Slowacja po polsku

Data: 2018-10-17 11:51:20
Autor: J.F.
Slowacja po polsku
Polowanie na piratow w Polsce

https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/jechał-obwodnicą-niemal-300-km-h-dostał-5-tys-zł-kary/ar-BBOtROH

"Policjanci z Bełchatowa otrzymali nagranie od jednego z kierowców. Na otwartej w Komendzie Stołecznej Policji skrzynkę elektroniczną "Stop Agresji Drogowej" trafił film z rejestratora jazdy.
Widać na nim kierowcę mercedesa, który na obwodnicy Bełchatowa jedzie z prędkością 297 km/h. Funkcjonariusze policji ustalili kto jest właścicielem pojazdu. Gdy doszło do złamania przepisów, właściciel siedział za kierownicą.
Za przekroczenie prędkości kierowca usłyszał zarzuty prokuratorskie. Został skazany na karę 5 tys. złotych grzywny."

No i wszystko pieknie ... ale
-jak ustalili to 297km/h ? czyzby podkablowal go zazdrosny kierowca z BMW, ktory sam jechal 297 ? :-)

-o jaka obwodnice Bełchatowa chodzi ? S8 troche daleko, a DK74 to troche przez miasto, kawalkami zwykla krajowka z dwoma pasami ... czy jednak rzad PiS cos tam zbudowal, w odroznieniu od rzadu Tuska :-)

Fotka w artykule chyba nie jest z tej drogi ...

J.

Data: 2018-10-17 11:59:58
Autor: Budzik
Slowacja po polsku

No i wszystko pieknie ... ale
-jak ustalili to 297km/h ? czyzby podkablowal go zazdrosny kierowca z BMW, ktory sam jechal 297 ? :-)

Hmm, kolega z policji?

--
Pozdrawia... Budzik
Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

Data: 2018-10-17 12:05:23
Autor: SW3
Slowacja po polsku
W dniu 17.10.2018 o 11:51 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

-jak ustalili to 297km/h ?

Prędkość to stosunek drogi do czasu. Na nagraniu widać i drogę i czas,  trzeba zmierzyć i podzielić.

--
SW3
-- --

Data: 2018-10-17 12:22:17
Autor: J.F.
Slowacja po polsku
Użytkownik "SW3"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.zq0wy92cctg864@hopeit.linksys...
W dniu 17.10.2018 o 11:51 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
-jak ustalili to 297km/h ?

Prędkość to stosunek drogi do czasu. Na nagraniu widać i drogę i czas,  trzeba zmierzyć i podzielić.

Przy roznicy 210km/h ? Raczej kiepsko widac.
No chyba, ze z drona nagral ...

J.

Data: 2018-10-17 10:42:57
Autor: Mateusz Viste
Slowacja po polsku
On Wed, 17 Oct 2018 12:22:17 +0200, J.F. wrote:

[...]

Łatwiej policzyć na podstawie elementów nieruchomych - słupki przy drodze, pasy, itp...

Bardziej zastanawia mnie jak (i czy w ogóle) taki materiał zostaje uwierzytelniony. Równie dobrze mógłbym nagrać samochód jadący 50 km/h, z filmu wyciąć co drugą klatkę i już mam wariata pędzącego 100 km/h.

Mateusz

Data: 2018-10-17 12:46:48
Autor: Miroo
Slowacja po polsku
W dniu 2018-10-17 o 12:42, Mateusz Viste pisze:
Bardziej zastanawia mnie jak (i czy w ogóle) taki materiał zostaje
uwierzytelniony. Równie dobrze mógłbym nagrać samochód jadący 50 km/h, z
filmu wyciąć co drugą klatkę i już mam wariata pędzącego 100 km/h.

100/50 to żaden wariat, tylko przeciętny warszawiak ;)

Pozdrawiam

Data: 2018-10-17 19:31:14
Autor: Shrek
Slowacja po polsku
W dniu 17.10.2018 o 12:46, Miroo pisze:

100/50 to żaden wariat, tylko przeciętny warszawiak ;)

Nieprawda. Przeciętny warszawiak jeżdzi zgodnie z ograniczeniami tylko ma licznik w milach. Wiem bo mam hamaerykański morór:)

95@50 jeździmy w zasadzie tylko w tunelu pod wisłostradą. Do tego stopnia, że... w końcu przyznali, że powinno być tam 70, ale dopóki nie postawią odcinkowego pomiaru prędkości będzie 50 z dupy;)

BTW - ktoś z DC jeździ wisłostradą na codzień, bo wydaje mi się, że 50 ze słynnego i koniecznego fotoradaru przy karowej przenieśli za fotoradar i teraz cichcem zmienili ograniczenie na fotoradarze do 70?

Shrek

Data: 2018-10-17 23:18:50
Autor: spider
Slowacja po polsku
W dniu 2018-10-17 o 19:31, Shrek pisze:

BTW - ktoś z DC jeździ wisłostradą na codzień, bo wydaje mi się, że 50 ze słynnego i koniecznego fotoradaru przy karowej przenieśli za fotoradar i teraz cichcem zmienili ograniczenie na fotoradarze do 70?

Od jakiegoś czasu tak jest, tj fotoradar na 70 a ograniczenie do 50 za nim. Ale i tak wszyscy zwalniają do 50 przy nim :)

Data: 2018-10-18 06:28:04
Autor: Shrek
Slowacja po polsku
W dniu 17.10.2018 o 23:18, spider pisze:

Od jakiegoś czasu tak jest, tj fotoradar na 70 a ograniczenie do 50 za nim. Ale i tak wszyscy zwalniają do 50 przy nim :)

Czyli jednak był przez tyle lat bez sensu;) A podobno był tak konieczny, właśnie dlatego, ze ludzie jeździli 70;)

Shrek

Data: 2018-10-17 12:57:09
Autor: J.F.
Slowacja po polsku
Użytkownik "Mateusz Viste"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bc71231$0$15082$426a74cc@news.free.fr...
[...]

"czy pan sie przyznaje do popelnienia wykroczenia i przyjmuje mandat ?"

Najprostsze uwierzytelnienie ... no ale tu bylo bez mandatu.

Kamerka zazwyczaj wplata swoj zegar, to juz nie tak prosto wyciac.
No i widac inne pojazdy.

J.

Data: 2018-10-17 15:08:39
Autor: Marek S
Slowacja po polsku
W dniu 2018-10-17 o 12:57, J.F. pisze:

Kamerka zazwyczaj wplata swoj zegar, to juz nie tak prosto wyciac.
No i widac inne pojazdy.

Po co zatem nieoznakowani używają złożonego sprzętu pomiarowego zamiast kamerki za 40zł?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-17 15:11:35
Autor: Miroo
Slowacja po polsku
W dniu 2018-10-17 o 15:08, Marek S pisze:
[...]

Bo można karać z automatu, a nie po rozprawie z kosztownym biegłym.

Pozdrawiam

Data: 2018-10-17 19:21:23
Autor: Marek S
Slowacja po polsku
W dniu 2018-10-17 o 15:11, Miroo pisze:

Bo można karać z automatu, a nie po rozprawie z kosztownym biegłym.

A to ciekawe by było. Bo jeśli rzeczywiście prędkość można ustalać w ten sposób, to chętnie przygotuję filmik gdy mój znienawidzony sąsiad przekracza prędkość dźwięku na obwodnicy. I to na rowerze! :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-17 20:14:16
Autor: radekp@konto.pl
Slowacja po polsku
Wed, 17 Oct 2018 19:21:23 +0200, w <pq7r2l$2nl$4@node1.news.atman.pl>, Marek S
<precz@spamowi.com> napisał(-a):

A to ciekawe by było. Bo jeśli rzeczywiście prędkość można ustalać w ten sposób, to chętnie przygotuję filmik gdy mój znienawidzony sąsiad przekracza prędkość dźwięku na obwodnicy. I to na rowerze! :-D

Przygotuj. I pamiętaj, że na fałszowanie dowodów jest paragraf.

Data: 2018-10-17 23:37:01
Autor: Marek S
Slowacja po polsku
W dniu 2018-10-17 o 20:14, radekp@konto.pl pisze:

Przygotuj. I pamiętaj, że na fałszowanie dowodów jest paragraf.

Więc George Lucas powinien dożywocie otrzymać :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-17 17:00:02
Autor: Budzik
Slowacja po polsku
Użytkownik Marek S precz@spamowi.com ...

Kamerka zazwyczaj wplata swoj zegar, to juz nie tak prosto wyciac.
No i widac inne pojazdy.

Po co zatem nieoznakowani używają złożonego sprzętu pomiarowego
zamiast kamerki za 40zł?

Ale przeciez nie uzywaja...

--
Pozdrawia... Budzik
Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

Data: 2018-10-17 18:46:18
Autor: Cavallino
Slowacja po polsku
W dniu 17-10-2018 o 15:08, Marek S pisze:
[...]

Jakiego złożonego?
Przecież to nadal jest głupia kamera, tylko że programowo połączona z licznikiem....
Ale hardaware'owo mierzy dokładnie tak samo jak kamera za 40 zł, czyli nic.

Data: 2018-10-17 12:47:04
Autor: T.
Slowacja po polsku
W dniu 2018-10-17 o 12:22, J.F. pisze:
[...]

Wystarczy zmierzyć czas mijania słupków kilometrowych - prosta sprawa...
T.

Data: 2018-10-17 13:06:18
Autor: J.F.
Slowacja po polsku
Użytkownik "SW3"  napisał w wiadomości grup W dniu 17.10.2018 o 11:51 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
[...]

