¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód

Data: 2011-11-09 08:37:49
Autor: MarcinJM
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód
W dniu 2011-11-09 08:27, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:
Pewnie ju¿ nied³ugo bêdê mia³ okazjê sprawdziæ przydatno¶æ mojego C-fünf
do zabaw na ¶liskim, ale póki co napiszcie, proszê, czego mo¿na siê w
tym wzglêdzie spodziewaæ po hamulcu rêcznym dzia³aj±cym na kola przednie.

Naprawe rzeczonego z AC

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-11-09 09:52:37
Autor: krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]
W dniu 2011-11-09 08:37, MarcinJM pisze:
[...]

cototonie! Czyli co - rêka precz od rêcznego dopóki ko³a w ruchu?

--
Krzysiek Niemkiewicz - inicja³y[at]post.pl
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --

Data: 2011-11-09 15:16:38
Autor: J.F
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód
U¿ytkownik "krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]"  napisa³ w
[...]

Nie wiem jak to tam zrobione ... ale patrzac na coraz to "nowoczesniejsze rozwiazania - da sie to w ogole uruchomic w czasie jazdy ?

P.S. Pogromcy mitow testowali hamowanie biegiem wstecznym.
Praktyka okazala sie zgodna z teoria - w automacie przestawic dzwignie sie dalo, tylko ze efektu nie bylo zadnego, w recznej skrzyni wrzucic sie nie dalo, i efekt byl taki sam :-)

J.

Data: 2011-11-09 14:23:39
Autor: AZ
On 2011-11-09, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Jakbym nie mial miec hamulcow to bym wrzucil najnizszy bieg jaki sie da,
zgasil silnik i wcisnal gaz do oporu (jezeli nie jest drive-by-wire
;-)).

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-09 14:27:06
Autor: masti
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód
Dnia pięknego Wed, 09 Nov 2011 14:23:39 +0000 osobnik zwany AZ wystukał:

i wcisnal gaz do oporu

a czemu to miałoby służyć?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-11-09 14:30:53
Autor: AZ
On 2011-11-09, masti <gone@to.hell> wrote:

i wcisnal gaz do oporu

a czemu to miałoby służyć?

Efektywniejsze hamowanie silnikiem?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-09 14:37:51
Autor: masti
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód
Dnia pięknego Wed, 09 Nov 2011 14:30:53 +0000 osobnik zwany AZ wystukał:

On 2011-11-09, masti <gone@to.hell> wrote:

i wcisnal gaz do oporu

a czemu to miałoby służyć?

Efektywniejsze hamowanie silnikiem?

a w jakiż to sposób?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-11-09 15:42:57
Autor: DoQ
W dniu 09-11-2011 15:30, AZ pisze:
i wcisnal gaz do oporu
a czemu to miałoby służyć?
Efektywniejsze hamowanie silnikiem?

A jaki ma z tym związek wciśnięcie gazu??

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-11-09 14:46:45
Autor: AZ
On 2011-11-09, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

A jaki ma z tym związek wciśnięcie gazu??

Otwarta przepustnica - wiecej pracy na sprezanie?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-09 15:50:54
Autor: DoQ
W dniu 09-11-2011 15:46, AZ pisze:

A jaki ma z tym związek wciśnięcie gazu??
Otwarta przepustnica - wiecej pracy na sprezanie?

PomijajÄ…c sens otwierania przepustnicy,  jak zatkasz wydech to go zdusisz czy uÅ‚atwisz mu pracÄ™?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-11-09 18:27:35
Autor: Michał Baszyński
On 2011-11-09, DoQ<pawel.doq@gmail.com>  wrote:

A jaki ma z tym związek wciśnięcie gazu??

Otwarta przepustnica - wiecej pracy na sprezanie?

jaka przepustnica?
o diesla pytam ;-P

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-11-09 19:09:21
Autor: Przemysław Czaja
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód

Użytkownik "Michał Baszyński"

Otwarta przepustnica - wiecej pracy na sprezanie?

jaka przepustnica?
o diesla pytam ;-P

Normalna, jak to w dieslu...z choinki spadłeś?

Data: 2011-11-09 19:21:21
Autor: Artur Maśląg
[...]

Przepustnica? Normalna? Jak to w dieslu?

Jaka przepustnica? Od gaszenia silnika?

> z choinki spadłeś?

Chyba Ty...

PS - na choinkę to jeszcze trochę czasu zostało...

Data: 2011-11-09 23:08:05
Autor: DoQ
W dniu 09-11-2011 19:21, Artur Maśląg pisze:

Przepustnica? Normalna? Jak to w dieslu?
Jaka przepustnica? Od gaszenia silnika?

Jeśli do gaszenia silnika to robi to samo co przepustnica w benzynie, zamyka dopływ powietrza.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-11-09 23:28:37
Autor: DoQ
W dniu 09-11-2011 23:21, Artur Maśląg pisze:

Jeśli do gaszenia silnika to robi to samo co przepustnica w benzynie,
zamyka dopływ powietrza.
Nie bardzo.

