S³owacki SAX -13%

Data: 2010-01-07 13:22:56
Autor: marlowe
S³owacki SAX -13%
Czy to echo obarczania euro o kiepski PKB?

http://stooq.pl/q/?s=sax

co siê tam dzieje, kto¶ wie, serwisy milcz±

Data: 2010-01-07 13:35:52
Autor: macieks
S³owacki SAX -13%
On 7 Sty, 22:22, marlowe <marlow...@gmail.com> wrote:
Czy to echo obarczania euro o kiepski PKB?

http://stooq.pl/q/?s=sax

co siê tam dzieje, kto¶ wie, serwisy milcz±

'Owy' indeks porusza siê jako¶ inaczej.
Lata 2000-2002 na ¶wiecie bessa, a oni w górê ???
Rok 2009 masakra

Data: 2010-01-08 08:56:41
Autor: Endriu
S³owacki SAX -13%
Czy to echo obarczania euro o kiepski PKB?

http://stooq.pl/q/?s=sax

co siê tam dzieje, kto¶ wie, serwisy milcz±

EURO NA S£OWACJI- STRATY PRZEWY¯SZY£Y KORZY¦CI
http://www.niezalezna.pl/blog/show/id/2085

"[...] G³ównym powodem k³opotów S³owacji jest przeliczenie s³owackiej korony na euro po niezwykle mocnym kursie. Wprawdzie spowodowa³o to wzrost wynagrodzeñ wyra¿onych w euro ( i zachêci³o S³owaków do przyjêcia euro), ale poprzez to posuniêcie gospodarka s³owacka z najbardziej konkurencyjnej po¶ród krajów Europy ¦rodkowo-Wschodniej sta³a siê gospodark± najmniej konkurencyjn±.Koszty wytwarzania na S³owacji gwa³townie wzros³y i pogorszy³y op³acalno¶æ eksportu g³ównego czynnika odpowiadaj±cego za jej wzrost gospodarczy. Nic nie wskazuje na to,¿eby w 2010 roku mog³a tutaj nast±piæ jaka¶ zmiana. Nie poprawi siê tak¿e konkurencyjno¶æ s³owackiej turystyki, choæ w³a¶ciciele bazy turystycznej zdecydowali siê w tym roku na du¿e upusty cenowe ratuj±c siê przed nieuchronnym bankructwem.[...]

[...] Czy dla Polski p³yn± z tej sytuacji na S³owacji jakie¶ wnioski? Oczywi¶cie tak.Powinni¶my byæ szczê¶liwi, ¿e rz±dowi nie uda³o siê jak zapowiada³ wprowadziæ nasz± walutê do systemu ERM2 od po³owy2009 roku.[...]"

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-01-08 09:18:33
Autor: totus
S³owacki SAX -13%
Endriu wrote:

[...]

Wyt³umacz mi jakie rozumowanie prowadzi od stwierdzenia, ¿e euro zosta³o przyjête po z³ym kursie do wniosku by nie przyjmowaæ euro. Wniosek dla nas z tego do¶wiadczenia jest taki, ¿e my powinni¶my przyj±æ euro po prawid³owym kursie. Argumenty by nie przyjmowaæ euro powinny byæ inne. Ale pewnie czego¶ nie wiem. czekam wiêc na to rozumowanie. I nie zas³aniaj siê tym, ¿e to cytat.

Data: 2010-01-08 17:29:43
Autor: skippy
S³owacki SAX -13%
[...] Czy dla Polski p³yn± z tej sytuacji na S³owacji jakie¶ wnioski?

Najwêksze to p³yn± dla S³owacji: zmniejszyc p³ace i ¶wiadczenia do 50% i z marszu stan± siê konkurencyjni jak jasna cholera.

Data: 2010-01-08 20:13:40
Autor: Endriu
S³owacki SAX -13%

[...]

ERM II
http://pl.wikipedia.org/wiki/ERM_II

Aby przyst±piæ do Euro trzeba spe³niaæ warenki ERM2 = na obronê waluty trzeba OBOWI¡ZKOWO wydawaæ realn± kasê .....
A tak to porzez wychujanie swoich rodaków (os³abiebie waluty) mo¿na czasami uratowaæ bud¿et ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-01-09 10:03:36
Autor: totus
S³owacki SAX -13%
Endriu wrote:

A tak to porzez wychujanie swoich rodaków (os³abiebie waluty) mo¿na
czasami uratowaæ bud¿et ....

To dobrze czy ¼le? "Uratowaæ bud¿et" to okre¶lenie pozytywne, a "wychujanie swoich rodaków" negatywne. Ale by³o nie o tym. By³o o tym, ¿e z obserwacji o z³ym kursie wymiany pojawi³ siê wniosek by nie przechodziæ na euro. Interesuje mnie jakie rozumowanie do tego prowadzi. Wyja¶nij to. Propagujesz te pogl±dy to wiesz. A mo¿e tylko powtarzasz bezrefleksyjnie?

Data: 2010-01-10 20:15:16
Autor: Endriu
S³owacki SAX -13%
Wyja¶nij to.

Przeczytaj mój poprzedni post jeszcze raz zwracaj±c szczególn± uwagê na s³owo "obowi±zkowo".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-01-10 21:02:37
Autor: totus
S³owacki SAX -13%
Endriu wrote:

Wyja¶nij to.

Przeczytaj mój poprzedni post jeszcze raz zwracaj±c szczególn± uwagê na
s³owo "obowi±zkowo".

Nie, nie z tym dyskutujê, choæ to te¿ nie prawda. Wyja¶nij jak z obserwacji, ¿e euro zosta³o przyjête po zawy¿onym kursie. Ju¿ zosta³o przyjête, powtórzê i po fakcie pojawi³a siê obserwacja, ¿e kurs by³ z³y. Jak z tej obserwacji wyci±gn±æ wniosek, ¿eby euro nie przyjmowaæ. Nie znasz tego rozumowania. Nie ma takiego rozumowania. Zaczynasz stosowaæ zagadki, szarady i próbujesz odci±gn±æ uwagê od tego, ¿e bezmy¶lnie powtarzasz g³upoty za kim¶ innym. G³upota jak oliwa na wierzch wyp³ywa, robi plamy i mieni siê w s³oñcu. Ka¿dy to widzi. Nie rób sobie nadziei, ¿e Twoje przejdzie nie zauwa¿ona.

Data: 2010-01-10 21:11:40
Autor: Endriu
S³owacki SAX -13%
Nie, nie z tym dyskutujê, choæ to te¿ nie prawda. Wyja¶nij jak z obserwacji,
¿e euro zosta³o przyjête po zawy¿onym kursie.

A co na S³owacjê nie je¿dzisz, i nie wiesz ¿e tam teraz drogo ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-01-10 21:33:36
Autor: Endriu
S³owacki SAX -13%
Nie, nie z tym dyskutujê, choæ to te¿ nie prawda. Wyja¶nij jak z obserwacji,
¿e euro zosta³o przyjête po zawy¿onym kursie.

A co na S³owacjê nie je¿dzisz, i nie wiesz ¿e tam teraz drogo ?.

A przed Euro by³o tanio .....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-01-10 22:01:07
Autor: Valdi
S³owacki SAX -13%
"Endriu" news:hidc18$b0o$1news.interia.pl

> A co na S³owacjê nie je¿dzisz, i nie wiesz ¿e tam teraz drogo ?.

A przed Euro by³o tanio .....

Z dwa - trzy lata przed wej¶ciem do eurolandu by³o taniej i to zdecydowanie
(spo¿ywka, noclegi, wyci±gi itp.), potem wiele cen poszybowa³o do góry.

Data: 2010-01-10 21:37:47
Autor: totus
S³owacki SAX -13%
Endriu wrote:

[...]

Powtórzê jeszcze raz. Kurs, którym przeszli okaza³ siê za wysoki i teraz dla nas jest drogo gdyby przeszli po ni¿szym kursie to dla nas by³oby tanio. Zrobili b³±d w przechodzeniu na euro w doborze kursu. Jakie jest rozumowanie które prowadzi z tego miejsca do wniosku by nie przyjmowaæ euro. To moja ostatnia próba. Do tej pory przyjmowa³em, ¿e udajesz g³upka. Teraz dochodzê do wniosku, ¿e nie udajesz.