Pojazdu widzianego od tylu i odjezdzajacego z predkoscia 200km/h ?

J.

Data: 2018-10-17 13:31:23
Autor: RadoslawF
Slowacja po polsku
W dniu 2018-10-17 o 13:06, J.F. pisze:

[...]

Też.
Jest to bardziej skomplikowane bo trzeba wyliczyć też dla własnego
auta (tego z kamerką).

Pozdrawiam

Data: 2018-10-17 15:04:20
Autor: T.
Slowacja po polsku
[...]

Wszystko można policzyć mając film i analizując klatka po klatce. To naprawdę zadanie z geometrii i fizyki na poziomie gimnazjum/podstawówki.
T.

Data: 2018-10-17 16:37:58
Autor: radekp@konto.pl
Slowacja po polsku
Wed, 17 Oct 2018 13:06:18 +0200, w <5bc717d9$0$499$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]
>
>Wystarczy zmierzyć czas mijania słupków kilometrowych - prosta >sprawa...

Pojazdu widzianego od tylu i odjezdzajacego z predkoscia 200km/h ?

A co za problem? Nawet z linii przerywanej można i nawet prościej. Jej długość
jest stała.

Data: 2018-10-17 22:19:19
Autor: Marcin Debowski
Slowacja po polsku
On 2018-10-17, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Jak to był jakiś prosty odcinek z regularnymi słupkami, to przy rosądnej rozdzielczości kamerki pewnie się da, nawet jesłi różnica będzie 200km/h. Błąd (głównie rodzielczość + kąt widzenia słupka/samochodu) można oszacowac i wykazac jaka wychodzi minimalna prędkość przy takich uwarunkowaniach.

--
Marcin

Data: 2018-10-17 20:13:36
Autor: sczygiel
Slowacja po polsku
On 2018-10-17, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

Jak to był jakiś prosty odcinek z regularnymi słupkami, to przy rosądnej rozdzielczości kamerki pewnie się da, nawet jesłi różnica będzie 200km/h. Błąd (głównie rodzielczość + kąt widzenia słupka/samochodu) można oszacowac i wykazac jaka wychodzi minimalna prędkość przy takich uwarunkowaniach.

W praktyce starcza 3-4 klatki przy tych 100km/h aby ocenic czy predkosc jest mniejsza czy wieksza od dozwolonej.
25klatek na sekunde, 100km/h to 27m/sek.
jedna klatka wtedy to okolo 1m.
te 3-4 klatki to okolice 3-4m.
http://podkowalesna.pl/wp-content/uploads/2017/04/02-Znaki-Drogowe-Poziome.pdf

pasy dlugie to 4/8m krotkie 2/4m

Po cieniu i tych 3-4 klatkach mozna wyliczyc czy ktos jedzie wolniej niz dopuszczalna czy szybciej.
Majac cala sekunde mozna wyliczyc co sie chce, relatywnie dokladnie.
W sekunde nawet jadac 200km/h zrobi sie okolo 50m drogi. Auto jadace za takim ancymonem dluzej niz sekunde bedzie mialo go w zasiegu sensownej rozdzielczosci obrazu. Nawet jak pojedzie tylko 50km/h

Data: 2018-10-17 12:15:26
Autor: Dominik Ałaszewski
Slowacja po polsku
Dnia 17.10.2018 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:

-o jaka obwodnice Bełchatowa chodzi ? S8 troche daleko, a DK74 to

DK74. Od prawie dwóch lat.

https://www.google.pl/maps/@51.3722331,19.3170854,13z
http://www.obwodnica-belchatowa.pl/opisprojektu.html

Data: 2018-10-17 16:50:29
Autor: J.F.
Slowacja po polsku
Użytkownik "DominikAłaszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pq794u$7po$1@news.vectranet.pl...
[...]

Ha, spojrzalem wczesniej w googla, ale mi sie pomylilo z tą starą droga, ktora podobnym łukiem omija centrum :-)

Od prawie dwoch lat ?
Usiluje sobie przypomniec kiedy ostatnio tam jechalem ... bo chyba jeszcze nie bylo ...

J.

Data: 2018-10-18 05:36:40
Autor: Dominik Ałaszewski
Slowacja po polsku
Dnia 17.10.2018 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:

Od prawie dwoch lat ?

Tak, pamiętałem że w końcówce 2016. A tu potwierdzenie:
https://dzienniklodzki.pl/obwodnica-belchatowa-juz-otwarta-zdjecia/ar/11617692

Data: 2018-10-18 09:31:25
Autor: J.F.
Slowacja po polsku
Dnia Thu, 18 Oct 2018 05:36:40 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski
napisał(a):
[...]

A ja tam w listopadzie bylem.

Hm, a moze to byl listopad 2017 i nie zauwazylem ? Ech ta skleroza :-)

J.

Slowacja po polsku