S³owacja i nawigacja na szybie

Data: 2013-06-09 14:57:14
Autor: atm
S³owacja i nawigacja na szybie
On 2013-06-08 18:15, PeJot wrote:
Czo³em.

Jak obecnie s³owacka policja podchodzi nawigacjê przyklejon± do szyby ?
Kilka lat temu czepiali siê wszystkiego co niby zas³ania przedni± szybê.

Polecam podkladke na kokpit. Nie dosc, ze nie bedziesz mial problemow za granica to jeszcze poprawisz widocznosc oraz skrocisz ramie nawigacji
co z reguly przyklada sie na mniejsze drgania urzadzenia.
Tu przyklad:
http://allegro.pl/podkladka-samoprzylepna-pod-nawigacje-gps-kokpit-i3256652868.html
Sugeruje unikanie podkladek Nokii, ktore sa mocno gumowe i po przyssaniu uchwytu, czesto sie odksztalcaja tracac szczelnosc.

Data: 2013-06-09 15:01:06
Autor: PeJot
W dniu 2013-06-09 14:57, atm pisze:

Polecam podkladke na kokpit. Nie dosc, ze nie bedziesz mial problemow za
granica to jeszcze poprawisz widocznosc oraz skrocisz ramie nawigacji
co z reguly przyklada sie na mniejsze drgania urzadzenia.

Pytanie, czy te kr±¿ki trzymaj± siê solidnie na *dosyæ mocno chropowatej powierzchni* kokpitu, takiej jak w Fabii 2 ?

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest

Data: 2013-06-09 15:05:05
Autor: PeJot
W dniu 2013-06-09 15:01, PeJot pisze:
[...]

Dodam ¿e na tej powierzchni ( w³a¶ciwie to na krzywi¼nie ) przyklejenie czegokolwiek przy u¿yciu ta¶my dwustronnie klej±cej jest niemo¿liwe.

Data: 2013-06-09 15:16:16
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-06-09 15:05, PeJot pisze:
[...]

Takie kr±¿ki (podk³adki) mia³em w ró¿nych zestawach i szczerze
powiedziawszy po do¶wiadczeniach w przyklejaniu czego¶ do deski
na ta¶mê dwustronn± (np. extra rozdzielacz gniazda zapalniczki)
to nawet nie podj±³em próby przyklejenia :)

Data: 2013-06-09 17:21:31
Autor: atm
On 2013-06-09 15:01, PeJot wrote:
[...]

Nie wiem jak bedzie w Fabii; osobiscie przerabialem w dwoch samochodach
tego typu podkladki. W pierwszym poszlo od reki, w drugim musialem nieco wygiac podkladke bo deska niegdzie nie miala calkowicie gladkiej
powierzchni. Po malym wygieciu trzyma sie swietnie kokpitu.
Tylko ta nieszczesna podkladka Nokki zaraz puszczala.

Data: 2013-06-09 18:46:07
Autor: Janek Wlodak

"atm" <_@vp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:kp26hv$php$1node2.news.atman.pl...
On 2013-06-09 15:01, PeJot wrote:
[...]

Przetestowa³em takich podk³adek chyba z piêæ, plus specjalnie docinana dla mnie podk³adka z polerowanej nierdzewki o grubosci 3 mm. Do tego jakas super duper przemys³owa ta¶ma BASF do klejenia w super ciê¿kich warunkach i du¿ych temperaturach. KA¯DA podk³adka odklei³a siê przy pierwszym nas³onecznieniu kokpitu...

Data: 2013-06-09 19:13:54
Autor: atm
[...]

Ten germanski talerzyk, ktory byl we wczesniej zmiaeszczonym linku u mnie sprawuje sie bardzo dobrze nawet pomimo wygiecia.

Data: 2013-06-09 19:20:07
Autor: Artur Ma¶l±g
S³owacja i nawigacja na szybie
W dniu 2013-06-09 19:13, atm pisze:
(...)
Ten germanski talerzyk, ktory byl we wczesniej zmiaeszczonym linku u
mnie sprawuje sie bardzo dobrze nawet pomimo wygiecia.

Na czym?

Data: 2013-06-09 19:43:35
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-06-09 19:39, atm pisze:
On 2013-06-09 19:20, Artur Ma¶l±g wrote:
[...]

Na czym jest przyklejony - to chyba oczywiste...

Data: 2013-06-09 19:48:36
Autor: atm
On 2013-06-09 19:20, Artur Ma¶l±g wrote:
[...]

Pisalem wczesniej, na kokpicie...sklad tworzywa Ci podac? ;]
Wczesniej Fiat Siena, teraz Astra H

Data: 2013-06-09 19:54:46
Autor: Artur Ma¶l±g
On 2013-06-09 19:20, Artur Ma¶l±g wrote:
[...]

Pisalem wczesniej,

Nie, nie pisa³e¶...

na kokpicie...sklad tworzywa Ci podac? ;]

Zdaje siê, ¿e ¶rednio istotny, choæ byæ mo¿e ma znaczenie.

