S³owacki Raj - pytanie

Data: 2011-09-12 16:14:54
Autor: AmperioR
S³owacki Raj - pytanie
Witam
Wybieramy siê z ¿on± autem na S³owacjê a ¿e dawno nie by³em to wolê zapytaæ. Braæ euro czy z³otówki?
My¶la³em o zatrzymaniu siê w Hrabusicach i st±d podró¿owaæ. 4 dni ³a¿enia. Jak najlepiej rozplanowaæ trasy? Mo¿e kto¶ kto by³ co¶ poleci? Kondycja dobra i lubimy po³aziæ ;-)
Z góry dziêki za podpowied¼.

Mo¿e macie jakie¶ sprawdzone kwatery przy okazji?

--
Pozdrawiam Marek

Data: 2011-09-12 16:30:00
Autor: Henek D±browski
S³owacki Raj - pytanie
W dniu 2011-09-12 16:14, AmperioR pisze:
[...]

Euro,
w 4 dni zwiedzicie wszystkie atrakcje ( o ile bêdzie pogoda )
prze³om Hornadu ( stupacki ), Tomasovsky Vyhlad, Klastorska Roklina, Sucha Bela, Piecky ...
Co do kwater to wybór coraz wiêkszy dla ka¿dej kieszeni ;-)

Pzdr Henek

Data: 2011-09-12 17:50:04
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
S³owacki Raj - pytanie
AmperioR, Mon, 12 Sep 2011 16:14:54 +0200, pl.rec.gory:
Mo¿e macie jakie¶ sprawdzone kwatery przy okazji?

Telgart Puste Pole, hotel górski "Puste pole" - blisko w S³owacji Raj i
Niskie Tatry, bardzo dobre warunki, przyjazna obs³uga, 9,90 euro za noc,
bardzo dobre jedzenie.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2011-09-12 18:03:11
Autor: Piotr
S³owacki Raj - pytanie
W dniu 2011-09-12 16:14, AmperioR pisze:

Braæ euro czy z³otówki?

Tylko euro, je¶li gdzie¶ jeszcze przyjm± zap³atê w pln to po bardzo niekorzystnym dla nas kursie.

pozdrawiam

Data: 2011-09-13 14:19:45
Autor: Tomasz Sójka
S³owacki Raj - pytanie
Dnia Mon, 12 Sep 2011 18:03:11 +0200, Piotr napisa³(a):

W dniu 2011-09-12 16:14, AmperioR pisze:

Braæ euro czy z³otówki?

Tylko euro, je¶li gdzie¶ jeszcze przyjm± zap³atê w pln to po bardzo niekorzystnym dla nas kursie.

pozdrawiam

No nie wiem, przynajmniej w pobli¿u granicy i nie tylko (Wy¿nie Ru¿bachy na
przyk³ad) nie zdarzy³o mi siê ¿eby by³o dro¿ej ni¿ parê procent powy¿ej
kursu kantorowego. A zdarza³o siê taniej... Dla odmiany w Czechach standard
to minimum 20% wiêcej... Tym niemniej euro jest lepsze, g³upio by³oby siê
zderzyæ z odmow± przyjêcia z³otówek, a w koñcu nikt tam takiego obowi±zku
nie ma.
Pozdrawiam Tomek

Data: 2011-09-12 18:05:41
Autor: j
S³owacki Raj - pytanie
W dniu 12.09.2011 16:14, AmperioR pisze:
[...]

By³em z rodzin± w lecie w S³owackim Raju. My spali¶my w domkach na ATC Podlesok. ZDECYDOWANIE NIE POLECAM. W Hrabusicach jest wiele kwater i pensjonatów, na pewno co¶ znajdziecie. Przy tych wahniêciach kursów trudno poleciæ, czy braæ Euro czy wymieniaæ na miejscu. W czasie naszego pobytu p³atno¶ci kart± okaza³y siê ciut dro¿sze ni¿ Euro kupionymi w Polsce. Lecz nie by³y to ró¿nice przyprawiaj±ce o ból g³owy. I tak i tak jest drogo.
Je¶li nie znacie S³owackiego Raju to polecam (w tej w³a¶nie kolejno¶ci): Such± Bia³±, Wielki Sokó³ (z podjazdem do Pi³y), Prze³om Hornadu z powrotem przez Klasztorzysko oraz Sokol± Dolinê. Tu jednak trzeba podjechaæ raniutko na Czingow i dygaæ z buta Tomaszowsk± Dolin± wielki kawa³ drogi. Uwa¿am ¿e jednak warto.

Mi³ych wra¿eñ
j.