Nie zamyka dopływu powietrza?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-11-13 18:37:48
Autor: nazgul
¦lizgawka a hamulec rêczny... na p rzód

Jeśli do gaszenia silnika to robi to samo co przepustnica w benzynie,
zamyka dopływ powietrza.
Nie bardzo.

Nie zamyka dopływu powietrza?

nie bardzo
czyli zamyka ale słabo.

Data: 2011-11-13 19:07:28
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
W dniu 2011-11-13 18:37, nazgul pisze:

[...]

Silnik diesla z zamkniętą całkowicie przepustnicą działa tylko na wolnych obrotach - zero mocy i biała chmura z niespalonego ON...
Przerabiałem :(

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-11-09 19:27:21
Autor: The_EaGle
[...]

LOL :)

Ciągle mam nadzieje że żartujesz :)

Rafał

Data: 2011-11-10 16:18:53
Autor: Przemysław Czaja
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód

Użytkownik "The_EaGle"

[...]

W dieslu jest urządzenie, które nosi dumną nazwę "przepustnica" i wyobraź sobie ona przepuszcza powietrze - cud nie?

;-)

Data: 2011-11-10 17:11:25
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-11-09 19:27, The_EaGle pisze:

[...]

Sa, sa. Dieslowi do normalnej pracy potrzebne to jak druga dziura w dupie, ale ekolodzy...
Lambda dziala na ilosc wydychanego tlenu (w przeciwienstwie do alkomatu ;)) i bez regulacji doplywu powietrza nie mozna by efektywnie korzystac z katalizatora.
Ciekawi mnie tylko, ile sprawnosci diesla zabiera przepustnica (wprowadza dodoatkowe opory).

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-11-10 17:34:55
Autor: Michał Baszyński
W dniu 2011-11-10 17:11, MarcinJM pisze:

[...]

jeśli myślę o tym, o czym ty myślisz, to to coś się nie nazywa przepustnica, tylko zawór EGR. Dawanie przepustnicy byłoby raczej bez sensu, zwłaszcza jak się jeszcze wprowadza doładowanie silnika(czyli celowo zwiększa ilość wpychanego do cylindrów powietrza).
A zawór EGR jak sama nazwa wskazuje służy do dawkowania do kolektora dolotowego odpowiedniej ilości gazów wylotowych (czyli spalin) aby zredukować ilość powstających tlenków azotu.
Gdyby diesle miały przepustnicę, to na przykład w moim staruszku nie byłoby potrzeby montowania specjalnej pompy podciśnieniowej, tylko podciśnienie byłoby brane z kolektora dolotowego (tak jak to w benzynowcach zrobili). A katalizator i EGR ma.

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-11-11 10:33:26
Autor: Przemysław Czaja

http://www.opelczesciuzywane.pl/PRZEPUSTNICA_POWIETRZA_19_CDTI_Z19DT_Z19DTL_OPEL_ASTRA_SIGNUM_VECTRA_ZAFIRA-2079.html

Data: 2011-11-13 18:30:09
Autor: Michał Baszyński
¦lizgawka a hamulec rêczny... na p rzód

http://www.opelczesciuzywane.pl/PRZEPUSTNICA_POWIETRZA_19_CDTI_Z19DT_Z19DTL_OPEL_ASTRA_SIGNUM_VECTRA_ZAFIRA-2079.html

jakiś wymysł, do działania diesla kompletnie niepotrzebny

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-11-13 18:34:35
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-11-13 18:30, Michał Baszyński pisze:

http://www.opelczesciuzywane.pl/PRZEPUSTNICA_POWIETRZA_19_CDTI_Z19DT_Z19DTL_OPEL_ASTRA_SIGNUM_VECTRA_ZAFIRA-2079.html

jakiś wymysł, do działania diesla kompletnie niepotrzebny

A co ja napisalem? umiesz czytac?

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-11-13 19:05:14
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
W dniu 2011-11-10 17:34, Michał Baszyński pisze:

[...]
Widzisz - w moim dieslu (2001) zaworowi EGR (wpuszczającemu spaliny do kolektora dolotowego) towarzyszy przepustnica w kolektorze (za turbo) dławiąca przepływ powietrza aby silnik zassał więcej spalin...

[...]
Pompę podciśnienia też mam na pokładzie - obsługuje: hamulce, sterownie turbosprężarką, EGR-em, przepustnicę i zawirowacze (?) w kanałach głowicy.

Duże diesle - w ciężarówkach też mają coś na kształt przepustnicy - hamulec klapowy wspomagający hamowanie silnikiem.

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-11-13 20:45:28
Autor: Karolek
W dniu 2011-11-13 19:05, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:

Duże diesle - w ciężarówkach też mają coś na kształt przepustnicy -
hamulec klapowy wspomagajÄ…cy hamowanie silnikiem.

Ale na wydechu.

--
Karolek

Data: 2011-11-09 18:34:51
Autor: RoMan Mandziejewicz
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód
Hello AZ,

Wednesday, November 9, 2011, 3:23:39 PM, you wrote:

[...]

Nie ma czasu na takie kombinacje.

--
Best regards,

¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód