie do dobrego tunera ;)

możesz wymieniac sprzęgło + dwumasę co 30kkm
ile -3-4-5-6 k PLN ?
jeśli Cię stać - no problem...

Mniej więcej 1,8 do 2 kPLN + robocizna,
tyle że auto ma 156 kkm najechane, z tego 30 po
chipie. Nie jest źle.

Data: 2009-12-10 14:59:19
Autor: zkruk [Lodz]
omega_fan wrote:
[...]

:P

no to w takim razie odszczekuje, bo to najlepszy tunner :)
może po prostu żądania co do tego silnika były zbyt wygórowane? :)

natomiast ten wykres ... ten spadek mocy po 3krpm by mnie dobił
nienawidze tego w dieslach

ten 1.9 to tradycyjny 1.9 TDI PD z VW ?

[...]

no to masz do wymiany sprzęgło + dwumas i kolejne 100kkm do zrobienia
myślałem że auto ma z 50 kkm ;]

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-12-10 15:16:38
Autor: Marcin Stankiewicz
Slizgajace sie sprzeglo - auto po chipie
Dnia Thu, 10 Dec 2009 14:59:19 +0100, zkruk [Lodz] na pl.misc.samochody
napisał(a):

ten 1.9 to tradycyjny 1.9 TDI PD z VW ?

A co masz na górze wykresu  ?

A co do poprzedniego postu :

nie da się wzmocnić sprzęgła niestety ;]

Bo ponieważ ?

"Jest trochę szaleństwa w miłości, ale też trochę rozumu w tym szaleństwie.
Fredrich Nietsche"

Data: 2009-12-10 15:21:09
Autor: zkruk [Lodz]
Slizgajace sie sprzeglo - auto po chipie
Marcin Stankiewicz wrote:

A co do poprzedniego postu :

nie da się wzmocnić sprzęgła niestety ;]

Bo ponieważ ?

a jak chcesz to zrobić?

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-12-10 15:31:10
Autor: Marcin Stankiewicz
Slizgajace sie sprzeglo - auto po chipie
Dnia Thu, 10 Dec 2009 15:21:09 +0100, zkruk [Lodz] na pl.misc.samochody
napisał(a):

a jak chcesz to zrobić?

Radzikowski jakiś tam sposób wymyślił :] ... Nawet opisem się chwali ...

http://www.sprzegla.com/codzienna/sprzegla-jazda-codzienna.html

"To, co mało kosztuje, mało też jest cenione. Miguel de Cervantes"

Data: 2009-12-10 16:43:33
Autor: zkruk [Lodz]
Marcin Stankiewicz wrote:

a jak chcesz to zrobić?

Radzikowski jakiś tam sposób wymyślił :] ... Nawet opisem się chwali

http://www.sprzegla.com/codzienna/sprzegla-jazda-codzienna.html

a mi w rozmowie powiedział, że niestety - nie jest możliwe...
ale może chodzi o specyficzną hydraulikę w accordzie :)

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-12-10 18:58:47
Autor: Marcin J. Kowalczyk
W dniu 2009-12-10 16:43, zkruk [Lodz] pisze:
[...]

Godula tez mnie do niego wysylal na wzmocnienie sprzegla w 407...

Data: 2009-12-10 20:40:27
Autor: Marcin Stankiewicz
Slizgajace sie sprzeglo - auto po chipie
Dnia Thu, 10 Dec 2009 16:43:33 +0100, zkruk [Lodz] na pl.misc.samochody
napisał(a):

ale może chodzi o specyficzną hydraulikę w accordzie :)

To, że nie da się tego zrobić w jednym samochdzie nie oznacza, że w ogóle
się nie da :)

"Przejrzałem go na wskroś, wiem, kto za nim stoi. Stanisław Jerzy Lec"

Data: 2009-12-10 15:26:00
Autor: omega_fan
[...]

Powiem tyle, że to co widać na wykresie to jest 3 program,
1-szy był najmocniejszy, potem schodziliśmy w dół z mocą
i niutonami oraz wygładzaliśmy przebieg.

Modyfikacja jest praktycznie bezdymna (tzn. nie widać różnicy
w dymieniu do serii).

Masters dla tego silnika podaje w swojej tabelce 155 KM, 380 Nm.
Ford oferował te auta z fabrycznym chipem (Wolf) na 150 KM,
nie wiem jaki moment... ale nie wydaje mi się, żeby mój wynik
był czymś niezwykłym dla silnika AUY.

natomiast ten wykres ... ten spadek mocy po 3krpm by mnie dobił
nienawidze tego w dieslach

ten 1.9 to tradycyjny 1.9 TDI PD z VW ?

Tak. Co do spadku, nie odczuwa się tego podczas
jazdy. Ciągnie równo jak lokomotywa elektryczna
aż do 4 kprm.

Slizgajace sie sprzeglo - auto po chipie