Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   "S³oninka i kie³baska"

"S³oninka i kie³baska"

Data: 2010-04-01 18:01:33
Autor: Grzegorz Z.
"S³oninka i kie³baska"
Obecny model wychowania seksualnego w Polsce, realizowany jest zgodnie z
wytycznymi katolickiej etyki seksualnej.  Niestety skutkiem takiej nieudolnej seksoÅ›wiaty sÄ… m.in. dość wysoki
wskaźnik zakażeń na choroby przenoszone drogą płciową, wysoki odsetek
nieplanowanych nastoletnich ciąż, brak gruntownej wiedzy o antykoncepcji,
stereotypy ról płciowych, których namacalnym dowodem są wszelkie przejawy
dyskryminacji płciowej w życiu społecznym i prywatnym. To wszystko rodzi
nie tylko dramaty młodych ludzi, ale również ich rodzin. To wszystko
złożyło się na moje zainteresowanie tą problematyką na tyle, że
zdecydowałem się podjąć trud zgłębienia jej.

Młodzież, opisując swoje doświadczenia najczęściej zwraca uwagę na to, że
osoby, które prowadzą zajęcia są niekompetentne i przekazują swoje poglądy
zamiast obiektywnej, neutralnej światopoglądowo wiedzy. Nauczyciele wstydzą
się tematu poruszanego na lekcji. W niektórych przypadkach przez gardło nie
chce im przejść słowo "seks". Za to antykoncepcję nazywają "dziełem
Szatana"  Zamiast edukować straszÄ… i obrzydzajÄ… uczniom współżycie. Zdarza siÄ™, że
zajęcia prowadzą księża, katecheci, lub... nauczyciele muzyki lub
informatyki. Osoby te często prezentują fanatycznie religijny stosunek do
ludzkiej seksualnoÅ›ci czy antykoncepcji.  "JeÅ›li seks to tylko do prokreacji...". Najbardziej przerażajÄ… jednak
treści, jakie nauczyciele przekazują uczniom w trakcie zajęć. Oto kilka
przykładów poglądów na temat antykoncepcji (materiały pochodzą z raportu
grupy "PONTON"):  - "Wychowanie do życia w rodzinie mieliÅ›my z 60 letniÄ… paniÄ… pedagog, która
nam tylko na jednej lekcji wprowadziła temat seksu i opowiadała o jakiś
niestworzonych rzeczach np. że jedną z metod antykoncepcji jest położenie
siÄ™ przez dziewczynÄ™ w wodzie z octem, która wypÅ‚ucze i zabije plemniki! "  - "W liceum Pani, która przyszÅ‚a nie wiadomo skÄ…d, opowiadaÅ‚a o
kalendarzyku i o tym, że prezerwatywy nie są skuteczną metodą, bo kondom
może tak uciskać na podstawę penisa, że spowoduje to odcięcie dopływu krwi
, a to może doprowadzić do trwaÅ‚ej impotencji"  - "W gimnazjum za uÅ›wiadamianie wzięła siÄ™ nasza nawiedzona katechetka. To
był naprawdę koszmar! Według niej każdy seks powinien prowadzić do
prokreacji, a żona powinna oddawać się swojemu mężowi w ciszy i z pokorą, a
każda kobieta, która z seksu czerpie przyjemność będzie się smażyć w piekle
.. Mężczyzna ma swoje potrzeby i jeśli żona mu odmawia, nie ma co się
dziwić, że ją zdradza, twierdziła też, że dziewczyna, która straciła
dziewictwo przed ślubem jest jak nadgryzione jabłko, którego nikt nie
bÄ™dzie chciaÅ‚."  Jeszcze bardziej kuriozalne przykÅ‚ady pochodzÄ… z zajęć na temat
dojrzewania, fizjologii i orientacji seksualnych:  - "W moim gimnazjum zajÄ™cia prowadzi katechetka, którÄ… poprosiÅ‚yÅ›my, o
przedstawienie nam budowy ciała mężczyzny. Tylko ogólnie przedstawiła nam
zarys po czym oznajmiła, że facet jest ohydny pod względem wyglądu
zewnętrznego (miała na myśli męskie organy rozrodcze). O homoseksualistach
powiedziała wielce oburzona, że takich ludzi nie powinno być na świecie, że
to jest jakÄ…Å› choroba"   - "Na lekcji w liceum nasza nauczycielka od biologii narzÄ…dy kobiece
nazywała słoninką, a męskie kiełbaską , stwierdziła, że na pewno wszystko
już wiemy od rodziców i przeszliśmy do innych działów, a gdy próbowałam
porozmawiać z mamÄ… w domu, usÅ‚yszaÅ‚am, że wszystkiego dowiem siÄ™ w szkole."  - "Nasza katechetka w szkole poinformowaÅ‚a dziewczyny, że tamponów nie
można używać, bo przyrastajÄ… do pochwy "  Uczniowie żalÄ… siÄ™, że na zajÄ™ciach brak jakiejkolwiek formy dyskusji.
Nauczyciele udzielają tylko i wyłącznie odpowiedzi według własnego
światopoglądu. Wszelkie próby polemiki są ucinane. Dyskusja z nauczycielem
kończy się dla ucznia wyrzuceniem z klasy lub obniżona oceną ze
sprawowania.  W trakcie zajęć nie sÄ… natomiast poruszane kwestie zwiÄ…zane z przemocÄ…
seksualną, czy np. działaniem pigułki gwałtu. Na lekcjach w niektórych
szkołach można za to usłyszeć, że "gwałt to kara za rozwiązłość", a
zgwaÅ‚cona dziewczyna "powinna być objÄ™ta ekskomunikÄ…".  Przypatrzmy siÄ™ teraz przykÅ‚adom treÅ›ci podrÄ™czników szkolnych, które
dopuszczone zostały przez MEN do realizacji zajęć z "Przygotowania do życia
w rodzinie".