Wczesniej Fiat Siena, teraz Astra H

Oj, nie kupiê tych samochodów tylko do tego celu :)

Data: 2013-06-09 20:01:38
Autor: atm
S³owacja i nawigacja na szybie

Wczesniej Fiat Siena, teraz Astra H

Oj, nie kupiê tych samochodów tylko do tego celu :)

Daj szanse tej podstawce, w najgorszym wypadku bedziesz 29zl
w plecy, moze znajdziesz jeszcze taniej (poza Nokiowymi).
Jesli dysponujesz ladnym plaskim kawalkiem kokpitu, ktory przed
przyklejeniem przetrzesz spirytusem beda bardzo male szanse, zeby nie trzymalo. W Fiacie nie bylo problemu przez chyba 2 lata, w Astrze poki co trzyma ladnie ok. pol roku.

Data: 2013-06-09 22:40:53
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-06-09 20:01, atm pisze:

Wczesniej Fiat Siena, teraz Astra H

Oj, nie kupiê tych samochodów tylko do tego celu :)

Daj szanse tej podstawce, w najgorszym wypadku bedziesz 29zl
w plecy, moze znajdziesz jeszcze taniej (poza Nokiowymi).

Pisa³em ju¿, ¿e nawet wydawaæ nie muszê - mam parê takich w domu.

Jesli dysponujesz ladnym plaskim kawalkiem kokpitu, ktory przed
przyklejeniem przetrzesz spirytusem beda bardzo male szanse, zeby nie
trzymalo.

Przykro mi - ta¶ma dwustronna (taka sama jak w tej podstawce) nie
chcia³a trzymaæ w kilku samochodach (mimo wycierania ró¿nymi
cudami), wiêc pozostanê sceptycznym.

Data: 2013-06-10 08:26:43
Autor: wmak
S³owacja i nawigacja na szybie
W dniu niedziela, 9 czerwca 2013 22:40:53 UTC+2 u¿ytkownik Artur Ma¶l±g napisa³:

Przykro mi - ta¶ma dwustronna (taka sama jak w tej podstawce) nie

chcia³a trzymaæ w kilku samochodach (mimo wycierania ró¿nymi

cudami), wiêc pozostanê sceptycznym.

Najlepsza ta¶ma do klejenia w aucie:

http://www.contakt.pl/tama-dwustronna-do-luster-19mm-10mb-tesa-4952-p-17675..html?osCsid=3a06d4097e08eeb26f17840fa4adc5e3 Listwy na drzwiach klejone przez lakiernika jakimi¶ "profesjonalnymi" ta¶mami odpada³y albo w czasie upa³ów albo przy pierwszym przymrozku po deszczu.
Przyklejone ta¶m± do luster trzyma³y siê kilka lat - potem auto sprzedane.

W znajomym amerykañskim aucie ta¶m± Tesy przyklei³em do zderzaka polonezowskie lampy kierunkowskazów/pozycyjnych (oryginalne zniszczone i niedostêpne za rozs±dne pieni±dze, w dodatku niezgodne z naszymi przepisami).
Wymieniaæ plastry trzeba by³o co 3-4 lata bo p³aszczyzna klejenia by³a dosyæ w±ska.
Wewn±trz samochodów i w domu ta¶ma te¿ u¿yteczna i trwa³a.

Data: 2013-06-10 08:28:19
Autor: wmak
S³owacja i nawigacja na szybie
W dniu poniedzia³ek, 10 czerwca 2013 17:26:43 UTC+2 u¿ytkownik wm...@o2..pl napisa³:

Data: 2013-06-10 08:28:24
Autor: wmak

Data: 2013-06-09 19:18:28
Autor: PeJot
W dniu 2013-06-09 18:46, Janek Wlodak pisze:

[...]

Tak w³a¶nie my¶la³em. Mam do dyspozycji kr±¿ki z polerowanej nierdzewki, wobec powy¿szego czym to przykleiæ ? ¯ywica typu Distal, bêdzie siê trzymaæ tworzywa kokpitu czy go pokanceruje ? Wiem, wygl±da to na niedemontowalne rozwi±zanie, ale mogê to zaakceptowaæ.

Data: 2013-06-11 14:22:21
Autor: Pablo Eldiablo
S³owacja i nawigacja na szybie
W dniu niedziela, 9 czerwca 2013 18:46:07 UTC+2 u¿ytkownik Janek Wlodak napisa³:

> [...]

Przetestowa³em takich podk³adek chyba z piêæ, plus specjalnie docinana dla mnie podk³adka z polerowanej nierdzewki o grubosci 3 mm. Do tego jakas super duper przemys³owa ta¶ma BASF do klejenia w super ciê¿kich warunkach i du¿ych temperaturach. KA¯DA podk³adka odklei³a siê przy pierwszym nas³onecznieniu kokpitu...

Ja mam od roku przyklejona podkladke z oryginalnego zestawu motoroli - i trzyma sie bez problemu - ale w miejscu, gdzie deska jast plaska. Wczesniej kombinowalem w wygodniejszych dla mnie miejscach, ale niestety z krzywiznami - i za kazdym razem dosc szybko sie odklejala...

S³owacja i nawigacja na szybie