Data: 2010-01-10 21:49:59
Autor: totus
S³owacki SAX -13%
totus wrote:

Endriu wrote:

[...]

S³owacy przyjêli euro nie po to by by³o tanio dla Polaków. Zrobili to dla w³asnego interesu. Przej¶cie przy mocnej koronie to bonus dla importerów, przej¶cie przy s³abej koronie to bonus dla eksporterów. S³owacy wybrali to pierwsze, turystom z Polski to nie pasuje i s³owackim przedsiêbiorcom, którzy ¿yj± z turystów zagranicznych te¿. Czy ten dylemat z kursem to argument by nie przyjmowaæ euro wcale?

Data: 2010-01-11 11:28:02
Autor: TT
S³owacki SAX -13%

[...]

No, ale fakty s± takie, ¿e S³owacja kiepsko wysz³a na Euro, podobnie jak nasi przyjaciele z pó³nocnego wschodu, którzy wst±pili do ERM II.

Jakie wiêc s± argumenty, ¿eby wprowadzaæ Euro?

Ja nie widzê ¿adnych, nie chcê podzieliæ losów tych krajów.

TT.

Data: 2010-01-11 12:05:48
Autor: totus
S³owacki SAX -13%
TT wrote:

[...]

Skupmy siê na S³owacji. Dlaczego uwa¿asz, ¿e S³owacja kiepsko wysz³a na wprowadzeniu euro. Czy wiesz dlaczego S³owacja wprowadzi³a euro?

Jakie wiêc s± argumenty, ¿eby wprowadzaæ Euro?
Ja nie widzê ¿adnych,

Mo¿e dlatego, ¿e nie znasz celów dla których wymy¶lono euro albo te cele Ciê nie interesuj±.

nie chcê podzieliæ losów tych krajów.

Jakich to losów nie chcesz dzieliæ. ¦wietnie by by³o mieæ jakie¶ konkrety i nie obracaæ siê po¶ród gazetowych komuna³ów.

Data: 2010-01-11 12:16:05
Autor: TT
S³owacki SAX -13%
totus napisa³(a):
TT wrote:

[...]

pewnie, wprowadzi³a je dlatego, bo euro zosta³o piêknie rozreklamowane w mediach. Po indeksie widaæ ja wysz³a.

Podobnie jak inne kraje (nie potrzeba siê skupiaæ tylko na jednym).

Jakie wiêc s± argumenty, ¿eby wprowadzaæ Euro?
Ja nie widzê ¿adnych,

Mo¿e dlatego, ¿e nie znasz celów dla których wymy¶lono euro albo te cele Ciê nie interesuj±.

No to jakie s± te cele?

nie chcê podzieliæ losów tych krajów.

Jakich to losów nie chcesz dzieliæ. ¦wietnie by by³o mieæ jakie¶ konkrety i nie obracaæ siê po¶ród gazetowych komuna³ów.

Euro, jest gazetowym komuna³em - ¿e to niby jaki¶ dobrobyt zapanuje, gdy euro siê pojawi.

Indeks SAX nie jest gazetowym komuna³em.

TT.

Data: 2010-01-11 12:26:00
Autor: totus
S³owacki SAX -13%
TT wrote:

totus napisa³(a):
TT wrote:

[...]

Ja nie jestem propagatorem euro. Nie wiesz to Twój problem.

To nie warto sobie tym g³owê zaprz±taæ.

Data: 2010-01-11 13:43:36
Autor: Valdi
S³owacki SAX -13%
"totus" news:hif0mg$ak8$1inews.gazeta.pl

> [...]
> Ja nie widzê ¿adnych,

Mo¿e dlatego, ¿e nie znasz celów dla których wymy¶lono euro albo te cele

Wyt³umacz to mi i TT oraz wielu innym ludziom po co zosta³o wprowadzone euro
i co zyska³ np. przeciêtny Niemiec bo osobi¶cie ja i wiele moich znajomych
zza Odry z sentymentem patrzymy na marki jakie mamy w foto albumie...

> nie chcê podzieliæ losów tych krajów.

Jakich to losów nie chcesz dzieliæ. ¦wietnie by by³o mieæ jakie¶ konkrety
nie obracaæ siê po¶ród gazetowych komuna³ów.

Zubo¿enie spo³eczeñstwa... nie wierzysz to pojed¼ do Niemiec, Francji czy
W³och - wiêkszo¶æ odpowie ci ¿e ¿yje im siê gorzej z socjalistyczn± walut± w
portfelu.
Odnoszê dziwne wra¿enie, ¿e w przypadku wprowadzania euro spogl±da siê na
Polskê jako element globalnej wsi a zapomina siê o tym jak wprowadzenie
ko³chozowej waluty odbije siê na zwyk³ym Kowalskim...

Data: 2010-01-11 15:56:40
Autor: totus
S³owacki SAX -13%
Valdi wrote:

> [...]

Polskê jako element globalnej wsi a zapomina siê o tym jak wprowadzenie
ko³chozowej waluty odbije siê na zwyk³ym Kowalskim...

Nic Ci nie bêdê t³umaczy³ ani do niczego przekonywa³. Wszystko mi jedno czy w Polsce bêdzie euro czy nie. Jak Ci euro nie pasuje to skrzyknij ludzi i siê gówna pozb±d¼

Data: 2010-01-11 12:13:58
Autor: skippy
S³owacki SAX -13%

U¿ytkownik "TT" <tt333tt@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hieufi$7u7$1news.onet.pl...

[...]

Wszyscy wst±pili i czy ci co nie wst±pili, wyszli mocno lepiej?
I sk±d pewno¶æ, ¿e S³owacja zglebowa³a z powodu Euro, a nie z innych powodów?

Data: 2010-01-11 12:16:52
Autor: TT
S³owacki SAX -13%
skippy napisa³(a):

[...]

Euro ponoæ jest gwarancj± sukcesu :)

Sukcesu nie by³o?

TT.

Data: 2010-01-11 12:27:23
Autor: totus
S³owacki SAX -13%
TT wrote:

skippy napisa³(a):

[...]

Ponoæ, to dobre s³owo. Ja te¿ tak w miêsnym s³ysza³em.

Sukcesu nie by³o?

Kiedy by by³?

Data: 2010-01-11 11:50:30
Autor: kc
S³owacki SAX -13%
totus <totus@poczta.onet.pl> napisa³(a):
Ponoæ, to dobre s³owo. Ja te¿ tak w miêsnym s³ysza³em.

Kiedy by by³?

Odpowiadasz pytaniami na pytania i to w sposób, jak gdyby¶ wszystko wiedzia³. Podziel siê z nami nasz± wiedz±, a nie odpytuj.
Poczyta³em sobie trochê, ot choæby to:
http://www.spectator.sk/articles/view/37568/3/one_year_with_euro_passes_troub
lefree.html
Ten sam jêzyk, co u nas, same sukcesy.
A ja znalaz³em tylko dwie korzy¶ci z przyst±pienia do eurozony: skorzysta³y ponadnarodowe korporacje i ¶³owacy mog± je¼dziæ do Polski na tañsze zakupy.
Chcesz przyj±æ euro, po to, ¿ebym musia³ po chleb i bu³ki je¿dziæ na Bia³oru¶?

kc

Data: 2010-01-11 12:00:20
Autor: kc
S³owacki SAX -13%
 kc <kc59@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa³(a):
nasz± wiedz±,
swoj± oczywi¶cie:)

Data: 2010-01-11 15:58:05
Autor: totus
S³owacki SAX -13%
 kc wrote:

> [...]

skorzysta³y ponadnarodowe korporacje i ¶³owacy mog± je¼dziæ do Polski na
tañsze zakupy. Chcesz przyj±æ euro, po to, ¿ebym musia³ po chleb i bu³ki

Sk±d wzi±³e¶ wniosek, ¿e ja chce euro? Dopytuje siê i na razie wylewaj± siê same fobie.

Data: 2010-01-11 18:13:36
Autor: kc
S³owacki SAX -13%
totus <totus@poczta.onet.pl> napisa³(a):
Sk±d wzi±³e¶ wniosek, ¿e ja chce euro? Dopytuje siê i na razie wylewaj±
siê
same fobie.

Z twoich wypowiedzi. Ale widzê, ¿e po moich trzech groszach (po twojemu to bêdzie trzy eurocenty chyba ) wycofa³e¶ siê (czy przyj±³e¶ taktykê góry i czekasz na lepsze czasy?). Przypominam deklaracjê: 2011 rok. Do 2011 bêdzie po PO.

pozdrawiam

kc

Data: 2010-01-11 13:40:15
Autor: Valdi
S³owacki SAX -13%
"TT" news:hieufi$7u7$1news.onet.pl

Jakie wiêc s± argumenty, ¿eby wprowadzaæ Euro?

¿adne - i pisze to osoba, która na codzieñ pos³uguje siê t± ko³chozow±
walut±.

Ja nie widzê ¿adnych, nie chcê podzieliæ losów tych krajów.

Bo m±dry cz³owiek z Ciebie jest TT!
Przekonaj jednak tych wszystkich m±drali, którzy og³upiaj± ludzi z ekraniku
telewizora... euro "panaceum" na wszelakie z³o itp.

Data: 2010-01-11 15:59:41
Autor: totus
S³owacki SAX -13%
Valdi wrote:

[...]

Wymy¶lasz historie i potem siê z nich na¶miewasz. Kiedy z ekraniku i kto mówi³, ¿e euro to panaceum na ca³e z³o?

Data: 2010-01-11 17:47:22
Autor: Valdi
S³owacki SAX -13%
"totus" news:hifect$64m$3inews.gazeta.pl

Wymy¶lasz historie i potem siê z nich na¶miewasz. Kiedy z ekraniku i kto
mówi³, ¿e euro to panaceum na ca³e z³o?

Plus Minus - znasz taki program?
Kurs na zysk - znasz taki program?
fakty, informacje, wiadomo¶ci - znasz takie programy?

Je¿eli tak to poczekaj do kolejnego momentu kiedy znowu bêdzie siê co¶
dzia³o z euro np. jakie¶ szczególne ró¿nice EUR/USD, sepleni±cy wyznaczy
now± datê wej¶cia do eurolandu itp.
Wtedy ww. programach znowu pojawi± siê m±drale i bêd± prawiæ poemy na temat
euro.
Z mojej strony tyle. Temat uwa¿am za zamkniêty.

Data: 2010-01-11 18:32:27
Autor: Endriu
S³owacki SAX -13%
Wymy¶lasz historie i potem siê z nich na¶miewasz. Kiedy z ekraniku i kto
mówi³, ¿e euro to panaceum na ca³e z³o?

Totus czy ty tak od siebie bredzisz, czy tylko g³upka udajesz ?.

"Polska a waluta euro" - pierwsza debata studentów INP UW i polityków (cz. 6) (9 minuta filmu)
http://www.asme.pl/123249312795126.shtml

"[...] Dzisiaj ju¿ widzimy ¿e nasz po³udniowy s±siad S³owacja jest w strefie Euro i zacznie osi±gaæ powa¿ne korzy¶ci gospodarcze, których niestety Polska nie bêdzie mog³a do¶wiadczyæ [...]
[...] Te korzy¶ci gospodarzcze to przedewszystkim wy¿szy poziom PKB, ni¿sze bezprobocie, wy¿sze zatrudnienie [...]"

Ca³a ta pookr±g³osto³owa postkomunistyczna cho³ota na czele z PO wmawia³a dzieñ po dniu, ¿e jak wejdziemy do euro to deszcz z³ota na nas spadnie.
A najwiêksz± hipokryzj± jest to, ¿e Donek niezrealizowanie swoich w³asnych wyborczych obietnic (ratowanie w³asnego bud¿etu kosztem niedotrzymania umów ERM2 ) og³osi³ jako swój najwiêkszy sukces.

Kurwa ca³kowita hipokryzja i pomiesznie z popl±taniem ......

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-01-11 18:36:41
Autor: Endriu
S³owacki SAX -13%
Totus czy ty tak od siebie bredzisz, czy tylko g³upka udajesz ?.

"Polska a waluta euro" - pierwsza debata studentów INP UW i polityków (cz. 6) (9 minuta filmu)
http://www.asme.pl/123249312795126.shtml

Na temat wypowiedzi  Lityñskiego i Iwiñskiego (postPeZetPeeRowskie i UnioWolno¶ciowe lewactwo) w powy¿szym materiale nie bêdê siê wypowiada³, bo szkoda s³ów .....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-01-11 20:12:45
Autor: Endriu
S³owacki SAX -13%
> cho³ota na czele z PO wmawia³a

pardon - nie cho³ota lecz ho³ota .....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-01-11 16:15:11
Autor: marfi
S³owacki SAX -13%
U¿ytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hif4vd$ukp$2news.interia.pl...
Przekonaj jednak tych wszystkich m±drali, którzy og³upiaj± ludzi z ekraniku
telewizora... euro "panaceum" na wszelakie z³o itp.

  Jaki program(y) Ciê og³upia takimi stwierdzeniami?

--
marfi

Data: 2010-01-11 17:48:22
Autor: Valdi
S³owacki SAX -13%
"marfi" news:hiffut$7t1$1nemesis.news.neostrada.pl

  Jaki program(y) Ciê og³upia takimi stwierdzeniami?

Jak by mnie og³upia³y to by³ bym za jak najszybszym przyjêciem euro -
odczytanie szerszego kontekstu wypowiedzi siê k³ania.

Data: 2010-01-11 20:30:37
Autor: marfi
S³owacki SAX -13%
U¿ytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hifj77$ihi$1news.interia.pl...
[...]

  Pomiñmy wiêc "szerszy kontekst" - interesowa³o mnie, która  stacja TV reklamuje euro?

--
marfi

Data: 2010-01-11 20:34:15
Autor: Valdi
S³owacki SAX -13%
"marfi" news:hifutt$icb$1nemesis.news.neostrada.pl

  Pomiñmy wiêc "szerszy kontekst" - interesowa³o mnie, która  stacja TV
reklamuje euro?

W jednym ze swoich poprzednich postów wymieni³em stacje/programy, w których
co jaki¶ czas mo¿na pos³uchaæ poematów pochwalnych odno¶nie wprowadzenia
(ewentualnego) do PL ko³chozowej waluty.

Data: 2010-01-10 22:57:36
Autor: skippy
S³owacki SAX -13%
Ja w ogóle siê zastanawiam, jakie s± dowody na to, ze kryzys na S³owacji zosta³ pog³êbiony przez posiadanie przez S³owacjê waluty Euro.

Zastanawia mnie w tym kontek¶cie, co oznacza padaczka w Estonii, a "w latach 2002 - 2008, nie notowa³a [Estonia] nawet deficytu bud¿etowego".
Czy to jest ta sama padaczka, co na £otwie?
Któras z nich ma Euro, ktora¶ nie, ale jakie to ma znaczenie która, skoro padaczka podobna.

W ogóle chyba trzeba wszystkie te gospodarki przyrównywaæ do naszej, tak bardzo sa podobne do naszej.

Poszed³bym dalej i sprawdzi³, czy Islandia czy tam jaka¶ Grenlandia ma Euro.
Ta rzeczona -landia, co ostatnio zbankrutowa³a i ruscy chcieli im daæ kasiore za wypêdzenie jankeskich so³datów, zeby za³o¿yc swoj±, krasn± bazê.
Ona chyba nie ma euro - no moze dziêki temu jej nie kupili ani ruscy ani us&a.

Oooo pamiêtam - Malta ma Euro.
Co tam na Malcie?

No i Wyspiarze nie maj± Euro.
Na pewno im dobrze z faktem ¿e funciak tak zdo³owa³ z 1,7 na 1,0 od 2000r.
Przynajmniej kurs nie jest zawy¿ony, odwrotnie ni¿ na S³owacji.
Z pewno¶ci im ni¿szy kurs funta, tym lepiej dla nich oraz lepiej dla wszystkich innych, bo na wyspach jest dla tych innych tanio.
Taki wniosek p³ynie z zawy¿enia kursu na S³owacji.

I to by by³o na tyle.

Data: 2010-01-10 23:55:06
Autor: totus
S³owacki SAX -13%
skippy wrote:

[...]

Pytania s± inne. Po co zosta³o wymy¶lone euro? Czy za³o¿enia s± osi±gane i w jakim stopniu. Z czego siê rezygnuje przyjmuj±c euro? Czy warto z tego rezygnowaæ. Koszty wstêpne s± wa¿ne, nale¿y je minimalizowaæ ale s± jednorazowe i nie mog± byæ krytyczne przy podejmowaniu decyzji. Podobnie z kursem wymiany i efektem cappuccino. Kurs wymiany nale¿y staraæ siê przyj±æ jak najkorzystniejszy dla gospodarki jako ca³o¶ci, a efekt cappuccino minimalizowaæ. Na razie dyskusja jest na poziomie, ¿e nie chce tego samochodu bo jest czerwony, a ja z komunistami siê nie zadajê.

Data: 2010-01-11 00:20:37
Autor: skippy
S³owacki SAX -13%

U¿ytkownik "totus"

[...]

Wg mnie to s± jeszcze inne, bo ca³e to pieprzenie o S³owacji to ¶ciema i bredzenie podobnedo mojego post wcze¶niej.
S± jakie¶ inne, g³êbsze powody, co innego siê klepie ulicy a chodzi o co innego.

Na przyk³ad w kontek¶cie przywo³ywanej tu opini Micha³kowskiego (ale nie wiem, czy to tak naprawde jego) - ¿e za czasów Balcerka ¯ydzi z Manhattanu zbili kupe kasiory na sztywnym USDPLN = 10k.
Pomijam znana kwestiê, ¿e nic nie wiem o tym, zeby tylko ww mogli handlowaæ USD<>PLN.

Nie tak dawno USDPLN zjecha³ na 2 po czym wjecha³ na 4.

Wiêc mam, min do wymienionago analityka, ptanie - kto na tej ogromnej zmianie w ci±gu kilku miesiêcy zarobi³.
Bo to rodzi pewne wnioski ogólniejsze.

Data: 2010-01-11 00:21:05
Autor: skippy
S³owacki SAX -13%

U¿ytkownik "skippy" <atu@nie.ma> napisa³ w wiadomo¶ci news:hidnc4$ihq$1news.onet.pl...

Na przyk³ad w kontek¶cie przywo³ywanej tu opini Micha³kowskiego (ale nie

sory chyba Micha³kiewicz
:)

Data: 2010-01-11 00:48:52
Autor: totus
S³owacki SAX -13%
skippy wrote:

U¿ytkownik "totus"

[...]

Tu sobie nie pogadamy. Ja nie wierze w spiski i tajne porozumienia. Dla mnie jest to ca³kiem naturalna przepychanka na rynku, gdzie silniejszy mo¿e wiêcej. Jak w ¿yciu czy na boisku. Silniejszy mo¿e zawsze wiêcej. Je¿eli kto¶ spodziewa siê czego¶ innego ni¿ tego, ¿e wszyscy na rynku chc± zarobiæ i ka¿dy jak mo¿e stara siê wywichn±æ sytuacje na swoj± stronê, to jest g³upi. Ludzie po to chc± byæ bogaci i silni. Nie po to by na obiad zje¶æ dwa schabowe i kupiæ sobie merca. Tylko po to by mieæ mo¿liwo¶ci urz±dziæ ¶wiat po swojemu. Tak by³o jest i bêdzie w przewidywalnej przysz³o¶ci. Bo tak jest skonstruowana psychika ludzka, która siê ukszta³towa³a przez setki tysiêcy lat i ¿ycie przez kilkaset lat w znanej nam kulturze nie mo¿e nic zmieniæ.

Data: 2010-01-11 08:02:42
Autor: skippy
S³owacki SAX -13%

U¿ytkownik "totus"

Tu sobie nie pogadamy. Ja nie wierze w spiski i tajne porozumienia. Dla mnie
jest to ca³kiem naturalna przepychanka na rynku, gdzie silniejszy mo¿e
wiêcej...

Ale¿ ja nie mówiê o niczym innym.
Mówiê tylko o silniejszym i jego lobbingu.
Lobbing to nie spisek.

Data: 2010-01-11 09:23:42
Autor: totus
S³owacki SAX -13%
skippy wrote:

U¿ytkownik "totus"

[...]

No tak. Wa¿ne by byæ ¶wiadomym, na ile mo¿na, tego co siê dzieje na rynku. Widaæ po spadkach jakie nast±pi³y po upadku Lehman, ze nikt tego nie kontroluje. Wszystko by³o ³adnie u³o¿one i jednego dnia prys³o. Rz±dy zaczê³y ³apaæ b±ble, szamotaæ siê. ¯aden rz±d przy zdrowych zmys³ach by sobie tego nie zrobi³. Który rz±d chcia³by mieæ wzrost bezrobocia i spadek produkcji i konsumpcji. Komu siê nie podoba³ ten interes w Stanach na nieruchomo¶ciach? Kto na tym nie zarabia³? Kto w Stanach by³ zainteresowany by denerwowaæ Chiñczyków? Komu siê nie podoba³o, ¿e Chiñczycy zarabiaj±, a Amerykanie wydaj±? Kto by³ zainteresowany by to zepsuæ i narobiæ k³opotów na ca³y ¶wiat? AIG jakie robi³o kokosy, a teraz co? A banki s± zadowolone? Ile wielkich banków ma teraz nasrane w papierach? Który bank na tym kryzysie zyska³?  Wpychaj± im siê w gary, mówi± jakie maj± zarabiaæ pieni±dze. Kto to lubi? GS teraz chce sobie wyp³aciæ pieni±dze i zabiera siê do tego jak do je¿a. Mia³by wywo³aæ kryzys i go zaplanowaæ zarobiæ na tym krocie i potem siê na to patrzeæ? Mo¿e gdyby rz±dzi³ w GS Micha³kiewicz z Endriu ale nie Amerykanie. Kasê siê zarabia po to by z niej korzystaæ. ¯yæ wygodnie i mieæ w³adzê, a nie ku chwale ojczyzny. GS to nie zwi±zkowo-urzêdniczy folwark jak KGHM gdzie siê tnie firmê na zwolnieniach i papierze do ksero. Ale jak siê pojawia jaka¶ luka w rozumowaniu to spisek zawsze pasuje jak ula³.

Data: 2010-01-11 07:32:54
Autor: stary
S³owacki SAX -13%

[...]

A mnie sie wydaje ¿e ty jestes takim upierdliwym czepiajacym sie TROLEM.Nie udwaj m±drego cepie.

pozdrawiam

Data: 2010-01-08 22:10:21
Autor: Zbyszek
SÅ‚owacki SAX -13%
Dnia 08-01-2010 o 08:56:41 Endriu <nmpWYTNIJTO@interia.pl> napisał(a):

EURO NA S£OWACJI- STRATY PRZEWY¯SZY£Y KORZY¦CI
http://www.niezalezna.pl/blog/show/id/2085

niezłe. A było tak pieknie

"Twórcy raportu piszÄ…, że we francuskich podrÄ™cznikach licealnych do  geografii nie ma tematów zwiÄ…zanych z PolskÄ…, a kiedy mowa o Unii  Europejskiej - jedyne paÅ„stwo z nowo przyjÄ™tych, szerzej omówione, to  SÅ‚owacja prezentowana jako "tygrys Europy Åšrodkowej"."

http://wiadomosci.onet.pl/2102422,16,1,1,,item.html

--
Pozdrawiam,
Z.