Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone

Data: 2014-04-18 22:17:37
Autor: atm
Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone
Data: 2014-04-19 17:15:32
Autor: qrt
Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone
Dnia Fri, 18 Apr 2014 22:17:37 +0200, atm napisał(a):

http://www.spidersweb.pl/2014/04/windows-phone-po-35-roku.html

ja wiem czy to takie ciekawe?  IMO tekst pisany z perspektywy osoby która systemu nie zna, nie używa ale
wie ze jest zły bo te co ona używa to sa inne. centrum powiadomień ? naprawdę jest tak kafle doskonale spełniają jego
rolę. Co do szybkich ustawień zgoda. regulacja głośności - na poczatku mnie to irytowało ale teraz nie mam tego
problemu - przyzwyczaiłem sie i jest ok.

Z IE ma racje

tapeta? no proszę....

wp ma inne - IMO bardziej irytujące właciwości. ale aby to wiedzieć i napisać o nich tekst to trzeba systemu używać.

Data: 2014-04-19 17:21:06
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 19 Apr 2014 17:15:32 +0200, qrt napisał(a):

centrum powiadomień ? naprawdę jest tak kafle doskonale spełniają jego
rolę. Co do szybkich ustawień zgoda.

Przykład z życia: WP8 Black. Telefon leży na półce 2 metry od miejsca w
którym siedzę. Widzę, że się zaświecił ekran z paskiem powiadomienia u
góry. Podchodzę, pasek znika. Nie SMS. I teraz znajdź mądralo, do czego
bylo to powiadomienie. Życzę powodzenia.

regulacja głośności - na poczatku mnie to irytowało ale teraz nie mam tego
problemu - przyzwyczaiłem sie i jest ok.

Przyzwyczaiłeś się, że albo wieczorem powiadomienia z fejsa czy czegoś tam
budzą rodzinę, albo nie odbierzesz ważnego telefonu?

wp ma inne - IMO bardziej irytujące właciwości. ale aby to wiedzieć i napisać o nich tekst to trzeba systemu używać.

Ma. Wiele. Ale czy bardziej irytujące? Ciężko powiedzieć. Kilka
zlikwidowali w Black, ale w tym tempie jak skończą, to już będzie łączność
telepatyczna

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2014-04-19 18:59:08
Autor: qrt
Dnia Sat, 19 Apr 2014 17:21:06 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

jesli masz przypięte *wszystkie* kafelki z aplikacje które mają
powiadomienia na ekranie to nie ma problemu. Jesli nie masz to faktycznie jest problem.
 Tutaj też mam problem z obsługą folderów z aplikacji poczty. Niestety aby
widzieć powiadomienia o poczcie w folderze trzeba przypiąć kafelek dla
każdego folderu z osobna. bezsensukompletnie

[...]

Tu sie z tobą zgadzam ale kwestia jest inna - ta aktualizacja i tak tego
problemu i tak nie rozwiąże. Powiadomienia + głośność dzwonka to jeden
suwak a multimedia to drugi. Ja tego absolutnie nie potrzebuje. Aczkolwiek wołałbym tak jak piszesz rozdzielenie powiadomień od funkcji
telefonicznych. Ale to jest przykład czego innego. Pani blogerka otrąbiła sukces bo tego
jej brakowało, ludzie sa szcześliwi, bo dostali to czego chcieli a tan
znacznie istotniejszy (w mojej opinni również) element nie został
zaimplementowany. A problem jest w tym że tworząc to rozwiązanie MS nie słuchał userów ale
ludzi którzy WP nie używają. I to jest też problem tego tekstu ze nie pisał go user ale ktoś kto nie ma
z systemem doczynienia.
[...]

Ja bynajmniej nie twierdze ze WP jest idalny. Nie jest. Ale ma pewną wielką
zaletę. Robi co ma robić i działa w sposób akceptowalny niezależnie od tego
jaka kwotę wydamy na telfon.

Data: 2014-04-19 17:52:52
Autor: Budzik
Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone
Użytkownik qrt m@il.jakis ...

Robi co ma robić i działa w sposób akceptowalny niezależnie od tego
jaka kwotę wydamy na telfon.

Twierdze ze jest inaczej od czasu jak kupiłem telefon z WP na ktorym, jak się okazało, nie działa skype...

Data: 2014-04-19 20:04:57
Autor: qrt
Dnia Sat, 19 Apr 2014 17:52:52 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Użytkownik qrt m@il.jakis ...

Robi co ma robić i działa w sposób akceptowalny niezależnie od tego
jaka kwotę wydamy na telfon.

Twierdze ze jest inaczej od czasu jak kupiłem telefon z WP na ktorym, jak się okazało, nie działa skype...

na moim dział i to dobrze ale fakt ze mam problem z inną aplikacją (choć
nie od microsoftu) co to nie działa pomimo ze wszystkim innym działa.

Data: 2014-04-19 19:00:29
Autor: Budzik
[...]

na moim dział i to dobrze
A na moim nie. I to by default.
A kupiłem telefon przede wszystkim ze wzgledu na skype.
Takze do nastepnego telefonu z WP lub Nokii podejde z duza dozą ostrożności.

ale fakt ze mam problem z inną aplikacją
(choć nie od microsoftu) co to nie działa pomimo ze wszystkim innym
działa.

To ze WP i Skype są od tego samego producenta tylko dodaje pikanterii sprawie...

Data: 2014-04-20 08:51:29
Autor: Pszemol
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA314D4F16788Abudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Użytkownik qrt m@il.jakis ...

[...]

Czemu nie działa? Czemu nie sprawdziłeś przed zakupem?

To ze WP i Skype są od tego samego producenta tylko dodaje pikanterii
sprawie...

No zgadzam się :-)

Data: 2014-04-20 15:00:25
Autor: Budzik
Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

[...]

Czemu nie działa?

To sie trzeba pytac tandemowi microsoft / nokia - ponoc za mało ramu.

Czemu nie sprawdziłeś przed zakupem?

Z tego samego powodu dla ktorego kupujac PC nie sprawdzam czy bedzie na nim działał office czy opera a kupujac samochód nie sprawdzam czy bedzie mozna nim jezdzic po autostradzie.
Zakładam, ze pewne funkcje są uniwersalne.
Nokia zrobiła mnie w ch...ja i tak szybko jej tego nie zapomnę.

To ze WP i Skype są od tego samego producenta tylko dodaje pikanterii
sprawie...

No zgadzam się :-)
:)

Data: 2014-04-20 16:16:14
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 20 Apr 2014 15:00:25 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

To sie trzeba pytac tandemowi microsoft / nokia - ponoc za mało ramu.

Ech.. a na Microsoftowym systemie w 2003 roku Skype działało jak burza na
64MB. Dało się.

Data: 2014-04-20 10:25:54
Autor: Pszemol
"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:4yw0bn158im7.dlglepper.institute.com...
[...]

Ile ramu miała moja Nokia Xtreme Music z symbianem,
a Skype jakiś tam archaiczny na tym mogłem opalić...

Data: 2014-04-21 13:20:37
Autor: Maciej Bebenek
W dniu 2014-04-20 17:16, Waldek Godel pisze:
[...]

Przypomnę grzecznie (!), że sam Skype wycofał się z WM. Pewnie miał powody.

Data: 2014-04-21 13:31:37
Autor: J.F.
Dnia Mon, 21 Apr 2014 13:20:37 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):
[...]

Tylko czy powody byly natury technicznej ? J.

Data: 2014-04-21 21:46:08
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 21 Apr 2014 13:31:37 +0200, J.F. napisał(a):

Przypomnę grzecznie (!), że sam Skype wycofał się z WM. Pewnie miał powody.

Tylko czy powody byly natury technicznej ?

Ja tylko nadmienię, że jak w lutym 2005 roku Skype z iMate ogłaszali wypuszczenie pierwszego telefonu komórkowego z fabrycznie zainstalowanym Skype (a przy okazji zupełnie przypadkowo pierwszej publicznie dostępnej komórki umiejącej w VoIP) to była zupełnie inna firma niż kiedy dokładnie 5 lat później usunęli ze strony link do instalatora (link, bo sam program tam jeszcze wciąż był).

Data: 2014-04-19 18:38:13
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 19 Apr 2014 18:59:08 +0200, qrt napisał(a):

jesli masz przypięte *wszystkie* kafelki z aplikacje które mają
powiadomienia na ekranie to nie ma problemu.

Nie, jako człowiek mający IQ większe od rozmiaru buta mam przypięte te
kafelki, których uzywam.
[...]

Pani "jestem blogerę" odtrąbiła sukces bo dostała telefon od Nokii do
opisania. Zresztą to nie jest pierwszy przykład tekstu pisanego na
kolanach, który pokazał sie na tej stronie. Właściciel tej strony pisywał
peany na cześć ajfonów takie, że Pszemol by się tego nie powstydził.

Ja bynajmniej nie twierdze ze WP jest idalny. Nie jest. Ale ma pewną wielką
zaletę. Robi co ma robić i działa w sposób akceptowalny niezależnie od tego
jaka kwotę wydamy na telfon.

Po pierwsze WP nie jest zdatny do użytku dla osoby, która potrzebuje
narzędzia a nie modnego brandzlomatu.

Data: 2014-04-19 20:01:50
Autor: qrt
Dnia Sat, 19 Apr 2014 18:38:13 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

no czyli powiadominia zap[likacji których nie używasz nie powinny cie
interesować :)

To oczywiście żart. Ale tylko troche.
[...]

zależy co uważasz za narzędzie. Dzwoni wysyła esemsy, kalendarz czy kontakty bezproblemowo i błyskawicznie
zintegrowane z desktopowym outlookiem.

Data: 2014-04-19 20:12:38
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 19 Apr 2014 20:01:50 +0200, qrt napisał(a):

zależy co uważasz za narzędzie. Dzwoni wysyła esemsy, kalendarz czy kontakty bezproblemowo i błyskawicznie
zintegrowane z desktopowym outlookiem.

Oj.. opowiedz o tej integracji z desktopowym outlookiem.  Chętnie
posłucham.
I pewnie miliony innych użytkowników też. Bo wiesz.. mimo ..nastu lat
praktyki z komórkami nie udało mi się. PS. obowiązkowe i jedynie słuszne konto outlook.com to nie jest desktopowy
outlook.

Data: 2014-04-19 21:19:49
Autor: qrt
[...]

normalnie dziala. w wersji najnowszej. z reszta wspoldzielenie kontaktow i kalendarza dziala nawet z
 windows live mail (ten nastepca outlook expresa)

Data: 2014-04-19 20:37:02
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 19 Apr 2014 21:19:49 +0200 (CEST), qrt napisał(a):

normalnie dziala. w wersji najnowszej. z reszta wspoldzielenie kontaktow i kalendarza dziala nawet z
 windows live mail (ten nastepca outlook expresa)

W sensie, ze 8.1? Serio? No to byłoby epokowe wydarzenie.
Jak się doczekam aktualizacji na mój telefon, to będzie pierwsze co
sprawdzę.

Data: 2014-04-19 21:50:38
Autor: qrt
Dnia Sat, 19 Apr 2014 20:37:02 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

mam windows8.1 na desktopie i windows phone 8. Outlook oczywiście winien być podłączony do konta MS. Kontakty i kalendarz sie poprawnie synchronizują miedzy telefonem a
desktopem. To mi zadziałało od razu bez zadnych problemów. Starsze wersje outlooka  też chyba działają ale wymagją jakiegoś hotline
conctora czy jakiejś innej aplikacji (nie pamiętam jak sie to zwie) Z czym konkretnie miałeś problem? Bo może piszemy o czym innym :)

Z resztą mila we własnej domenie mam na outlook.com i tutaj też żadnych
problemów nie mam ale to jakby nieco inna sprawa.

Data: 2014-04-19 21:06:16
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 19 Apr 2014 21:50:38 +0200, qrt napisał(a):

mam windows8.1 na desktopie i windows phone 8. Outlook oczywiście winien być podłączony do konta MS. Kontakty i kalendarz sie poprawnie synchronizują miedzy telefonem a
desktopem.

Więc telefon synchronizuje się z obowiązkową chmurą Microsoftu, a nie z
desktopowym Outlookiem. Outlook nie ma żadnego połączenia z telefonem. Sam synchronizuje się z
kontem outlook.com.
Wcale nie aż tak bezproblemowo.

Data: 2014-04-19 22:14:53
Autor: qrt
[...]

no tak. takie czasy. ino fakt ze takie rozwiazanie jest dla usera
 najprostszym najlatwiejszym i najmniej absorbujacym.

Data: 2014-04-20 08:21:35
Autor: Pszemol
"qrt" <ale@jaki.mail> wrote in message news:liulft$m1d$1node2.news.atman.pl...
[...]

Nie "takie czasy", bo iOS to potrafi, bez żadnych chmur do pomocy...

Data: 2014-04-20 08:20:40
Autor: Pszemol
"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:17y8ut8b8wz5o$.dlglepper.institute.com...
[...]

Ale czym Wy się podniecacie? Toż to kontakty z Windows,
te których używa również Windows Live Mail, to nawet
iOS umie użyć i się z nimi synchronizować przez iTunes...
Sugerujesz że Apple lepiej współpracuje z MS Windows
niż sam MS z MS Windows??? :-)))

Data: 2014-04-19 20:28:42
Autor: Waldek Godel
Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone
Dnia Sat, 19 Apr 2014 20:01:50 +0200, qrt napisał(a):

zależy co uważasz za narzędzie.

1. coś, czego kopię zapasową mogę mieć lokalnie i odtworzyć (np. na innym
telefonie) również bez dostępu do internetu.
2. coś co się po kablu zsynchronizuje z outlookiem
3. coś, co ma system, który nie zmusza mnie do powtarzania wielu operacji
po tym jak ktoś zadzwoni albo przez pomyłkę wcisnę "home" (np. będąc
zalogowanym do banku)
4. coś, co nie zatrzyma nawigacji podczas jazdy jak ktoś zadzwoni
5. coś, co ma porzadną nawigację
6. coś, co ma google maps (oryginał, a nie protezę firm trzecich
7. coś, co umożliwia przekazanie pliku z jednej apki do drugiej
8. coś, co można zaktualizować po kablu z tego samego pliku*
9. coś, co umożliwia zmianę uprawnień już zainstalowanej aplikacji. W
szczególności zmianę uprawnień do dysponowania prywatnymi/służbowymi
informacjami z telefonu.
.... pewnie jeszcze z 50 punktów bym spokojnie znalazł

* - wyobraź sobie, ze firma ma 200 telefonów i łącze tylko 10 Mbit
(przypadek autentyczny). Aktualizacja do WP8.1 ma ponad gigabajt.  Policz
ile zajmie działowi IT aktualizacja wszystkich telefonów w firmie.

Data: 2014-04-19 22:05:08
Autor: qrt
Dnia Sat, 19 Apr 2014 20:28:42 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

Nie chciał bym tutaj bronić w jakikolwiek spoób Windowsa  i microsoftu bo
też uważam iż maj sporo za uszami ale ta lista jest ze tak powiem z lekka
oldschollowa (po kablu).

Z drugiej strony w sposób jawny wyrażnie faworyzujesz konkretne usługi
usługi konkretnych firm.   punkt 3 - to jest chyba cena za to by system nie zamulał.
Aplikacje nie siedzą non-stop w pamięci ino sa ubijane/usypiane, a w tle
dziłają jedynie jakieś mniej zasobożerne wątki (np od powiadomień) Nie wiem czy tak to naprawdę działa (nie znam sie na tym szczególnie) ale
tak mi to wygląda.

Z punktem 7 sie w pełni zgadzam. Huby nie do końca rozwiązują pewne
problemy. Z resztą np zapisanie załącznika z maila i przekazanie do w jakiś
niewymagający sieci sposób na komputer nie jest zupełnie możliwe. Co do nawigacji czy map to googlowe bardziej mi sie podobają ale też mają
kilka bardzo istotnych wad. Np działanie tylko online co za grancą jest
sporym problemem.  z uprawnieniami to z kolei chyba zaden współczesny system nie pozwala ich
zmieniać. No chyba ze jakieś twory typu cyanogen.

Data: 2014-04-19 22:19:42
Autor: ToMasz
Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone
z uprawnieniami to z kolei chyba zaden współczesny system nie pozwala ich
zmieniać. No chyba ze jakieś twory typu cyanogen.
prosty droid wall, pozwala zabrać możliwość komunikacji internetowej poszczególnym programom. jeśli program odczyta moje "tajne"dane, może je sobie pamiętać ile zechce, byle nie wysłał w świat. W drugą stronę to też działa. program bez dostępu do netu nie wyświetla reklam googla.

ToMasz

Data: 2014-04-19 14:33:16
Autor: krzysztofsf
W dniu sobota, 19 kwietnia 2014 22:19:42 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]

prosty droid wall, pozwala zabrać możliwość komunikacji internetowej poszczególnym programom. jeśli program odczyta moje "tajne"dane, może je sobie pamiętać ile zechce, byle nie wysłał w świat. W drugą stronę to też działa. program bez dostępu do netu nie wyświetla reklam googla.

Tylko takie programy wymagaja roota niestety....

Data: 2014-04-20 10:41:07
Autor: ToMasz
W dniu 19.04.2014 23:33, krzysztofsf pisze:
[...]

czyli ściągnięcia jednego programu na telefon lub PC? JEśli użytkownik potrafi skonfigurować firewalla to potrafi zrobić roota. :)

ToMasz

Data: 2014-04-19 23:46:47
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 19 Apr 2014 22:05:08 +0200, qrt napisał(a):

[...]

Jakoś wszystkie konkurencyjne systemy sobie z tym radzą i działają dobrze na porównywalnym sprzęcie.
iOS nawet na sporo słabszym

z uprawnieniami to z kolei chyba zaden współczesny system nie pozwala ich
zmieniać. No chyba ze jakieś twory typu cyanogen.

Nie. KAŻDY współczesny system pozwala je zmieniać. Oprócz WP.
W mniejszym lub większym stopniu. Na pewno KAŻDY pozwala zmieniać dostęp do usług lokalizacyjnych, większość dostęp do książki adresowej. TYLKO WP ma z góry ustalony zestaw uprawnień, których nie mozesz zmienić. Jeżeli autor apki do pierdzenia chce mieć twoją pozycję - MUSISZ się na to zgodzić. Inaczej nie zainstalujesz.

Data: 2014-04-20 09:10:20
Autor: ALEX Alpha MR
W dniu 2014-04-20 0:46, Waldek Godel pisze:
[...]

A jaki system uwaĹźasz za bardziej przyjazny dla uĹźyszkodnika. Android czy WP?

--
ALEX Alpha MR
Pd Cusimą Cesarska Marynarska Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

Data: 2014-04-20 13:40:54
Autor: Waldek Godel
Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone
Dnia Sun, 20 Apr 2014 09:10:20 +0200, ALEX Alpha MR napisał(a):

A jaki system uważasz za bardziej przyjazny dla użyszkodnika. Android czy WP?

WP oczywiście. Na takiej samej zasadzie na jakiej Maluch jest przyjaźniejszy dla użytkownika od lokomotywy spalinowej

Data: 2014-04-21 00:19:48
Autor: ALEX Alpha MR
Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone
W dniu 2014-04-20 14:40, Waldek Godel pisze:
A >> A jaki system uwaĹźasz za bardziej przyjazny dla uĹźyszkodnika. Android
czy WP?

WP oczywiście. Na takiej samej zasadzie na jakiej Maluch jest
przyjaĹşniejszy dla uĹźytkownika od lokomotywy spalinowej

A Android vs Symbian Belle/Meego Harmatan?

Data: 2014-04-20 23:45:55
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 21 Apr 2014 00:19:48 +0200, ALEX Alpha MR napisał(a):

A Android vs Symbian Belle/Meego Harmatan?

Symbian belle to jak Fiat panda do przewozu kontenerów - symbian bardzo
słabo sobie radził z dużymi i/lub dotykowymi ekranami. Podobnie zresztą jak Windows Mobile z ekranami pojemnościowymi - był
zaprojektowany do ekranów rezystywnych, które są mniej wygodne, wymagają
piórka, ale mają ZNACZNIE wyższą rozdzielczość

Meego żył za krótko, ciężko się o tym wypowiadać, jego poprzednik Maemo był
świetnym systemem, ale dla geeków. I też nie zdążył dożyć do wieku
dojrzałości.

Jest naprawdę ironią losu, że z tego wszystkiego co zostało na rynku, iOS
wydaje się najbardziej rozsądnym i dojrzałym systemem. (pomijając całą jego
cukierkowość i dziurawość).
Naprawdę nigdy nie sądziłem, że gównianość rynku posunie się aż do tego
stopnia. Coś co kiedyś było wzorcem gównianości jak walec z Severes, po
obsunięciu się całej reszty jest teraz przykładem solidności. Nawet tak
genialny system jak QNX kompletnie spieprzono javową nakładką.

Data: 2014-04-20 12:01:47
Autor: qrt
Dnia Sat, 19 Apr 2014 23:46:47 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

czy radzą? wiesz jak mam w domu androida i to nawet niejednego.  Znam i nawet ciagle i tego czy ten system sobie radzi jest powiedzmy
kwestia dyskusyjną.

[...]

w mniejszym najćześciej :D

Na pewno KAŻDY pozwala zmieniać dostęp do usług lokalizacyjnych,

wp też pozawala. Nie dla każdej aplikacj z osobna ale globalnie.

Data: 2014-04-20 13:13:20
Autor: Waldek Godel
Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone
Dnia Sun, 20 Apr 2014 12:01:47 +0200, qrt napisał(a):

w mniejszym najćześciej :D

W jakimś. Różnym od zera. Co i tak jest przepaścią.

Na pewno KAŻDY pozwala zmieniać dostęp do usług lokalizacyjnych,

wp też pozawala. Nie dla każdej aplikacj z osobna ale globalnie.

Tak, to tak.
Najlepiej poprzez nieposiadanie i nieużywanie, co polecam.

Data: 2014-04-20 08:28:21
Autor: Pszemol
"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:1nthxypcj4ons$.7etd6k9bdxx3$.dlg40tude.net...
[...]

To raczej dzieje się tak, że po prostu dwie apki się jednocześnie nie
mieszczą w pamięci operacyjnej telefonu z systemem - w iOS dzieje się tak
dopiero po uruchomieniu 4-tej, 5-tej dużej, zasobożernej apki - przełączanie
między 4-5 apkami powoduje że któraś z nich wypada z ram i musi
być przeładowana, ale przeładowuje się w stanie w jakim została ubita,
nie ładuje się od początku. Do dużych appek które potrafią zeżreć dużo
pamięci należą między innymi Facebook i Skype - zajmują miejsce
2-3 małych apek. Po prostu z tego co piszesz WP radzi sobie trochę
gorzej z 1Gb ramu niż taki iOS czy Android. Może gorzej dzielą się kodem
apek na część wspólną (dll'e systemowe) i część specyficzną dla apka?

Data: 2014-04-19 22:37:30
Autor: Maciej Bebenek
W dniu 2014-04-19 21:28, Waldek Godel pisze:

1. coś, czego kopię zapasową mogę mieć lokalnie i odtworzyć (np. na innym
telefonie) również bez dostępu do internetu.

nice to have, ale nie niezbędne

2. coś co się po kablu zsynchronizuje z outlookiem

jako uzytkownik outlooka tylko i wyłacznie w pracy w korpo nie widzę takiej potrzeby

3. coś, co ma system, który nie zmusza mnie do powtarzania wielu operacji
po tym jak ktoś zadzwoni albo przez pomyłkę wcisnę "home" (np. będąc
zalogowanym do banku)

Pogadaj z deweloperami apek. Tylko potem nie podcinaj sobie żył :-P

4. coś, co nie zatrzyma nawigacji podczas jazdy jak ktoś zadzwoni

Jak wyżej

5. coś, co ma porzadną nawigację

3rd party app

6. coś, co ma google maps (oryginał, a nie protezę firm trzecich

a samo słowo "mapy" nie wystarczy?

7. coś, co umożliwia przekazanie pliku z jednej apki do drugiej

XX-wieczne myślenie ;-)

8. coś, co można zaktualizować po kablu z tego samego pliku*

to chyba tylko fajfony

9. coś, co umożliwia zmianę uprawnień już zainstalowanej aplikacji. W
szczególności zmianę uprawnień do dysponowania prywatnymi/służbowymi
informacjami z telefonu.

też fajfony

Data: 2014-04-19 22:04:10
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 19 Apr 2014 22:37:30 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

jako uzytkownik outlooka tylko i wyłacznie w pracy w korpo nie widzę takiej potrzeby

Koń na pardubickiej też nie widział...

Pogadaj z deweloperami apek. Tylko potem nie podcinaj sobie żył :-P

W szczególności apek bankowych, które nie wiedzą, czy są zamrażane na
sekundę, czy na 20 dni?

3rd party app

Widocznie nie jest to takie proste. Co jest całkiem możliwe, skoro w tym
systemie autor tego systemu przez 2 lata nie był w stanie wyrezać tak
sztandarowej apki jaką jest Skype.  Dobra nawigacja jest "nieco" bardziej
od tego skomplikowana...

a samo słowo "mapy" nie wystarczy?

Wolałbym mapy od słowa.

XX-wieczne myślenie ;-)

I świetnie się sprawdza w XXI wieku, w odróżnieniu od tego XXI-wiecznego

8. coś, co można zaktualizować po kablu z tego samego pliku*

to chyba tylko fajfony

Niekoniecznie.

9. coś, co umożliwia zmianę uprawnień już zainstalowanej aplikacji. W
szczególności zmianę uprawnień do dysponowania prywatnymi/służbowymi
informacjami z telefonu.

też fajfony

a to już jest trzeci rodzaj prawdy.

Data: 2014-04-19 23:35:39
Autor: Maciej Bebenek
W dniu 2014-04-19 23:04, Waldek Godel pisze:
Dnia Sat, 19 Apr 2014 22:37:30 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

jako uzytkownik outlooka tylko i wyłacznie w pracy w korpo nie widzę
takiej potrzeby

Koń na pardubickiej też nie widział...

Waldek, wszyscy wiedzą, że jesteś wyznawcą Outlooka. Ja nie. I większość społeczeństwa też nie ;-)

Pogadaj z deweloperami apek. Tylko potem nie podcinaj sobie żył :-P

W szczególności apek bankowych, które nie wiedzą, czy są zamrażane na
sekundę, czy na 20 dni?

a tu bardzo przepraszam: token Inteligo wie już od pierwszej sekundy ;-) Znaczy - można

a samo słowo "mapy" nie wystarczy?

Wolałbym mapy od słowa.

przyjęte ;-)

8. coś, co można zaktualizować po kablu z tego samego pliku*

to chyba tylko fajfony

Niekoniecznie.

a co jeszcze?

[...]

czyli?