1. Stereotypowe ujÄ™cie ról pÅ‚ciowych  "Mężczyźni sÄ… bardziej uzdolnieni technicznie, mechanicznie, nastawieni na
wykonanie zadania. Natomiast kobiety zwracają większą uwagę na szczegóły,
są zręczniejsze manualnie, mają większe zdolności językowe. Mają zazwyczaj
bardziej podzielną uwagę i potrafią wykonywać wiele rzeczy na raz, co jest
koniecznością dla prawidłowego funkcjonowania rodziny, natomiast mężczyzna
skupia się na jednej czynności i z trudem przychodzi mu załatwienie kilku
spraw jednoczeÅ›nie"  T. Król, M. RyÅ› (red.), WÄ™drujÄ…c ku dorosÅ‚oÅ›ci. Przygotowanie do życia w
rodzinie dla uczniów szkół ponad gimnazjalnych, Wyd. Rubikon, Kraków 2002,
s. 57.  2. Homoseksualizm  "Generalnie postawa homoseksualna jest formÄ… zaprzeczenia wÅ‚asnej
płciowości i wyrazem lęku przed partnerem płci odmiennej oraz agresji wobec
samego siebie. (...) najczęściej rozwój nastawienia homoseksualnego jest
związany z nieprawidłowościami w atmosferze i funkcjonowaniu rodziny
dziecka oraz pierwszymi doświadczeniami seksualnymi. Sięganiu do zachowań
homoseksualnych sprzyja także kreowanie w środkach masowego przekazu obrazu
prawdziwego mężczyzny i prawdziwej kobiety, wpędzający ludzi w kompleksy,
że oni tacy nie sÄ…".  M. W. Grabowscy, A. M. Niemyscy, M. P. WÅ‚ochowiczowie, Zanim wybierzesz...,
Przygotowanie do życia w rodzinie, podstawy wychowania seksualnego,
Wydawnictwa Szkolne PWN, Warszawa 1998, s. 153.  "I chociaż w homoseksualizmie wzajemne przyciÄ…ganie siÄ™ osób tej samej pÅ‚ci
jest nieraz silne, to jednak jest ono nie tyle wyrazem prawdziwej miłości,
co raczej zaspokojenia pewnego przymusu emocjonalno-seksualnego (...) Akty
homoseksualne są sprzeczne z prawem naturalnym, ponieważ nie wypływają one
z prawdziwego dopełniania się uczuciowego i seksualnego, jakie ma miejsce w
relacji kobiety i mężczyzny"  T. Król, M. RyÅ› (red.), WÄ™drujÄ…c ku dorosÅ‚oÅ›ci..., s. 91.  3. Masturbacja  "W pierwszej chwili post factum skutki onanizmu pozostajÄ… realne -
niewidzialne; ujawniają się po pewnym czasie. Utrwala się wówczas skłonność
do przeżywania swojego ciała jako rzeczy lub przedmiotu dla przeżywania
specyficznych doznań, a więc redukcja osoby do rzeczy z podświadomym
obniżeniem poczucia własnej wartości. (Jestem rzeczą, jestem nikim, jestem
Å›mieciem)"  W. Papis, Å»ycie i miÅ‚ość - poradnik dla nauczyciela, Wyd. Trawers, Warszawa
1993, s. 113.  "JeÅ›li jesteÅ› w naÅ‚ogu masturbacji, staraj siÄ™ od niego uwolnić (...) jeÅ›li
nie udaje Ci się to od razu, możesz walczyć stopniowo, małymi kroczkami,
zaczynajÄ…c nawet od powstrzymywania siÄ™ przez 5 minut - nie poddawaj siÄ™.
Pozostawanie w nałogu może mieć bowiem poważne konsekwencje w przyszłym
życiu. Przede wszystkim ciągłe uczucie zniewolenia będzie utrudniało
dochodzenie do dojrzałości uczuciowej. Oprócz tego może spowodować
zaburzenia w kontaktach z płcią odmienną, nawet znacznie zmniejszać
zdolność peÅ‚nego przeżywania radoÅ›ci ze współżycia w małżeÅ„stwie"  M. W. Grabowscy, A. M. Niemyscy, M. P. WÅ‚ochowiczowie, Zanim wybierzesz...,
s. 107.  "Do dziÅ› zdarzajÄ… siÄ™ wÄ…tpliwoÅ›ci, czy nie jest ona przyczynÄ… np.
niepÅ‚odnoÅ›ci, niedorozwoju czy innych schorzeÅ„"  T. Król (red.), WÄ™drujÄ…c ku dorosÅ‚oÅ›ci. Wychowanie do życia w rodzinie dla
uczniów klas I-III gimnazjum, Wyd. Rubikon, Kraków 2001, s. 53.  4. Antykoncepcja  "Wiemy już, że caÅ‚a fizjologia sfery pÅ‚ciowej, a szczególnie fizjologia
aktu seksualnego jest nastawiona na powstanie nowego życia. Antykoncepcja
musi więc coś uszkodzić - albo przebieg współżycia, albo procesy
fizjologiczne w organizmie kobiety. Każdy środek uszkadzający funkcje
rozrodcze wywiera działanie uboczne na inne narządy i to tym silniejsze, im
wyższa jest jego skuteczność antykoncepcyjna"  T. Król (red.), WÄ™drujÄ…c ku dorosÅ‚oÅ›ci, Wyd. AND, 1994 , s. 138.  "LÄ™k przed nieplanowanÄ… ciążą sprawia, że czÄ™sto siÄ™ga siÄ™ po metodÄ™
szkodliwą dla zdrowia, by za wszelką cenę uniknąć poczęcia. (...) problem
jest bardzo poważny, bo młodzi ludzie bez namysłu niszczący swoją płodność,
a zarazem pragnący w przyszłości mieć dzieci, mogą się ich nigdy nie
doczekać"  E. KosiÅ„ska, R. Sobiecki (red.), Wokół nas. Wiedza o spoÅ‚eczeÅ„stwie dla
klasy III gimnazjum, Wyd. Rubikon, Kraków 2001, s. 82.