PS. Po kilkudziesiêciu latach je¿d¿enia na S³owacjê stwierdzam z przykro¶ci± ¿e staje siê ona coraz bardziej siermiê¿na i jaka¶ taka zapa¼dzia³a. Licznie powstaj±ce aquaparki nie stanowi± o ogólnym poziomie us³ug turystycznych.

Data: 2011-09-12 19:41:44
Autor: AmperioR
S³owacki Raj - pytanie
Dzieki wszystkim za informacje

A tu dopytam o konkrety:

[...]

1 dzien) Sucha Bela i pozniej Sredne Piecky i Biala Dolina i powrot do Podlesoka czy jakos inaczej?
2 dzien) Wielki Sokol to z Podlesoka z buta droga krora wracalismy z dnia pierwszego do Clerna Dolina i pozniej Velky Sokol i powrot przez Ogurciak?
3 dzien) Z Cigova Przelomem Hornadu do Malego Pola przy Podlesoku i pozniej do Klasztorisko i powrot do Cigova?

A co na 4 dzien? (Cos lajtowego w miare bo 10h w aucie na powrocie do domu bedzie ;-/

--
Pozdrawiam Marek

Data: 2011-09-13 01:35:57
Autor: diego_maradona21
S³owacki Raj - pytanie
Witam,
ja bylem w tym roku - polecam nocleg w domu Beata - na samym koncu
Hrabusic, zaraz przed skrzyzowaniem. Rzut beretem do podlesoka. Cena
14 euro.
My chodzilismy 2 dni i uwazam ze sporo zobaczylismy.
1 dzien - sucha bela-klasztorisko-sokolia dolina
2 dzien - prelom hornadu-kasztorisko-velky kysel

Zaznaczam ze dosc sporo chodzenia przy takim planie. Moim zdaniem
Sokolia Dolina jest punktem OBOWIAZKOWYM, a prelom hornadu to imo
strata czasu.

Pozdrawiam

Data: 2011-09-13 11:53:55
Autor: AmperioR
S³owacki Raj - pytanie
[...]

No w³a¶nie i ja tak sobie planujê by po¼niej siê nie g³owiæ a zobaczyæ najciekawsze miejsca ;-)
A z Prze³omem Hornadu to mnie zaskoczy³e¶ bo wszyscy zaliczaj± do miejsc obowi±zkowych ;-)

--
Pozdrawiam Marek

Data: 2011-09-13 14:14:05
Autor: Zygusik
S³owacki Raj - pytanie
 a prelom hornadu to imo strata czasu.

Zupe³nie siê nie zgodzê . Uwa¿am ¿e przej¶cie po stupackach jest ¶wietne. Ale to jest moje zdanie. Pozdrawiam
Zygusik

Data: 2011-09-13 05:32:23
Autor: diego_maradona21
S³owacki Raj - pytanie
On 13 Wrz, 14:14, "Zygusik" <zygusikWYTNI...@op.pl> wrote:
 a prelom hornadu to imo strata czasu.

Zupe nie si nie zgodz . Uwa am e przej cie po stupackach jest wietne. Ale to
jest moje zdanie. Pozdrawiam
Zygusik

--
Wys ano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

Oczywiscie to tylko moje zdanie. Widoki bardzo ladne to fakt, ale
patrzac na zdjecia z gazetek czy folderow spodziewalem sie wiekszego
wyrzutu adrenalinki ;) Jak tak mysle to moze faktycznie nie taka
strata czasu bo i most tam tez byl fajny...

Data: 2011-09-13 14:53:48
Autor: Tomasz Sójka
S³owacki Raj - pytanie
Dnia Tue, 13 Sep 2011 05:32:23 -0700 (PDT), diego_maradona21 napisa³(a):

[...]

No có¿, dla adrenoholików to faktycznie mo¿e byæ rozczarowanie. Ani to
specjalnie wysoko, jak trochê luftu to przewa¿nie nad wod±... Istotne ¿e u
nas aktualnie chyba nic podobnego nie ma.
Pozdrawiam Tomek

Data: 2011-09-13 10:00:37
Autor: diego_maradona21
S³owacki Raj - pytanie
On 13 Wrz, 14:53, Tomasz Sójka <t_so...@02.pl> wrote:

> [...]

specjalnie wysoko, jak trochê luftu to przewa¿nie nad wod±... Istotne ¿e u
nas aktualnie chyba nic podobnego nie ma.

a tak z tym sie zgodze

Data: 2011-09-13 10:23:13
Autor: Basia Z.
S³owacki Raj - pytanie
W dniu 2011-09-12 18:05, j pisze:

[...]

Marudzisz Jasiu  :)

Jeden faktycznie zapyzia³y kemping w Podlesoku nie stanowi o wszystkim.
Ostatnio ze znanymi Tobie kole¿ankami je¼dzimy sobie na S³owacjê ¶rednio raz w miesi±cu, w ró¿ne góry i ró¿ne miejsca.
Czasem tylko na jeden dzieñ, czasem na weekend.
Czasem ca³kiem przypadkowo znajdujemy jakie¶ fajne i zupe³nie niedrogie  (za 8-9 euro) miejsca noclegowe, np. nie tak dawno spa³y¶my za t± cenê w pensjonacie urz±dzonym w ³adnym starym dworku, gdy tymczasem w odleg³ym o kilka kilometrów o¶rodku domków campingowych by³ bród i smród w cenie 14 euro za noc (rejon Luczañskiej Ma³ej Fatry od strony Turca).

Regu³± jest unikanie noclegów w "post-socjalistycznych" o¶rodkach, które zazwyczaj popadaj± w ruinê, za¶ szukanie miejsc nowych - kwater prywatnych, pensjonatów, gdzie jeszcze czasem mo¿na co¶ utargowaæ.
Wcze¶niej warto te¿ poszukaæ w Internecie, warta polecenia jest np. taka strona:

http://www.ubytovanienaslovensku.eu/  Kontakty na stronie s± bezpo¶rednio do kwaterodawców.

Z drugiej strony, kiedy euro jest po 4,35 z³ - to niestety wszêdzie jest dla nas drogo. A na pocz±tku wakacji by³o po 4 z³  :(

Dziewczyny w ostatni weekend by³y w Tatrach beze mnie, bo ja prowadzi³am wycieczkê, nocowa³y 2 noce w Jaworzynie Spiskiej, muszê dopytaæ w jakich warunkach i za ile.

Pozdrowienia

Basia

Data: 2011-09-13 11:56:02
Autor: AmperioR
S³owacki Raj - pytanie
Czasem ca³kiem przypadkowo znajdujemy jakie¶ fajne i zupe³nie niedrogie (za 8-9
euro) miejsca noclegowe

No to super cena, nie wiem czy na takie mo¿emy liczyæ ;-/

http://www.ubytovanienaslovensku.eu/ Kontakty na stronie s± bezpo¶rednio do
kwaterodawców.

Dziêki Basiu, to na pewno siê przyda, zaczynasz w³a¶nie szukaæ

--
Pozdrawiam Marek

Data: 2011-09-13 23:16:03
Autor: Slawomir Gorniak
S³owacki Raj - pytanie
On Sep 13, 11:23 am, "Basia Z." <bjz-to-u...@poczta.i-to-tez.onet.pl>
wrote:
Jeden faktycznie zapyzia³y kemping w Podlesoku nie stanowi o wszystkim.

Hm bylem tam, jak licze, 8 lat temu, wtedy juz ponoc domki byly takie
sobie, ale sanitariaty itp zupelnie bez zarzutu (i tak bylem z
namiotem). Poniewaz kemping jest swietnie polozony, myslalem niedawno
czy by sie tam znowu nie wybrac, istotnie az tak sie tam wszystko
zmienilo?

S.

Data: 2011-09-14 17:16:50
Autor: j
S³owacki Raj - pytanie

czy by sie tam znowu nie wybrac, istotnie az tak sie tam wszystko
zmienilo?

S.

W tym sêk ¿e nic siê nie zmieni³o.

pzdr

Data: 2011-09-20 09:49:04
Autor: AmperioR
S³owacki Raj - pytanie
http://www.ubytovanienaslovensku.eu/ Kontakty na stronie s± bezpo¶rednio do
kwaterodawców.

Dziêki Basiu jeszcze raz. Znale¼li¶my dziêki tej stronie kwatery z kuchni± i ³azienk± za 6,5E wiêc jak dla mnie cena rewelacyjna. Miejscowo¶æ Hrabusice.

--
Pozdrawiam Marek

Data: 2011-09-13 14:38:50
Autor: Tomasz Sójka
S³owacki Raj - pytanie
Dnia Mon, 12 Sep 2011 18:05:41 +0200, j napisa³(a):

[...]

Witam!
Kolega po kilkunastu latach nie bycia w pewnym miejscu w górach (polskich)
odwiedzi³ stare ¶mieci i stwierdzi³ ¿e jest tam brudno, siermiê¿nie i
zapyziale. Co mo¿e jest i prawd±, ale rzecz w tym ¿e przez te -na¶cie lat
nic siê tam praktycznie nie zmieni³o ani na korzy¶æ ani na nie. Wtedy mu
siê b. podoba³o, teraz b. nie. Ciekaw jestem czy Tobie za np. kolejne 10
lat poziom us³ug w PL nie wyda siê denny, a za nastêpne 10 i szwajcarskie
Alpy nie bed± siê wydawa³y zapad³± wioch±? ;)
Pozdrawiam Tomek

Data: 2011-09-20 11:44:20
Autor: AmperioR
S³owacki Raj - pytanie
[...]

Zrobili¶my tak:
1) sucha bela i na dó³ ok 5h
2) wielki sokó³ i na dó³ ok 5h + baseny termalne 7E za 2,5h
3) prze³om hornadu i do góry do klasztoriska zielonym szlakiem i po¼niej sokola dolina ok 9h
4) jaskinia lodowa i powrot do domu

Dziêki za rady

--
Pozdrawiam Marek

Data: 2011-09-14 11:05:19
Autor: Pawe³ Dudzik
S³owacki Raj - pytanie
[...]

Osobi¶cie polecam jako bazê wypadow± Dedinky - du¿e mo¿liwo¶ci noclegów,
i ciekawa opcja z autobusem przed 6.oo  do Spiskiej Nowej Wsi i powrót przez góry (z Nowej Wsi ³atwo dojechaæ do  Cingov i Podlesoka (Novy Mlyn) - zalet± jest to ¿e nie musisz wracaæ do samochodu, a poranny
autobus nie¼le mobilizuje do wyj¶cia

na ostatni dzieñ polecam zwiedzanie Lodowej Jaskini.

pzdr

Dudi

  * S³owacki - wykryto
  * Angielski
  * Polski

  * Angielski
  * Polski

  <javascript:void(0);>

Data: 2011-09-14 22:28:26
Autor: Zygusik
S³owacki Raj - pytanie

na ostatni dzieñ polecam zwiedzanie Lodowej Jaskini.

Witam. Osobi¶cie by³em bardzo zawiedziony Jaskini± Lodow±. Ale wcze¶niej by³em w Jaskini Slobody któr± oceniam na 5+. Samo podej¶cie do wej¶cia wypiera ju¿ dech :-
). W zesz³ym roku za parking pod Jaskini± Slobody chcieli 5 Euro,utargowali¶my na 4. Pozdrawiam
Zygmunt

Data: 2011-09-14 23:36:01
Autor: Basia Z.
S³owacki Raj - pytanie

U¿ytkownik "Zygusik" <zygusikWYTNIJTO@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:5a65.0000070e.4e710e6anewsgate.onet.pl...

na ostatni dzieñ polecam zwiedzanie Lodowej Jaskini.

Witam. Osobi¶cie by³em bardzo zawiedziony Jaskini± Lodow±.

Zale¿y któr± Lodow± masz na my¶li.
Dudi jak mniemam pisa³ o Dobszyñskiej Lodowej, a Ty o tej w Dolinie Demianowskiej.

Rzeczywi¶cie - moim skromnym zdaniem nijak siê maj± do siebie, to znaczy Dobszyñska jest du¿o ³adniejsza i ciekawsza.
Nie wiem czy co roku tak jest ale kiedy tam by³am to sz³o siê korytarzem wyr±banym w lodzie.

B.

Data: 2011-09-15 21:27:58
Autor: Zygusik
S³owacki Raj - pytanie

Nie wiem czy co roku tak jest ale kiedy tam by³am to sz³o siê korytarzem

wyr±banym w lodzie.

Witam. Ten korytarz lodowy jest w Dobszyñskiej ? Qrcze. Tam nie by³em :-((( Ju¿ szukam. W tym roku to na pewno nie ale w przysz³ym to kto wie :-) Pozdrawiam
Zygmunt

Data: 2011-09-15 21:30:52
Autor: adamw2
S�owacki Raj - pytanie
Nie wiem czy co roku tak jest ale kiedy tam by�am to sz�o si� korytarzem
wyr�banym w lodzie.

Byłem ze dwadzieścia lat temu i pięć lat temu. Korytarz jest, ale lodu coraz mniej. Jak tak dalej będzie, to za jakiś czas zamkną albo ograniczą zwiedzanie.
Adam

Data: 2011-09-20 09:45:39
Autor: AmperioR
S³owacki Raj - pytanie
na ostatni dzieñ polecam zwiedzanie Lodowej Jaskini.

I faktycznie tu byli¶my ostatniego dnia
Dla zainteresowanych: parking 3,75E bilet do jaskini 7E, zakaz fotografowania bez kupionego pozwolenia chocia¿ o tym nie wiedzia³em i robi³em zdjêcia bez odpowiedniej naklejki i zakaz fotografowania ze statywu bo boj± siê komercyjnej sprzeda¿y tych fotek

--
Pozdrawiam Marek

Data: 2011-10-05 21:09:27
Autor: AmperioR