Data: 2014-04-20 08:37:54
Autor: Pszemol
"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:1uqthas5quzr2$.dlglepper.institute.com...
XX-wieczne myślenie ;-)

I świetnie się sprawdza w XXI wieku, w odróżnieniu od tego XXI-wiecznego

A jakie pliki chciałbyś przekazywać między appkami a nie możesz?
W iOS możesz przekazywać na przykład pliki obrazków, pliki html,
pliki dokumentów, np. pdf między appkami.

Data: 2014-04-20 16:50:40
Autor: J.F.
Dnia Sun, 20 Apr 2014 08:37:54 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

A ja bym chcial np pliki gpx. Albo kml. Albo txt. Albo rtf. A w ogole wszystkie.

J.

Data: 2014-04-20 10:01:03
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:pu5lgk9npkr6$.h6sp9hxbz0rm.dlg40tude.net...
[...]

Co to są te pliki gpx lub kml? Używa tego więcej niż jeden apek?

Co do txt lub rft to w iOS czytając coś w przeglądarce Safari
możesz wysłać treść strony do Readera, inna appka...
W notatniku (txt) możesz wysłać plik do SMSa, e-maila do
pamięci podręcznej (copy) aby z pamięci podręcznej wyjąć
w innym apku (paste).

Oprócz zachowań wbudowanych w sam system iOS masz też
wiele appek które obsługują wymianę plików... Np. FileManager
możesz kliknąć na pliku i wybrać "Send to..." i pojawia Ci się
4 inne appki które mogą plik przyjąć, u mnie jest to "Open in
Text&PDF" (alternatywny readerek pdfów), "Open in Printer",
"Open in Epson iPrint" oraz "Open in Google Drive"... Da się :-)

Data: 2014-04-20 18:20:24
Autor: ToMasz
[...]

w androidzie mam tak:
Aparat robi fotkę ( a właściwie 3 fotki) HDR 2.5mega, send to "image shrinker" zmniejszenie do 0.5 mega i wysyłka gmailem. Czyli z przekazywaniem danych niema problemu, a 2 z 3 programów są z obce, gmail systemowy

ToMasz

Data: 2014-04-20 11:38:31
Autor: Pszemol
"ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote in message news:5353f3c8$0$2356$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ee.... jeśli chodzi o fotki to w iOS w ogóle nie ma problemu, bo
te są traktowane dosyć przyjaźnie: obsługuje się je copy/paste.
A zatem każda aplikacja która obsługuje pamięć podręczną
może wysłać i przyjąć fotkę do innej takie aplikacji...

Data: 2014-04-20 10:59:12
Autor: ToMasz
[...]

z punktu widzenia użytkownika - ma działać. Skoro nie działa, to użytkownik nie kupi - urządzenia i programu, nie dając zarobić microsoftowi i programistom. sory, w polsce kupi, potem będzie myślał co nei działa, następnie stwierdzi ze się przyzwyczai, albo zrobi to inaczej - to łatwiejsze niż przyznać się do błędu.
teraz sprawdzam np mbank, czy ma wogóle program na windows phone. ma. ale po głębszym klikaniu okazuje się ze bardzo ubogi i tylko na 7.5 Gdybym korzystał z bankowości mobilnej, nic by mnie nie obchodziło dlaczego programu niema. niema? to kupuje telefon z ios albo androidem

4. coś, co nie zatrzyma nawigacji podczas jazdy jak ktoś zadzwoni

Jak wyżej
jak wyzej. skoro jest źle - nie kupuje.
5. coś, co ma porzadną nawigację
3rd party app
jak wyżej. skoro zasady microsoftu powodują że automapy nieda się napisać, ze nikogo nie obchodzi turystyczna mapa UMP? Po co kupować urządzenie które "mogłoby" ale nie potrafi bo pisanie softu kuleje?

ToMasz

Data: 2014-04-20 11:37:56
Autor: J.F.
Dnia Sun, 20 Apr 2014 10:59:12 +0200, ToMasz napisał(a):
[...]

Nie tylko w Polsce - to zbyt skomplikowane twory aby swiadomie to
wybrac. Ale za drugim razem juz nie kupi.

[...]

Albo obslugiwal przez www, bo te apki to jakis dziwny pomysl ... a jak
systemow przybedzie ?
4. coś, co nie zatrzyma nawigacji podczas jazdy jak ktoś zadzwoni
Jak wyżej
jak wyzej. skoro jest źle - nie kupuje.

Ale o tym sie dowiesz po zakupie :-(

[...]

Ale reklamowac przeciez beda "nowe, rewelacyjne Bing-Nokia mapy".

J.

Data: 2014-04-20 12:09:41
Autor: qrt
[...]

Tomaszu. Nikt nie twierdzi że wp jest idealne. Nie jest. Kupiłem WP bo uwierz ale z androidem miałem (i mam) naprawde sporo do
czynienia. I byłem gotowy z czegoś zrezygnować by dostać coś czego on nie
był mi w stanie zaoferować. Np ogólną sprawność systemu w niskiej cenie. Ale wiesz jakie zuzycie bateri WP osiga pracując np z endomondo? W moim wypadku jest to 8-10% na godzinę podczas gdy w moich androidach było
to w okolicach 25-30%. Wychodząc na dłuższą przejażdzkę rowerem z androidem
i włączonym endomondo nigdy nie maiłem pewności czy nie padnie mi po
drodze. Z WP tego problemu nie mam.  Coś za coś. Wybór systemu zawsze jest kompromisem.

Data: 2014-04-20 08:50:13
Autor: Pszemol
"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:1p77yeapm752v$.jnqs3nbev84.dlg40tude.net...
[...]

I przez całą drogę na rowerze świecisz ekranem w tym Endomondo?
Czy używasz jakiegoś monitoringu pracy serca? (Bluetooth/ANT+)

Data: 2014-04-20 20:04:59
Autor: qrt
Dnia Sun, 20 Apr 2014 08:50:13 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

Gdzie tam. Zwykły zapis tracku a telefon w kieszeni.
Na androidzie w takich warunkach po 3 h potrafiła paść bateria.

Data: 2014-04-20 20:34:38
Autor: J.F.
Dnia Sun, 20 Apr 2014 20:04:59 +0200, qrt napisał(a):
[...]

Ale czy program taki sam ? Bo z mojego doswiadczenia:
a) najbardziej pradozerny jest internet mobilny. A Android lubi miec
internet, i programy lubia, i reklamy lubia.

b) odbiornik gps tez sporo bierze, choc baterie w smartfonach coraz
wieksze. A zasadniczo - im lepszy odbiornik, tym wiecej bierze.

c) ekran w takim nowoczesnym smartfonie duzo bierze

I dopiero gdzies tu zaczyna byc system istotny.
Zobacz ile pociagnie trekbuddy.

A trekbuddy na SE K550 potrafil 12h rejestrowac (odbiornik zewnetrzny
BT), i jeszcze muzyczke grac, ech.

J.

Data: 2014-04-20 21:13:08
Autor: qrt
[...]

nie ma trekbuddy na wp :-) --

Data: 2014-04-20 22:03:01
Autor: Pszemol
Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone
"qrt" <ale@jaki.mail> wrote in message news:lj1685$c23$1node1.news.atman.pl...
nie ma trekbuddy na wp :-)

I tu jest właśnie problem... I nawet nie chodzi o Trekbuddy bo
tego akurat nie używałem, ale chętnie też wypróbowałbym WP
z tym że nie ma na nim aplikacji które używam na iPhone.

Data: 2014-04-20 22:02:05
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:fc6yjs7tm0y0.cwfammtbd6yw.dlg40tude.net...
[...]

No ale on pisze o telefonie w kieszeni w roli trackera GPS.
A więc ekran jest wyłączony i telefon cały w standby
z pracującą jedynie aplikacją Endomondo w tle...

A trekbuddy na SE K550 potrafil 12h rejestrowac
(odbiornik zewnetrzny BT), i jeszcze muzyczke grac, ech.

To jednak jest różnica gdy zadania masz rozdzielone
na dwa urządzenia i dwie baterie...

Data: 2014-04-20 22:00:05
Autor: Pszemol
"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:hr9vvvzov74r.xyet1duu03sw$.dlg40tude.net...
[...]

No to zdefiniuj może tą swoją "dłuższą przejażdzkę rowerem"...
Ile to godzin/dni/kilometrów że WP potrafi pociągnąć
a u Androida w 3 godziny od 100% naładowania bateria wymięka ?  :-)

Bo ja eksperymentowałem z iPhone4 w uchwycie na rowerze
w roli rowerowego "komputera" pod kontrolą Endomondo
i całkiem nieźle się spisywał, poza tym że uchwyt był trochę
trefny (tani chinczyk) i mi iPhone lubił z rowera wypaść w krzaki :-))))

Data: 2014-04-21 19:20:38
Autor: qrt
Dnia Sun, 20 Apr 2014 22:00:05 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

pisłałem - jakieś 7-8% na godzine czyli pewnie 10 da rade. Zadny wynik ale przynajmniej moge iść pojeździć i wiem ze da rade do końca.
a u Androida w 3 godziny od 100% naładowania bateria wymięka ?  :-)

może coś sie w temacie zmieniło ale tak miałem. 3h i po wszystkim :)

Bo ja eksperymentowałem z iPhone4 w uchwycie na rowerze
w roli rowerowego "komputera" pod kontrolą Endomondo

to u mnie tylko jako zapis tracku czy treningu. Jak zwał tak zwał.

Data: 2014-04-20 13:15:03
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 20 Apr 2014 12:09:41 +0200, qrt napisał(a):

Tomaszu. Nikt nie twierdzi że wp jest idealne. Nie jest.

Ależ skąd. Jest idealne. Jest idealnym przykładem jak się nie powinno robić
mobilnego systemu operacyjnego

Data: 2014-04-20 20:24:24
Autor: qrt
Dnia Sun, 20 Apr 2014 13:15:03 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

wyluzuj. Akurat dzisiaj udzieliła mi sie atmosfera świąteczna i jakieś
trollowanie i flejmy nie szczególnie mnie nęcą :D

Data: 2014-04-20 22:08:17
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 20 Apr 2014 20:24:24 +0200, qrt napisał(a):

wyluzuj. Akurat dzisiaj udzieliła mi sie atmosfera świąteczna i jakieś
trollowanie i flejmy nie szczególnie mnie nęcą :D

Bardzo mi się podoba. To nie trolluj i nie flejmuj.

Data: 2014-04-21 13:18:23
Autor: Maciej Bebenek
W dniu 2014-04-20 10:59, ToMasz pisze:

jak wyżej. skoro zasady microsoftu powodują że automapy nieda się
napisać, ze nikogo nie obchodzi turystyczna mapa UMP? Po co kupować
urządzenie które "mogłoby" ale nie potrafi bo pisanie softu kuleje?

Nie martwi Ciebie to, że Twój telewizor nie potrafi wyświetlić prognozy pogody np. z ICM-u? Albo że nie jest w stanie o 19:30 przełączyć się sam na TVP1? :-P
Nie każdy kupuje "urządzenie" (tu wstawić dowolną nazwę), żeby móc nim zawiązać krawat i usunąć ciążę. 70% użyszkodników smartfonów nigdy w życiu nie zainstalowało na mim żadnej apki poza fabrycznymi. 50% nigdy w życiu go nie updatowało, pomimo istnienia takich możliwości.

Data: 2014-04-20 08:18:23
Autor: Pszemol
"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:1o8li3kt6wo4h$.dlglepper.institute.com...
[...]

:-))
Każdy chwali co lubi, to chyba normalne? :-)

Data: 2014-04-19 19:07:04
Autor: atm
[...]

Na to jest oczywiscie dobry radziecki patent, ktory stosowalem w N8 ze wzgledu na ograniczenia podobne do tych wlasnie: dopracowanie glosnosci dzwonka w edytorze audio....witamy w XXIw...

Data: 2014-04-19 19:09:11
Autor: qrt
Dnia Sat, 19 Apr 2014 19:07:04 +0200, atm napisał(a):

[...]

ale tak naprawdę po przemyśleniu wolałbym quiet hours od kilku suwaków :)

Data: 2014-04-19 19:11:26
Autor: atm
On 2014-04-19 19:09, qrt wrote:
[...]

Na Androida jest do tego sporo aplikacji, w CM jest to chyba juz w ROMie a oprocz tego oczywiscie suwakow piekny komplet ;]

Data: 2014-04-19 19:16:42
Autor: qrt
Dnia Sat, 19 Apr 2014 19:11:26 +0200, atm napisał(a):

On 2014-04-19 19:09, qrt wrote:
[...]

Ja mam też androida i daleki jestem od twierdzenia iż WP jest lepsze. Nie jest. Ale android ma też pewną nieprzyjemnią przypadłość - dobrze działa tylko na
naprawde wypasionych sprzętach. Inna sprawa że ceny lecą w dół i konfiguracje które sa go w stanie sprawnie
obsłużyć zaczynają być coraz bardziej przystępne. Choć z drugiej strony jak sie user postara to pewnie można każdego fona z
androidem zarżnąć :)

Data: 2014-04-20 08:15:54
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:5352ad3a$0$2374$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Polak potrafi... :-)
Ale przyznaj, że to raczej proteza i naprawa samochodu sznurkiem.

Data: 2014-04-20 15:23:16
Autor: atm
On 2014-04-20 15:15, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

Jak Fin wymyslil kulawe rozwiazanie to trzeba cos z tym zrobic nawet w tak chalupniczy sposob ;]

Data: 2014-04-21 00:04:17
Autor: ALEX Alpha MR
W dniu 2014-04-20 15:15, Pszemol pisze:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

Ale przyznaj, Ĺźe to raczej proteza i naprawa samochodu sznurkiem.

Jaki ty jesteś szczęśliwy, bo nigdy nie widziałeś Symbiana czy Meego.

Data: 2014-04-20 21:54:27
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

Mee Go nie widziałem ale Symbiana któregoś miała moja Nokia XpressMusic.
I miała ona profile: "w domu", "poza domem", "silent", itd, itp...

Data: 2014-04-19 19:07:53
Autor: qrt
[...]

a tak na prawdę to nie jest problem suwaków a czegoś w stylu "quiet hours" Wachlowanie suwakami przed snem i rano w te i we wte wcale nie jest
optymalnym rozwiązaniem.

Data: 2014-04-19 18:39:08
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 19 Apr 2014 19:07:53 +0200, qrt napisał(a):

Wachlowanie suwakami przed snem i rano w te i we wte wcale nie jest
optymalnym rozwiązaniem.

Jakoś konkurencyjne systemy mają oddzielne ustawienie do dzwonków. Albo
chociaż dzwonek "narastający"

Data: 2014-04-19 20:17:58
Autor: qrt
Dnia Sat, 19 Apr 2014 18:39:08 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

no mają ale jak wspomniałem to sa inne kwestie. Oddzielne regulowanie
głośności dla multimediów i powiadomień nie jest mi potrzebne. Naprawde. Quiet hours owszem. Quiet hours rozwiązuje problem wyciszenia powiadomień w fesja w nocy i nie
powoduje wyciszenia telefonu.  To chyba nie chodzi o kopiowanie rozwiązań bo inni je mają.

Data: 2014-04-19 20:14:03
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 19 Apr 2014 20:17:58 +0200, qrt napisał(a):

Quiet hours owszem. Quiet hours rozwiązuje problem wyciszenia powiadomień w fesja w nocy i nie
powoduje wyciszenia telefonu.  To chyba nie chodzi o kopiowanie rozwiązań bo inni je mają.

Ale wiesz już, że quiet hours co prawda są 8.1 ale zgodnie z logiką tego
systemu (a raczej kompletnym jej brakiem) są zintegrowane z cortaną, która
nie działa w Polsce?

Data: 2014-04-19 21:23:11
Autor: qrt
[...]

to ze sa zitegrowane z cortana to wiem. z reszta jak wiele innych
 uslug. kwesta w tym czy ta opcja wymaga cortany czy moze dzialac bez niej. trzeba by sie zapytac kogos kto ma juz 8.1

Data: 2014-04-19 20:52:49
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-04-19 19:39, Użytkownik Waldek Godel napisał:

Wachlowanie suwakami przed snem i rano w te i we wte wcale nie jest
optymalnym rozwiązaniem.

Jakoś konkurencyjne systemy mają oddzielne ustawienie do dzwonków. Albo
chociaż dzwonek "narastający"

W sprzęcie z windows mobile 6.1 mam oddzielnie ustawianą głośność
dzwonka i oddzielną resztę. Jak to się śmiali swojego czasu kabareciarze
z Rumunii za Czaucześku? Co było tam przed lampą naftową ? żarówka.

Pozdrawiam

Data: 2014-04-19 20:41:21
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 19 Apr 2014 20:52:49 +0200, RadoslawF napisał(a):

W sprzęcie z windows mobile 6.1 mam oddzielnie ustawianą głośność
dzwonka i oddzielną resztę. Jak to się śmiali swojego czasu kabareciarze
z Rumunii za Czaucześku? Co było tam przed lampą naftową ? żarówka.

Windows Mobile aż do wersji 6.5 był genialnym i otwartym systemem. Z trochę
archaicznym interfejsem, choć mimo wad miał też mnóstwo zalet.

Przy odrobince dobrej woli nawet w tym starym IU mozna było wyrzeźbić coś,
co Android miał dopiero wiele lat później (np. uzywając Wisbar Advance
Desktop).
Niestety, okazało się, że dla korporacji był zbyt otwarty i trzeba było
wszystko spieprzyć. Ale za to teraz można wzorem Dżobsa kasować po 30% od
każdej apki. I zapewne o to chodziło.
Wygoda użytkowników? Who cares...

Data: 2014-04-19 22:26:28
Autor: qrt
[...]

przede wszystkim mial niewielkie szanse na podbicie serc ludu. byl zbyt zlozny i skomplikowany. to nie byl system dla kowalskiego ale dla garstki nerdow. cale to post-pc opera sie wlasnie na prostocie i intuicyjnosci
 interfejsow. pociga to za soba w sposob oczywisty okrojenie funkcjonalnsci.

jak wlasnie z ta glosnoscia - jeden suwak - jak w radiu czy tv.
 przeciez w sprzecie audio nie ustawia sie glosnosci osobno dla
 kazdego zrodla :-) --

Data: 2014-04-19 21:53:49
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 19 Apr 2014 22:26:28 +0200 (CEST), qrt napisał(a):

przede wszystkim mial niewielkie szanse na podbicie serc ludu. byl zbyt zlozny i skomplikowany.

Skąd takie brednie, drogi Watsonie? Z Bravo Girl?

Windows CE był ZNACZNIE prostszym systemem niż FreeBSD który jest pod iOS i
Linux, który jest pod Androidem.
Różnica jest jak między pierdnięciem a tropikalnym tornadem.
I skoro mimo to, dało się tą komplikację zakryć UI, w iOS do tego stopnia,
że setki milionów idiotów uwierzyły, że to łatwy system - to jest najlepszy
dowód, że się da. Wystarczyło zrobić... co ja mówię.. to zrobiono. Pod WP7 wciąz było Windows
CE.
Tyle, że trzeba było to zrobić z głową, a nie odpierdolić taką chamówę jak
zrobił Microsoft.

cale to post-pc opera sie wlasnie na prostocie i intuicyjnosci
 interfejsow.

Genialnie prosty i skuteczny interfejs user mógł wyrezać w godzinę
korzystając z Wisbar Advance Desktop. Niczym nie odbiegający od
współczesnego interfejsu Androida. I to chodzące na procesorze 195MHz a
zapieprzające na 520MHz. Skoro paru zapaleńców mogło to zrobić 10 lat temu, to tabuny szkolonych
szympans... programistów z pewnościa też mogło to zrobić. I to dużo lepiej.

jak wlasnie z ta glosnoscia - jeden suwak - jak w radiu czy tv.
 przeciez w sprzecie audio nie ustawia sie glosnosci osobno dla
 kazdego zrodla :-)

Ależ owszem, porządne sprzęty audio mają dostosowanie poziomów dla każdego
wejścia. --

Data: 2014-04-20 12:15:00
Autor: qrt
Dnia Sat, 19 Apr 2014 21:53:49 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

przecież nie o to chodzi. Chodzi o taki co sie określna modnm akronimem
"UX" a nie to co sie kryje pod maską
cale to post-pc opera sie wlasnie na prostocie i intuicyjnosci
 interfejsow.

Genialnie prosty i skuteczny interfejs user mógł wyrezać w godzinę
korzystając z Wisbar Advance Desktop.

o ile był nerdem i mu sie chciało :D

Niczym nie odbiegający od
współczesnego interfejsu Androida. I to chodzące na procesorze 195MHz a
zapieprzające na 520MHz.

miałem do czynienia z momnią i HD2 i generalnie jednak słowa "zapieprzać"
bym w ich kontekscie nie użył :)

ja nie nazwałbym ich porządnymi :D

Data: 2014-04-20 13:40:54
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 20 Apr 2014 12:15:00 +0200, qrt napisał(a):

przecież nie o to chodzi. Chodzi o taki co sie określna modnm akronimem
"UX" a nie to co sie kryje pod maską

UX jest rzeczą nabytą. W Windows Mobile w dodatku można było sobie ich wybrać dowolnie wiele, w tym takie nie odbiegające niczym od tego co pojawiło się u konkurencji sporo lat później
http://www.youtube.com/watch?v=7waLns7gFFw
http://www.youtube.com/watch?v=PYosxDACkDw
http://www.youtube.com/watch?v=VmptvAombqo
to tylko kilka drobnych przykładów - ich było tyle, ile użytkowników.
Bo system był otwarty na modyfikacje i dobrze je znosił. Pracując na prockach kilka generacji wstecz, taktowanych zegarem o ułamku wartości tego co obecnie i bez uzywania akceleratorów graficznych. I działało doskonale.

Problemem była wlaśnie ta otwartosć systemu, praktycznie uniemożliwiająca wprowadzenie koncepcji centralnego sklepu pobierającego haracz 30% dla Microsoftu, tak jak iTunes App Store dla Apple. To było powodem ubicia Windows Mobile.

o ile był nerdem i mu sie chciało :D

Wystarczyło, że nie był idiotą.

miałem do czynienia z momnią i HD2 i generalnie jednak słowa "zapieprzać"
bym w ich kontekscie nie użył :)

Najszybszy komputer na świecie z największym dyskiem może być zmarnotrawiony przez usera. Zwłaszcza, jak był... jak nie był nerdem.

ja nie nazwałbym ich porządnymi :D

Możesz nawet nazywać kocią kuwetę piaskownicą. Wolno ci.

Data: 2014-04-20 20:22:51
Autor: qrt
Dnia Sun, 20 Apr 2014 13:40:54 +0100, Waldek Godel napisał(a):

Najszybszy komputer na świecie z największym dyskiem może być zmarnotrawiony przez usera.

o i w końcu łapiesz w czym żecz.

Zwłaszcza, jak był... jak nie był nerdem.

I o to chodzi. Niektórzy od systemu nie wymagają pierdyliona ustawień, wielu kontrolek,
nie modyfikują lancherów, nie bawią sie w skórki, nie kręci i rootowanie,
wygrywanie romów, ect ect. System ma działać. Ten system ma działać sprawnie zarówno po wyjęciu z
pudełka jak i po rocznej eksploatacji, bez jakiejś szczególnej uwagi ze
strony użytkownika. Nie chce tutaj roztrząsać który system jest lepszy - bo to zależy od
pytania dla kogo. I na czym będzie uruchamiany co prowadzi do pytania ile
jesteśmy w stanie wydać.

Data: 2014-04-20 20:34:40
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 20 Apr 2014 20:22:51 +0200, qrt napisał(a):

System ma działać. Ten system ma działać sprawnie zarówno po wyjęciu z
pudełka jak i po rocznej eksploatacji, bez jakiejś szczególnej uwagi ze
strony użytkownika.

No to WP odpada.. user wyjmuje z pudełka i nie działa. Trzeba czekać pół
roku, jakieś update robić, jedna rzecz zacznie jako tako działać. Kolejne
pół roku i kolejna rzecz. A setki innych wciąż nie działają. Do kitu taki
system.
Co zresztą wyraźnie widać w statystykach sprzedaży. Pomimo miliardów
wpompowanych w reklamę sprzedaje się.. wciąż nędznie. A nawet udziały w
rynku USA spadają po zeszłorocznym wzroście.
Statystyki robią smartfony wycenione na poziomie śmiecia - Lumia 520
kosztuje w zasadzie tyle samo co Nokia 301
A to by znaczyło, że albo 301 jest tak genialnym telefonem, że sprzedaje
się mimo wielokrotnie zawyżonej ceny, albo WP jest tak gównianym systemem,
że trzeba go sprzedawać poniżej kosztów. Wyniki finansowe Nokii przed
sprzedażą Microsoftowi wskazywałyby raczej to drugie.

Całość sytuacji przypomina ajfona z roku 2007. Gówniany system, pięć apek
na krzyż i na każdym kroku bezsenowne ograniczenia. Problem w tym, że nawet
kościół kupertyński wyciągnął jakieś wnioski z sytuacji, a w Microsofcie
już czwarty rok z rzędu mamy rok 2007. Taki rok świstaka.

Być może za miesiąc, jak już będą końcowe oficjalne 8.1 (jak będą, bo póki
co okazało się, że te rozesłane do developerów trzeba na gwałt poprawiać,
bo mają żenujące błędy, pierwsze już poprawili i na gwałt zaktualizowano te
już rozesłane na konta developerskie, ale kto wie jak to się skończy...)

Data: 2014-04-21 00:33:12
Autor: qrt
[...]

akurat dzialac dzialala. a to ze nie spelnia twoich wymagan badz
 tez wydaje ci sie ze nie spelnia twoich wymagan to jest nieco
 inna kwestia.
Co zresztą wyraźnie widać w statystykach sprzedaży. Pomimo miliardów
wpompowanych w reklamę sprzedaje się.. wciąż nędznie.

co oczywiscie moze miec nikly zwiazek z jakoscia.  desktopowy
 windows 8 tez ma fatalna prase pomimo ze jest naprawde bardzo
 przyzwoitym system. Wyniki finansowe Nokii przed
[...]

no prosze cie. twierdzenie iz od czasu wp7 do teraz niewiele sie
 zmienilo nie jest merytorycznym argumentem do ktorego mozna sie
 odniesc na powaznie. ja rozumiem ze palasz do nich niechecia szczera i bezinteresowna
 ale postraj sie nieco mniej z tym afiszowac.  --

Data: 2014-04-20 23:52:03
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 21 Apr 2014 00:33:12 +0200 (CEST), qrt napisał(a):

akurat dzialac dzialala. a to ze nie spelnia twoich wymagan badz
 tez wydaje ci sie ze nie spelnia twoich wymagan to jest nieco
 inna kwestia.

Polski Fiat 126p też działał. Bezapelacyjnie. Tylko nie spełniał wymagań
niektórych użytkowników. Albo przynajmniej tak im się wydawało.
I tak samo Polonezy.

co oczywiscie moze miec nikly zwiazek z jakoscia.  desktopowy
 windows 8 tez ma fatalna prase pomimo ze jest naprawde bardzo
 przyzwoitym system.

serio? W którym miejscu? Pokaż dokładnie, bo mimo tego, że widziałem
kilkaset różnych instalacji jakoś tego nie zauważyłem. I jest pierwszym
systemem w historii który tak masowo usuwałem z pecetów. Nawet Visty nie
downgrade'owano w takiej skali.

no prosze cie. twierdzenie iz od czasu wp7 do teraz niewiele sie
 zmienilo nie jest merytorycznym argumentem do ktorego mozna sie
 odniesc na powaznie.

Nie, no zmieniło się. Zgodnie z haslem z Niemamocnych: "saving the day. A
day at a time"
A nawet więcej. Zdarza im sie poprawić dwa a nawet trzy bezsensowne
problemy. W Nokia Black z jesieni np. poprawiono (podobno poprawiono, na
szczęście nie miałem konieczności testować) "drobne" przeoczenie które
powodowało, że backup można było odtworzyć wyłącznie po hardresecie i PRZED
konfiguracją Wifi oraz 3G, czyli backup odtwarzał się wyłącznie po 3G, pod
warunkiem, że miało się SIM głównej sieci, a nie operatora wirtualnego, bo
wtedy kupa.  Czyli trzy lata na zrobienie takiej rzeczy. Następna
aktualizacja w maju. Jak dobrze pójdzie.

Data: 2014-04-21 01:34:38
Autor: qrt
[...]

akurat 126 byl bardzo nowoczesnym autem jak na swoje czasy. ze
 maly? coz nikt go nie projektowal do rodzinnych wojazy nad morze
 wiec nic dziwnego ze nie do konca sie sprawdzal w tej roli.
 polonez?  to w zasadzie tylko nakladka na 125p ktory z prawdziwym
 125 nie mial zbyt wiele wspolnego a raczej byl kolejna wariacja
 na temat 124.  auta nieszczegolnie nowoczesnego juz w latach 60 (
 w odroznieniu od prawdziwego 125) tutaj cudow nie bylo bo byc nie moglo. ale byl duzy, w miare
 wygodny, relatywnie tani i jezdzil.
[...]

co ci mam pisac? ze zainstalowalem na destopie bo kupilem w
 promocji za sto kilka zlotych a dziala szybko sprawnie i bez
 zadnych problemow? ze poprpstu uzywam i nic zlego sie nie dzieje? ze na dodtykowym ekranie ultrabooka moj zony modern sprwdza sie
 znakomice? ze ux modern ma imo naprawde rewelacyjne?
 ze boczny paek z wyszukiwarka i opcjami jest bardzo interesujacym
 funkcjonalnie rozwiazaniem? ze odpalenia kilku aplikacji na jednym ekranie jest opcja ktorej
 prozno szukac w innych tabletach? (poza taczwizem)
 ze cala ta moda na flat dizajn wziela sie wlasnie z kopiowania  rozwiazan modern? a to ze ktos wpada w panike jak sie mu menu start zastapi czyms innym? ja tam od dawna nie uwazam opini wiekszosci za szczegolnie
 wartosciowe zrodlo informacjii.

[...]

tu nie wiem nie sprawdzalem. ale nawigacja po przeprpwadzeniu
 rozmowy dziala jak dzialala przed tym faktem :-)

Data: 2014-04-21 09:16:46
Autor: ToMasz
W dniu 21.04.2014 01:34, qrt pisze:
[...]

doskonałe porównanie. fiat126p, to małe coś co było marzeniem polaków, już na deskach kreślarskich miało być motorynką z dachem, a stało się głównym środkiem lokomocji narodu. w tym czasie produkowano już zastawę z silnikiem z przodu, przednim napędem i rozkładaną tylną kanapą. w jugosławi! Rok po rozpoczęciu produkcji polskiego fiata niemcy pokazali golfa.
W telefonach można by się doszukiwać podobnych analogii. Polacy kochają nokie, nawet jeśli słowo nokia należy do microsoftu. kochają także microsoft, choćby za darmowe systemy operacyjne. Niestety niema porownania w kwestii cen. NOWY Telefon który w antutu "wyciąga" ponad 10 tyś (jak sgs2) kosztuje 270zł. sam sgs3 kosztuje 9 stów. warto marudzić ze android działa tylko na szybkich telefonach?
ToMasz

Data: 2014-04-21 14:34:33
Autor: J.F.
Dnia Mon, 21 Apr 2014 09:16:46 +0200, ToMasz napisał(a):
W dniu 21.04.2014 01:34, qrt pisze:
akurat 126 byl bardzo nowoczesnym autem jak na swoje czasy.

Nowoczesnym ? A coz tam bylo nowoczesnego ?

ze maly? coz nikt go nie projektowal do rodzinnych wojazy nad morze
wiec nic dziwnego ze nie do konca sie sprawdzal w tej roli.

Maly ? Bardzo maly. I w ogole ... wyrob samochodopobny.

[...]

W tym czasie mysmy robili F125. I Syrene. Ale coz - za drogie byly.

W telefonach można by się doszukiwać podobnych analogii. Polacy kochają nokie, nawet jeśli słowo nokia należy do microsoftu. kochają także microsoft, choćby za darmowe systemy operacyjne.

No nie wiem - milosc do Nokii chyba narodowi przeszla. Wraz z brakiem
ciekawych modeli.
Miloscia do MS chyba nigdy nie zapalal - u nas po prostu Apple
wystepuje znikomo, a cena ma duze znaczenie.
Nokia ma jeszcze jakies znaczenie marketingowe, przy odpowiedniej
polityce ma szanse odbudowac pozycje. Ale system musi byc dobry :-)

Niestety niema porownania w kwestii cen. NOWY Telefon który w antutu "wyciąga" ponad 10 tyś (jak sgs2) kosztuje 270zł. sam sgs3 kosztuje 9 stów. warto marudzić ze android działa tylko na szybkich telefonach?

Paranoja jakas z ta szybkoscia. Dawniej nawigacja dzialala na ~300MHz
i 64MB, ba, nadal dziala, a teraz 4 rdzenie po 2GHz i za wolno ... no
dobra, java na pewno troche spowalnia..

J.

Data: 2014-04-21 19:17:15
Autor: qrt
Dnia Mon, 21 Apr 2014 14:34:33 +0200, J.F. napisał(a):

Dnia Mon, 21 Apr 2014 09:16:46 +0200, ToMasz napisał(a):
W dniu 21.04.2014 01:34, qrt pisze:
akurat 126 byl bardzo nowoczesnym autem jak na swoje czasy.

Nowoczesnym ? A coz tam bylo nowoczesnego ?

porównaj go z fiatem 600 na przykład.

ze maly? coz nikt go nie projektowal do rodzinnych wojazy nad morze
wiec nic dziwnego ze nie do konca sie sprawdzal w tej roli.

Maly ? Bardzo maly. I w ogole ... wyrob samochodopobny.

a co powiesz na temat mikrusa, isetty, vespy, trójkołowych reliantów,
casalini i temu podobnych pojazdów?

Data: 2014-04-21 19:49:28
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 21 Apr 2014 19:17:15 +0200, qrt napisał(a):

Nowoczesnym ? A coz tam bylo nowoczesnego ?

porównaj go z fiatem 600 na przykład.

Technicznie różnica jest w zasadzie zerowa, do tego stopnia, że większość
elementów jest zamienna. Łącznie z silnikami.

Data: 2014-04-22 07:38:47
Autor: qrt
[...]

600 mial silniki chlodzone woda. chlodzone powierzem byly silniki
 fiata 500 ale one z kolei mialy pojemnosci mnijsza niz 500.

Data: 2014-04-21 20:15:53
Autor: J.F.
[...]

Nie znam, ale to projekt z lat 50-tych.
Za to mnie ciekawi ta nowoczesnosc malucha ... tam wszytko toporne i
najprostsze z mozliwych.

[...]

Efekt powojennej biedy. Ktora sie zreszta szybko skonczyla.
Zobacz raczej na masowa konkurencje: Mini, Garbusa, 2CV.
A przeciez do wyboru byly tez np F125, a nawet "malutki" F850, Citroen
DS, Renault 12 znany u nas jako rumunska Dacia, itd, itp.

I nawet jesli historia garbusa siega lat przedwojennych, to lepszy byl
niz ten "nowoczesny" maluch.

J.

Data: 2014-04-21 21:05:24
Autor: qrt
Dnia Mon, 21 Apr 2014 20:15:53 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

bo maluch jest jego następcą. tak jak 127 był następcą 850.

[...]

garbus był o ponad metr wiekszy, 2cv o ponad pół metra.
A przeciez do wyboru byly tez np F125,

duże i fajne auto z nowoczesnymi silnikami. Bez mała sportowy sedan a przy
okazji drogie. Zupełnie inna półka.
a nawet "malutki" F850,

to już była tedy archaiczna konstrukcja zastąpiona z resztą przez 127.
Citroen DS,

wypas na maxa :) Spójrz na 126 przez pryzmat całej gamy modelowej w tym czasie. od 125, 127, 128, 132. Fiat miał w tym czasie znacznie bardziej imponujące modele ale 126 był
najmiejszy i najtańszy w rodzinie ze wszystkim tego konsekwencjami. Nie ma
sensu go porównywać z autami wiekszymi bo to inna pólka. Wybór 126 był wyborem stricte ekonomicznym, 127 było już za drogie jak na
nasze warunki. Skoda cz VW też ma taki model jak UP/citigo ale nie ma sensu porównywać go
z pasatem czy superb bo to zupełnie inna cena. To tak jak ze smartfonami - nie ma sensu porównywać lumii 520 z S4 czy
dajmy na to htc m8 bo to kilkukrotna różnica w cenie. Z kolei w cenie lumi 520 android bedzie sprzętem albo bardzo słabym, albo
tworem niewiadomej proweniencji o nieznanej jakości sotfu, wykonania i
jakości. A lumia działa przyzwoicie robiąc co ma robić choć oczywiście
należy wiedzieć iz ten sprzęt ma ograniczenia.

Data: 2014-04-21 21:40:41
Autor: J.F.
Dnia Mon, 21 Apr 2014 21:05:24 +0200, qrt napisał(a):
[...]

Drogie u nas. Swiat bylo na to stac.

Spójrz na 126 przez pryzmat całej gamy modelowej w tym czasie. od 125, 127, 128, 132.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_125
na dole jest tabelka modeli.

[...]

Czy ja wiem ... efekt w kazdym badz razie taki ze wpakowano
spoleczenstwo do czegos, co trudno nazwac samochodem.
A modeli, nawet u Fiata, bylo pelno do wyboru. Ha - wiki wspomina o Fiat 127p ..

[...]

No nie wiem ... z jednej strony z tego co slysze, to Lumia ma bardzo
zly system, bo ja jednak oczekuje pewnych funkcji, chocby obslugi
plikow, od ktorych WP uciekl.

Z drugiej strony - co dziala to dziala, jest odtwarzacz mp3 i video,
jest nawigacja ... czyli po co za Androida przeplacac ? :-)

J.

Data: 2014-04-22 09:24:00
Autor: qrt
Dnia Mon, 21 Apr 2014 21:40:41 +0200, J.F. napisał(a):

Czy ja wiem ... efekt w kazdym badz razie taki ze wpakowano
spoleczenstwo do czegos, co trudno nazwac samochodem.
A modeli, nawet u Fiata, bylo pelno do wyboru. Ha - wiki wspomina o Fiat 127p ..

fajne auto. Ciotka miła i jak tym jechałem (jeszcze w latach 90) to byłem
bardzo pozytwnie zaskoczony.

[...]

Ja kupiłem lumie 620 aby przetestować. Po doświadczeniach z androidem nie
chciałem wydawać kupy kasy aby mieć sprzęt sprawnie działający, a z drugiej
strony chciałem własnie mieć coś co będzie zapewniać dostęp do
komunikatorów, map, sport trakera, i inne takie sprawy. Wiedziałem ze to WP jest jakimś tam kompromisem byłem skłonny na to
przystać i zasadniczo jestem z wyboru zadowolony.

Data: 2014-04-22 12:06:00
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:azuaytsswuoh$.q28gqsffl5cy.dlg40tude.net...
No nie wiem ... z jednej strony z tego co slysze, to Lumia ma bardzo
zly system, bo ja jednak oczekuje pewnych funkcji, chocby obslugi
plikow, od ktorych WP uciekl.

Jakich plików??
Nortona Commandera chcesz na niej uruchomić?

Data: 2014-04-23 14:18:42
Autor: J.F
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości
[...]

Wszystkich. A czego nie ma w pliku, to -10 pkt do oceny za kazdy brakujacy element :-)

Nortona Commandera chcesz na niej uruchomić?

Z przyjemnoscia. Ale najwazniejsze - wszystkie pliki maja byc widziane w  Total Commanderze.
Za brak obslugi TC  -500 pkt.

Na dzien dobry zarobila kolejne  -500pkt za brak file managera.

J.

Data: 2014-04-23 18:43:22
Autor: Pszemol
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5357afa4$0$2375$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No ale po co? Dla jakiegos chorego sportu?
Do czego Ty faktycznie telefonu używasz?

[...]

W Windows Phone nie ma file managera????
Nawet tak krytykowany iOS ma kilka appek tego typu w Appstore!