"Człowiek dojrzały potrafi kierować sobą w oparciu o świadomość i wolność,
czyli w oparciu o zdolność logicznego myślenia i mądrego podejmowania
decyzji. Dzięki świadomości i wolności człowiek może radzić sobie z
odżywianiem bez sięgania po tabletki odchudzające, z emocjami i nastrojami
bez sięgania po alkohol, narkotyk czy leki uspokajające oraz z własną
płodnością bez sięgania po tabletki antykoncepcyjne czy prezerwatywy.
Antykoncepcja jest potrzebna jedynie tym, którzy mają problemy z
osiÄ…gniÄ™ciem Å›wiadomoÅ›ci lub wolnoÅ›ci w odniesieniu do sfery seksualnej"  E. KosiÅ„ska, R. Sobiecki (red.), Wokół nas..., s. 89.  "PiguÅ‚ki z reguÅ‚y sÄ… zapisywane zdrowym, mÅ‚odym kobietom, a dziaÅ‚ania
niepożądane mogÄ… uczynić je chorymi - wymagajÄ…cymi leczenia"  T. Król, M. RyÅ› (red.), WÄ™drujÄ…c ku dorosÅ‚oÅ›ci..., s. 190.  5. Sakralizmy pojÄ™ciowe

"U człowieka - tylko u niego - źródło życia jest zamknięte. Pieczęć ta
znajduje się w ciele kobiety. Choć pieczęć źródła życia znajduje się w
ciele dziewczynki, to przecież ona sama - sama jedna - (podobnie jak i on -
sam jeden) - nigdy życia nie przekaże. A więc, symbol pieczęci źródła życia
dotyczy nie tylko dziewczynek, ale również chłopców. Dopóki nie zakładają
wspólnoty rodzinnej - każde z nich jest jakby «ogrodem zamkniętym i źródłem
niezapieczętowanym (...) Komórki jajowe należą do źródła życia u każdej
kobiety. Znajduje się ono w niższej części tułowia, wewnątrz ciała. Można
też powiedzieć, że jest to sanktuarium życia"  W. Papis, Wzrastam w mÄ…droÅ›ci, Wyd. Trawers, Warszawa 1993, s. 115

http://wiadomosci.onet.pl/waszymzdaniem/43688,97,artykul.html

--
"Przyjemnie jest robić zakupy w niedzielę i słyszeć wściekłe
szarpanie za dzwony zdenerwowanych plebanów"

Data: 2010-04-01 18:07:40
Autor:
"S³oninka i kie³baska"
On Thu, 1 Apr 2010 18:01:33 +0200, "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl>
wrote:

Obecny model wychowania seksualnego w Polsce, realizowany jest zgodnie z
wytycznymi katolickiej etyki seksualnej.  [...]

 genialne odkrycie. gdyby byl realizowany wg komuszej doktryny  bzykalbys adoptowana koze. na spolke z klecha. alleluja bracie!





--

 HeSk

"Nieprawd± jest, jakoby Internet by³ ziemi± niczyj±
 i terytorium darmowego opluwania innych."
* My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP)

Data: 2010-04-01 09:24:07
Autor: J-23
"S³oninka i kie³baska"
On 1 Kwi, 18:07, "<he®sk>" <wc15 bigbred...@interia.pl> wrote:
On Thu, 1 Apr 2010 18:01:33 +0200, "Grzegorz Z." <blogfi...@gazeta.pl>
wrote:

> Obecny model wychowania seksualnego w Polsce, realizowany jest zgodnie z
> wytycznymi katolickiej etyki seksualnej.  [...]

 genialne odkrycie. gdyby byl realizowany wg komuszej doktryny
 bzykalbys adoptowana koze. na spolke z klecha. alleluja bracie!

--

 HeSk

"Nieprawd± jest, jakoby Internet by³ ziemi± niczyj±
 i terytorium darmowego opluwania innych."
* My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP)

"Obecny model wychowania seksualnego w Polsce, realizowany jest
zgodnie z wytycznymi katolickiej etyki seksualnej.  [...] "

w skrocie rzeczony "model" polega na tym ze ks.pedofil nie akceptuje
kiedy wikary "marszczy freda"

Data: 2010-04-01 18:29:28
Autor:
"S³oninka i kie³baska"
On Thu, 1 Apr 2010 09:24:07 -0700 (PDT), J-23 <khanula@gazeta.pl>
wrote:

"Obecny model wychowania seksualnego w Polsce, realizowany jest
zgodnie z wytycznymi katolickiej etyki seksualnej.  [...] "

w skrocie rzeczony "model" polega na tym ze ks.pedofil nie akceptuje
kiedy wikary "marszczy freda"

 opowiedz nam o tym...


--

 HeSk

"Nieprawd± jest, jakoby Internet by³ ziemi± niczyj±
 i terytorium darmowego opluwania innych."
* My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP)

Data: 2010-04-01 10:03:26
Autor: J-23
"S³oninka i kie³baska"
On 1 Kwi, 18:29, "<he®sk>" <wc15 bigbred...@interia.pl> wrote:
On Thu, 1 Apr 2010 09:24:07 -0700 (PDT), J-23 <khan...@gazeta.pl>
wrote:

> "Obecny model wychowania seksualnego w Polsce, realizowany jest
> zgodnie z wytycznymi katolickiej etyki seksualnej.  [...] "

> w skrocie rzeczony "model" polega na tym ze ks.pedofil nie akceptuje
> kiedy wikary "marszczy freda"

 opowiedz nam o tym...



http://www.google.pl/search?source=ig&hl=pl&rlz=1G1GGLQ_PLPL262&=&q=pedofilja+w%C5%9Br%C3%B3d+ksi%C4%99%C5%BCy&meta=lr%3D&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai
http://www.google.pl/search?source=ig&hl=pl&rlz=1G1GGLQ_PLPL262&=&q=zboczenia+seksualne+w%C5%9Br%C3%B3d+kleru&meta=lr%3D&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai

Data: 2010-04-01 18:56:23
Autor: Piotr
"Słoninka i kiełbaska"

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1bxmvtqed2wg9.rxriohz4kfgv.dlg40tude.net...

Obecny model wychowania seksualnego w Polsce, realizowany jest zgodnie z
wytycznymi katolickiej etyki seksualnej.

Niestety skutkiem takiej nieudolnej seksoświaty są m.in. dość wysoki
wskaźnik zakażeń na choroby przenoszone drogą płciową, wysoki odsetek
nieplanowanych nastoletnich ciąż, brak gruntownej wiedzy o antykoncepcji,
stereotypy ról płciowych, których namacalnym dowodem są wszelkie przejawy
dyskryminacji płciowej w życiu społecznym i prywatnym. To wszystko rodzi
nie tylko dramaty młodych ludzi, ale również ich rodzin. To wszystko
złożyło się na moje zainteresowanie tą problematyką na tyle, że
zdecydowałem się podjąć trud zgłębienia jej.


Hehh, wisz zgrzesiu, angole maja lepszy system. :-)
Z czegoś ty tak zdurniał, w apcugach?
Piotr
Piotr

"S³oninka i kie³baska"

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona