Ślizgawka w Żywcu - ostrzeżenie

Data: 2013-09-02 01:24:16
Autor: Marek
Ślizgawka w Żywcu - ostrzeżenie
Inwencja budowniczych dróg wciąż nie przestaje mnie zadziwiać. Wczoraj, dzięki jednemu z ich sprytnych patentów, miałem okazję poćwiczyć kontrolowanie poślizgu przed rondem na Krakowskiej w Żywcu. Mojej lubej "błotnik się telepał" gdy wołałem by ostrzec, więc chwilę potem zrobiła dokładnie to samo. A bajer polega na tym, że ślizgawka o "szarej godzinie" wygląda jak zwykła linia pobocza. Do ronda wzdłuż drogi biegnie nakrapiany budzik, a tuż przed rondem pojawia się zwykła linia. Pozornie zwykła. Tak to wygląda z kosmosu: http://goo.gl/maps/EUD5s , tak z bliska: http://i4.minus.com/i7HZSquQgzkL.JPG , a tak - z bardzo bliska: http://i1.minus.com/ibciwmQalnYgRA.JPG . Gładki granit wystaje na kilka centymetrów ponad jezdnię, więc przy najechaniu pod ostrym kątem pojawia się efekt jak na szynach tramwajowych.
Właściwie nie ma powodu, by tam przecinać linię pobocza, ale pobocze powyżej jest wyjątkowo kiepskiej jakości, więc jechałem jezdnią, a niżej - chciałem przed skrzyżowaniem stanąć na poboczu i sprawdzić dalszą drogę. Znajdzie się pewnie wiele innych powodów, by najechać na tę linię. Warto więc pamiętać, że tam akurat się tego robić nie powinno.

--
Marek

Ślizgawka w Żywcu - ostrzeżenie