Data: 2014-04-21 19:10:40
Autor: qrt
[...]

no i co z tego? fiat miał równolegle 127. Tyle ze był poprostu za drogi.  Co nie zmiania faktu iż 126 miał samonośne nadwozie, nowoczesne
zawieszenie, dobrą widoczność z kabiny, a w porównaniu do mikrosamochodów
(bo to z nimi trzeba go porównywać a nie z golfem), był realtywnie wygodny
i komfortowy.
porownania w kwestii cen. NOWY Telefon który w antutu "wyciąga" ponad 10 tyś (jak sgs2) kosztuje 270zł.

jak na moje to nie rokuje to specjalnego komfort w dzisiejszych czasach. Tym bardziej ze to pewnie jakiś chińczyk softem do którego nikt sie
specjalnie nie przykładał.
sam sgs3 kosztuje 9 stów. warto marudzić ze android działa tylko na szybkich telefonach?

a nie jest to prawdą?

Data: 2014-04-21 21:46:08
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 21 Apr 2014 01:34:38 +0200 (CEST), qrt napisał(a):

[...]

To wszystko się zgadza, Windows Phone byłby absolutnie genialnym systemem w 1998 roku.

[...]

Czyli tak jak Windows Phone, który już w momencie powstania był przestarzały.

co ci mam pisac? ze zainstalowalem na destopie bo kupilem w
 promocji za sto kilka zlotych a dziala szybko sprawnie i bez
 zadnych problemow? ze poprpstu uzywam i nic zlego sie nie dzieje?

Wracając do poprzedniej poetyki - są osoby wciąż jeżdżące 126p i Polonezami. I nawet sobie chwalą. Do Poloneza świnia wchodzi i nic złego się nie dzieje.

ze na dodtykowym ekranie ultrabooka moj zony modern sprwdza sie
 znakomice? ze ux modern ma imo naprawde rewelacyjne?

laptop z dotykowym to kosmiczne nieporozumienie, ale zawsze znajdzie się paru masochistów chcących machać co chwilę ręką od klawiatury do ekranu i oglądać ekran zza swojego odbicia w błyszczącej, aczkolwiek niesamowicie brudnej szybie.
W dodatku w większych ekranach bardzo szybko zaczynają się jaja z wibrowaniem warstwy dotykowej i jedynym sposobem jest wyłączanie jej całkowicie. Tu też swoje trzy gorsze wrzuci wspaniała natura W8, bo wszystkie urządzenia są listowane jako "urządzenie HID", których jest od 3 do 5 (czasem więcej). Wyłączysz niewłaściwe - stracisz kontrolę w ogóle.
Entliczek, pentliczek...

ze boczny paek z wyszukiwarka i opcjami jest bardzo interesujacym
 funkcjonalnie rozwiazaniem? ze odpalenia kilku aplikacji na jednym ekranie jest opcja ktorej
 prozno szukac w innych tabletach? (poza taczwizem)

Jeżeli chwalisz W8 w kontekście tabletów, to wybrałeś sobie najgorszy możliwy przykład.
Na zwykłe tablety z Windows RT jak Surface są śladowe ilości oprogramowania.
Tablety z pełnym windows jak Surface Pro, to pomyłka. Duże, ciężkie, z wentylatorami (a mimo to przegrzewające się), czas pracy na baterii krótszy o połowę (a nawet lepiej). Już lepiej dobrego ultrabooka.

ze cala ta moda na flat dizajn wziela sie wlasnie z kopiowania  rozwiazan modern?

Tylko nikt nie miał chociaż trzech szarych komórek, które by się zderzyły ze sobą, żeby powstała myśl, że 99% oprogramowania nie działa pod IFKAM, więc będzie wyglądało jak kozie z dupy.

Dopiero głos milionów klientów (którzy masowo wybierają Windows 7) spowodował, że się ugieli i IFKAM będzie nie tak natarczywe, żeby nie powiedzieć opcjonalne.

a to ze ktos wpada w panike jak sie mu menu start zastapi czyms innym? ja tam od dawna nie uwazam opini wiekszosci za szczegolnie
 wartosciowe zrodlo informacjii.

taaa.. najlepiej jakims niedorobionym szerłerem

[...]

ciekawe, to jakoś takim niezręcznym milczeniem pominąłeś...

Data: 2014-04-22 03:55:45
Autor: krzysztofsf

[...]

Sadze, ze przyszlosc maja laptopy w ktorych bedzie ekran dotykowy - ale poziomy, zamiast klawiatury. W ten sposob bedzie mozna konfigurowac wedlug potrzeb czesc klawiaturowa, dodawac do niej dodatkowe przyciski i menu uruchomionych programow, nie zasmiecajac jednoczesnie ich widokiem glownego, tradycyjnego ekranu.

Data: 2014-04-22 08:29:41
Autor: qrt
Dnia Mon, 21 Apr 2014 21:46:08 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

no własnie. To widać ze nie używasz. Nie - nie machasz reką od klawiatury do ekranu. W trybie pulpitu dotyk jest
bezużyteczny a modert klawiatura zbyteczna. toć to sa w sumie dwie osobne warstwy. Pulpit do pracy, modern do
konsumpcji treści, mediów, gierek ect.

[...]

pisze ogólnie o UX i koncepcji systemu a nie o oprogramowaniu. Choć w tej
kwestii ciężko sie z tobą nie zgodzić.
Tablety z pełnym windows jak Surface Pro, to pomyłka. Duże, ciężkie, z wentylatorami (a mimo to przegrzewające się), czas pracy na baterii krótszy o połowę (a nawet lepiej). Już lepiej dobrego ultrabooka.

To troche półprawda. Bo faktem jest ze zonwetowalny ultrabook jest
doskonałym rozwiązaniem a surface jest cieżki. Co jednak nie zmiania faktu iż powstają tablety z pełnym widows które sa
relatywnie lekkie i bez wentylatorów.

ciekawe, to jakoś takim niezręcznym milczeniem pominąłeś...

przecież nie pominęłem a napisałem ze sie z tym nie spotkałem

Data: 2014-04-21 08:58:11
Autor: ToMasz
[...]

Dla tych osób polecam odpowiednik nokii 3310. serio. Trzeba mieć jakąś wiedzę zeby poskładać komputer PC, który będzie dobrze chodził. Tak samo trzeba mieć wiedzę żeby kupić smartfona który... ups! wiekszość ludzi nie potrzebuje tej wiedzy. większość ludzi kupi smartfona za 1zł,więc raz chce go mieć zamiast n3310, dwa jak wtopi to nie boli tak mocno.

ToMasz

Ps wtopi to złe słowo. jak się okaże że większość funkcji jest nie potrzebna reszta nie wiem do czego służy.

Data: 2014-04-21 09:27:29
Autor: qrt
> [...]

Dla tych osób polecam odpowiednik nokii 3310. serio. Trzeba mieć jakąś wiedzę zeby poskładać komputer PC, który będzie dobrze chodził. Tak samo trzeba mieć wiedzę żeby kupić smartfona który... ups!

no wlasnie? po co ludzie kupuja smartfona jesli zalozymy ze nie
 kupuja ich tylko dlatego ze tylko one byly w sklepie?
 no wiec: aby miec dostep do poczty, miec dostep do sieci, miec np
 slownik, mape, odtwarzacz muzyki, aplikacje allegro, banku, kursy
 walut, notowania gieldowe, kalendarz, pogodne, rozklad jazdy,
 mapy, sport trakera, ect ect

smartfon nie jest celem samym w sobie ale ma sluzyc jakims tam
 zadaniom ktorych nokia 3310 nie zrealizuje. i jesli te zadania ow smartfon realizuje to spelnia role do ktorej
 zostal stworzony. wp te zadania spelnia i to spelnia poprawnie
 wiec nie ma tutaj zadnego problemu. oczywiscie ze z punktu power usera android jest lepszy. co jestak
 nie zmiania faktu iz smartfon z androidem za 500 zlotych nie
 bedzie dzialal w sposob satysfakcjonujacy, a z wp owszszem tak.

Data: 2014-04-21 10:40:05
Autor: J.F.
Dnia Mon, 21 Apr 2014 09:27:29 +0200 (CEST), qrt napisał(a):
[...]

Zaraz zaraz - smartfon to nie skorki, rootowanie, romy - zreszta to
bylo i w nie smartfonach.

no wlasnie? po co ludzie kupuja smartfona jesli zalozymy ze nie
 kupuja ich tylko dlatego ze tylko one byly w sklepie?

Niektorzy po prostu duzo gadaja i nalezy im sie "najlepszy telefon" za
zlotowke. Albo kogos podpytali jaki jest teraz dobry telefon ktory warto kupic.
Albo "wszyscy maja dotykowe - moze to i dobre".

[...]

O to to to.
oczywiscie ze z punktu power usera android jest lepszy.

Troche bym polemizowal. Trzeba sie pobawic w roota chocby.

 co jestak
 nie zmiania faktu iz smartfon z androidem za 500 zlotych nie
 bedzie dzialal w sposob satysfakcjonujacy, a z wp owszszem tak.

No, mam watpliwosci. I do tych 500zl, i czy WP mnie usatysfakcjonuje

J.

Data: 2014-04-21 21:06:49
Autor: ToMasz
[...]
mało, bardzo mało ludzi tak wykorzystuje smartfona. 5% nie więcej.

[...]

jest problem. moze 3310 to nie jest najlepszy przykład, ale siemens s55+jego "patche" sprawował się w roli _telefonu_ lepiej niż telefon z wp.

oczywiscie ze z punktu power usera android jest lepszy. co jestak
  nie zmiania faktu iz smartfon z androidem za 500 zlotych nie
  bedzie dzialal w sposob satysfakcjonujacy, a z wp owszszem tak.
no i tu nie mam pewności. parę lat temu - przyznałbym Ci racje. teraz juz nie jest to tak oczywiste. Do niedawna miałem SE arcs (jeden rdzeń 1.4ghz) i po dobrej optymalizacji smigał szybko. wspomniany przezemnie telefon z selgrosa ma prawie 2 razy tyle punktów w antutu. będzie zamulał? Wątpie. ale poczekamy na jakąś relacje na żywo i zobaczymy.
Co do  telefonów z WP to by trzeba zrobić taki test. znaleźć na tablicy albo na allegro aukcjie, pokazać na mapie drogę do sprzedawcy, potem zadzwonić do faceta - tak aby wszystkie te programy pozostały otwarte i aktywne. będzie mulił czy zrobi to bez zająknięcia?

ToMasz

Data: 2014-04-22 09:05:41
Autor: qrt
Dnia Mon, 21 Apr 2014 21:06:49 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

na chwilę obecną używam w domu nexusa 7.
Teraz działa dobrze ale prawie goły i na cyanogemodzie (nie chodziło mi o
zmiane dla samej zmiany ale o tethering którego czysty android od google
nie miał). Ale jak miał orygianalny soft to zainstalowałem jakąś aplikacje poczty z
martektu (chyba @-maila), skypa, dropboxa, skydriva, gg, taskera no i kupe
innych rzeczy. Jedne coś tam trzymały w tle inne także potrafiły trzymać w
tle jakieś usługi. (tak swoją drogą na wp jest możliwość zablokowania
działania aplikacji w tle) No i musze powiedzieć iż pomimo 4 rdzeni tegry, giga ramu i 20000 punktów w
antutu płynność działania systemu zrobiła sie dość średnia a czasami bywała
lekko irytująca. Oczywiście nie był to poziom działania mojego pierwszego
fona z androidem (galaxy ace - który był wręcz skandaliczny - zdarzało mu
sie po odblokowaniu ekranu przez 20/30 sekund nie reagować) ale
spowolnienie bywało wyrażnie zauważalne. Inna sprawa ze ma żona ma jakiegoś samsunga z dwu rdzeniowym procesorem
(1ghz) i giga ramu i działa to całkiem ok. Tyle ze ona nie ma praktycznie
żadnych dodatkowych aplikacji, korzysta tylko z kalendarza, nawigacji
notatek, poczty, przeglądarki i tyle.
Co do  telefonów z WP to by trzeba zrobić taki test. znaleźć na tablicy albo na allegro aukcjie, pokazać na mapie drogę do sprzedawcy, potem zadzwonić do faceta -

Obecnie ma WP mam zainstalowanych chyba koło 30 aplikacji. Dopuszczonych do
działania w tle mam 6 z 17 (chodzi o te  które mają taką możliwość) I jesli patrzeć na działnie sytemu: powrót do ekranu głownego, dostęp do
aplikacji systemowych jak telefon, kontakty, widomości, poczta, kalendarz,
ustawiania, ect to płynność jest praktycznie zawsze wzorowa. Poprostu
wciskasz, następuje animacja i jest. Ale dostęp np do głebszych ustawień czasami wymaga chwili ładowania.
  Albo na przykład odpalenie map - to już trwa dość długo (koło 8 sekund).
Inna sprawa ze po tych 8 sekundach mapa sie odpala już z fixem. Podczas gdy
na nexusie mapa sie odpala w 2-3 sekundy ale na fixa trzeba jeszcze czekać
kilka dodatkowych sekund. Podobnie niektóre aplikacje z marteku potrafią sie uruchamiać równie długo.

Data: 2014-04-20 08:14:45
Autor: Pszemol
"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:1a5tokgkn0wm3$.dlglepper.institute.com...
[...]

Ale to samo mnie wkurza w Androidzie!
To jest założenie projektanta systemu, że użytkownik ciągle patrzy w ekran :-)
Testowałem niedawno HTC One X jak i Nexusa 7 (tego starego) i miałem
często ten problem, że coś robiłem na systemie jednocześnie oglądając TV.
Tablet czy telefon wystawił jakiś komunikat i bez tapnięcia w ekran, bez
żadnego guzika OK który mógłbym nacisnąć, komunikat pojawił się na
kilka sekund i zniknął... Zdążyłem dopiero kątem oka zauważyć że komunikat
był na ułamek sekundy zanim zniknał - i bądź tu mądry co mi system pisał?
W moim iOS komunikaty czekają grzecznie na feedback od użytkownika.
Albo leżą sobie w systemie powiadamiań albo wiszą z guzikiem OK i czekają
na jego wciśnięcie.

Data: 2014-04-20 15:27:21
Autor: atm
On 2014-04-20 15:14, Pszemol wrote:
[...]

Troche nie rouzmiem problemu; w golym Androidzie info o nieodebranym polaczeniu, smsie czy przypomnieniu z kalendarza ląduje na belce paska
szybkiego dostepu, w wielu wypadkach ikonka telefonu/wiadomosci dostaje numer nieodebranych informacji oraz w wiekszosci telefonow blyska dioda powiadomien.

Data: 2014-04-20 15:38:09
Autor: atm
On 2014-04-20 15:27, atm wrote:
On 2014-04-20 15:14, Pszemol wrote:
[...]

No i oczywiscie dochodzi info na ekranie blokady (jesli ktos tego pragnie) a juz w nielicznych telefonach z amoledem dziala patent jak w Nokiach czyli info wyswietlane na wylaczonym ekranie.
http://images.gizmag.com/inline/motox2weeks-1.PNG

Data: 2014-04-20 08:47:40
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:5353cdc2$0$2361$65785112news.neostrada.pl...
On 2014-04-20 15:27, atm wrote:
On 2014-04-20 15:14, Pszemol wrote:
[...]

Ale tu nie chodzi o nieodebrane połączenie telefoniczne tylko o komunikat
systemowy że np. ten film wymaga codeca który nie jest zainstalowany...
Albo że mozilla się wydup*** z jakiegoś powodu i było o tym komunikat
który zniknął... z fajną informacją co mu dolegało, ale czy ktoś zdążył przeczytać?

Data: 2014-04-20 15:54:14
Autor: atm
On 2014-04-20 15:27, atm wrote:
On 2014-04-20 15:14, Pszemol wrote:
[...]

Gdy czasem wylozy sie przegladarka www wyswietla sie info, ze program sie wyzlozyl. Komunikat wymaga tapniecia na OK. Co tam jeszcze jest nie pamietam, bo widze to bardzo rzadko.
Natomiast nie przypominam sobie niczego takiego w iOS6. AppStore sie po prostu wykrzaczyl i uruchomil ponownie.
Ale akurat to dla mnie ficzer o zadnej wartosci, wazne zeby sie krzaczylo jak najrzadziej.

Data: 2014-04-20 09:07:34
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:5353d188$0$2160$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To oczywiście truizm - ważne aby się nie wykrzaczało.
Ale jak się już wykrzaczy, to albo uznajemy komunikat dla użytkownika
niepotrzebny i po prostu bez słowa odpalamy appka znowu, najlepiej
z zachowanego stanu sprzed wykorbki, albo - jeśli uznajemy że komunikat
jest ważny - to upewniamy się że użytkownik akurat patrzy na ekran i nie
znikamy komunikatu zanim go nie przeczyta i nie tapnie w OK.

Data: 2014-04-19 18:01:50
Autor: ToMasz
Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone
regulacja głośności - na poczatku mnie to irytowało ale teraz nie mam tego
problemu - przyzwyczaiłem sie i jest ok.
moment. Telefonów jest na rynku od groma. systemów operacyjnych - kilka, przy czym można mieć telefon bez systemu (mniej więcej)
Mnie się w pale nie mieści, jak można w nowej wersji systemu operacyjnego nie zawrzeć tego co było dobre w starszej. Nie wnikając w szczegóły, rozdzielenie regulacji głośności na kilka suwaków, jest genialne, dobre. JEst również obowiązkowe jeśli użytkownik ma korzystać z systemu operacyjnego  urządzenia, a nie telefonu. Tak więc "przyzwyczaiłem się" przyjmuje jako - kupując takie urządzenie "nawarzyłem piwa" więc muszę je wypić.

wp ma inne - IMO bardziej irytujące właciwości. ale aby to wiedzieć
i napisać o nich tekst to trzeba systemu używać.
napisz jakie.

ToMasz

Data: 2014-04-19 18:28:17
Autor: qrt
Dnia Sat, 19 Apr 2014 18:01:50 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

ja wiem? głośność rozmowy ustawia sie osobno tak czy inaczej. A głośność powiadomieni i multimediów? Czy to tak naprawdę jest konieczne? I tak głośność zmieniam non-stop. W domu na wieczór sciszam, rano
zgłasniam, jak wychodzę zgłasniam jeszcze bardziej, jak podłączam słuchawki
znowu reguluje, jak oglądam filmik to też inaczej ustawiam niż na
słuchawkach...
Tak więc "przyzwyczaiłem się" przyjmuje jako - kupując takie urządzenie "nawarzyłem piwa" więc muszę je wypić.

Gdyby było tak jak piszesz powitałbym tą nowa funkcjonalnośc z radością a
wcale tak nie jest. Przyzwyczaiłem sie i stwierdziłem ze taka opcja nie
jest mi jakoś szczególnie potrzebna.  Bardziej były by przydatne profile, z możliwością np. aktywowania w ich w
danych np przedziałach czasowych...

wp ma inne - IMO bardziej irytujące właciwości. ale aby to wiedzieć
i napisać o nich tekst to trzeba systemu używać.
napisz jakie.

choćby sposób obsługi powiadomień poczty z różnych folderów jesli używasz
filtrowania na serwerze. To jest IMO skandal bo aby otrzymywać powiadominia
na kafelku poczty trzeba przypiąć osobny kafelek dla każdego folderu. Tym
sposobem mam 3 kafelki poczty na pulpicie choć mogłbym mieć wiecej bo mam
wiecej folderów. Ale poczta z tych 3 jest ze tak powiem najważniejsza.

Data: 2014-04-20 08:08:13
Autor: Pszemol
"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:1646o2g5yb32h$.1jkfiickgdzv2$.dlg40tude.net...
[...]

Masz do tego dedykowane guziki sprzętowe czy tylko touchscreen?
Chodzi mi o to, czy możesz ściszyć/zgłośnić bez odblokowywania ekranu.

Bardziej były by przydatne profile, z możliwością np. aktywowania
w ich w danych np przedziałach czasowych...

W iOS jest funkcja "Do not disturb" służąca właśnie jako "tryb nocny".
Możesz ustawić godziny nocne w których telefon inaczej będzie się
zachowywał (np. nie sygnalizował rozmów przychodzących, chyba że
dzwoni ktoś z numerem z foldera kontaktów "Ulubione/Favorites").
Czy potrzebujesz czegoś więcej?

[...]

Nie rozumiem:
celowo filtrujesz aby mieć je osobno a potem chcesz mieć je razem?

Data: 2014-04-19 18:03:50
Autor: atm
On 2014-04-19 17:15, qrt wrote:
[...]

No wlasnie z tym uzywaniem jest problem. Probowalem przyzwyczaic sie do WP 8.0 przez okolo dwa tygodnie. Pomijam interfejs - jest inny, ok.
Natomiast braki w potrzebnym oprogramowaniu oraz wlasnie takie zgrzyty jak jeden potencjometr do glosnosci, paskudnie uproszczony kalendarz, brak choc minimalnej personalizacji przypomnien kalendarza itd. spowodowal, ze z przyjemnoscia powrocilem do Androida. WP w tej chwili nie oferuje killer ficzera*, ktory przekonalby mnie do przesiadki. Brak wplywu na przyznawanie uprawnien instalowanym aplikacjom dodatkowo mnie w tym utwierdza.
WP 8.1 wraz z wprowadzonymi zmianami oraz wciaz uzupelniany market fajnie to zmienia, choc fakt ze powoli.

*oczywisie dla wielu killer ficzerem moze byc design Nokii, bardzo dobre aparaty foto w drozszych modelach czy darmowa offline'owa nawigacja.

Data: 2014-04-19 19:02:55
Autor: qrt
Dnia Sat, 19 Apr 2014 18:03:50 +0200, atm napisał(a):

On 2014-04-19 17:15, qrt wrote:
[...]

co do kalendarza to sie zgadzam ale z kolei bezproblemowa współpraca z
kalendarzem i kontaktami desktopowego outlooka bardzo mi sie podoba.

Data: 2014-04-19 19:02:58
Autor: John Kołalsky
Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone

Użytkownik "atm" <_@vp.pl>

http://www.spidersweb.pl/2014/04/windows-phone-po-35-roku.html

Pieprzenie. Czytam np artykuł o tym jak to źle, że kogoś operator "wyruchał" a obok reklama się wyświetla co "rucha" tak samo.

Data: 2014-04-20 08:00:27
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:53518863$0$2240$65785112news.neostrada.pl...
http://www.spidersweb.pl/2014/04/windows-phone-po-35-roku.html

Cytat 1 który wpadł mi w oko:
Przekonywana byłam, że jedna kontrolka głośności do wszystkiego,
która powoduje wyciszenie muzyki nawet w słuchawkach, gdy wycisza
się powiadomienia, to najbardziej logiczne i wygodne rozwiązanie.
Dziś Windows Phone dostał dwa osobne ustawienia głośności,
jak w Androidzie.

I tak samo jak w iOS! Ciekawe czy można zgłaśniać/ściszać słuchawki
bez otwierania ekranu - mają te telefony jakieś guziki +/- czy tylko touch?
Bo akurat przy słuchaniu muzyki na słuchawkach przydaje się ta opcja
aby móc zgłośnić/ściszyć bez wyjmowania telefonu z kieszeni... albo
guzikami na kablu, na słuchawkach albo na telefonie.

Cytat 2 który wpadł mi w oko:
Słabe było oburzenie fanów Apple na smartfony z dużymi ekranami,
którzy mówili, że wszystko większe niż 3,5 cala jest zbyt duże, by
używać jedną dłonią. Dziś z radością używają czterech cali iPhone'a
i czekają na większe urządzenia.

4 calowy iPhone 5 i 5S lub 5C mają wciąż tą samą szerokość ekranu,
a więc nie zmieniło się nic jeśli chodzi o leżenie w dłoni...
To czy fani Apple czekają na większe urządzenia - nie wiem, mi 4" pasi.

Cytat 3:
to chyba najsmutniejszy wniosek - zmiany w Windows Phone, moim
zdaniem świetne, których oczekiwałam od lat, udowadniają, że
Microsoft albo jest powolny, albo miał w nosie użytkowników, albo.
chciał stworzyć system, z którym użytkownik wchodzi w interakcje
w nowy, innowacyjny i maksymalnie prosty sposób. To tak jak
z Windowsem 8 - to miało być coś wielkiego, nowoczesnego, innego
i świeżego.

Nie wyszło. Pomysł Microsoftu albo nie wypalił, albo pojawił się zbyt
wcześnie.

Ja myślę że wyszło, i że dobrze się stało że Windows obronił się przed
wymarciem, bo wyjdzie to tylko z korzyścią dla nas, użytkowników...
Im więcej liczących się grup mądrych ludzi, konkurujących ze sobą,
odpatrujących od siebie najlesze pomysły i wkomponujących je w swoje
urządzenia tym szybciej będzie postępować "ewolucja" urządzeń
i systemów. Unikniemy stagnacji takiej jaką widzieliśmy w przypadku
starej Nokii czy RIM/Blackberry, będzie dynamika i nowe ekscytujące
pomysły. Android i iOS bardzo upodobniły się do siebie przez ostatnie
kilka lat, powymieniały się dobrymi pomysłami i użytkownik korzysta.
To samo będzie po włączeniu do grupy "dużych graczy" również
Windows, które wciąż cierpi na dużo mniejszą ilość applikacji, ale to
się zmieni szybko jak tylko zostanie zauważony przez programistów :-)

Data: 2014-04-20 15:46:52
Autor: atm
[...]

Zaglosuj, dowiedz sie czego pragna uzytkownicy iPhone'a :]
http://www.cultofmac.com/272632/buy-iphone-larger-screen-poll/

Data: 2014-04-20 09:12:54
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:5353cfcd$0$2361$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Po pierwsze, wbrew temu co ta pani mówi, powiększenie ekranu z 3.5
do 4" w nowych wersjach iPhone 5 NIE wpłynęło na użytkowanie go
jedną ręką, i to był główny sens mojej wypowiedzi.

Co do ankiet tego typu, moim zdaniem nie są wiarygodnym badaniem
statystycznym bo próbka badanych nie jest statystycznie neutralna...

Data: 2014-04-20 18:14:51
Autor: atm
On 2014-04-20 16:12, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

W czerwcu dowiemy sie czego "chca" uzytkownicy iPhone'ow gdy Tim wraz z Jonym przedstawia nowy, jedyny i najlepszy rozmiar ekranu.

Data: 2014-04-20 11:42:36
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:5353f27d$0$2149$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To też fakt, że użytkownicy mogą sobie "chcieć" to czy tamto, a i tak
skazani są na to co im producent zaoferuje...

Zresztą to nie dotyczy tylko Appla ani tylko smartfonów.

Myślisz że Ford czy Acura pyta się użytkowników jakie auto chcą kupić?
Nie! Po prostu robią to co im wygodne, to co im się wydaje że będzie
chodliwe i to co im przyniesie największą korzyć... Taka Acura na ten
przykład, jeden z moich ulubionych producentów aut (wypasiona Honda)
postanowiła w linii 2015 zredukować listę modeli w USA i zamiast
TL i TSX będą oferować tylko jeden model TLX. I co im mogę zrobić
gdybym chciał wymienić mojego wysłużonego TL-S '2007 na nowego?
Ano nic... mogę sobie skoczyć. Bo nowego TL-S nie będzie i kropka panie.

Data: 2014-04-20 18:53:44
Autor: atm
On 2014-04-20 18:42, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

Tylko wiedzisz, tu jest kluczowa roznica: jesli bedziesz sie upieral przy Hondzie to faktycznie masz pozamiatane. Lecz gdy wezmiesz pod uwage rowniez Mazde, Toyote, Subaru wspominajac tylko o Japonii to nagle okazuje sie, ze wybor jast znacznie wiekszy niz oferuje jedyna sluszna marka.
Za jakis czas bedzie mnie kusic Z2 Compact swoja wodoszczelnoscia, lepszymi proporcjami ekranu do wielkosci obudowy i ulepszonym aparatem, byc moze wezme tez pod uwage iPhone'a jesli faktycznie zyska wiekszy ekran. Jakas Nokia z WP 8.1 i dobrym aparatem tez bedzie do rozwazenia.
Nie mam potrzeby ograniczac sie do jedynego "slusznego" Samsunga choc o S2 akurat duzo dobrego moge powiedziec (w przeciwienstwie do S1).

Data: 2014-04-20 12:01:49
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:5353fb9a$0$2365$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No proszę... to może zaproponuj mi odpowiednik Acura TL-S rocznik 2007
z innej stajni? Bo ja szukałem u konkurencji i wyboru nie było dużego...
Acura to dla Hondy to jest coś jak Lexus dla Toyoty - wypasione, luksusowe
wersje - luksus może Kategorii II w porównaniu do Mercedesa czy BMW
ale jest :-) Natomiast Mazda, Subaru nie robią w ogóle tego typu aut wcale.
Chyba ze się mylę, i pokażesz mi jakiegoś pojemnego Subaru co ma wolnossący
silnik 6-cylindrowy 3,5 litra mający > 280 koni mechanicznych i moment
obrotowy > 233 lb-ft czyli to co ma moja Acura TL-S?
Lexus na ten przykład robi podobne auto (IS) ale ma napęd na tylne koła...
A przy chicagowskich śnieżnych zimach jest to auto jednosezonowe na lato :-)

[...]

Ja też nie ograniczam się do jednego producenta a raczej chodzi mi o zestaw
ficzerków, tak jak przy wyborze auta...

Data: 2014-04-20 19:16:58
Autor: atm
[...]

Hehe, samochody z fajnym silnikiem sobie teraz odpuscilem. Jakis czas temu kupilem samochod "dla emeryta", tak z braku laku i....jest do bolu niezawodny, ale z konmi to tutaj nie da sie poszalec.

:-)

[...]

Wrzuc temat na grupe samochodowa, moze cos jednak Ci umknelo.
Jakis czas temu kumpel kusil Saabem 9-5 1.9 ok. 220KM w benzynie.
Ostatecznie podziekowalem i chyba dobrze zrobilem.

Data: 2014-04-20 20:32:19
Autor: atm
Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone
Data: 2014-04-20 20:37:28
Autor: Waldek Godel
Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone
Dnia Sun, 20 Apr 2014 20:32:19 +0200, atm napisał(a):

taka tam ciekawostka:
http://komorkomania.pl/1244,prawie-40-nabywcow-galaxy-s5-przesiadlo-sie-z-iphone-a

Nic dziwnego. Kupa ludzi na zachodzie ma dosyć wysokie abonamenty, w
których dostaje nawet topowe telefony za darmo. I chcą mieć modne telefony.
Ajfon już nie jest modny, bo zatrzymał się gdzieś w roki 2011. A szajsunga widać na każdym kroku, więc w końcu robi się moda.

Niestety to jest ten typ usera, jak pewien prawnik (a więc osoba rzekomo
inteligentna), który poprosił mnie o pomoc w założeniu konta w iTunes w
dwuletnim ajfonie. DWULETNIM.  --

Data: 2014-04-20 21:54:01
Autor: marfi
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1j0pwdm8qwsnk.dlglepper.institute.com...
[...]

  Mnie na łopatki rozłożył radca prawny, który wycenił swoje usługi na 1000 zł i przy wypisywaniu faktury zaczął szukać kalkulatora aby wyliczyć należny VAT :)

--
marfi

Data: 2014-04-20 21:07:06
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 20 Apr 2014 21:54:01 +0200, marfi napisał(a):

  Mnie na łopatki rozłożył radca prawny, który wycenił swoje usługi na 1000 zł i przy wypisywaniu faktury zaczął szukać kalkulatora aby wyliczyć należny VAT :)

Jak to jest cena brutto i należy obliczyć netto to od 22% było w dół
18,03%, przy 23% to jest 18,70% - człowiek czasem się nad tym zastanowi...
No chyba, że ten 1000 to było na pewno stawka netto

Data: 2014-04-21 21:15:08
Autor: ToMasz
W dniu 20.04.2014 22:07, Waldek Godel pisze:
[...]

mają procenty na kalkulatorze a nie potrafią go używać. jakby nie mieli to by zrobili tak:

1000zł netto  razy 1.23 VAT= brutto
więc
1000zł brutto podzielić przez 1.23vat = netto
ToMasz

Data: 2014-04-21 00:20:21
Autor: J.F.
Dnia Sun, 20 Apr 2014 20:37:28 +0100, Waldek Godel napisał(a):
[...]

Nie modny, czy nie dobry ? Czy oni dobrze wiedza jaki z tego ajfona zlom, czy a odwrot - nie
wiedza jaki on dobry i jak beda klac na samsunga ?
[...]

Polski, amerykanski ? A ponoc tego sie nie daje uruchomic bez itunes ? J.

Data: 2014-04-20 23:53:40
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 21 Apr 2014 00:20:21 +0200, J.F. napisał(a):

Nie modny, czy nie dobry ? Czy oni dobrze wiedza jaki z tego ajfona zlom, czy a odwrot - nie
wiedza jaki on dobry i jak beda klac na samsunga ?

Niemodny. Tak samo jak krawaty czy kroje sukienek

A ponoc tego sie nie daje uruchomic bez itunes ?

Aktywuje się przy starcie ale daje się pominąć zakładanie konta/logowanie.
Tylko, że wtedy nie da się wgrać żadnej apki (pomijając jailbreak) - czy to
wciąż jest smartfon?

Data: 2014-04-20 23:54:42
Autor: Waldek Godel
Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone
Dnia Mon, 21 Apr 2014 00:20:21 +0200, J.F. napisał(a):

A ponoc tego sie nie daje uruchomic bez itunes ?

a... dopiero teraz załapałem.
Do wersji systemu 6.0 aktywacja musiała być po kablu z programem itunes na
pececie/maku. Od 6.0 w górę można aktywować bez peceta, po wifi/3G
Więc uwaga o komorze hibernacyjnej jest dosyć na miejscu :-)

I program itunes a konto itunes to dwie różne rzeczy.

Data: 2014-04-21 00:27:28
Autor: atm
[...]

Chyba niedawno prądu braklo w Twojej komorze kriogenicznej ;]

Data: 2014-04-21 22:23:30
Autor: atm
Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone
Nie moglem sie powstrzymac - stare ale jare:
http://www.youtube.com/watch?v=x9xiC6s6jE0

Data: 2014-04-22 08:14:32
Autor: ToMasz
W dniu 21.04.2014 22:23, atm pisze:
Nie moglem sie powstrzymac - stare ale jare:
http://www.youtube.com/watch?v=x9xiC6s6jE0
Staram się aby moje telefony były w jak najlepszym stanie. po takich upadkach, nawet jak im nie pęknie szybka, mogą tracić zasięg itp. tak więc obudowa. ale bez jaj, nie s-line, bo to chroni prze zarysowaniem plecków. Moim zdaniem najlepsze są hybrydy, gdzie ochroną jest bardzo miękki silikon, a trzyma go na miejscu twardy plastik. chociaż jak jadę w teren, to zabieram obudowę armour, (armor) króra składa sie z kilku elementów i ma swoją szybkę.
teraz sedno sprawy. te obudowy o których wspomniałem można kupić do galaxy234 i iphona - wszystkich modeli i... sporadycznie do innych telefonów. tak więc test upadku tych dwóch - totalnie bez sensu.

ToMasz

Data: 2014-04-22 18:36:28
Autor: atm
On 2014-04-22 08:14, ToMasz wrote:
[...]

Oczywiscie moze, jednak dzieje sie to bardzo rzadko w przeciwienstwie do potluczonych wyswietlaczy.

[...]

Tak, wiem ze swietnie chronia jednak taka (jak i kazda inna) "prezerwatywka" podowuje, ze telefon nie wyglada dobrze a dodatkowo zyskuje na i tak niemalych rozmiarach. Tyle sie pisze o marnym samsungowym plastiku. Ale po zalozeniu etui traci to jakiekolwiek znaczenie czy pod spodem bedzie szklo, alu czy plastik; i tak bedzie wygladalo to zle.

teraz sedno sprawy. te obudowy o których wspomniałem można kupić do
galaxy234 i iphona - wszystkich modeli i... sporadycznie do innych
telefonów. tak więc test upadku tych dwóch - totalnie bez sensu.

Wg mnie ma spore znaczenie: daje pogladowa wiedze jak zachowa sie dany telefon w zyciu codziennym. Zauwaz, ze nie ma tam gotowania:
http://www.youtube.com/watch?v=Cwgr31I3Wg8
czy strzelania:
http://www.youtube.com/watch?v=3XiWD_LSVlk
(choc akurat w tym tescie tez znalazla sie praktyczna informacja: wodoszczelnosc S5 jest watpliwa w przypadku uderzenia o cos twardego w wodzie).
Droptest S2 vs iP4 pokazuje upadki z typowych wysokosci, ktore nie raz i nie dwa sie zdarzaja co pokazuja chocby aukcje na Allegro telefonow w idealnym stanie z jednym "zadrapaniem" na narozniku.

Data: 2014-04-22 18:59:52
Autor: atm
On 2014-04-22 08:14, ToMasz wrote:
[...]

Ten powienien sporo zniesc, choc chyba nie chwala sie gwarantowana wysokoscia upadku:
http://www.nipolmedia.pl/product.php?pid=466&gclid=COXQt5C28r0CFRCWtAodYWgACA

Data: 2014-04-20 20:44:37
Autor: J.F.
Dnia Sun, 20 Apr 2014 11:42:36 -0500, Pszemol napisał(a):
Myślisz że Ford czy Acura pyta się użytkowników jakie auto chcą kupić?
Nie! Po prostu robią to co im wygodne, to co im się wydaje że będzie
chodliwe i to co im przyniesie największą korzyć...

Ale w tym celu robia najpierw badania rynkowe :-)

[...]

A nowy TL-S nie nazywa sie wlasnie TLX ?

J.

Data: 2014-04-20 20:36:54
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1bhoimfht0sgo$.p5q9if5neb4k$.dlg40tude.net...
[...]

Zgadujesz?
Bo tak samo można zgadywac na temat Apple i rozmiaru ekranu iPhone.

[...]

Nie, 2015 TLX to nowy model pomiędzy TSX i TL zastępujący TL i TSX.
Od 2015 nie będzie już ani tego TL ani tamtego TSX.
Tymczasem moja TL-S to była S-portowa, podkręcona i "upiększona"
wersja modelu TL, właściwa nazwa to było "TL Type-S":
http://www.autobytel.com/acura/tl/2007/reviews/2007-acura-tl-type-s-review-2763/
http://cars.about.com/od/acura/fr/jf_07acura_tl_s.htm

Data: 2014-04-21 21:11:47
Autor: ToMasz
Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone

To też fakt, że użytkownicy mogą sobie "chcieć" to czy tamto, a i tak
skazani są na to co im producent zaoferuje...

Zresztą to nie dotyczy tylko Appla ani tylko smartfonów.
no właśnie że nie! tośmy parę lat temu tłumaczyli Tobie i Janowi S. Androida mozesz kupić w małym albo dużym telefonie z klawiaturą albo bez, za 199zł albo za 5 tyś. odpornego na utopienie, albo z wygiętym ekranem, z super jasnym ekranem, albo z super baterią. a iphona... w 3 wersjach+pad?

ToMasz

Data: 2014-04-21 15:05:35
Autor: the_foe
W dniu 2014-04-18 22:17, atm pisze:
http://www.spidersweb.pl/2014/04/windows-phone-po-35-roku.html

zycie jest przewrotne. Teraz to M$ ma fanów, oddanych zelotów,a systemy oparte na jądrach UNIXowych (Android,iOS) to czyste zło ....

--
@foe_pl

Data: 2014-04-21 14:35:14
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 21 Apr 2014 15:05:35 +0200, the_foe napisał(a):

zycie jest przewrotne. Teraz to M$ ma fanów, oddanych zelotów,a systemy oparte na jądrach UNIXowych (Android,iOS) to czyste zło ....

"zapłacili za trzy gole? Będa trzy gole"

Data: 2014-04-22 09:26:58
Autor: qrt
Dnia Mon, 21 Apr 2014 14:35:14 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

"z prądem płyną tylko smieci"

:)

Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone